Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Nallukkan Minulla kanssa on päiviä, että oon niin raskaana mutta sitten taas tuntuu että kuvittelen kaiken. Minulla kierto on epäsäännöllinen ollut aina ja joskus stressaan niin paljon raskaaks tulemisesta että oon saanut kuukautisia silläkin myöhästettyä.

Me jätettiin ehkäsy pois viime vuoden alussa, mutta heinäkuusta lähtien ollaan enemmän yritetty lasta. Olin jo ajatellut, että lähen lääkärissä käymään kesän jälkeen. Huhtikuussa teimme muuttoa, jolloin en joutanut raskautta ajattelemaankaan. Lisäksi makuuhuoneessa oli melko hiljaista, että ihan ihmettelen mitenkä näin on päässyt käymään. Mutta ehkä olen liikaa stressannut raskaaksi tulemisesta mikä on myös vaikuttanut siihen etten ole tullut raskaaksi. Lisäksi tammikuulta olen puottanut 10kg pois..

Mutta hyvä näin, nyt jännätään vain neuvolaa :)
 
Pisimmän kierron mukaan laskettuna (mulla siis tosi vaihteleva kierto) viikkoja olis nyt 6+0. Mä en vaan jotenkin enää jaksa uskoa että tää raskaus olis muka pienemmillä viikoilla, kun sain ekan haalean plussan jo kuitenkin kaksi viikkoa sitten. Tulis nyt vaan sitten kaikki ulos, jos ei oo vielä tullut ja pääsis alottaa uutta yritystä... :|
Roikun nyt listoilla vielä pari viikkoa, jos vaikka ihme tapahtuis.
 
Talvivauvoja meillä on pian kolme. Esikoinen syntyi kauhealla lumipyryllä marraskuussa, toinen paukkupakkasilla helmikuussa. Nyt olis sit Tammikuun vauva tulossa. Toisaalta on kiva et kaikki on talvivauvoja niin on kaikki varusteet valmiina talveksi. En oo 50/56 toppapukua jne heittänyt meneen onneks. ja kaikki fleece puvut sun muut on just oikean kokoisia talvella.

Karvojen kasvu on hirveetä!!! Hyi!

BMI 30 luokkaa täälläkin. Katoin just neuvolakorteista et ihan samat mitat on nyt kun aloin ottaa tokaa.

Shoppailuhimo olis kova. Parit vauvanvaatteet kirpparilta ja kaupasta oon jo ostanut. Ja kaikki vaunut ja kaukalot ym on tsekattu netistä/liikkeestä valmiiksi.

Työnantajalle ja tykavereille oon jo kertonut ihan sen takia että tietävät vähä katsoo mitä mä voin tehdä ja en. Ja jos lähen oksentamaan niin tietävät mikä mun on.

eveny 7+2
 
Eveny, kerrotko mulleki mistä oot löytäny niin pienen toppapuvun? :) mä oon yrittäny nettikaupoista katella, mutta en oo nähny. En tosin vielä hanki, katson sit kunhan ollaan tarpeeksi pitkällä (ehkä syksyllä/ennen joulua), mutta ois kiva tietää mistä etsiä :) tytölle ostin viime talveksi ticketin puvun (oli muuten huippuostos), mutta en ainakaan heidän valikoimista löytäny kuin 62cm ->. Tai sit oon vaan onnistunu olemaan huomaamatta niitä pieniä kokoja :D
 
Belll, älä vielä luovuta! Toivotaan vielä parasta. :hug:

Mäkin syön noita Multivitan raskaus ja imetys-tabui. Helmikuussa ku aloitettiin yritys niin söin lady vitan vastaavaa, mutta siinä on 3 isoa tablettia joka päivä niin päätin, että mielummin toi yksi vaan ja riittää muutenkin pidemmäksi aikaa eli tulee halvemmaksi. Raskaudenajan ruokavaliosta sain ite ainaki neuvolasta postin kautta hirveen listan (kolme sivua), mitä pitää välttää ja mitä suositellaan.

