Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Filuuri, post: 27877717, member: 42201"]</p><p><strong>Suuri kiitos kaikille onnitteluista!!!!</strong> Jos nyt näin kaks viikkoa synnytyksen jälkeen onnistuisi raapustamaan jonkinlaisen kertomuksen. </p><p></p><p>Sunnuntai 30.12. oli ihan tavallinen päivä. Oltiin lasten kanssa ulkona ja puuhailtiin normijuttuja. Mikään ei ennustanut käynnistyvää synnytystä. Joitain täysin kivuttomia supistuksia huomasin päivän ja illan aikana, mutta kun sellaisia oli tullut silloin tällöin joitakin viikkoja, niin en kiinnittänyt niihin sen suuremmin huomiota.</p><p></p><p>Illalla kuitenkin tuli mieleen tyhjentää kameran muisti ja ladata sekä sen että kännykän akku. Jostain syystä tavanomaisen jätskilastin sijaan mieli tekikin ruisleipää. Käytiin nukkumaan ja ehdin nukkua sellaisen puolitoista tuntia kun heräsin johonkin ja päätin käydä vessassa kun kerran hereillä olin. Takaisin sänkyyn päästyä tunsin yhtäkkiä kun jotain holahtaa. Hyppäsin ylös sängystä ja kipitin vessaan. Alushousut oli ihan märät hajuttomasta ja värittömästä nesteestä. Ihmettelin siinä sitten oliko tämä nyt tavallista vetisempää valkkaria vai ne kuuluisat vedet. Mulla on aiemmissa synnytyksissä mennyt vedet vasta salissa ja siinä vaiheessa, että ei ole tullut niihin enää mitään huomiota kiinnitettyä.</p><p></p><p>Päätin mennä suihkuhuoneeseen, jos sitä vettä vaikka valuisi lisää. Mitään kipuja tai supistuksia en tuossa vaiheessa tuntenut. Kylppärissä sitten vähän ajan kuluttua lattialle holahti pieni määrä lisää nestettä. Samalla huomasin kun supisti kivuttomasti. Päättelin sen olevan siis lapsivettä ja huikkasin miehelle joka oli myös hereillä, että taitaa olla vedet menneet. Hän tuli siihen kylppärin ovensuuhun myös ihmettelemään tilannetta ja mietittiin, että mitäs nyt tehdään. Olin lukenut täältä, että useimmissa sairaaloissa kutsutaan näytille 12 tuntia vesien menon jälkeen, jos ei mitään muuta tapahdu. Päätin soittaa sairaalaan ja kysyä vielä varmuudeksi. Ystävällinen kätilö vastasi ja sanoi, että kyllähän nuo vesiltä kuullostaa, mutta ei tartte tulla ennen kuin sen 12h kuluttua, jos ei ala kovasti supistamaan. Se olisi ollut sitten maanantaina 31.12. klo 13 kun mulla oli muutenkin aika synnytystapa-arvioon. Kätilö kysyi vielä kuinka kauan edelliset synnytykset on kestäneet ja kun kerroin, että edellinen oli 3 tuntia ekasta supistuksesta syntymään, sanoi hän, että tavataan varmaan vielä yön aikana, mutta soittele kun lähdette tulemaan.</p><p></p><p>Siinä me sitten möllötettiin miehen kanssa suihkuhuoneessa ja arvuuteltiin tuleeko tästä 2012 vai 2013 vauva. Mietittiin pitäisikö soittaa lapsenvahti varmuudeksi paikalle, vaikka kivuttomia supistuksia tuli vasta kovin harvakseltaan, vai käytäiskö vaan nukkumaan takaisin. Päätettiin sitten soittaa varmuudeksi lapsenvahti paikalle ja tämä sanoi ottavansa taksin kun mies ehdotti, että menisi hakemaan. Siinä vaiheessa alkoi supistuksiin tulla pienesti voimaa ja ne alkoivat tuntua vähäsen. Laitoin suihkun päälle ja rupesin suihkuttelemaan. Lastenvahti ilmestyi noin puolen tunnin kuluttua. Siinä vaiheessa supistukset olivat jo saaneet enemmän voimaa ja ruvettiin puhumaan sairaalaan lähdöstä. Vesien menosta ei kuitenkaan ollut kuin tunti, niin tuntui siltä, että hätiköidäänkö me. Mies meni kuitenkin raapimaan autoa ja minä valmistauduin lähtöön kokoilemalla tavaroita ja pukemalla päälle. Sitten soitin sairaalaan, että nyt me tultais, supistaa 2 minuutin välein ja aika kivuliaasti.