TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Mä oonkin miettiny et kuka nero on kirjoittanu noihin odotus vihkoihin et potkut tuntuu ulospäin vasta joskus 28viikolla!
Meillä neuvolan täti veikkas et istukka olis tos edessä kun sydänääniä kuunneltaessa istukan pauhe kuuluu niin selvästi. Silti potkut tuntuu ulospäin ihan selvästi jo! Tyttöä kun odotin niin iskä tunsi ensimmäisen potkun jo viikolla 16+!
Eikä esikoisenkaan kans tarvinnu yli 20viikkon odottaa että alkoi monotus tuntuu ulos päin...
 
Moi kaikille!

Huh, peesailen täällä MrsO:ta:

Kiitos Johjo kun jaksat päivitellä sivuja!

Tuttemui ja sini-sissi Tervetuloa joukkoon! Tuttemuilla tosiaan surullinen tapahtuma takana Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin! Jospa me saadaan porukalla lietsottua sulle kaikkia hyviä asioita että osaisit ottaa hieman rennommin ja pääsisit nauttimaan raskaudesta!
Mua alkoi myös kiinostaa että mikä se streptokokki on, ja mistä sen voi saada?

Sasha80 Onnea rouviutumisesta!

Mulla alkoi eilen työt :headwall: ja heti tuli vino pino vaikka mitä tehtäväksi. No ei auta kuin vaan pistää hommat pyörimään.
Aamulla oli neuvola, kaikki ok, paino yhteensä noussut 2,5 kg ja paineet ym kunnosssa. Hb oli tipahtanu 144-->101 joten rautaa popsimaan. Ilmankos on ollutkin ihan ihmeen vässykkä olo. Tosin olin myös kipeänä, siinä inhassa flunssassa jossa kait Aminohappoakin vaivaa nyt. Harmi vaan ettei kunnon troppeja saa raskaana syödä, panadol hottia mäkin join ja se autto vähän, mutta esim tukkosuuteen ei oikein mitään kunnollista ole.
Torstaina on ultra, seuraava neuvola on taas jo 4 vkon päästä (kauhean usein mulla!) ja 6 viikon päästä muistaakseni olikin jo lääkäri. Sokerirasitustesteihin pitää sitten kans mennä jossain välissä, mutta ei onneks ihan vielä. Sf-mitta oli 15-16 cm ja kohtu on kuulemma mukavasti kasvanut, vaikka tuntuu välillä ettei mitään näy, kiitos läskien :LOL: no, melkoinen rumpuhan mulla oli jo alkujaankin niin ei kumma ettei näy. Sydänäänetkin kuului hyvin, 135 jumputusta tasaseen tahtiin ja potkut tuntuu jo useamman kerran päivässä.

Semmosia, pitää sitä rautaa nyt alkaa popsimaan ja toivoa ettei ribuli siitä tulis, se on inhaa sitten se.
Tänään on sitten puoliväli totta :heart:
Runttis ja toukka 20+0
 
Flunssaan auttaa kuulema vanha konsti, et puristaa valkosipulia sukkaan/harson sisään tms. ja laittaa sänkyyn tyynyn yläpuolelle. Sitä ei sais ihan palasiks laittaa, vaan litistää se sillai...

Muksuilla oon käyttäny tätä, ja kyllä ne nukkuu paremmin ainakin!
 
Kiitti tervetulotoivotuksista. Tää pino tuntuukin olevan mukavan aktiivinen - joka päivälle on riittänyt kiitettävästi luettavaa =) Mulla on seuraava ultra kahden viikon päästä, ja jos siellä on kaikki hyvin ja mahalaukku saadaan näkyviin, uskon, että uskallan jo enemmän nauttia. Tosin tää pikkuinen tuntuu olevan niin aktiivinen, että kovalla liikkumisellaan muistuttaa olemassa olostaan jatkuvasti - ja eihän tätä nyt voi olla rakastamatta :heart:

Pikaisesti vastaan tuohon streptokokkikyselyyn, että kyseessä on lähes yleisin synnytysikäisten naisten tulehdus, joka on kantajalleen yleensä oireeton. N.30% synnyttäjistä kantaa tätä bakteeria, ja suurin osa tietämättään. Streptokokki todetaan emättimestä otettavalla "vanupuikkonäytteellä" ja otetaan raskaana olevilta mm.ennen aikaisten supistusten vaivatessa. Tämä onkin lähes ainoa "oire". Streptokokkia ei hoideta raskauden aikana, vaan synnytyksen yhteydessä, mikäli loppuraskaudessa näyte ollut positiivinen.
Streptokokki tarttuu synnytyksen yhteydessä vauvaan, mutta yleisimmin aiheuttaa silmätulehduksen tai rajumpana muotona tulehduksen, joka hoidetaan antibiootilla. Vain pariin prosenttiin vauvoista tarttuu niin ärhäkkänä, että aiheuttaa sepsiksen tai vielä harvemmin septisen sokin. Meidän vauvalla siis tämä viimeisin.
Synnytyksen yhteydessä annettu antibiootti ehkäisee lähes varmasti tarttumisen vauvaan, ja aikoinaan kaikki odottajat seulottiin ja hoidettiin asianmukaisesti. Tästä on kuitenkin huonon kustannus-hyötysuhteen takia luovuttu, ja enää vain tammisaareen synnyttämään menevät seulotaan ja hoidetaan positiiviset äidit. Minäkään en tiennyt kantavani bakteeria eikä hoidettu - toisin kuin nyt kun yksi vahinko on jo sattunut :/

Olenpas minä kuin kävelevä tietosanakirja tuon asian suhteen :LOL:

Mutta nyt jatkan töitä ja palaan paremmalla ajalla :whistle:
 
Ai niin, piti kommentoida tuota rauta-asiaa, josta oli keskusteltu. Monesti rautatabletit ei auta tai aiheuttaa erilaisia vatsaoireita.
Meillä neuvolassa suositellaan nestemäistä Floradixin Kräuterblutsaftia, jossa myös muita odottajille sopivia vitamiineja ja rauta-annos aika pieni, mutta just nuo vitamiinit auttaa imeytymään. Tätä oli joku jo kokeillutkin ja eri nimellä on vastaavia valmisteita.

Jos haluaa hellän ja tehokkaan kuurin, suosittelen apteekin nestemäistä Maltoferia appelsiinmehuun sekoitettuna. Tätä vain muutama tippa mehuun :p Mutta oikeesti tosi tehokas ja parantaa myös rautavarastoja - eli ei vain nosta hb:tä. ;)
 
Oisit vaan hemuli tullu tervehtiin :D Siellä meillä töissä ei vielä ollu juurikaan varsinaista hometta, mutta alkavaa oli ja tutkimuksessa (luin paperit) oli kehoitus lisätutkimuksiin. Ilmassa on alkoholeja esim. etanolia melkoset määrät. Johtuu siitä ku lattialaattojen alla on kosteutta niin siellä on "käymistila" joka irrottaa liimasta myrkyt huoneilmaan. Kaikkea tollasta mukavaa, mut lääkäri sano et ne auheuttaa vaan ärsytys-oireita eikä ole vauvalle haitallisia. Ihmetyttää vaan ettei muka oo jos minä hengittelen myrkkyjä :eek: . Lauantaina kävin 6 tuntia harjoittelemassa ja eilen oli eka oikea työpäivä ja nyt on sit kamala yskä ja henki ahtaalla. Normaalia flunssaa varmaankin on mut ei mulla oo ikinä näin vaikee yskä oo ollu et yölläkin herää siihen et meinaa tukehtua ku henki on ahtaalla eikä saa yskittyä keuhkoja "puhtaaksi".

Onnea kaikille mukavista neuvolakuulumisista!

Tervetuloa mukaan uusille! Ja Tuttemuille paljon onnea, että saat nyt nauttia raskaudesta ja sitten tammikuun tietämillä vauvasta ilman huolia!

