Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
auttakaa, miten teillä.. mulla vauva ollut viimeiset 4päivää tosi rauhallinen, tunnen kyllä vaisuja liikkeitä jne, öisin vähän enemmän, mutta tätä ennen vauva oli tosi kovakin mylläämään...
onko normaalia, mitä ihmettä? nyt viikkoja 37+4.
kaikki on ollut aina neuvolassa+ultrissa (+sydänkäyrällä n.kk sitten) kunnossa, en jotenkin osaa huolestua että asiat olisi nyt huonosti??
vai kerääkö ipana vain voimia tulevaan?

Jostain olen lukenut että vauva saattaa hiljentyä juuri ennen synnytystä. Toivotaan siis että vauva olisi vaan kohta syntymässä eikä mitään hätää olisi =).

Sinuna kuitenkin tekisin liikelaskentaa. Eli syöt jotain makeaa, vaikka hedelmää ja juot mehua. Sitten mene kyljellesi makaamaan ja laske liikkeet. (hikkaa ei lasketa). Puolessa tunnissa pitäis tulla 5 liikettä. Jos ei tule niin monta, laske vielä toinen puoli tuntia ja katso tuleeko viittä liikettä silloinkaan. Jos ei tule, tai liikkeet ovat TOSI vaisuja niin soitat synnyttäjien vastaanottoon niin pääset sinne käyrille + ultraan heti. Yleensä jos vauvalla on joku hätänä, se lopettaa ensimmäisenä liikkumisen.
Tsemppiä! Toivotaan että kaikki on hyvin!! Joskus vauvoilla vaan on hiljaisempia päiviä ja joskus taas myllätään ihan urakalla =)

Viimeksi muokattu:
Periaatteessa mun tapauksesta ei ole mitään apua Laventelille, meillä on aina ollut pyörremyrskypäiviä ja sitten näitä, millon isin on pitänyt kuunnella asuuko mahassa enää ketään kun ei mitään ole koko päivänä tuntunut. Mie taas oon jostain lukenut, että ennen synnytystä mylläys lisääntyis, koska vauvan adrenaliinitaso nousee ennen koitosta. Mutta en edes muista mistä tuo silmään sattui enkä tiedä uskonko itsekään tuohon.

Kyllähän tämä, Carrie, on helppo raskaus ollut, ei edes supistele enää ja varsinkin jos muistetaan, etten ole kertaakaan oksentanut edes alussa, en ole vuodelevossa tai tiputuksessa raskauspahoinvoinnin takia niin voisin oikeasti olla ihan hipi hiljaa vaivoista. Ja silti uhkaa inkkarit alkaa joukkopaon kanootistaan. Tänään oli viimeinen ultra. Onneksi kohdunkaulalla on tapahtunut lyhentymistä ja pehmenemistä, joten asia etenee hitaasti mutta varmasti. Ilmeisesti neuvolan täti oli kirjannut meikäläisen psyykkisestä pahoinvoinnista, koskapa sen verran paljon kertoi ihan oma-aloitteisesti käynnistämisestä. Sanoin kyllä, että olen yrittänyt tsempata tämän pari viikkoa vielä jaksamaan, mutta yli ei enää pää kestä, joten neuvoi kertomaan asiasta neuvolassa, josta sitten tarvittaessa laitetaan eteenpäin ja käynnistysarvion tekee äitipoli. Oli muuten aika mielenkiintoinen kokemus (=kivulias kokemus) tuo synnytysarvion tekeminen, mutta alakautta pitäis kersan tulla.

kyllähän mä nuo liikelaskennat ym tiedän ja niitä teen jne, mutta musta ne on kyllä hölmön hommia... tänään on ollut sitten taas vaavalla vilkkaampi päivä, joten en jaksa olla noista hiljaisemmista hetkistä kuitenkaan ihan niin järkyn huolissaan. jos nyt ei mitään tuntuisi niin sitten kyllä jo juoksisin sairaalaan... :)

musta tuntuu että tätä vauvaa saa ootella yli la. :( harmi koska alan olla todella väsynyt :( mutta pakon edessä kestän kaiken... ja olisihan se ihana jo tavatakin tämä oma masuasukki :) <3

laventeli rv38+1

Hyvä kuulla Laventeli, että vauvalla on myös vilkkaita päiviä =).
Toivotaan että teidän vauva syntyy ajallansa eikä anna ootatuttaa kamalasti itteensä! Ei se välttämättä yliajalle mene vaikka susta siltä tuntuisi. Sullakin on jo niin hyvin viikkoja että vauva voi syntyä milloin vaan!!

