Huomenia masut!
Äitiyspakkaus pitäisi kait tulla aika pian, itselläni tuli kahdessa viikossa. 11.10. laitoin netissä hakemuksen, muut paperit vein henk.koht. samana päivänä, 19.10. luki, että pakkaus tilataan/lähetetään ja 25.10. tuli postista pakettikortti, että se on noudettavissa. Sanoivatkin Kelalla, että pari kolme viikkoa niin on postissa.
Vauvan tavaroille on eilen tehty tilaa, vihdoinkin!
Vuosi sitten raivasin lasten huonetta ja siirsin sieltä kirjahyllyn meidän makkariin. Nyt se siirtyi takaisin lasten huoneeseen, siistittynä versiona. Sain kolme pussillista roskia, ja kaksi pussia kirjoja poistin kiertoon, ja silti se näytti uudelleen järjestettynä melko täydeltä! :O Pesin myös seinät ja lattiat ja poistin tekstiilit päiväksi ulos tuulettumaan. Verhoja en jaksanut enää laittaa, ja haluaisin uusia ne. Meillä on siis kolme lasta toisessa makkarissa ja meidän makkariin saatan saada juuri ja juuri pinnasängyn mahtumaan. Ei haittaa, vaikka nukkuisin nenä kiinni tässä pinniksessä :heart: Tilat on tosi pienet, mutta vielä vaikka kaksi on koulussa ja yksi viskari, niin lapset on siellä missä mekin miehen kanssa, eli omassa huoneessa ei juuri muuta tehdä kuin nukutaan. Hoitopöydälle ei tarvita tilaa, raivaan yhdestä lipastosta tilaa vauvalle (vaatii vain vaatekaappien uudelleen järjestelyä
), se ei sopisi minnekään, ja todennäköisesti se olisi aina väärässä kerroksessa. Pyykkikoneen päälle laitan hoitoalustan.
Onneksi aloitte puhumaan noista
harsoista! En ollut muistanut ollenkaan niitä, samaten amme, sekin pitää vielä hommata. Taidan ostaa valmiina yhden paketin harsoja ja sitten ompelen osan itse, niin saa sellaisen kokoisia kuin tarttee.
Vieläkö harsoja saa käyttää vaunuissa tuulensuojana? En ole nähnyt enää kellään ohikulkevalla vaunulla sellaista.
Vaatteita aion pyytää ystävältäni lainaan, hänellä on paljon vauvan vaatteita tallessa, kun edellinen hänellä syntyi tämän vuoden helmikuussa. Seuraava on hänelle tulossa huhtikuussa, niin meillä ehtii kyllä mennä pieneksi ja palautua hänelle takaisin. Olen ostanut itse alesta jos on kohdalle sattunut 50-56cm vaatetta, ja pakkaus on tosiaan tullut. Ihanan pieniä oli muuten ne pakkauksen vaatteet! Muistan kun esikoisen toppahaalari oli 80cm, ja sillä sitten lähdettiin synnäriltä kotiin, niin eihän häntä meinannut löytää sieltä topan seasta!
Ja meinasin toivoa 60cm vaatetta lahjaksi, jos joku jotain haluaa vauvalle tuoda.Perinteisiä potkuhousuja tykkäsin käyttää muillakin, niitä olen nyt metsästänyt kirppareilta ja kaupoista.
Tumppuja olen kutomassa itse lisää, ja hätätapauksissa on saattanut kyllä mennä sukatkin käsiin
( . ) oma napa se vain leviää ja leviää! Nyt alkavat jo ulkopuolisetkin huokailla, että kivasti pyöristynyt. Ja todellakin, nyt on pari viikkoa vaatteet ahdistaneet. Maha ei siis ole vielä tiellä, eikä kiristä, kun löysää nahkaa on vaikka muille jakaa. Mutta tuo pallo alkaa tuntumaan jo aika kovalta, ja toppatakki esimerkiksi menee äärirajoilleen.
Ja eilinen oli melkoista tuskaa kaiken sen siivouksen ja järjestelyn takia. Ei niinkään supistele, vaan selkä meinaa sanoa poks, vasemman puoleinen jalka ei meinaa kantaa ollenkaan vaan kynkkäsin loppuillan kuin puujalkamerimies
Olen yrittänyt pitää mahavyötä, mutta ei siitä tunnu tuon selän kanssa olevan apuja. Huomenna meillä on sitten lääkärineuvola, saapa nähdä millainen painonnousu tällä kertaa on. Tähän mennessähän ei ole ollut
ja kaikki makea on alkanut maistumaan liiankin kanssa
Mutta nyt pitää taas terästäytyä, että saa tänäänkin jotain aikaiseksi. Tää netti vaan nyt kiehtoisi tänään enemmän kuin kotityöt
Vilipi ja "Tyyne" 27+4