Nyt vaan lähinnä luin ja päivitin listan ku pitäs ehtii kotihommia vähän tehdä ennen ku lähdetään tytön kanssa taas tutustumaan päiväkotiin. Olen jonku aikaa päiväkodissa yhdessä tytön kanssa (mieskin lähtee) ja minä vien sit miehen kotiin ja meen töihin. Mies hakee tytön sit muutaman tunnin päästä. Harjoitellaan tänään muutamalla tunnilla ku huomenna tyttö joutuu sit meneen jo aamulla ja oleen kolmeen asti. Eikä ole edes omahoitaja ottamassa aamulla vastaan. Vitsit että jännittää miten se alkaa viihtymään :'( . Mun kirjoitukset nyt varmaan vähenee ku työt alko, mut lukemassa yritän käydä joka päivä ja tietty listaa päivittää.

Johjo & poitsu 20+2
 
Muistettelisin taas Oululaisia ja lähistöltä olevia :attn: tapaamiskeskustelua käydään osoitteessa http://kaksplus.fi/keskustelu/t1119401,25#m12353800

Jos ehdotettu päivä ei sovi niin reilusti vaan sanokaa jos mukaan kuitenkin haluaisitte. Eiköhän sitä sellainenkin päivä löydetä että kaikille passaa. Ei meitä niin kauheena ole tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Miksihän ei odottaville äideille tuosta streptokokki -hommasta kerrota? Mulle ainakin ihan uuttaa tietoa, ja kummiski kolmas muksu tulossa :eek:
Samaa ihmettelin - ja vastaus oli, että kun yleensä kuitenkin ihan vaaraton :eek: |O

Toisaalta, Oysin proffa meinas, että yksikin tapaus edesauttaa siihen, että synnytyssairaaloissa ja neuvoloissa tiukennetaan hoitokäytäntöjä. Mutta vasta, kun jotain sattuu...
 
tuttemuilla aika rankka kokemus takana, toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Meillä tänään ultra :wave: Odotan NIIIIN jännittyneenä iltapäivää, ettei töiden teosta tule oikeastaan mitään. Kumpa tosiaan vain kaikki olisi hyvin ja saataisiin vielä se sukupuolikin varmistettua :)

Kysyttävää supistuksista! :attn:

Muutamien viikkojen ajan olen tuntenut supistuksia. Kohtu menee kivikovaksi ja alavatsaan tulee kova paineen ja jopa kivun tunne. Tuolloin joudun mm. lopettamaan puhumisen ja keskittymään hengittämiseen, sillä senverran napakasti se koskee.

Näitä suppareita tulee usein kun ajan autoa, makoilen, nukun ja toki töidenkin lomassa niitä on tullut, eli oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa mutta myös levossa.

Supistuksia tuli alkuun kerran päivässä tai kahdessa, nyt jo 3-7 supistusta päivässä.

Ovatko nämä tosiaan niitä harmittomia suppareita, kun kohtu harjoittelee oikeita varten, vai joko näilläkin on tehoa ajatellen kohdun kaulan avautumista?

Esikosta tuntisin vähän samantyylisiä, mutta huomattavasti kivuttomampia kun viikkoja oli kasassa 30+ ja ne liittyivät painavien ruokakassien nostoihin tms.

Eli aika ulkona olen nyt tästä tilanteesta. Seuraava neuvola 3 viikon päästä, jossa otan kyllä asian puheeksi, mikäli tilanne jatkuu ennallaan.

Sef 19+6
 
sef ton oman kokemuksen jälkeen olen kyllä kehottanut kaikkia aikaisista supistuksista kärsiviä ottamaan ne vakavasti. Mullakin suppareita oli, ja on nytkin, muttei lainkaan kipeitä. Edellisessä lääkärissä sanottiin, että jos liittyvät enemmän liikkumiseen kyseessä on harjoitussupparit. Tulehdusta on syytä epäillä vain, jos supistuksia tulee myös levossa ja ovat kipeitä. Ottaisin reilusti yhteyttä neuvolaan. Kolme viikkoa voi olla liian pitkä aika.

Ja jatkaa taas töitä :whistle:
 
Tasku Venus
Karmivaa että tuosta streptokokista ei informoida raskaana olevia! :eek: Mun mielestä aika tärkeää olis ja pitäis tutkia huolellisemmin.