Tekisi itsekkin mieli ostaa vaikka mitä. Sitteri ostettiin jo ku sai just sen limen vihreän emman mistä oon tässä alkuvuoden haaveillut. Se on niin näpsä ku saa moneen eri asentoon ja toi väri oli ilmeisesti joku kausiväri ku ei meinannu löytyä mistään. Saatiin sitten vähän käytettynä hyvään hintaan huuto.netistä. :) Muuta en ole vielä ostanut vaikka ilmeisesti name-it-myymälän tämän viikon tarjous harsoliinoista on hyvä (8kpl/14e) ja saisi vielä kivoissa väreissäkin; sininen, vaaleanpunainen ja semmoinen viininpunainen. Jos tietäis kumpi tulossa niin vois ostaa. Vihreitä tai keltaisia jos ois ollu niin se sopisi paremmin kummalle vaan. Eikä mun kannatakkaan hirveästi vielä hankkia koska jos kaveri ei ole nyt heti uudestaan raskaana oman esikoisensa (tän vuoden tammivauva! ;) ) jälkeen, saan häneltä paljon tavaroita ja vaatteita lainaan.

Viikonlopun ku jaksaa vielä niin pääsee neuvolaan! :)

7+6
 
Hm:ltä ostin sellasen pussimallisen missä on hihat. Siihen tein vaan reijän haaroväliin mistä saa kaukalon turvavyön pujotettua. Reimalla tais olla kans pussimallisia mut ihan sika kalliita. Ihan paras se pussukka malli. En oo varma onko meillä vielä 62cm tummansininen reiman toppakin tallella. Mut tuskin sitä tarvii kun kuitenki sit tulee kevät.

H&m valkoinen toppapuku/-pussi k.62/68cm | tori.fi Tälläinen siis
 
Viimeksi muokattu:
Eveny laitoin yv:tä siitä fb-ryhmästä :)

Mä suunnittelen kans erilaisia ostoksia nettikaupoissa, en vielä uskalla tilata mutta sitten ens kuussa varmaan jo jotain! :) Mitä kaikkea vauva oikeasti tarvitsee? Toki vaatteet, vaunut, hoitotarvikkeet (talkit, rasvat ym)... Mutta entä muuta? Hoitopöydän ainakin hankin! Sellainen, missä on kunnolla säilytystilaa. :) Ja vanna tietty. Tässä on ihan ulalla kaiken kanssa, kun netissä on niin mielettömät valikoimat että mitä sitä oikeasti tarvitsee...

Oon suunnitellut kummi-asiaakin jo, ikävä kyllä paras ystäväni ei kuulu kirkkoon :confused: Joten saa ihan oikeasti miettiä niitä kirkollisia kummi-vaihtoehtoja! Isyyspakkauksen meinasin myös tehdä miehelle :D
 
Moikka,
Kaippa sitä jo uskaltaisi tänne kirjoitellakin. Olen kyllä jo seuraillut teidän kirjoittelu jonkin aikaa. Itse ei oikein uskalla ennen ekaa ultraa uskoa että masussa vauva olisi, vaikka nyt onkin jo toinen. Ensimmäinenkin on tammikuun vauva, laskettu aika tosin oli jo joulukuussa, mutta eipä silloin ulos halunnut. Toivottavasti nyt ei mene niin paljoa yli.

Huonoa oloa täällä on ollut jo kuukauden päivät, mutta nyt alkaa tuntumaan että helpottamaan päin jo alkaa olemaan. Ensimmäisestä oli huono olo vain iltaisin, eikä tällainen koko päivän valtaava kuvotus. Vessassa joutuu vähän väliä yökkiä. Tosi kiva olla töissä:(

Miunutkin voisi päivittää listaa:
Mur76 / 37 /toinen / KOS (toiveissa olisi NKL, mutta remontin takia sinne ei taida päästä)
 
Eveny;laitoin viestiä fb-ryhmään pääsystä :)

hoitopöydästä sen verran, että meillä ei sitä ole ollut eikä oo kaivattukaan!meillä kun ei hoitopöytä mahdu vessaan joten ihan turhaksi sen koin.vaipat meillä vaihdetaan siis pyykinpesukoneen päällä(sivusta täytettävä kone).vaatteet puetaan myös siinä tai sitten muualla.
 