Mulla tällä hetkellä rv 37+2 ja toissapäivänä kävin neuvolassa. Kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,5cm ja auki oli 2cm!! Sama tilanne edellisissä raskauksissa on ollut viikolla 40. Toivon siis että tämä viimeinen villahousu syntyisi mahd. pian! Supistelee päivittäin ja yölläkin herään supistuksiin. Sairaalakassi on pakattu valmiiksi ja mukaan otan tietenkin Aktiivinen synnytys ry:ltä vuokraamani Tens-laitteen. =) Saas nähdä onko siitä hyötyä. En haluais ottaa mitään puudutuksia...

Jännittää ihan hulluna että millon se synnytys alkaa =) koko ajan vaan tutkailen ja lasken supistuksia...onneksi päivät tuntuvat menevän nopeasti ja aina illan tullen hiljennyn kuulostelemaan, josko vauva tänä yönä syntyisi. =)
Mitään limatulppaa tai lapsivettä ei oo vielä näkyny. Tod näk tämäkin synnytys alkaa säännöllisillä supistuksilla, niinkuin kaikki kolme edellistäkin.

Moi!

Pikkuinen tyttöni syntyi 4.1.2011 klo. 10.34. Pituutta vauvalla oli 48 cm ja painoa 2760g.

Sektiohan oli sovittu 5.1, mutta suunnitelmiin tuli muutos. heräsin tuolloin tiistaina aamulla varhain, puoli kuuden aikaan ja vauva mötkötti oudon tuntuisesti mun toisella kyljellä. Yritin tuuppia sitä liikkeelle, mut mitään ei tapahtunut, ei yhtään liikettä. Illalla vauva mylläsi vielä ihan normaalisti.
Vartin verran yritin ja sitten soitin synnärille. Käskivät ottaa taksin ja lähteä sairaalaan. Säikähdin ihan älyttömästi, ehdin jo miettiä kaikki kauheudet matkalla. Pääsin heti käyrään ja sydänäänet oli onneksi normaalit, liikekäyrää vaan ei edelleenkään tullut. Lääkäri katsoi ultralla ja sanoi että hyvin laiskasti liikkuu vaik mitään välitöntä hätää ei ollut, onneksi. Päättivät sitten tehdä sektion samana päivänä, sanoi lääkäri että ei tämä odottamalla enää kummene. Ja onneksi leikattiin, olisi ollut hirveää lähteä vielä vuorokaudeksi kotiin ja miettiä että onko kaikki kuitenkaan kunnossa...

Leikkaus onnistui hyvin ja vauva oli kymmenen pisteen tyttö! Pitivät tosin ensimmäisen vuorokauden keskolassa alhaisten sokeriarvojen vuoksi, mutta sain vauvan seuraavana päivänä vierihoitoon. Hänellä oli tosin (osasin jo vähän odottaakin) perätilasta johtuva lonkkaluksaatio, eli lonkat eivät ole kunnolla kiinnittyneet. Hänen täytyy käyttää lonkkalastaa 12 viikkoa, sillä asia tulee kuntoon, onneksi. Hyvin olen jo tottunut käsittelemään tuon lastan kans, vaikka aluksi tuntui hassulta! =) Kahden viikon välein käydään lastenpolilla kontrollissa, tarkistetaan lonkkien asento ja vaihdetaan tarvittaessa lasta isompaan.

Sektio oli minulle miellyttävä kokemus, haava on parantunut hyvin. Toki täytyy rauhallisesti ottaa, mut odotin pahempia kipuja.
Päästiin lauantaina kotiin. Meillä on lähtenyt kivasti käyntiin, vauva herää aikalailla kolmentunnin välein syömään, nukkuu ja välillä päiväsaikaan jaksaa olla valveillakin hetkiä. Olen siis saanut itse nukkua tosi hyvin, yöt on menny parilla syötöllä. Voihan tilanne vielä muuttua, mut ihana et aluksi saa levätä kunnolla.

Jään innolla odottamaan muiden vauvauutisia!!

