Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piggis

Vieras
Moi vaan!

Tästä lähtisi siis tammikuun 2011 vauvat -ketju liikkeelle. En ainakaan löytänyt, että tämmöistä olisi vielä aloitettu. Eli tervetuloa mukaan vaan kertoilemaan ajatuksia ja tunteita jos tikkuun pärähtää plussa ja la ajoittuu vuoden alkuun.

Itse tein eilen hämmentyneissä olotiloissa plussan. Ennestään on 1v6kk tyttö ja annettiin kyllä nyt mahdollisuus sisarukselle tulla. Hämmentyneissä oloissa lähinnä siksi, että esikoista tehtiin pitkään ja hartaasti. Tämä kuopus sitten lähti itämään heti eka kierrosta. Toivotaan nyt, että pysyisi myös mukana tuonne tammikuulle asti. Laskettu aika minulla olisi 14.1. Luulen, että tuo pitää aika pitkälle paikkansakin.

Vähän hätiköin nyt, siis en ole vielä plussannut. Mut halusin kirjoittaa tänne..Ennestään on poika 1v9kk ja nyt on annettu sisarukselle mahis tulla. On IHAN samanlainen olo kuin oli esikoisesta. Paleltaa, väsyttää, tissit on kipeet, turvottaa, etoo...Plussasin esikoisesta vasta viikolla 9, vaikka tiesin jo viikolla 4 olevani raskaana. siis tiesin oireista ja siitä, että menkkoja ei tullut. Silloinkin viikolla 9 tuli ihan haaleanvaalea plussa, vaikka olin jo noin pitkällä. nyt oon tehny kaks testiä, negoja molemmat. laskin, että mulla ois LA 14.1 eli sama kuin sulla, jos siis nyt on tärpännyt. mut voi olla tietty mielikuvituksen tuotetta nää oireet, toivotaan, että ei!

Heipsans!

Sain positiivisen tuloksen tällä viikolla, vaikka olin jo varma raskaudestani (menkat myöhässä, paleltaa, nännit ovat arat).
Olen ensikertalainen tässä asiassa, joten kovasti olen yrittänyt kaikenlaista tietoa netistä etsiä. Vaikeaksi tekee vielä se, että emme halua aviomieheni kanssa kertoa asiasta kellekään niin kauan kuin raskaus ei näy. :)
Netistä löysin raskauslaskurin, ja laskettu aika olisi 5.1 näillä tiedoilla, mutta kuinkas usein ne pitävät paikkansa..? :)

hope, mullakin esikoisen kohdalla eka testi näytti negaa vaikka tiesin, että raskaana olen. Tosin toinen sitten olikin vahva plussa viikon päästä. Nyt nasahti ruutuun heti plussa menkkojen alkamispäivänä. Toisaalta nyt en olisi kyllä osannut arvata ollenkaan, että se heti plussa olisi. Esikoisen kohdalla taas tiesin/arvasin natsanneen jo ennen kuin menkkojen alkamistakin. Jotenkin oli vaan sellainen tunne. Toivotaan, että sullakin hope on tunne kohillaan tässä jutussa :)

Nuori vaimo, se kuinka ne laskurit pitävät paikkansa riippuu kai pitkälti siitä kuinka säännöllinen kierto on. Itsellä melkein kellontarkka 28 päivää. Myös oviksen olen aina tuntenut. Osaisin oikeastaan aika tarkasti sanoa sen vuoksi hedelmöitysajankohdankin. Senpä vuoksi omalla kohdalla laskuri pitää varmasti paikkansa. Jos taas kierto heittelee miten sattuu, niin sitten se on vähän hankalampi varmuudella kiekolla sanoa. Silloin ultra vasta pystyy määrittelemään tarkan la:n.

Täällä yksi jännäilijä! Vielä en ole saanut plussaa ruutuun, mutta taisin tehdä testin liian aikaisin (kp 31/35). Oireet ovat selvät: alavatsa kipuilee, kasvoissa pieniä rasvaisia näppylöitä, alavatsalla painontunnetta jne. Huomenaamulla ajattelin taas testata, joten pitäkää peukkuja!