</p><p></p><p>Keli oli ihan kamala ja matkassa kesti kun mies ajoi niin varovasti. Tai siltä se tuntui kun supistuksia tuli ja tuli. Sairaalassa meidät ohjattiin suoraan synnytyssaliin ja kätilö käski vaihtaa vaatteita. Sanoin, että mua nolottaa kauheasti, jos synnytys ei olekaan kunnolla käynnissä, että eikö pitäis tutkia ensin. Kätilö vaan totesi, että on se kuule käynnissä, vaihda vaan vaatteet. Olin 4 cm auki kun kätilö sitten tutki. Siinä vaiheessa vesien menosta oli noin tunti ja 45 minuuttia. Puhuttiin kivunlievityksestä ja kätilö suositteli vahvasti epiduraalia. En ollut siitä niin innostunut kun edellisellä kerralla se ei toiminut, mutta kätilö sai vakuuttuneeksi ja kivut olivat sen verran kovat, varsinkin vauvan liikkuessa supistuksen aikana, että olisin supistuksen aikana sanonut kyllä varmaan ihan mihin vaan.</p><p></p><p>Lääkäri ilmestyi aika pian pistämään epiduraalia ja kun sitten odoteltiin sen vaikutusta, rupesi minusta tuntumaan, että alapäässä painaa. Kätilö tutki taas ja olin 9 cm auki. Mies meni vielä hakemaan minulle lisää juotavaa kun samassa aloin tuntemaan pakonomaista työntämisen tarvetta. Kiljaisin vaan, että apua mua työnnättää ja samaan aikaan kroppa jo työnsi vauvaa ulos. Mies tuli mehua hakemasta sisään samaan aikaan kun pää jo tuli näkyviin. Ponnistusvaihe kesti 3 minuuttia. Se oli jotenkin tosi merkillinen tunne kun kroppa vaan työnsi ilman että minulla oli siihen varsinaisesti mitään osaa tai arpaa. Aikaisemmissa synnytyksissä, vaikka ponnistusvaihe on ollut lyhyt, niin tarvetta ei ole samalla tavoin tuntunut vaan se on enemmän lähtenyt siitä, että kätilö on sanonut, että ponnistas nyt. Kaikkiaan vesien menosta syntymään meni aikaa kaksi tuntia ja 30 minuuttia ja sairaalassa ehdittiin olla noin 45 minuuttia ennen syntymää.</p><p></p><p>Pieni nirhauma tuli ja yhdellä tikillä se paikattiin, mutta muuten ei tullut sen kummempia vammoja. Viidentenä päivänä syntymästä kun kävin kampaajalla (jo aikoja sitten varattu aika) ja jouduin kävelemään parisen kilometriä, tuntui häpyluussa ja nivusissa kipua ja sellaista löysyyttä jotka muistutti siitä, että samalla viikolla on synnytetty, mutta muuten ei tuntuvia ongelmia. Kaikki meni siis synnytyksessä tosi hyvin ja jäi siitä oikein hyvä mieli. </p><p></p><p>Vauva on aivan ihana, mutta nukkuu tosi huonosti yöllä ja univelkaa on kertynyt reilusti. Vanhemmat sisarukset ovat ottaneet vauvan niin nätisti vastaan, että en olisi parempaa voinut toivoa. Tietysti mitä vaan voi olla vielä odotettavissa, mutta toistaiseksi valtakunnassa kaikki hyvin.</p><p></p><p><strong>Onnea myös kaikille muille synnyttäneille ja tsemppiä niille joilla vielä viime metrejä vedetään!</strong> Mä olen ihan tipahtanut kelkasta kun tuntuu kaikki koneella istumisaika hävinneen, mutta olen yrittänyt lukea synnytystarinat ja muut läpi, ihanaa kun jaatte.</p><p></p><p>Filuuri ja tasan kaksi viikkoa vanha aarre</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Filuuri, post: 27877717, member: 42201"] [B]Suuri kiitos kaikille onnitteluista!!!![/B] Jos nyt näin kaks viikkoa synnytyksen jälkeen onnistuisi raapustamaan jonkinlaisen kertomuksen. Sunnuntai 30.12. oli ihan tavallinen päivä. Oltiin lasten kanssa ulkona ja puuhailtiin normijuttuja. Mikään ei ennustanut käynnistyvää synnytystä. Joitain täysin kivuttomia supistuksia huomasin päivän ja illan aikana, mutta kun sellaisia oli tullut silloin tällöin joitakin viikkoja, niin en kiinnittänyt niihin sen suuremmin huomiota. Illalla kuitenkin tuli mieleen tyhjentää kameran muisti ja ladata sekä sen että kännykän akku. Jostain syystä tavanomaisen jätskilastin sijaan mieli tekikin ruisleipää. Käytiin nukkumaan ja ehdin nukkua sellaisen puolitoista tuntia kun heräsin johonkin ja päätin käydä vessassa kun kerran hereillä olin. Takaisin sänkyyn päästyä tunsin yhtäkkiä kun jotain holahtaa. Hyppäsin ylös sängystä ja kipitin vessaan. Alushousut oli ihan märät hajuttomasta ja värittömästä nesteestä. Ihmettelin siinä sitten oliko tämä nyt tavallista vetisempää valkkaria vai ne kuuluisat vedet. Mulla on aiemmissa synnytyksissä mennyt vedet vasta salissa ja siinä vaiheessa, että ei ole tullut niihin enää mitään