Isot onnittelut Tuulille tytöstä :) hienoa että leikkaus sujui hyvin ja että teillä sujuu nyt hyvin kotona :)
täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Kipuja on alkanut ilmaantua (valitettavasti ei synnytykseen liittyviä...), kävely on todella hankalaa :( kyllä ottaa päähän kun tykkäis pitkiä lenkkejä tehdä ja nyt kun ilmatkin sallis...
Mulla vielä 10päivää laskettuun... tulis jo! tulis jo! :D mun tuurilla mennään yli ne mukavat 2viikkoa :D

laventeli rv38+4

Oikein paljon onnea Tuulille pikkuisesta tyttösestä <3
Hienoa että kaikki meni kuitenkin hyvin :)

Täällä tyttö on nyt kaksi viikkoa ja yhden päivän. Neuvolassa käytiin eilen ja paino oli noussut hyvin ja pituuttakin oli tullut jo 3,7 senttiä lisää! Pikkuinen nostaa jo kovasti päätään varsinkin ollessa olkapäällä.
Tuntuu että päivät menee tosi nopsaan, onneksi pakkanen on lauhtunut niin ollaan aloiteltu jo ulkoiluakin.
D-tipat aloitettiin tänään ja vähän pelottaa millaisia väänteitä ne tuo kun nytkin tuntuu tytön vatsa olevan tosi kovana ja väännetään todella tomerana pieruja..

Mä täällä taustailen ja kuulostelen koska muut jakautuvat :)

Onnea Tuulile tytöstä!! <3

Mulla on ollu kaks päivää kipeitä epäsäännöllisiä supistuksia ja eilen illalla alkoi limatulppa irtoamaan. Jeee!! =D Luulenpa että parin päivän sisään syntyy...mut katellaan...;D

Carrie rv 37+5

Anteeksi, mä hyppään täällä "vieraissa" tuolta maaliskuisista, tulin vaan Laventelia moikkaamaan, mitkäs siellä on voinnit ja ollaanko sitä ylipäätään yhtenä kappaleena vielä ?? :D

hih, kivaa kun tulit vierailee Ramona :) vielä ollaan yhtenä kappaleena, saisi tulla jo :) alkaa olee vähän tuskaisaa tää oleminen, mutta kestää kyllä. mikä sulla vointi? masu kasvaa? tiedätteks kumpi tulee? :)

Hei kaikki!

Meidän kaksospojat otti varaslähdön ja päättivät syntyä 16.12. (la 26.1.) rv 34+1. Sektio oli jo suunniteltu tälle kuluvalle viikolle.
Synnytys käynnistyi puolilta öin lapsiveden menolla. Soitto synnärille ja samantien matkaan. Synnärillä todettiin, että synnytys on käynnissä, mutta koska pojilla ei ole mitään hätää, tehdään sektio vasta aamulla. Siitä alkoi piinallinen yö supisteluineen, jotka kiihtyivät ollen vain minuutin välein kun minut roudattiin leikkaussaliin. Vasta siellä sain puudutukset, joten voin kertoa, että kivut oli kovat siinä vaiheessa. Kiukutti ihan oikeasti, kun tietää ettei näillä supisteluilla lapsia tehdä, että ihan turhaan saa kärvistellä ilman kivunlievitystä.
Pojat syntyi A-vauva 8.31(2190g, 43cm) ja B-vauva 8.32 (2245g, 44cm). Niin täydellisiä ja terveitä potria poikia. Koska pojat on poikia sekä syntyivät sektiolla 6 vkoa ennen laskettua-aikaa ja olivat keskosuuteen valmistelemattomia, ovat pojat edelleen keskolassa parantelemassa kehittymättömiä keuhkoja. Pääsenevät kylläkin kotiin näinä päivinä. Painavat tällä hetkellä yli kolme kiloa ja ovat 50cm pitkiä.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odottaville tulevaan koitokseen!

Onnea kaksospojista :) kiva kuulla että kaikki hyvin siellä suunnalla :)

täällä vielä 5päivää laskettuun... tuntuu siltä ettei meidän vauvalla ole mikään kiire ulos :D mun puolesta saisi tulla, alkaa tehdä kipeää tämä pelkkä oleminen. alkaa jännittää jo...!

laventeli rv39+3

Oikein paljon onnea Mimmille kaksosista! Meillä pysyvät kaksoset vielä matkassa, nyt rv 36. Miksi sinulle oli suunniteltu sektiota? Meillä kummatkin päät alaspäin, joten minulle on ainoastaan puhuttu alatiesynnytyksestä. Itselläni alkaa olla aika tukala olo, selkäsärky on tullut viimeisimpänä ja sitten mietin koko ajan kuinka pienet mahtuvat tuonne vatsaan ja sitä, että heillä ei ole kovin paljon tilaa siellä kasvaa.

Moi taas Laventeli. :)
Jestas, sulla enää muutama päivä laskettuun... jännittääkö? ;)
Onks mitään fiiliksiä ollu että alkais tapahtuun... ?
Toisaalta on itelläkin jo se tunne että olispa vaavi jo sylissä mut taas toisaalta, nautin mä tästäkin ajasta, ja isosta mahastani :) ja kun mun maha tosiaan on iso, lapsivettä on vauvelilla siellä normaalia enemmän niin maha näyttää siltä että vähintään olis kolmoset tulossa :D
Muuten on vointi ollu ookoo, jotain selänkolotuksia ja raudantarvetta lukuunottamatta, ei mitään suurempaa vaivaa onneks :)
Ai niin ja ei me sitten kysytty ultrassa varmistusta sukupuolesta, mutta tyttöfiilis on edelleen tosi vahva.. ;) saapi nähdä... :D
Kuinkas teillä, onko teillä tiedossa kumpi tulee...? Siitä oli kyllä aiemmin puhetta mut enhän mä muista enää.... :D

Meillä vetäistiin eilen tämä surullisen kuuluisa harjoituskierros. Viime viikon maanantaina alkoi harjoitussupistukset, tiistaina oli muutama ihan kipujen kera, samoin keskiviikkona. Torstaina ei periaatteessa mitään, mutta viikonlopun aikana taas jotain harjoituksia. Eilen sitten päivällä huomasin alapaineen pomppaavan huolestuttavalle puolelle ja illalla vaille kuus alkoi supistella sekä tyhjentää vatsaa. Vaille seiska supistusten väli oli viis minuuttia ja vaille yhdeksän soitin synnärille, että kuinka pitkään tällä välillä näitä kuuntelen (ohjattiin siis luennolla, että kaks tuntia kymmenen minuutin väli ja tervetuloa käymään). Kyseli minkälaisia supistukset ovat ja päädyttiin siihen, että vois alkaa siirtymään kohti saikkua. Oli vielä vähän vaikeeta uskoa, että tää tosiaan ois tässä ja odoteltiin yhdeksän jälkeen ennen kuin lähdettiin. Ajattelin, että kyllä ne käännyttää vielä kotiin jos ei ole aika, mutta supistukset olivat jo ihan muuta kuin viime viikon harjoittelua.

Otettiin käyrät ja teki sisätutkimuksen. Oli kuulemma niin alussa, ettei ainakaan viime yönä tulisi (eikä siis tullutkaan), joten isäntä pääsi vielä kotipetiin. Tarjosi mulle oxanestia, mikä lopettaa supistukset, jos ei ole tosi kyseessä, mutta en huolinut. Minusta nähden tehkööt tehtävänsä (pehmittelevät siis kuitenkin kohdun suuta) ja jos pystyn nukkumaan supistuksista huolimatta tiedän itsekin, että on aika vielä mennä kotiin. Sain yöllä nukuttua ja aamulla lääkäri kysyi tutkimuksen jälkeen haluanko lähteä vielä kotiin, saattaa tulla aika pitkäksi odotella osastolla ja tottahan minä kotiin tulin. Mutta saattaa syntyä minä päivänä tahansa :) Lohduttavaa :)

Seuraavalla kerralla lähden kun tosiaan järsin ovenkahvaa kipujen kanssa (vaikka eräs kaveri kertoi, että häneltä meni esikoisen kanssa vedet, ei kipuja ja kahden tunnin päästä syntyi) ja suppareiden väli on minuutin paikkeilla. Toista harjoituskierrosta en kehtaa tehdä. Joka tapauksessa kassi odottaa eteisessä "mitä päivää tahansa".

39+2

Esikko, et kai säkin aio etuilla mua ;D mulla ei ole muuta kuin harkkasuppareita, kivuttomia sellaisia, joten ei paljoo lohduta. ipana möyhii kyllä kokoajan vähän, mutta mikään kiire ei tunnu olevan :( mä niin jo haluisin tositoimiin... :))

Ramona, kuten yllä jo mainitsin, ei mitään merkkiä synnytyksestä :( suoraan sanottuna alkaa pikkasen ärsyttää kun muut vaan saa vauvat ja itse joutuu venaa.. epistä kun joillain on la mun jälkeen!! :D
mun vointi on siis muuten ihan hyvä paitsi etten kävelee kykene enää kunnolla kun on kai alkanut löystyy paikat ja se sitten sattuu...
ei meillä oo tietoa kumpi on tulossa, ihan yllärinä tulee sukupuoli :) tai saatiin me veikkaus, mutta kätilönkään mukaan siihen ei kannata luottaa juuri yhtään.

laventeli rv39+4

Saaria: Sektio suunniteltiin, koska A-vauva oli perätilassa koko raskauden ajan.

