Heips pitkästä aikaa.
Täällä ollaan nyt 11kk ja muutamisen viikkoa päälle.
Hurjaa, että vajaan kahden viikon päästä Sebastian täyttää 1v!
(Yhtä hurjaa on se, että päivä poitsun jälkeen meijän esikoinen täyttää 5 vuotta!!)
Täällä mennään hurjaa vauhtia eteenpäin. Kontata täällä ei ollenkaan enää vaan matkat kävellään tai melkein juostaan. Saa äitikin mennä pää kolmantena jalkana noiden lasten perässä.
Ihme kyllä päikkärit nukkuu vielä hyvin.
Aamupäivästä nukkuu lyhyet päikkärit (30min) ja päivällä pidemmät (2-2,5h) ja nuo tuntuu kyllä riittävän vallan mainiosti Sebastianille.
Ja yöunet nukkuu hyvin. Nukkumaan menee 20-21 ja heräilee siinä 7-9 välillä. Yleensä hän heräilee kahdeksan jälkeen.
Joululahjat on ostettu, kerrankin oltiin ajoissa niiden kanssa. Ja kaikki on jo paketissakin ja piilossa.
Sebastianille oli tossa kuun alussa pieni nuha, mutta muuten hän on kyllä hyvin terveenä ollut.
Hampaita on tehty ja ne toki vähän on vaivannut.
Joulu vietetään meillä tänä vuonna, tänne tulee siis mun perhe aattona. Ja joulupäivänä mennään sitten anoppilaan. Me ollaan tällänen hyväksi havaittu.
Tässä on jouluna kuitenkin ihmisiä jo se 9 aikuista ja 8 lasta (joista kaks on vielä alle vuoden.)
Mä oon pyrkinyt ottamaan joka kuukausi Sebastianista sitterissä kuvan, viimeisen kuvan otan 1.1. Ja niistä tilaan paperikuvat, joista teen seinälle sellaisen jutun tai sitten taulun. Noista on kiva katsoa kyllä se, että miten paljon lapsi on vuoden aikana kasvanut.
Mut arkihan kulkee samanlaisesti kuin viimeksikin.
Mies on töissä ja mä kotona lasten kanssa.
Päivisin leikitään, sisällä ja ulkona. Toki jos sää on kauhea niin sitten ollaan vaan sisällä ja leikitään.
Eli ihan perusarkea.
Mies on sit lasten kanssa, kun he herää päikkäreiltä, mikäli mä olen lenkillä tai salilla. Onhan hän siis toki muutenkin lasten kanssa.
Esikoinen ei päikkäreitä kylläkään kovin usein enää suostu nukkumaan.
Meijän on ollut pakko nostaa kaikki tavarat ylemmäs (tai lähinnä kaikki rikki menevä) koska hän käy repimässä ne alas. Ja kännykkä, se saa luvan olla korkealla tai se on menoa sille puhelimelle.
Mun piti nimittäin hankkia uusi puhelin sen takia, että Sebastian viskasi mun puhelimen suoraan takkahuoneen tiiliseinää päin ja vissiin aika kovaa, kun ei sen jälkeen enää toiminut. Onneks kuvat on tallessa.
Miehellä alkaa perjantaina talviloma ja mä tiedän jo nyt, että tytöt on siitä innoissaan, kun huomaavat, että isi on kotona heidän herätessään.
Ja tokihan mä sain itse myös flunssan, juuri kivasti ennen joulua. Täytyy vaan nyt toivoa, että lähtis HusPois ennen joulua.
Onneks enää ei ole kuin hemmetillinen kurkkukipu päällä enää.
Susanna & Sebastian 11kk (kohta 1v!)