huomiota kiinnitettyä. Päätin mennä suihkuhuoneeseen, jos sitä vettä vaikka valuisi lisää. Mitään kipuja tai supistuksia en tuossa vaiheessa tuntenut. Kylppärissä sitten vähän ajan kuluttua lattialle holahti pieni määrä lisää nestettä. Samalla huomasin kun supisti kivuttomasti. Päättelin sen olevan siis lapsivettä ja huikkasin miehelle joka oli myös hereillä, että taitaa olla vedet menneet. Hän tuli siihen kylppärin ovensuuhun myös ihmettelemään tilannetta ja mietittiin, että mitäs nyt tehdään. Olin lukenut täältä, että useimmissa sairaaloissa kutsutaan näytille 12 tuntia vesien menon jälkeen, jos ei mitään muuta tapahdu. Päätin soittaa sairaalaan ja kysyä vielä varmuudeksi. Ystävällinen kätilö vastasi ja sanoi, että kyllähän nuo vesiltä kuullostaa, mutta ei tartte tulla ennen kuin sen 12h kuluttua, jos ei ala kovasti supistamaan. Se olisi ollut sitten maanantaina 31.12. klo 13 kun mulla oli muutenkin aika synnytystapa-arvioon. Kätilö kysyi vielä kuinka kauan edelliset synnytykset on kestäneet ja kun kerroin, että edellinen oli 3 tuntia ekasta supistuksesta syntymään, sanoi hän, että tavataan varmaan vielä yön aikana, mutta soittele kun lähdette tulemaan. Siinä me sitten möllötettiin miehen kanssa suihkuhuoneessa ja arvuuteltiin tuleeko tästä 2012 vai 2013 vauva. Mietittiin pitäisikö soittaa lapsenvahti varmuudeksi paikalle, vaikka kivuttomia supistuksia tuli vasta kovin harvakseltaan, vai käytäiskö vaan nukkumaan takaisin. Päätettiin sitten soittaa varmuudeksi lapsenvahti paikalle ja tämä sanoi ottavansa taksin kun mies ehdotti, että menisi hakemaan. Siinä vaiheessa alkoi supistuksiin tulla pienesti voimaa ja ne alkoivat tuntua vähäsen. Laitoin suihkun päälle ja rupesin suihkuttelemaan. Lastenvahti ilmestyi noin puolen tunnin kuluttua. Siinä vaiheessa supistukset olivat jo saaneet enemmän voimaa ja ruvettiin puhumaan sairaalaan lähdöstä. Vesien menosta ei kuitenkaan ollut kuin tunti, niin tuntui siltä, että hätiköidäänkö me. Mies meni kuitenkin raapimaan autoa ja minä valmistauduin lähtöön kokoilemalla tavaroita ja pukemalla päälle. Sitten soitin sairaalaan, että nyt me tultais, supistaa 2 minuutin välein ja aika kivuliaasti. Keli oli ihan kamala ja matkassa kesti kun mies ajoi niin varovasti. Tai siltä se tuntui kun supistuksia tuli ja tuli. Sairaalassa meidät ohjattiin suoraan synnytyssaliin ja kätilö käski vaihtaa vaatteita. Sanoin, että mua nolottaa kauheasti, jos synnytys ei olekaan kunnolla käynnissä, että eikö pitäis tutkia ensin. Kätilö vaan totesi, että on se kuule käynnissä, vaihda vaan vaatteet. Olin 4 cm auki kun kätilö sitten tutki. Siinä vaiheessa vesien menosta oli noin tunti ja 45 minuuttia. Puhuttiin kivunlievityksestä ja kätilö suositteli vahvasti epiduraalia. En ollut siitä niin innostunut kun edellisellä kerralla se ei toiminut, mutta kätilö sai vakuuttuneeksi ja kivut olivat sen verran kovat, varsinkin vauvan liikkuessa supistuksen aikana, että olisin supistuksen aikana sanonut kyllä varmaan ihan mihin vaan. Lääkäri ilmestyi aika pian pistämään epiduraalia ja kun sitten odoteltiin sen vaikutusta, rupesi minusta tuntumaan, että alapäässä painaa. Kätilö tutki taas ja olin 9 cm auki. Mies meni vielä hakemaan minulle lisää juotavaa kun samassa aloin tuntemaan pakonomaista työntämisen tarvetta. Kiljaisin vaan, että apua mua työnnättää ja samaan aikaan kroppa jo työnsi vauvaa ulos. Mies tuli mehua hakemasta sisään samaan aikaan kun pää jo tuli näkyviin. Ponnistusvaihe kesti 3 minuuttia. Se oli jotenkin tosi merkillinen tunne kun kroppa vaan työnsi ilman että minulla oli siihen varsinaisesti mitään osaa tai arpaa. Aikaisemmissa synnytyksissä, vaikka ponnistusvaihe on ollut lyhyt, niin tarvetta ei ole samalla tavoin tuntunut vaan se on enemmän lähtenyt siitä, että kätilö on sanonut, että ponnistas nyt. Kaikkiaan vesien menosta syntymään meni