hoitopöydästä sen verran, että meillä ei sitä ole ollut eikä oo kaivattukaan!meillä kun ei hoitopöytä mahdu vessaan joten ihan turhaksi sen koin.vaipat meillä vaihdetaan siis pyykinpesukoneen päällä(sivusta täytettävä kone).vaatteet puetaan myös siinä tai sitten muualla.
Mä olin kans alussa aivan vakuuttunu, että hoitopöytä on oltava, mutta tajusin sitten pari viikko, että ei se vessaan mahdu. Meillä tosin on päältä täytettävä kone, mutta saahan siitäkin luukun kiinni - tai sitten hoitoalusta lattialle. Meillä on lemmikkejä, joten en voisi kuvitellakaan sitä kaaosta, jos makkarin hoitopöydälle jäisi jokin kakkainen liina tai vaate siksi aikaa, kun vauvaa käydään pesemässä vessassa :D
 
Mä en oo ehtinyt taas moneen päivään kunnolla edes lukea täältä kuulumisia, mutta erityisesti tsempit teille joilla huolia. Epävarmuus ja pelko on ihan kamalaa, kun kyse on kuitenkin ehkäpä maailman tärkeimmästä asiasta...

Kävin sitten eilen varhaisultrassa, kun keskenmenon jälkeen ei ollut mitään tietoa LA:sta. Yllättävän hyvin vastasi kuitenkin viikkoja, lääkärin mukaan oli eilen 6+6 (vähintään), kun 28pv kierron mukaan laskettuna olisi ollut 7+4. Eli neuvolassa eivät välttämättä edes muuta LA:a tuosta virallisesta 28pv mukaisesti lasketusta. Mulle voinee päivittää siis LA 18.1. Kiitos :) Ainiin, ja meinasi ihan unohtua, että tosiaan yksi sikiö ja syke löytyi, ei jälkiä tulehduksista tmv mikä olisi voinut aiheuttaa keskenmenon huhtikuussa.

Pahoinvointi kasvaa täällä tasaiseen tahtiin… Viime viikolla pärjäsi vielä tasaisella syömisellä, nyt ei auta sekään vaan on käytännössä koko ajan oksennus kurkussa. Ihan kuin olisi matkapahoinvointi + krapula yhtä aikaa, yääääk. Ja tätä sitten ainakin vielä kuukausi, ei millään jaksaisi. Onneksi pääsen pian melkein 2kk:ksi hoitovapaalle + kesälomalle, niin ei ainakaan tarvitse konetta tuijottaa 8-9h päivässä eikä pidätellä oksennusta lounaalla kollegojen silmien edessä. Eikä tosiaan syödä täällä avokonttorissa ihan koko ajan, se on jotenkin niin noloa ja olen ihan varma, että kaikki arvaa jo :/ Töistä puheen ollen, niin mä olen taloudessa ja pyöritän lukuja exceleillä, sapissa ym.

Asunnosta ollut puhetta. Me ostettiin pari vuotta sitten uusi kerrostalokämppä, 4h+k+s eikä kyllä ole varaa isompaan näillä hinnoilla… Asutaan Helsingissä siis. Alkuunhan menee hyvin, vaikka ei ole jokaisella lapsella omaa huonetta ja varmaan vielä ala-asteiässäkin kerrossänkyratkaisulla pärjätään, mutta joskus 10v päästä voi olla melko ahdasta jo. Onneksi siihen on aikaa.

Mä voisin myös liittyä tuohon fb-ryhmään, mutta mieluiten ehkä varmaankin vasta nt-ultran jälkeen. Toivottavasti sitten vielä huolitte? Tuo kuukauden takainen keskenmeno vaan opetti hieman varovaiseksi ja vielä olen mieluummin anonyyminä täällä, kun en ole kertonut kellekään ”live-tutullekaan”…
 
Mulla alkaa loma. Kuusi viikkoa pois töistä. IHANAA. Kohta mökille laiturin nokkaan istumaan ja katselemaan liplattavaa järveä. Jos unohtaisi hetkeksi tilanteen... Keskiviikkona joka tapauksessa selviää tuleeko lomamme alusta iloinen vai surullinen...

Tsemppiä kaikille!
 
Ai kun te olette jo ennättäneet hankkia ja suunnitella vauvaa varten. Mä en ole vielä uskaltanut. Mies ei halua alkaa vielä edes puhumaan edes isälleen ( anoppi on kuollut) ennen np -ultraa joka menee kuun vaihteeseen.

Vauvatoiveinen toivottavasti kaikki kääntyy hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Esteri1 ei meilläkään kovin moni tiedä vauvan tulosta, odotellaan viikolle 12 ja sitten suunnitellaan miten kerrotaan kenellekin. :) Pelko persiissä itselläkin, mutta oon antanut itselleni luvan iloita ja hössöttää, kun vihdoin se plussa tuli! :) Mun isällä on synttärit ens kuussa, joten mietin että kerrottaisiin siinä synttärilahjan yhteydessä. Silloin taitaa justiinsa viikot paukkua tonne 12 puolelle. Työkavereille kerron tupareissa, jotka pidän ens kuun puolivälissä.

Meillä on tilaa sille hoitopöydälle tässä ylimääräisessä huoneessa, kun kolmioon muutettiin.

Kuunteleeko lääkäri sydänääniä ekalla neuvolalääkärikäynnillä? Mulla on se heti neuvolan jälkeisenä päivänä parin viikon kuluttua, jolloin viikkoja on 8+1. Mies miettii, tuleeko mukaan sinne lääkäriin jos siellä tehdään vaan sisätutkimus... Pitänee kysyä neuvolasta sitten, että mitä siellä lääkärikäynnillä tapahtuu. Voisin tosin anella ultraa, kun tässä on kaksosten "riski" olemassa (Clomifen raskaus, seurantaultrassa näkyi 2 rakkulaa). Josko tuolla verukkeella katsoisivat? :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
Jospas minäkin nyt uskaltaisin liittyä mukaan. Palstaa olen seuraillut jo parisen viikkoa, mutta viime syksyn keskeytyneen keskenmenon jälkeen, en uskaltanut edes toivoa parasta ennen tämän päivän varhaisultraa, josta löytyi yksi täysin viikkoja vastavaava alkio sykkeineen:). Eli mukaanne tulisi siis Mimmimiina, 34 v, 2 lapsi, JS takana yksi kkm.
PahoivoinnistaVoin kummassakin edellisessä raskaudessani todella huonosti ja ensimmäisestä jouduin lopulta tiputukseen. Tässäkin olen välillä ollut todella huonovointinen vaikken oksentanut vielä olekaan. Pientä huolta siitä, että esim nyt on tosi hyvä olo, mutta sormet ja varpaat ristissä, että johtuisi mun todella aikaisesta syömisen aloittamisesta (noin puoli kuusi aamulla) ja pieninä pidetyistä annoksista, kun nyt ultrassakin kaikki oli toistaiseksi hyvin.
Mulla pahoinvointi jatkui tuossa keskeytyneessä keskenmenossa aina siihen saakka kunnes raskausmateriaali tuli vihdoin ulos (varsinaista alkiota ei koskaan muodostunut, muttei kuulemma ollut tuulimunakaan, kun näkyi sellaista jotain pientä muodostumisyritystä eli oli siis loppunut jo joskus viikolla ~6, mutta kävi ilmi varhaisultrassa joskus viikolla 8 ja vasta joskus viikolla 12 tuli vihdoin ulos, kun ei mulla tyhjennyslääkkeet toimineet.
Paljon olisi asiaa, mutta pää on nyt niin sekaisin, kun isoin jännitys hetkeksi helpotti (olin siis ihan varma ettei siellä mitään ole), joten jatkanpa myöhemmin. Hyviä vointeja kaikille ja isot tsempit niille joilla nyt näyttää tilanne huonolta, sitä epävarmuutta ei soisi kenellekään.
 
Handi85 niinhän se aina menee :) muistan miten mullekin soitti headhunterit, entiset pomot ja firman sisältäkin tarjottiin uusia haasteita, kun odotin esikoista ja kuopusta. ai että ärsytti ja toisaalta piristi :D

vauvamaha pitipä siis kirjoittaa tuossa aiemmin, että ihan oikeasti mulle on tässä salakavalasti muutaman päivän aikana ilmestynyt ihka oikea vauvamaha :O voi apua, en halua vielä! mä olen hoikka ja sen mallinen, että jos johonkin kertyy, niin reisiin ja takapuoleen, EI vyötärölle, joten tää näkyy sit jo nyt. esikoisesta näkyi ehkä vkolla 18, kuopuksesta ehkä n vkolla 10 ja nyt sitte 7+5... voi itku. kn mä en siis todellakaan haluaisi paljastua kaikkien keskenmenojen ym. takia. ONNEKSI alkaa se hoitis ensi viikolla, niin töissä eivät ehkä ehdi huomata. miten muiden masut, näkyyks jo?
 
Terve taas! En nyt muista mitä kaikkee mun piti kommentoida. :O Mutta tsempit ainakin belllille! Oireista, no niitä on edelleen. Paha olo aamusta iltaan, mutta siis pahenee ihan kauheesti illalla, sillon on laatta herkässä, onneks ei oo vielä lentäny ja toiv ei lennäkkään! :x Väsyttää myös hitosti ja munkin tissit on kipeet kun mitkä, varsinkin vasen. Sen lisäks, joo, maha on pömpöllään. En oo kyl varma onko se vaan silkkaa ihraa mutta on joka tapauksessa. Onneks vaatteet nyt viä mahtuu päälle. :whistle: Oonks mä ainoo joka ei oo tilannu viä neuvolaa?! Viimeksi kun keskenmeno tuli vkolla 8+5, niin jotenkin en halua sitä ennen ainakaan mennä neuvolaan. Mutta kai se on pakko soittaa sinne ens viikolla...
Mäkin oon myyny pojan kaikki pienet talvikuteet, hänkin siis tammikuussa syntynyt. Hitto, ois vaan pitäny säästää...
Tuhnuliini 7+4
 
Täällä tuli eilen käytyä neuvolassa :) meillä pitää ite varata verikokeisiin ja ultraan aika :( asuttiin ensimmäisestä toisella paikkakunnalla niin siellä hoiti kaikki noi neuvolantäti :)
Mut sitä ultraa sais ruveta varailemaan juhannuksen jälkeen :D jännittää :D
Täällä huonot olot EHKÄ helpottaa tai sit oon vaan tottunu tähän jotenkin..veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoo :D
Mä oon kans aika hoikka ja vatsa todellakin näkyy ja ei pysty vetään sisään enään :) ekasta raskaudesta tuli masu näkyviin joskus 20 viikolla ja nyt jo nyt :) mut eipä se haittaa ollaan meinaan aika monelle jo sorruttu kertomaan, tosin on vielä monia jotka ei tiedä mitään mutta ajallaan kullekkin sitten :) mä en tiedä vielä tosta face ryhmään liittymisestä..en ainakaan ennen ultraa mut jos sit sen jälkeen EHKÄ uskaltautuisin :)

Tanya 8+1
 
Siis oon kans kummastellu sitä kun olen siis normaalikokoinen ja vatsa alkaa ihan oikeasti jo pullottaa!! Saa töissä pitää löysempiä paitoja tai vois jo tämä pömpötys jotain epäilyjä herättää... ; D minusta on kyllä kiva saada masu aikasin näkyviin. Esikoista odottaessa kun tosiaan kesti johonkin 16 viikolle ennenkun mitään oli havaittavissa. Ihmettelen vaan että mikä siellä pullottaa kun eikai kohtukaan nyt hierveästi luulisi vielä kasvaneen?!

6+6
 
niin turvotustahan se tosiaan on!ja jotka on aiemminkin ollu raskaana niin heillä nopeemmin tulee maha näkyviin.mullakin esikoisen aikaan maha rupes näkymään n. rv18 ja piti ruveta äitiyshousuja käyttämään.mutta nyt tuntuu maha on tosi turvoksissa ja pömppis tosiaan!ja viikkoja vasta 6+0.
 

Yhteistyössä