Minulle jäi myös sektiosta erittäin positiivinen kokemus. Pelkäsin haavan olevan kamalan kipeä ja kyllä se sitä olikin pari päivää. Kun kipulääke sairaalassa lopetettiin, hämmästyin, että selvisinkin ilman kivunlievitystä ja kolmantena päivänä olo alkoi olla normaali. Toki haava kiristeli muutaman päivän, mutta kipeä se ei enää ollut.

Näin ensikertalaisena on pakko hämmästellä myös sitä miten nopeasti kroppa on palautunut raskaudesta. Synnytyksestä on siis kuukausi ja maha on tipotiessään ja kilot (17kg) ovat myös karisseet. Kohta mennään miinuksen puolelle, kiitos kaksosien imettämisen. ;)

Eilen saimme tiedon, että voisimme ottaa toisen pojista jo kotiin vaikka heti. Päätimme, että hän voisi tulla kotiin sunnuntaina. Toinen pojista päässee kotiin ensi viikon aikana. Sitten alkaa uusi elämänvaihe ihan oikeasti! Ihanaa!!

Ei taida olla, laventeli, vaaraa etumatkasta vaikka en pistäis kyllä yhtään pahakseni, jos tämän viikon puolella ipana tulis. Kyllähän tuo on maanantaista lähtien supistellu tauotta, mutta eilisaamun jälkeen ovat olleet sen verran vaimeita, etten välttämättä kaikkia itse huomaa, ellen kokeille mahaa kädellä onko jännittynyt vai ei. Mutta kiva, että edes tämän verran asia edistyy. Kaks sisätutkimusta tais härnätä limatulppaa liikenteeseen, on joka vessakäynnillä saanut pyyhkiä rusehtavaa kokkareista limaa. No, tulkoon vaan pois, ei tuu ikävä :))

ihme kyllä, tämäkin päivä koitti, laskettu aika :) <3 ainoa vaan ettei mitään näy ei kuulu :D meinaakohan kaveri tulla sitten yhdellä rytinällä..? eipähän ehtis miettiä turhia :))

laventeli rv40+0

Me käytiin lasketun päivän kunniaks käyrillä. Lauantaina vielä liikkui pienen herättelyn jälkeen niin kuin pitikin, mutta eilen oli niin yhteistyökyvytön kersa, että isäkin sanoi, että pitää seurata. Syötin sitä kolmeen otteeseen pitkin päivää ja isä kuunteli neljään eri kertaan ennen kuin soitin äitipolille ja kutsui kuuntelemaan. No, eihän sillä mitään hätää ollut, hyvät sydänäänet ja paljon liikettä, joita vaan en minä tuntenut ollenkaan. Ärsyttävän rasittavaa. Jos oisin yksin odottamassa tätä ipanaa, mulla olis menny hermo jo aikoja sitten ja eilen oisin voinu julistaa sen kuolleeks, onneks on olleet isän korvat käytettävissä.

Mutta ei siis edistymistä asiassa, joten odotellaan.

40+1

eikä, ihan varmaan ootte saamassa niitä vauvoja ja mä täällä olla möllötän ja ihmettelen... :D
huomenna neuvola, sinne siis, ei mitään uutta, ja perjantaina varaa aikaa yliaikaiskontrolliin. kivakiva.... tuskin tässä mitään sitä ennen tapahtuu.

laventeli rv40+5

Tsemppiä Laventeli!!

Perässä tullaan. Mulla on huomenna la ja alkaa jo jännittää. Neuvolaanki pitäs huomenna mennä mutta ei huvita yhtään!
Aikaisemmin supisteli paljonkin mutta nyt yhtäkkiä supparit loppuivat. Eilen ja tänään on taas vähän supistellut kyllä. Ärsyttävää aina aamulla herätä ja hoksata että "ei se syntynyt tänäkään yönä..no ehkä ens yönä..."
Mulla on tullu jalkaan joku hermopinne enkä pysty kävelemään ku keppien kans :/
On tämä neljäs raskaus ollut kyllä kaiken kaikkiaan kaikista raskain! Ei se kroppa näköjään loputtomiin kestä...
Niin toivon että päästäisiin jo synnyttämäään!!