aikaa kaksi tuntia ja 30 minuuttia ja sairaalassa ehdittiin olla noin 45 minuuttia ennen syntymää. Pieni nirhauma tuli ja yhdellä tikillä se paikattiin, mutta muuten ei tullut sen kummempia vammoja. Viidentenä päivänä syntymästä kun kävin kampaajalla (jo aikoja sitten varattu aika) ja jouduin kävelemään parisen kilometriä, tuntui häpyluussa ja nivusissa kipua ja sellaista löysyyttä jotka muistutti siitä, että samalla viikolla on synnytetty, mutta muuten ei tuntuvia ongelmia. Kaikki meni siis synnytyksessä tosi hyvin ja jäi siitä oikein hyvä mieli. Vauva on aivan ihana, mutta nukkuu tosi huonosti yöllä ja univelkaa on kertynyt reilusti. Vanhemmat sisarukset ovat ottaneet vauvan niin nätisti vastaan, että en olisi parempaa voinut toivoa. Tietysti mitä vaan voi olla vielä odotettavissa, mutta toistaiseksi valtakunnassa kaikki hyvin. [B]Onnea myös kaikille muille synnyttäneille ja tsemppiä niille joilla vielä viime metrejä vedetään![/B] Mä olen ihan tipahtanut kelkasta kun tuntuu kaikki koneella istumisaika hävinneen, mutta olen yrittänyt lukea synnytystarinat ja muut läpi, ihanaa kun jaatte. Filuuri ja tasan kaksi viikkoa vanha aarre [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta vokaalia on sanassa AASI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
"Enää vain vasemmistoliitto ja vihreät vastustavat selkeästi jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta irtautumista"
6 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Vihreän liikenteen käyttäjät puukotelleet toisiaan Munkassa
15 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Suomalainen nainen sai Italiassa pyytämättä ja yllättäen kimppakivaa
36 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"SDP julkaisi vaihtoehtobudjettinsa: Yli 300 miljoonalla lisää veronkiristyksiä, paluu autoilijan kurittamiseen ja yhä enemmän rahaa ulkomaille"
Tänään 08:38
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Miehen naispuolinen ystävä
Tänään 07:54
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Suomalaistutkijan mukaan Trump nimittää hallintoonsa ihmisiä, jotka haluavat kitkeä feminismiä, wokea tai marxilaisuutta"
Eilen 23:45
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Onko normaalia
Eilen 22:46
vierailija
1 Viestiä
Lapsen saaminen
8.
relaatio 1069
Eilen 21:49
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 964
Aihe vapaa
2.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 748
Aihe vapaa
3.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 634
Aihe vapaa
4.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 501
Aihe vapaa
5.
Ärsyttää naapurien välinpitämättömyys
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 09:55
Luettu: 472
Aihe vapaa
6.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 468
Aihe vapaa
7.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 462
Aihe vapaa
8.
"Helena Koivu asettaa Kaksoiselämää-podcastissa ehdot tulevalle kumppanilleen."
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:04
Luettu: 374
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
"Enää vain vasemmistoliitto ja vihreät vastustavat selkeästi jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta irtautumista"
Latest: vierailija
6 min sitten
Aihe vapaa
2.
Veriarvoista kysymys
8 min sitten
Aihe vapaa
3.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
8 min sitten
Aihe vapaa
4.
Suomalainen nainen sai Italiassa pyytämättä ja yllättäen kimppakivaa
11 min sitten
Aihe vapaa
5.
Vihreän liikenteen käyttäjät puukotelleet toisiaan Munkassa
15 min sitten
Aihe vapaa
6.
Keski-ikäistyminen on perseestä.
18 min sitten
Aihe vapaa
7.
K/B-komposti
21 min sitten
Aihe vapaa
8.
Miehen naispuolinen ystävä
22 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
**Tammikuun tuhisijat 2013** MEIDÄN KUU !!!!
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu