Helou!
Täällä alkaa olo olla vähän jo tuskainen..
Tuossa lueskelin netistä millasia ennakoivia oireita joillakin on ollut synnytyksen lähestymisestä, niin alkoi jännittää..
Supistukset on tosi paljon koventunu ja kestää jo aika pitkään eikä niiden aikana tee mieli edes puhua. Juilinnat alakerrassa ja selässä on jo taas tuttua. Leidi kakalla joutuu käymään tosi useasti päivän aikana ja maha on löysällä. Limaa tulee pitkin päivää niin että housuihin märkä läiskä aina tulee, ja aamuisin varsinkin oikein niinkun valuu kun menee vessaan. Pissaa se ei ole enkä oikein mieltäis limatulpaksikkaan kun on aika vetistä. iltaisin on tosi väsy, mutta sitten aamulla unta ei kuitenkaan riitä vaikka saiskin nukkua. Yöllä pitää taas kulkea veskissä ja maha on laskeutunu.
Minä niin toivoisin että menis joulun yli synnytys.. Koulua olis vielä ens vkolla 4päivää..
Tällä vkolla opettajakin jo armahti eilisestä ja sano ettei mun tarvi tulla. meinas että häntä niin säälittää ku tän pallon kans siellä kuljen.
Jos ajattelee edellisiä synnytyksiä, niin tässä olis pari vkoa aikaa..
Täällä alkaa tosiaan ensimmäisillä olla viikot sillä mallilla että saadaan ootella jo ensimmäisen vauvan uutisiä tähän pinoon :heart:
Uskomatonta että ollaan jo tässä vaiheessa.
Synnytys varmaan pyörii jo monella mielessä ja niin itellänikin..
Mietin paljon sitä kipua mitä se lopussa on, ja sitä että yritänkö taas ilman täysin mitään lievityksiä. Altaaseen haluaisin, mutta viimeksikin se oli varattu kun mentiin ja ainoa vaihtoehto oli huone johon ei saanut edes ilokaasua. Mutta suihku sentäs löytyi.
Kaikki olen enintään ilokaasun voimin synnyttänyt joten sinänsä ei uutta, mutta eihän sitä tiedä miten se kipu on erilaista taas..
No.. Eihän sitä kannata ressata kovin etukäteen. Kaikki menee niin kuin menee sitten.
Itse en ainakaan liikaa vannota itselleni että en ota mitään, vaan ajattelen että jos siltä tuntuu niin ilokaasua voin ottaa jos sitä on tarjolla.
Piikkejä en kuitenkaan halua. Sitä olenkin miettinyt että jos tulis hätäsektio niin ottaisin varmaan ennemmin sen nukutuksen kuin epiduraalin tai spinaalin..
Tiistaina olis lääkärinneuvola ja ehkä siellä sais vielä ultrallakin kurkistaa pientä ja kuulis taas tuon kohdunsuun tilanteen..
Vauvan vaatteista
Olen niitä peseskellyt sitä mukaa kun olen ostanut, kun ei ennestään ollut tytön vaatteita.. Nyt vain mietin että mitä jos se onkin poika... Pinkkiä herralle päälle
Muuten löytyy jotain neutraalimpaakin, mutta toppapuku on sitten punainen..
Joo eikait se auta kun koittaa olla ja keskittyä vielä hetki koulun käyntiin..
Sitten pitää vielä jouluruoka ostokset käyä tekeen niin eiköhän sitä sitte vois vähän rauhottua =)
jaksuja kaikille ja koitetaan tosiaan pysyä vielä joulun yli kasassa!
Vaavimasu ja vaaveli 35+4