¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ KESÄKUU

Katjuska, huh kylläpä on näkyvä maha! Omasta mahastani ei näkis vielä mitenkään päin että oon raskaana :D

Joku kysyi itkuherkkyydestä; kyllä olen erittäin itkuherkkä ja kiukkuinen! Erityisesti miehen tekemiset/sanomiset välillä ärsyttää ja rankasti..:D

Jokohan tuota jo uskaltais kohtapuolin fb ryhmään liittyä...

MissB ja 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Joo minä oon kyllä nyt ihan järjestään sanonut tutuille ketä oon nähnyt,että JOS tässä kaikki hyvin menee, niin meille on tammikuun alussa tulossa vauva. Jokaikinen tuttu varmasti huomaa,että mun maha on ruvennut pömpöttämään. Menipähän sitten syteen,tai saveen, mutta kun sen päällepäin näkee, niin tekee mieli sanoa... Ja moni on sit sanonutkin,että joo "huomasin kyllä" :D

Täällä kans itketään ja kiukutaan! Mies parka...
 
Huh, ihana maha katjuska! :)

Onko jollain kokemusta pitkistä automatkoista raskausaikana? Ollaan muutaman kaverin kans suunniteltu automatkaa norjaan/ruotsiin heinäkuun lopulla jolloin viikkoja olisi kasassa ~15 jos kaikki menee hyvin. Onko siitä jotain haittaa pikkuiselle tai itselle, sillä istumista tulisi ja paljon monena päivänä. Ajattelin kysyä asiaa ensi viikolla neuvolassakin kun on ensimmäinen ultra. :) Täytyy sitten suunnitella hieman lyhyempi reissu jos on heti alkuunsa täysin tuhoon tuomittu ajatus.

Jenniferia 8+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa! En ole jaksanut koneella istua, kuin sen hetkein kun on pakollista niin on palstailukin jäänyt.. Ellotus olot on ja pysyy, tänään tuntuu olevan päällimmäisenä kuitenkin flunssa, jonka sain lomareissulta.. Aina on siis jotakin! Syön varmaan 2h välein ja koitan pitää huonon olon poissa. Vielä en ole kertaakaan oksentanut, mikä on kyllä pelkkää plussaa..Töistäkin oppii selviämään, vaikka olis vähän huono olo.. Varhaisultra sai mielen rauhoittumaan, joten tässä ihan luottavaisin mielin mennään eteenpäin.

Kateellisena kyllä luen noita teidän ruokavalio-juttuja. Meikäläinen syö just sitä, mitä on tarjolla ja mikä sattuu menemään kurkusta alas.. En kovin paljoa mieti, koska varsinaisesti ei tee yhtään mitään mieli.. Tai menee kausissa. Pääasia mulle on kuitenkin, että syön jotakin säännöllisesti. Ekat viikot teki mieli kaikkea "roskaa", joka kuitenkin närästi ihan tuhottomasti, joten ne on kaikki jääneet pois. Pelkkä ajatuskin rasvaisesta hampurilaisesta saa mahaan sen kuvotuksen tunteen, jota en halua. Reissussa söin paljon pastaa, mikä tuntui toimivan aika hyvin. Aion ottaa ruokavalioon myös nyt kotona, koska hiilarit ilmeisesti tekee ainakin minulle hyvää.

Vielä on muutama viikko ekaan varsinaiseen ultraan! Jotenkin olo on kuitenkin sellanen, että oon onnistunut "unohtamaan" raskauden aika-ajoin, mikä helpottaa olotiloja ja keskittymistä muihin juttuihin. Harmittaa kyllä, että seksi ei maistu normaalilla tavalla.. Sen jälkeen on tullut vatsaan vähän sellaista jomotusta, mikä tuntuu epämiellyttävältä.. Silti tekee kyllä mieli, mutta se olo menee sitten nopeasti ohi.. En kuitenkaan mitään selibaattiakaan halua miehelle langettaa, joten hyvin valittuna ajankohtana sekstaillaan. :)
 