Carrie 39+6

Joo, ei oo vauvoja näkynyt täälläkään päin :((( Tänään käytiin gynellä, olin ihan vakaasti sitä mieltä että apinan vuokrasopimus sanotaan irti just tasan nyt, mutta ei. Kun se normaaliraskaus on 42 vkoa niin eipä sitä hirveästi vielä kiirehditä ja lääkäri tykkäs, että käynnistys ois vieläkin päivien juttu. Tosin sain tänään jo ajan äitipolin kontrolliin tiistaille ja siellä ilmeisesti mietitään lantion kuvausta, koskapa ipana ei ole vieläkään kiinnittynyt. Sentään kohdunsuulla on taas pientä edistymistä tapahtunut, mutta mun mielestä vois edistyä halavatun paljon enemmänkin! Mua niin sieppaa, että kakara esiintyy käyrillä ja ultrissa eduikseen, mutta mun kanssa ei leiki päivisin joko ollenkaan tai just sen verran, etten käyrille juokse ennen kuin isäkin on tullut töistä sitä härnäämään. No, kun leikkis edes isänsä kanssa, mutta eipä enää paljon sitäkään, joten sen takia tänään oli tuo käynti.

Moi!

Todella pitkän hiljaiselokauden jälkeen, päivitän nyt tietoja tännekin...
LA nimittäin tuli ja meni eilen torstaina eikä masuasukilla ole ilmeisesti vielä mitään kiirettä ulos tuolta. Nyt sis 40+1
Oon ollut tosi hyvässä kunnossa koko ajan, eikä paikkoja kolota nimeksikään. Selkää ei särje, paikat ei ole käytännössä yhtään turvoksissa (tosin otin sormukset pois vähän kuin varalta jokin aika sitten), nukun yöt kuin tukki noin 9 tuntia... Kääntyminen tosin aina havahduttaa / puoliksi herättää, mutta ei ole haitannut yhtään. Lonkat on ainoat, joita öisin särkee, paikat kai levenee... ja päivisin ravaan vessassa jatkuvasti, siis ihan jatkuvasti.
Pari kolme edellistä neuvolakäynnillä SF-mitat on jo ruvennut sahaamaan ees taas, eli laskeuduttu on vähän, mutta viimeksi vielä (39+4) käynnillä pää ei ollu vielä kunnolla kiinnittyny. Eilen LA-päivänä sekavassa mielentilassa odottelin, että jokohan sitä jotain, mutta ei.
Supistuksista en oikein osaa sanoa mitää, välillä vähän maha "kramppaa", mutta kipeetä ei varsinaisesti tuu, kiristää vain kun nousee istumasta seisomaan tai kävelee pidemmän aikaa. Terkkari kun viimeks paineli mahaa, se sano, että tässähän on pieni supistus menossa, en tajunnu ite ollenkaan, kun ei kerta tuntunu missää!
Mä en osaa jännittää tuota synnytystä, kun ei oo mitään aikaisempia kokemuksia, niin ei tiedä mitä on tulossa. Yritän mennä avoimin mielin, otetaan mitä tuleman pitää! Toivottavasti ei kuitenkaan tarvis ruveta k-leikkauksiin, haluaisin normitavalla yrittää saada tuon tulokkaan ulos.
Äitipolille sain just tänään tsekkausajan 41+1, toivottavasti lähtee kuitenkin käyntiin ilman käynnistystä, mutta mistäpä tuota tietää!
Tulevien isovanhempien soitot alkaa melko lailla tulemaan korvista! "Ai jaa! Sä vielä vastasit puhelimeen." "nooh, mikä tilanne?" "Voi, kun me niin odotetaan tuota laskettua aikaa jo!" Omalle äidille jo sanoin, että joo, lapsi syntyi pari päivää sitten, mutta unohdettiin kertoa...
Anopille sanoin, että taitaa anoppi olla "enemmän raskaana" kun minä ite... Jotenkin mua rasittaa tuon lähipiirin kommentit enemmän kuin satunnaisten FB-kyselijöiden.

Toivotaan, että tämä tästä pian alkaa tulla! Vointeja kaikille!

Yhteistyössä