no nii... JOspa nyt kirjoittelis tänne vähän synnytyskertomusta... (jos muistan kaiken
)
elikkäs..
16.1
klo 04.00 jälkeen tuli eka tosi kipee supistus... ja siit eteenpän niit sitten alkoi tulemaan 1t-10min välein,eli tosi epäsäännöllisesti, mutta ne oli todella kipeitä ja napakoita,ja supistus kesti noin minuutin aina..
klo 10.30 mies sitten töistä kyseli että mikä tilanne, mutta sanoin että jatkaa vaan töitä et viel ei oo kiirus...
13.30 laitoin sitten miehelle viestiä, että voisko se jo kotiutua; mummo lähti nuorimmaisen kanssa ulos ja jäin yksin sisälle... supistuksia tuli,sai jo hien pintaan ja oli ihan saakelin kipeitä!
14.00 Mies tuli töistä, ja minä supistusten kanssa kaksin kerroin kotona. Itku pääsi aina supistuksen aikana ja huusin aina miestä hieroon selkää, joka sitten auttoi..
14.30 Suppareita alkoi tuleen tiheemmin,noin 2-4min välein. Sanoin miehelle että tekis mieli ponnistaa (tuli vaa se tunne...). tehtii siit sitte lähtö sairaalalle..
14.55 oltii sairaalan parkissa... supistuksia tul siin muutama ennenkö pääsin sisälle asti: kätilö siin sitte totesi heti ovella että olet varmaa synnyttämään tulossa ?
Totesin vain, että näytänkö siltä?
heh...
tutkimushuoneeseen mut laitettiin, ja käyrille ois pitäny mennä,ja tutkia kohdunsuuntilanne, mutta... Olin niin valmis ponnistamaan!!! -> suoraan saliin siis!!
Piuhoja laitettiin, mutta vauvan syädänääniä ei saatu kuuluviin, siin sitte kerkes iskee paniikki... Ponnistutti ja sain luvan ponnistaakin!! pari kertaa ja vauva oli ulkona!!!
salissa meni 3minuuttia ja kaikki oli ohi....
Jotenkin nii nopee toimitus että olin hetken vähän pihalla...
Luomuna siis menin, eikä jälkeenkää mitää ylimäärästä tällä kertaa annettu. Istukka tuli aivan täydellisenä ulos eikä vuotoakaa juurikaa ollut,ei hyytymiä tms. Lapsi iholla rinnalla, ja söi hyvin
Meidän blondi poika oli aivan ihana
Kaksi yötä olin sairaalassa, vauva söi ja nukkui hyvin.
Kotona on mennut vauvan kanssa ihan hyvin. Syö tiheesti ja nukkuu tosi hyvin,ja paljon
vatsavaivat eikä mikään mukaan ole ollu harmina, onneksi...
Tää meidän toiseksi nuorin n ollut tosi mustis, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tottuun vauvaan... onneksi isä on heti nuo kolme vkoa kotona apuna. Ensi viikolla alkaa arki: minä,vauva ja 1v3kk kotona
voi apua....
Me aloitettii tänää vasta ulkoilut... ja oli tosi kiva päästä ulos itekin
.. onneksi kelit suosii
Onena kaikille vauvautuneille! ja tsemppiä heille jotka kääröä vielä oottelee (jos heitä on)...
Muruliini82 ja blondipoika 2vko5pvää