Heippa. Nyt on fiilikset niin maassa kuin olla voi. Tänään 7+0 ja yöllä vessassa käydessä paperiin jäi pyyhkiessä punaista verta, aamulla ja nyt päivällä on ollut ruskeaa. Vuotoa on tosi vähän, mutta pelottaa ihan hirveesti. Ehkä pientä menkkajomotusta on aika ajoin, mutta hyvin pientä, samanlaista mitä koko alkuraskauden on ollut. :(((
 
Pöllötär: Mulla oli ihan samanomista ja tais olla samat viikot kyseessä. Ei ollut hätää. Välillä on tuhruja tullut senkin jälkeen, mutta ihan kivasti olen osannut suhtautua, kun seuraan Appsilla tilannetta, että mitä siellä kohdussa milloinkin tapahtuu :D Tämä nykyäaika.. Mutta mua ainakin helpottaa tieto siitä, että tuhrutteluvuoto voi johtua esim. siitä, kun ruskuaispussi poistuu ja kehitys menee harppauksen eteenpäin. Tavallaan se kertoo myös siis siitä, että jotakin on oikeasti meneillään - eihän tuo kohtu mikään minigrip-pussi ole, joka ei falskaisi mistään kohdasta :)
 
NeitiPelargonia, kiitos kun vastasit. Muistatko, liittyikö sulla vuotoihin mitään kipuja? Mulla ei varsinaisia kipuja, mutta tuo lievä menkkajomotus tai tunne alavatsalla lisää tätä ahdistusta. Maanantaina varhaisultraan, sinne asti joutuu pelkäämään. Toki vaikka kaikki olisi hyvinkin niin silti ei vielä turvallisilla viikoilla olla. Pelottavaa kun ei pysty itse vaikuttamaan tilanteeseen millään tavalla
 
Pöllötär: muistaakseni oli pientä jomottelua.. Mulla nyt on kivistänyt mahaa koko alkuvaiheen. Nyt vasta hellittänyt, paitsi jos erehdyn syömään jotain rasvaista.. Eli en siitäkään huolestuis. Sen verta isoista muutoksista on kropassa kyse :)

Ärsyttää muuten se, kun omegatkin tekee ylävatsaan kivistystä ja tulee röyhtäilynä pihalle. Yöks.
 
"Kiva" kuulla, etten ole ainoa. Mulla menkkajomotukset jatkui koko illan, mutta ainakin vuoto loppui. Sitä kesti siis edellisyöstä noin eiliseen puoleen päivään, eli puoli vuorokautta yhteensä. Kunpa olis ollut turha säikähdys. Illalla olin kyllä varma, että kohta lorahtaa kunnolla housuun, kun muutaman kerran kouras oikein kovasti samalla tavalla kun menkoissa. Toki niitä muutoksia kehossa on paljon, kuten NeitiPelargonia sanoit, toivottavasti kyse on vain niistä!!! Vielä en kuitenkaan uskalla olla luottavaisin mielin, maanantain ultraan asti pyristeltävä...

Pöllötär + pikkunen 7+1
 
Pöllötär: Onneksi aika vähäiselle kuulostaa tuo vuoto, toivotaan että kaikki on hyvin! Mulla oli edellisessä raskaudessa joskus rv7+ myös pientä vuotoa, mut kaikki oli kunnossa! Taitaa "keskenmenovuoto" olla ihan kunnon lorinaa, ei pelkkä että paperii jää vähän!

Enää ei yhdet päiväunet riitä :D eilen nukuin ekaks lasten kans puoltoistatuntia, ja sit vielä kuuden jälkeen tunnin, kun mies oli iltavuorossa. No,olipahan miehellekin jotain iloa minusta illalla, kun en ihan rättiväsynyt ollut ;) Meillä kun totuttu päivittäiseen peittojen heilutteluun, niin nyt on jäänyt aina parikin päivää väliä,kun minä en vaan jaksa!

Oonks minä ainoa, joka käy ekan kerran ultrassa/kuulee vauvan sydänäänet vasta nt-ultrassa?? Tuntuu että kaikki on jo varhaisultrssa käyny,tai menossa!
 