Jos olen raskaana, niin la on tammikuun 15:nnen paikkeilla. Tosin molemmat lapseni ovat tulleet kaksi viikkoa ennen laskettua, joten saattaa olla, että tämäkin tulisi joulukuun lopussa... No, homma vielä haihatteluasteella, ensin testataan!

Huomiseen!

Myös minä sain plussan viime viikolla. :) Minulla kierto on vaihdellut tosi paljon, joten la on vaikea sanoa, mutta eiköhän se tammikuun ekalla viikolla ole. Olisi jo kiva päästä varmistamaan asia ultralla. Myös minä olen ensikertalainen tässä asiassa.

Heippa!
Minä plussasin eilen elämäni ensimmäistä kertaa, nyt siis menossa hurjat 4+2 :) toivon todella että pieni pysyy matkassa mukana loppuun saakka, ja laskettu aika olisi laskurin mukaan 22.1.

Oliko teillä muilla ensikertalaisilla mitään oireita ennen plussatestiä?

Nyt kun on tulevalle mummille kerrottu ja ukillekin vihjailtu asian laidasta, voi tännekin osallistua :)

Plussasin viime viikon torstaina, nyt ollaan 6+2 ja kovasti toivon, että tammikuussa saan terveen nyytin syliin. Periaatteessa tästä kierrosta ei pitänyt ovistestien mukaan tulla mitään, mutta huomasin saman sarjan raskaustestejä tehdessäni, että antavat vain heikon haamun kun digitaalisella sain n. minuutissa (ohje sanoi 3min) plussan, joten ovistestit heitän vesilinnulle.

Oireita oli: kuukautisia ei alkanut kuulua edes tuhrun muodossa silloin kun olis pitänyt, joten viimeinen drinkki juotiin kp. 26. Seuraavan viikon maanantaina olin jo aika vakuuttunut, että jotain on natsannut kun huomasin tissien kasvaneen ja ovat olleet tuosta lähtien ihan mahottomat niin arkuuden kuin koonkin suhteen. Ja se syömisen määrä, voi hyvä päivä. Koko sen viikon jolloin vihdoin plussasin söin kaiken mitä kiinni sain ja silti oli koko ajan nälkä. No, onneks sitä tajus täyttää mahansa ruualla eikä herkuilla, joten paino ei ihan karannu lapasesta vaikka pikkuisen jo nousikin. Onneksi tuo syöminen on nyt tasaantunut melkein entiselle tasolleen.

Kaiken kaikkiaan ei olis voinut tämä osua parempaan aikaan. Valmistun viikon päästä, viime viikolla aloitin uuden työn (sijaisuuden, mutta hoitsu saa aina töitä) ja muutoinkin elämäntilanne on melko ihanteellinen vauvan suhteen. Vähän vaan jänskättää miten lähipiiri suhtautuu asiaan, meillä kun on isännän kanssa suht suuri ikäero, joten tiedän, että on myös niitä, jotka tästä eivät tule ilahtumaan, mutta omapa on elämäni :D

Kävin viikolla neuvolassa, laskettu aika 1.1.2011. :) Ensisynnyttäjillä kuulemma +/- 2vkoa.

Viikkoja takana 8, jotkin oireet ovat hellittäneet (kuten nännien arkuus) ja toisia tullut tilalle. Ruoka meinaa vähän takkuilla, kun kaikki tuntuu vähän etovalta. Nälkä on vähän väliä, mutta kun ei oikein mitään tee mieli. Haluaisi syödä terveellisesti eli välttää hiilareita, sokeria sekä lisä- ja säilöntäaineita, mutta enää se ei ole niin helppoa typerien mielitekojen vuoksi, joita välillä yllättävästi tulee. :(

Hemoglobiini oli liian alhainen, siitä kai tämä väsymyskin johtuu. Jollain ihmeen konstilla se pitäisi saada nousuun, muutoin joudun turvautumaan lisärautaan. >:/

Lähisukulaiseni ja tämän vaimo (heillä ikäeroa melkein 20vuotta) saavat kesän aikana ensimmäisen lapsensa. Meidän suvussa ei haukota henkeä, ehkä osittain siksi, että vaimo on ulkomaalainen, vaan ollaan onnellisia heidän puolestaan. :) Tsemppiä ja onnea sulle Esikko! :)

Hei vaan kaikille ja onnittelut kaikille plussasta!!

Minä tein tänä aamuna, noin tunti sitten positiivisen testin =) Neljättä lastan odottelen.
Laskettu aika on 30.1.11. Nyt on rv 4+2 ja oireena on alamahan repäisykivut (sängyssä venytellessä) ja nipistelyt, pierettäminen (heh!) ja eilen aamulla oli vähän huono olo.

Toivotaan että pysyy kyydissä mukana. =) Soitin heti miehelle töihin ja sekin oli aivan innoissaan.
Meillä on ennestään kolme tyttöä, 8v, 2,5v ja 1,5v. Oiskohan nyt pojan vuoro? Ainakin mies toivoisi niin..hihi... mut jos on tyttö niin sit on kyllä kunnon mimmiliiga!

Tehäänkö tällainen lista? Lisätkää ittenne tähän järjestykseen laskettujen aikojen mukaan:
Laitetaanko vaikka nimi, la, ja synnytyssairaala?

Tammikuun vauvat 2011

Carrie, la 30.1, OYS

Moikka kaikille. Ilolla tulisin teidän kans tähän tammimammoihin. Menkat on myöhässä 3 päivää eli nyt olis kp 35/3, tosin joskus on ollut kierto myös 36pv mutta lähiaikoina pysynyt tuossa 32 ja siksi nyt jännäilenkin tulisko meille pikkukakkonen :) Meillä poika nyt 1v 9kk ja toisesta ollaan paljon puhuttu, suoranaisesti yritystä ei olla vielä alotettu mutta muuta ehkäisyä ei olla käytetty kun keskeytettyä (a tiedetään ettei ole ehkäisykeino mutta, koska kakkonen ei olisi katastrofi niin siksi sitä ollaan käytetty jo tovi). Huomiseen asti ajattelin jännäillä. Oireina samoja kun vois olla menkat aluillaan eli tissit kipeytyneet ja vatsaa vihloo. Peukut kaikki pystyyn, että pian hengaillaan täällä enempikin :)

Tänä aamuna sit tein testin ja kyllä se tais kuitenkin negaa näyttää. Eli kierto sitten vaan on toooosi pitkä, koska tänään jo kp 36. Ikinä ei oo näin pitkää kiertoa ollu, mut kertahan se on ensimmäinenkin. Ja varmaan just johtuu siitä jännäämisestä olisko tulluki raskaaks. Nyt varmaan alkaa menkat ihan pian kun tein testin ja tuli vastaus etten oo raskaana. Harmi, no josko me kohta päätetään sitten ihan oikeesti antaa mahis pikku-kakkoselle ja sit jännätään ihan oikeesti-oikeesti. Onnea kaikille tammikuun odottajille!! :)

Mulla näytti testi vielä kp 29/29 negaa semmosella tosi herkällä liuskatestillä..
Sitte samaisella testillä kp 32/29 eli siis eilen näytti haamua. Ovulaatio on siis ollut muutaman päivän myöhemmin mitä luulin... =) Elä mie vielä heitä kirvestä kaivoon!! Niin kauan on vielä toivoa ku menkat ei ala ;) ilmottelehan itsestäsi!

Ilmottelen kyl jos tilanne muuttuu positiiviseks :D Nyt vaan odotellaan niitä menkkoloita. Eipä vaan kuulu eikä näy. Valkovuotoa ainoastaan :/ Pitänee ens viikon alussa testata jos tianne ei muutu ennen sitä...

Kiva, kiva, että tämä keskusteluketju on hieman aktivoitunut ja oikein paljon onnea kaikille plussasta tai plussista! Itse jouduin tekemään useammankin testin, ennen kuin uskoin.. ;)

Hei vaan kaikille, täällä kanssa ehkä tuleva tammimamma. Esikoinen on 1 v. 3kk ja nyt merkit on vahvat että kakkonen olis tulollaan. Raskaustesti näytti maanantaina kahta viivaa (päivä jollon menkat normaalisti alkaa), selkä on ollu oudon tuntunen jo pari vkoa, metallin maku suussa (vichy maistuu taas), pierettää (:D), hiukan pahoinvointia. Ainoa mikä hiukan epäilyttää on, että viimiset 2 vkoa on tullut vuotoa, ensin 1-2 pv ihan kirkasta vuotoa ja sit sen jälkeen tiputtelua. Eli et jollen olisi raskaustestiä plussannu, en uskoisi olevani raskaana, kun uskoisin et mul vaan tuli kahet menkat peräkkäin jostain syystä.

torstaina olin esikon kanssa neuvolassa ja siellä neuvolantädille kerroin tilanteet. täti kertoi, että sillon ma ainakin olin raskaana, jos testi plussasi, että nyt vaan seurataan tilannetta ja vuotoja, että yltyykö ne. tänään vuotoja ei juuri ole ollut, et jos ne ny loppus. sain ajan juhannusviikolle, sillon vko 8+, sillon ollaan paljo pitemmällä ja viisaampia. terkkari anto la:n 26.1. näillä tiedoilla, mutta luulen että tulee vielä muuttumaan, esikoisestakin muuttu peräti 10 päivää ultrassa. mulla on aina ollu jotenki oudot kuukautiset :)

Jotenkin muuten helpompi suhtautua tulossa olevaan mahdolliseen pahoinvointiin, kun tiedän esikoisen odotuksesta, että se pahoinvointi loppuu jossain vaiheessa. Sillon nimittäin olin aika onneton sen vuoksi :( En oksennellut, mutta se kuvotus oli 24/7, not nice.

Ei muuta kun mukavaa odotuksen alkua kaikille, itse en viitti viel hehkuttaa yhtään, päätin että sitten juhannuksena hehkutetaan, jos sillon neuvolassa ja lääkärin tarkastuksessa kaikki näyttää olevan ok.

Lauantaita kaikille!

Itse viettelin tuossa hiljaiseloa kun oli jonkin verran tiputteluvuotoa tuossa muutamana päivänä. Eilen kävimme sitten ultrassa ja siellä oli kaikki niin kuin pitää. Säikähdin vain tuota vuotoa, sillä esikoista odottaessa ei ollut mitään sellaista. No mutta nyt lääkäri kuitenkin sanoi, että ennuste on aika hyvä jo vaikka alkuviikoilla vielä ollaankin. Kun kaikki näytti olevan ihan niin kuin pitääkin. Pidetään kuitenkin peukkuja, että kyydissä pysyy loppuun saakka. Laskettuaika muuttui päivällä eli se olisi tällä hetkellä 15.1.

Itsellä on jo reilun parin viikon ajan ollut tuota esikoisesta tuttua pahoinvointia ja ihan lamaannuttavaa väsymystä. Valitettavasti kumpaankaan en jaksa vieläkään suhtautua mitenkään positiivisesti kuten Pampula edellä. Lähinnä itkettää, että tätä tää nyt taas on ainakin seuraavat 7 viikkoa. Olin taas autuaasti unohtanut tämän osion koko raskaudesta. Pariin kertaan olen joutunut jo pönttöäkin halailemaan ja koko ajan pitää olla tarkkana, että onko syötävää lähellä ettei iske yrjö. Eikä sekään aina auta. Sen lisäksi närästää koko ajan ihan pirusti. Esikoisen kohdalla en kärsinyt närästyksestä juuri ollenkaan. En tiedä mistä tämä nyt on oikein keksinyt alkaa vaivata.

Mutta ihan yhtä inhottava vaiva kuin tuo pahoinvointi on tämä väsymys. Miten ihminen voi olla näin kuittipoikkiväsy koko ajan. Yhyyy, inhottaa kun mitään ei saa aikaiseksi kun ei jaksa.

Noh, mulle nämä raskauden ekat viikot, esikoisen kohdalla vkolle 14 saakka, eivät ole kyllä mitään riemujuhlaa. Sinne kun nyt jaksaisi sinnitellä. Itsellä menikin sitten edellisen kohdalla loppuraskaus ihan viimeisille viikoille tosi hyvin ja ilman suurempia vaivoja. Toivottavasti nytkin on niin.

Kiitos ja anteeksi, tämä oli nyt tällainen omanapainen valitusvirsi. Ensi kerralla toivottavasti valoisimmin tunnelmin :)

t: oksennusta nieleskelevä piggis 7+0

No heissan. Kuulostaa aika inhottaville nuo pahoinvoinnit ja väsymykset teillä, onneks tiedätte mistä johtuu ja et ovat ohimeneviä. Parastahan on tietty se palkinto mikä siellä kasvaa :)
Mä tein innoissani eilen uuden testin, negaa näytti sekin vaikka menkkoja ei edelleenkin ole tullu, ei edes mitään vuotoja. Huonosta olosta tosin oon kärsinyt jo kolmena iltana, etoo hirmuisesti kaikki mut helpottaa kun syö. Ihan oli samanlaista kun esikkoa odotin mut silti testit näyttäneet negaa. Oon ihan kysymysmerkkinä koko ajan.

Ens viikolle aattelin et pakko varata neuvolaan aikaa ja käydä juttelee jos pääsis verikokeeseen. Viikon päästä olis mun valmistujaisjuhlat ja en halua kyllä ottaa mitään alkomaholia jos en tiedä tarkalleen oonko raskaana vai en.
Luulis kyl et testit olis jo näyttäneet plussaa jos se plussa olis tullakseen. Nyt olis siis kp 39/32-35. Oih ja Voih.

mie: kovasti edelleen pidän sulle peukkuja pystyssä!!! =D Toivotaan että sun ovis on ollut vähän myöhemmin ja testi muuttuu plussaksi piakkoin!!

Piggis: Elä vielä maalaile piruja seinille, mulla esikoisesta pahoinvointi oli ihan kamalaa viikolle 16 asti. Toisessa raskaudessa pahoinvointi kesti vain yhden viikon, viikon 7. Sitten loppu kuin seinään. Luulen että pahoinvointi lakkasi siksi kun rupesin syömään inkivääritabletteja. Silloin oli apteekeissa myynnissä semmosia multitabs raskaus-inkivääri-tabletteja..enää niitä ei oo ku ei oo kuulemma tutkittu tarpeeksi miten inkiväärin syönti vaikuttaa sikiöön...
mutta joissakin ruokakaupoissa on Pirkka-merkkisiä inkivääri-tabletteja, jotain lisäravinteita. Aion kyllä ostaa niitä!! En usko että inkivääristä on mitään haittaa vauvalle..syöhän ne kiinassakin inkiväärillä maustettuja ruokia koko ajan :D... lisäksi inkiväärin haistelu auttaa hetkellisesti pahoinvointiin jos tulee tosi oksettava olo. Ostakaa vaikka ihan maustehyllystä jauhettua inkivääriä ja sitte äkkiä pussin suusta haistelette ku tulee örkki olo. Toimii!!! Se tuoksu on semmonen voimakas mutta samalla raikas, vähän niiku joku mentholi.
Apteekista ostin tänään myös semmoset Sea Band-akupunktiorannekkeet jotka auttaa matkapahoinvointiin. Mulla ne auttaa myös muuhun pahoinvointiin, esim. raskauspahoinvointiin ;) kokeilkaa näitä kikkoja!

pampula: sulle myös peukutukset että vauveli pysyy kyydissä mukana. Joskushan se on ihan tavallista että vuotoa tulee alkuraskaudessa mutta silti kaikki on ok. =)

Itse tein tänään varmistustestin ja ihan selvät kaksi viivaa!! JEE!!
Olen niiiiiiiin onnellinen!! Tämä on mun neljäs raskaus. Kolme tyttöä on ennestään: 8v, 2,5v ja 1,5v. Sitten jos kaikki hyvin menee niin on tammikuussa vielä enemmän vipinää =D
En tiiä miks musta tuntuu että nautin tästä raskautumisesta paljon enemmän kuin muista raskautumisista olen nauttinut. Siis olenhan minä aina ollut onnellinen plussatessani, mutta nyt on jotenkin aivan käsittämättömän hieno olo!! Ehkä se johtuu siitä että olemme päättäneet että tämä saa olla viimeinen raskaus ja vauva. Vähän ehkä haikeaa. Pitää yrittää nyt sitten nauttia joka hetkestä.
Mulla muuten maha turvottaa ihan hulluna! Näyttää niiku ois rv20 jo menossa....hehe. Ei pysty kyllä kauaa peittelemään enää. Tuli semmonenkin "kauhukuva" että jos siellä löytyyki kaksoset. Eihän sitä koskaan tiedä! No, alkujärkytyksen jälkeen olisin toki tuplaonnellinen ;D.
Väsymys on myös aivan kammottavaa. Nukuin viime yönä 12h ja äsken piti ottaa tunteroisen tirsat. Haukotuttaa ihan koko ajan ja piti ihan ponnistella että jaksoi laittaa tiskit koneeseen.
Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta olen siis jo siihen etukäteen varautunut. Inkiväärit ja rannekkeet ovat tuolla odottamassa =D.

Laitetaan aina viestejen loppuun raskausviikot niin pysytään kartalla että missä vaiheessa kukin on menossa =) Ja lisäilkää tietoja siihen listaan. Siitä vaan copy-pastella..

hyviä vointeja kaikille ja plussia ja tarrasukkia mukaan!!

Huomenna alkaa kuudes viikko, joten ehkä vielä viikon saa olla rauhassa ennenku alkaa pahoinvointi =D

Carrie rv 5+0

Tammikuun vauvat 2011

Nuori vaimo, la 1.1
aurinko, la
piggis, la 15.1
Esikko, la
laventeli, la 22.1
pampula, la 26.1
Carrie, la 29.1, OYS

korjasin piggiksen ja oman la:n. Aurelian otin pois ku hoksasin että
eihän hän ollut vielä plussannutkaan. Toivotaan että hän tulee kertomaan meille iloisia uutisia =)
Pampulan laitoin myös tuohon listaan, toivotaan että kaikki on kunnossa!

täällä taas, oli alkuun niin hiljaista palstalla joten ei tullut sitten käytyä.. kiva kun piristynyt! :)

mulla olisi nyt rv6+0, eli sanotaanko se nyt niin että alkoi seitsemäs viikko? ja jos niin miksi?
t. ensikertalainen :D

mulla myös hurjaa turvotusta vatsan alueella. välillä tulee huono olo pelkästään sen takia että turvottaa niin kovin. tuntuu että massu poksahtaa :D oksetuksilta olen vielä välttynyt, hyvin vähän ja harvoin on tullut kuvotusta.. katsotaan mihin kehittyy. täytyykin laittaa inkivääri muistiin ;)
onko millaisia päivittäisiä oireita muilla?

hyvä että piggis selvinnyt säikähdyksellä!

mulla varhaisultra rv7+3 (toivotaan että päästään sinne asti, ja siitä sitten tietysti ihan loppuunki asti!) ja neuvola-aika pitäisi soittaa...

Yhteistyössä