Tuttemui Oliko tuo Maltofer herkempi vatsalle? Mulle kun sanottii jo Obsidanista että on herkälle vatsalle mutta mun maha ei kestänyt sitäkään. :(
 
tek
sef: itselläni myös ollut sama homma, kivuttomia mutta napakoita suppareita tullut jo useamman viikon ja toistakymmentä päivässä. Meillä ainakin lääkäri on heti halunnut tutkia kun olen neuvolaan soittanut ja sairaslomalle on laitettu huilimaan. Toistaiseksi supistukset eivät ole tehneet kohdunkaulalle mitään mutta olen taas huomenna menossa lääkärin tutkittavaksi. Minulla supistukset näyttävät liittyvät erityisesti istumatyöhön, tosin niitä tulee myös levossakin. Minulla nämä tuntemukset alkoivat jo tuossa rv 19, nyt siis menossa 21+5
 
Suppareista vielä:

Kiitos kommenteista asiaan liittyen. Olin lääkärissä 1,5 viikkoa sitten juurikin kipujen (liitoskivut) vuoksi ja tuolloin tehtiin sisätutkimus, jossa kaikki ok. Joten mitään ei varmaan vielä ole suppareista tullut. Pitää soittaa sinne varmuudeksi tänään :/
 
Heippa taas.

Onnittelut sasha80 rouviintumisesta :flower:
Ja tietysti tervetuloa uusille. :)


Eilen kävin neuvolassa nyt ois päästy jo alotuspainon ylitse 600g =)
Valittelin alavatsakipuja ja pienoisia supisteluja sillon tällöin useimmiten sen jälkeen jos olen liikkunut tms... Muistin jopa sitten kysästä samalla kun kävin labrassa papas elokuun alussa... selvis että sillon oli ollut hiivaa en itse moista edes ollut huomannut kun ei oireita ollut (mutta selvitti että on voinut tulla siitä kun olen 7 antibiottikuuria popsinut vuoden alusta siihen elokuuhun mennessä) no käski sitten hakea hiivakuurin ja jos vielä kivut jne jatkuvat niin pyys soittamaan heti niin ottaavat lääkärille mut käymään...
Kylläpä tässä kolmannessa raskaudessa onkin sitten ollut kaikkea (ilmankos ne 2 ensimmäistä onkin ollut oireettomia jne) :LOL:
Tosin neuvolatäti sanoi että jos vaan voin olla rasittamatta itseäni ja välttää nosteluja jne olisi parempi näin... ehkäpä helpommin sanottu kuin tehty.

matsu83+masuasukki 18+6
 
Mukavan paljon uusia kirjoittajia täällä Tammikuun Toivoissa=) tervetuloa Tuttemui ja Sini-Sissi!!!

Tuttemui... rankkoja olet kokenut. Nyt vain ihanaa ja nautinnollista odotusta!

JennaKä... onneksi kaikki hyvin!

(.)... Mulla tänään oli myös neuvola. Verenpaineet oli oikein hyvät ja nyt ei tarviikaan sitten onneksi ravata enää useammin siellä... eli seuraava käynti vasta kuukauden kuluttua (lääkäri)! Hyvä. Johan siellä on tullut ravattua. Painoa on tullut ihan liikaa omasta mielestä. Juu ja sitä rautaa tartti alkaa sit syömään. On kuulemma uudet suositukset että puolesta välistä rauta-lisä, oli hb mikä tahansa?? Kävin hakee Retaferia ( =halvin) , mutta siis tuolla elokuun ketjussa vinkkasinkin herkkämahaisille siitä Kräuterblutsaftista, jonka kanssa ainakaa minä EN ole saanut vatsavaivoja.

Kohdunpohjan korkeus
on nyt tasoittunut... eli 21.5 oli nyt 22+3. Eli olen saavuttanut käyrät niistä alun huippulukemista. Esikoistani odottaessa jouduin kaiken maailman tutkimuksiin, kun kohtua (ja lasta) pidettiin niin isokokoisena. Silloin mm. sokerirasitus tehtiin ja sitten ihan lapsiveden mittauksia, koska ajateltiin, että suuri vatsani olisi voinut johtua reilusta lapsiveden määrästä, joka taasen olisi voinut johtua mm. jostain kromosomi-poikkeavuudesta tms häikästä?? No, lapsi oli ihan normi kokoinen silloin, pitkä kylläkin, syntyessään. Mutta silloin ei ollut mitään esim. "np-ultraa" automaattisesti tarjolla. Seerumiseulaan sai mennä jos halusi. Mä en halunnut.

G: Oletteko kaikki ottanneet vastaan kaiken tarjotun seula-tutkimusmahdollisuuden? Me vain noi np- ja rakenne-ultrat. En halunnut taaskaan seerumiseulaa. Mulla ja miehelläni on sellainen tunne, että olisi kamalampaa joutua miettimään raskaana ollessaan vaihtoehtoja JOS kuulisi, että jotain voisi olla tai olisi pielessä. Mielummin törmätään tilanteeseen sitten suoraan päin kasvoja synnytyksessä. Saako kukaan kiinni mitä ajattelen?? Ultrat haluttiin, koska on ihana nähdä vauva... =) ja toisaalta on paljon asioita, jotka todettua voidaan alkaa hoitaa jo raskausaikana. Mm. siskoni joutui ekaa odottaessaan rv28:sta alkaen syömään sydänlääkityksiä sikiön vuoksi, joka niitä tarvitsi. Jo sikiöaikana hyvin hoidettu sydänvika korjaantui syntymän jälkeen ensimmäisen vuoden aikana ja näin ollen ei jättänyt mitään pysyvää jälkeensä...

Sikiön liikkeet tuntuvat täälläkin jo hiukan päällepäinkin, mutta minulla niitä vaimentaa etuseinämässä oleva istukka. Vain istukan ulkopuolelle osuvat potkut ja nyrkin hakkuut ovat napakoita/teräviä, päällepäin tuntuvia... Mies on vessapaperirullan avulla kuunnellut sydänääniä ja potkuja =) Ja lisäksi tämä masuasukas näyttää tykkäävän suklaasta. :p Meno mahassa kasvaa ja yltyy, jos minä syön suklaata!

rakuuna 22+3
 
Tervetuloa uusille!

Suppareista mulla kanssa noita suppareita tulee ihan levossakin, vatsa menee ihan kovaksi ja tuohon sektio arpeen koskee :eek: ei ole ollut edellisissä raskauksissa tälläisia suppareita...

Kirppu potkii ihan kivasti mahassa ja jo päällepäinkin osa potkuista näkyyypi.
Mulle on tehnyt paluun pahoinvointi, mistäköhän johtuu? Läpi vuorokauden on pahoinvointia, en kuitenkaan ole oksentanut, mutta etova olo :x
Masu on ehkä hieman kasvanut, mutta näytän lähinnä siltä, että on vaan tullut herkuteltua enempi kesän aikana...

Seerumiseulasta juu otettiin veriseula + np ja tulos oli riskisuhde 1:31000, elikkäs melkosen pieni riski, vaikka tuohan on vaan suuntaa antava. Mutta rakkaudella otetaan vastaan, mitä sieltä sitten tuleekin :heart:

Jaahas, nyt sienien kimppuun, kerättiin viikonloppuna 8 litraa kantarellejä :p
 
Sikiön liikkeet alkoi täälläkin näkymään päällepäin ihan selkeästi vkolla 18.. Mullakin on istukka etuseinämässä eli alkuun näkyi vaan ne jotka ei tullut istukan kohdalta, mutta nyt tuolla pikkuisella tuntuu olevan voimaa sen verran että istukan kohdaltakin tulevat näkyy masun pinnassa.. Nyt potkut tuleekin jo aika usein navan yläpuolelta niin ne näkyy ja tuntuu ihan kunnolla :) Vähän huonossa ryhdissä jos istun niin pikkuisella on ilmeisesti sen verran ahtaat paikat, että yltää jo potkimaan alinta kylkiluuta. Hyvä että joku pitää mun ryhdistä huolta :p

Seerumiseulasta Mulle ei ole tarjottukaan muuta kuin np- ja rakenneultra ja ne halusin ehdottomasti että pääsee näkemään vauvan. Mä käsitin että täällä laitetaan eteenpäin seuloihin vasta jos np-ultrassa epäillään jotain :/ Mutta toisaalta muuta en olis varmaan halunnutkaan, ettei tarvis stressata enempää.. Panikoin muutenkin koko ajan että jos jotain on vialla..Mun äiti sai nuorimman veljeni 37-vuotiaana ja äitiltä otettiin iän vuoksi lapsivesinäyte..Oli kuulemma kauhea stressi kun nitä tutkimustuloksia joutui odottamaan pari viikkoa.

