mie: kovasti edelleen pidän sulle peukkuja pystyssä!!! =D Toivotaan että sun ovis on ollut vähän myöhemmin ja testi muuttuu plussaksi piakkoin!!
Piggis: Elä vielä maalaile piruja seinille, mulla esikoisesta pahoinvointi oli ihan kamalaa viikolle 16 asti. Toisessa raskaudessa pahoinvointi kesti vain yhden viikon, viikon 7. Sitten loppu kuin seinään. Luulen että pahoinvointi lakkasi siksi kun rupesin syömään inkivääritabletteja. Silloin oli apteekeissa myynnissä semmosia multitabs raskaus-inkivääri-tabletteja..enää niitä ei oo ku ei oo kuulemma tutkittu tarpeeksi miten inkiväärin syönti vaikuttaa sikiöön...
mutta joissakin ruokakaupoissa on Pirkka-merkkisiä inkivääri-tabletteja, jotain lisäravinteita. Aion kyllä ostaa niitä!! En usko että inkivääristä on mitään haittaa vauvalle..syöhän ne kiinassakin inkiväärillä maustettuja ruokia koko ajan

... lisäksi inkiväärin haistelu auttaa hetkellisesti pahoinvointiin jos tulee tosi oksettava olo. Ostakaa vaikka ihan maustehyllystä jauhettua inkivääriä ja sitte äkkiä pussin suusta haistelette ku tulee örkki olo. Toimii!!! Se tuoksu on semmonen voimakas mutta samalla raikas, vähän niiku joku mentholi.
Apteekista ostin tänään myös semmoset Sea Band-akupunktiorannekkeet jotka auttaa matkapahoinvointiin. Mulla ne auttaa myös muuhun pahoinvointiin, esim. raskauspahoinvointiin

kokeilkaa näitä kikkoja!
pampula: sulle myös peukutukset että vauveli pysyy kyydissä mukana. Joskushan se on ihan tavallista että vuotoa tulee alkuraskaudessa mutta silti kaikki on ok. =)
Itse tein tänään varmistustestin ja ihan selvät kaksi viivaa!! JEE!!
Olen niiiiiiiin onnellinen!! Tämä on mun neljäs raskaus. Kolme tyttöä on ennestään: 8v, 2,5v ja 1,5v. Sitten jos kaikki hyvin menee niin on tammikuussa vielä enemmän vipinää =D
En tiiä miks musta tuntuu että nautin tästä raskautumisesta paljon enemmän kuin muista raskautumisista olen nauttinut. Siis olenhan minä aina ollut onnellinen plussatessani, mutta nyt on jotenkin aivan käsittämättömän hieno olo!! Ehkä se johtuu siitä että olemme päättäneet että tämä saa olla viimeinen raskaus ja vauva. Vähän ehkä haikeaa. Pitää yrittää nyt sitten nauttia joka hetkestä.
Mulla muuten maha turvottaa ihan hulluna! Näyttää niiku ois rv20 jo menossa....hehe. Ei pysty kyllä kauaa peittelemään enää. Tuli semmonenkin "kauhukuva" että jos siellä löytyyki kaksoset. Eihän sitä koskaan tiedä! No, alkujärkytyksen jälkeen olisin toki tuplaonnellinen ;D.
Väsymys on myös aivan kammottavaa. Nukuin viime yönä 12h ja äsken piti ottaa tunteroisen tirsat. Haukotuttaa ihan koko ajan ja piti ihan ponnistella että jaksoi laittaa tiskit koneeseen.
Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta olen siis jo siihen etukäteen varautunut. Inkiväärit ja rannekkeet ovat tuolla odottamassa =D.
Laitetaan aina viestejen loppuun raskausviikot niin pysytään kartalla että missä vaiheessa kukin on menossa =) Ja lisäilkää tietoja siihen listaan. Siitä vaan copy-pastella..
hyviä vointeja kaikille ja plussia ja tarrasukkia mukaan!!
Huomenna alkaa kuudes viikko, joten ehkä vielä viikon saa olla rauhassa ennenku alkaa pahoinvointi =D
Carrie rv 5+0