Joo-o, päivittäneet ovat... Tää on ihan kamala, mun mielestä. Sivun ulkoasu on todella heikko, tää kirjotusruutu ihan vitsi, hymiöt on surkeita, hyviä toimintoja on karsittu ja kaikenlaista ihan turhaa pashaa on lisätty. Jopa mun avatar on kadonnu. EN. TYKKÄÄ. YHTÄÄN.

Pysyn "linjoilla" tän kuukauden, päivittämässä listaa ja heitän vähän jotain kommenttia välillä, jos ärsytykseltäni pystyn. Heinäkuussa "vetovastuu" siirtyy seuraavalle, koska mä jatkan sitte vaan facen puolella (vaikka alunperin tykkäsin enemmän kirjotella tänne....).

Musta tuntuu välillä, että oon rikkinäinen levy ja toistan samaa rainaa, mutta sanon nyt vielä: Vuodot raskauden aikana on täysin normaaleja. Voi olla isoja vuotoja ja pieniä, kivuliaita ja kivuttomia. Melkein kaikilla vuotaa jotain jossain vaiheessa jotain raskautta ja syitä on yhtä monia, ku vuotoja. Kaikki voi olla hyvin, vaikka vuotais viikon tai kuukauden putkeen. Joskus raskaus menee kesken ilman mitään vuotoja tai varotuksia. Ei näistä tiedä, mutta panikoiminen ei ainakaan auta. Yleisesti sanotaan, että jos vuoto on runsaanpaa ja kivuliaampaa, kuin kuukautiset, ja mukana on relusti kudosta, silloin kyse voi olla keskenmenosta.

Kaikenlaiset tuntemukset, vihlasut ja kolotukset kuuluu myös asiaan. Tuonne sisälle on hei kasvamassa toinen ihminen, se väistämättäkin tuntuu joltain. Välillä voi olla kausia, ettei huomaa mitään oireita, mutta se johtuu siitä, että sekä keho että mieli tottuu.

Nojoo, lähden tästä kiukuttelemasta. Koko tää teksti tuntuu töykeeltä ja töksähtelevältä ilman hymiöitä ja haleja, pahottelen, mutta noi uudet särkee mun silmiä. Ärs ärs ärs...

Rosie 9+3
 
Katjuska aikamoinen masu!<3 Varmaan paha peitellä :D
Itelläkin kyllä hirveä pömpötys päällä ja parempi pitää löysiä paitoja, onneksi kaapista löytyy A-mallisia toppeja viime kesä jäljiltä. Vähän pohdin että jos huomenna jaksaisi vaatekaupoille ja etsisi löysät mutta säädylliset kuminauhahousut töihin. Ei jaksaisi tätä nappi-vetskari-pelleilyä enää toista viikkoa, meinaa välillä unohtua pöksyt auki kun kiireellä nousee ja painelee hakeen kahvia. Työkaverit ei välttämättä arvostas, tai eihän sitä tiiä :D Ei vielä ihan mammahousuja kuitenkaan viitsi hankkia. Muutenkaan en oikein tiedä mihin pitäisi edes mennä etsimään äippävaatteita, Kokkolassa on tasan joku H&M??? Vähän pällistelin jo Indiskan sivuja, siellä olisi tommosia löysiä semihippiasuja, ehkä pitää tehdä reissu Vaasaan jahka kesäloma alkaa :giggle: Mistä itse olette hankkineet/aiotte hankkia äitiysvaatteita?

Rosie
mää latasin avani uusiks ja nyt näkyy, vai näkyykö muille? Voin myös EHKÄ ottaa ketjun heinäkuussa ylläpidettäväksi, EHKÄ, katotaan nyt miten innostus säilyy.

Yh ei nyt yhtään jaksaisi liikkua, tekisii mieli jäädä sohvalle pönöttämään perjantain kunniaksi, mutta kai se on molempien edun mukaista raahautua kävelylenkille ->

Bons & Pikkupossu 9+6
 
Ilmoittaudun mukaan. Vähän päälle 3kymppinen olen, kuten miehenikin ja kolmatta odotetaan, iltatähti tuloillaan, edellisestä raskaudesta jo melkein 10v. Tänään oli eka neuvola, viikot 9+4. La siis 4.1.

Alkuraskauden ultraan ei olla menossa, mutta kyllähän tuntuu pitkältä odottaa kun nt-uä vasta 3 viikon kuluttua! Oloja on ollut vaihtelevasti: läpi vuorokauden kestokrapula, mutta ei oksentelua. Koko ajan nälkä ja jos ehtii kunnon nälkä tulla niin kiukuttaa niin, että voi perhe parkaa! Vatsa on turvonnut jo melkoiseks palloksi ja housut on kiristänyt viikosta 5 saakka. Ekat mammatrikoot ostin just tällä viikolla, h&m:ltä löytyi 5 eurolla! En viitsinyt viel mitään farkkuja ostaa, kun ajattelin et jos takapuolikin leviää. Painoa ei oo tullut lisää, mutta jotensakin tää kropan koostumus on muuttunut. Viiltäviä repäisykipuja vaihtelevasti. Ihan makoisa väsymys ja pikkupäikkärit on kyllä pitänyt sohvanpohjalla ottaa melkein päivittäin.

Lapsille jo kerrottiin, kun huomasivat turvonneen mahani ja kyselivät. Olen myös useammalle kaverille asiasta kertonut. Vaik toisaalt on niin epävarma olo viel näil viikoilla, niin ei osaa pitää iloista uutista omana tietonaan:)... Ja pomokin tietää, kun halusin sanoa ennenkuin huomaa tän pallomahan, jota on vaikee piilottaa kun aikaisemmin ollut ihan timmissä kunnossa.

-piggu 9+4
 
Harmi kyllä, jos tosiaan keskustelu siirtyy vain faceen :( Mua hotsittas pysyä täällä.. No, toisaalta ehkä sen nt-ultran jälkeen voisin olla tarpeeksi kypsä jo naamanikin näyttämään tälle porukalle :D Jos nyt vaan sit enää mahtuu porukkaan, kun siinä ryhmän koossakin oli joku rajoitus..

Mulla on ihan hillitön flunssa päällä ja oon ihan superväsy kokoajan. Pitäis olla joku palvelija, joka tois ruokaa ja kärräis vessaan välillä :D Töitä olen tehnyt sitkeesti, kun ei ole varaa olla pois. Mutta jännä kyllä, nyt flunssaoireet on päällimmäisenä ja raskausoireet on väistyneet - nälkä on ehkä ainoo, mikä on ja pysyy... Toivottavasti olo helpottaa viikonlopun aikana kuitenkin, ens viikolla on kaikkee kivaa ohjelmaa luvassa!
 
Minä myös toivoisin, että kirjoittelu jatkuisi täällä. En ole vielä liittynyt facebook-ryhmään ja edelleen jahkailen, liittyäkö vai ei.

Tervetuloa piggu. Minä myös odotan kolmatta ja edellisestä on lähes 10 vuotta aikaa. Jännää on näin pitkän ajan jälkeen :)

En ole myöskään käynyt varhaisultrassa. Uskon ja luotan, että masussa on nyt kaikki hyvin, kun voin itse niin huonosti. Kaksi viikkoa jo ollut saikulla hankalan pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Viime viikolla pääsin terveyskeskukseen tiputukseen ja sain Primperan-lääkityksen, niin olen pystynyt jotenkin elämään.

Vatsa on järkyttävän turvonnut, ihan kuin olisi raskaus pidemmälläkin.

Blue Bird 8+1
 
Kirjoittelin jo tossa toissapäivänä pitkät tekstit mutta ne katosi bittiavaruuteen ja kiukutti niin paljon että jätinpä sitten siihen....katsotaan josko nyt päätyisi palstalle asti.

Facesta - minä ajattelin liittyä sitten np-ultran jälkeen mutta jatkan kyllä varmasti keskustelua tälläkin puolella :)

Rosie - olet kyllä aika sissi kun jaksat flunssassa ja pahoinvoivana maalailla. Meillä on kanssa ollut tytön kanssa kova flunssa ja mä en ole jaksanut tehdä mitään mikä ei ole ollut pakko....

Blue Bird - toimiiko Primperan? Mulle on määrätty sitä migreenin kanssa ja jos auttaisi tähän oloon ja siitä ei ole haittaa masuasukille niin voisin todella kokeilla.

äitiysvaatteet - muistan esikon ajoista että musta kivoja äitiysvaatteita oli tosi vaikea löytää ja jos sattu löytämään niin ne oli ihan törkyhintaisia. Itse ajattelin nyt yrittää sinnitellä alennusmyynteihin asti ja sitten toivottavasti tehdä jotain löytöjä. Nyt mulle menee vielä parit omat housut jalkaan ja onneksi kotiäitinä sillä ei niin kamalasti ole väliä mitä hiekkalaatikolla on päällä mutta todella tunnen tuskanne jos on esim. töissä missä pitää pukeutua vähän siistimmin.

ON - olotilat aaltoilee ja varsinkin illat on tosi paha olo. Meille tuli yhet rippijuhlat parin vkon päähän jotka on vähän kauempana (ehkä 3h autolla) jonne olisi pakko lähteä ja ajatus öklöttää nyt jo varsinkin kun en siellä viitsi tästä raskaudesta vielä kauhiasti huudella.....

Aurinkoista lauantaita kaikille,

Wellmu ja asukki 8-2
 
Wellmu, kyllä mulla Primperan tosiaan toimii. Ennen sitä saatoin oksentaa parikymmentä kertaa päivässä. Lääkityksen jälkeen ollut jopa oksuttomia päiviä ja pahimmillaankin jäänyt muutamaan kertaan. Saan ottaa kolmesti päivässä ja näin olen joutunut myös tekemään, muuten pahoinvointi tulee pahana päälle. Kyllähän lääkkeen syönti pikkasen arveluttaa, mutta eipä ollut olotkaan enää ollenkaan siedettävät. Ja onhan se lääkäreihin luotettava. Ilmeisesti tuosta on jo paljon käyttökokemusta raskauden aikana ja käytetään nykyään varsin yleisesti tähän. Aiemmissa raskauksissa en saanut lääkettä ja voinnit olivat sen mukaiset viikko tolkulla. Kyllä tämä helpottaa elämää.
 
Täällä pahoinvointi jo alkanut helpottaa, jippii!! :D Pystyy jo syömään suht normaalisti, ihanaa!

Uuden neuvola ajan sain varattua ens maanantaiksi.

Ja tuo väsymys tosiaan on ongelma täälläkin... En oo jaksanu kahteen viikkoon käydä ollenkaan edes salilla, kun ei vaan jaksa/kiinnosta. Mutta tänään ajattelin mennä vaikka väkisin :D

Mietin tuota fb ryhmää ja tulin siihen tulokseen että liityn np ultran jälkeen. Toivottavasti pysyy keskustelu yllä myös täällä puolen, koska nyt lomalla ois aikaa kirjotella:)

MissB ja 10+2
 
Viimeksi muokattu:
^ Itse en oo tehny vielä mitään hankintoja, mutta voishan tuota jo pikkuhiljaa...

Kylläpä on muuten hiljaista keskustelu täällä, menee kohta varmaan yksinpuheluksi :D

Tulipa mieleen sellanen, että onko kukaan koskaan kokeillut niitä kotitestejä joilla voisi muka saada selville vauvan sukupuolen? Onko ne iha huuhaa kamaa? :D
 
Hyvä että jostain muustakin tunutuu tää yksinpuhelulta :D

Mulla ei mahdu omat vanhat vaatteet päälle tän köllykän kanssa, niin pakko ollut jo tehdä hankintoja,ettei tartte paidan helmat kainalossa olla :D

MissB: En oo ikinä kuullutkaan moisista testeistä, mistä sellaisia saa,ja mihin ne perustuu?? :O
 

Yhteistyössä