Fistik ja PikkuPrinssi 22+4
 
Tuttemui On se ihme hommaa oikeasti että ensin täytyy jotain sattua ennen kun tiukennetaan otetta!

Noista seula hommista me ei alettu mihinkään, np ultrassa käytiin mutten antanu laskee sitä niskaturvotusta. En oo kenenkään kans alkanu niihin hommiin, en halua tietää koska en olis kumminkaan valmis tekee testejä loppuun saakka. Sit sitä stressais koko odotuksen ajan jos esim. niskapoimu turvonnu... Rakenneultraan oon kummiski menossa.
 
(.) Tänään kävin työkkärissä (viimeistä kertaa ennen mammalomaa), jostain syystä työkkärintäti ei ollut ollenkaan sitä mieltä, että pitäisi jonnekin vielä hakea... :LOL:
Kelassakin tuli käytyä samalla reissulla; olin osannut melkein koko hakemuspaperin täyttää. Mammaloma alkaa 24.11. Nyt vaan äitiyspakettia odottelemaan...

Tuttemuille tervetuloa :wave:
 
Huh, kauhea tuo streptokokki :eek: Ei kyllä missään kirjoissakaan ole tullut eteen tuollaista informaatiota. Onko ehkä tarpeen olla kertomatta, että ei lietsota paniikkia odottaville? Ihme panttausta. Aikooko joku kysyä asiasta neuvolassa?

Kiitos kaikille onnentoivotuksista :flower: Yliopistolla oli niin hauskaa, kun kaikki onnittelivat, enkä tiennyt kummastako onnittelevat: raskaudesta vai naimisiinmenosta. :D Tuli tänään kaksplus -lehti ja piti taas itkeä oikein kunnolla, kun luin artikkelin naisesta, joka kolmen tuulimunan jälkeen tuli raskaaksi. Voi vaan kuvitella miltä tuntuu saada sitten vihdoin ja viimein käärpö syliinsä :heart:
 
Moi tytöt!

Nyt on kyllä omaa napaa, mutta en jaksa kommentoida vielä muuta. Ultrasta ihania uutisia, meille tulee POIKA! Olikin poika-olo! Siellä se räpläsi haaroväliään, eli ei ihme kun sukupuolesta on kyse :LOL:

Sitten miksi olen onneton, niin meidän koira pääsi eilen taivaaseen. Meni viime viikolla huonoon kuntoon ja sieltä löytyi kasvaimia. Eilen ei enää jalat pitänyt, joten halusin että se ei tarvi kauempaa kitua. Aika tunnepitoinen oli eilinen: ensin ultra ja sitten koiran lopetus.......mutta elämä jatkuu, kirjaimellisesti :)

Palaan kun olen iloisempi.

Tuizu ja Äijä 20+6 (sellaisen lempparin se on jo saanut...)
 
Mä olen ihan hajalla :'(

Oltiin siellä rakenneultrassa hetki sitten ja kaikki oli kai ihan hyvin. Mahalaukussa oli vauvalla liian vähän nestettä ja ultraaja sanoi, että katsotaan se vielä lopuksi sitten, että onko sitä tullut lisää eli juoko vauva riittävästi. Ei se lopputarkistuksessa kyllä lisääntynyt ollut, eli sitä oli edelleen liian vähän. En tiedä mitä se tarkoittaa tai siis onko syytä huoleen, jos sitä nestettä on liian vähän, mutta huolestunut nyt hiukan kuitenkin olen. Otan asian esiin seuraavalla neuvolakäynnillä.

Ultraaja selvitti myös sukupuolta tuloksetta :| :/ :'(

Mun tekis mieli viskoa pari lautasta seinään ja huutaa ja parkua ja raivota kakaran lailla maassa maaten, seinää potkien.

Meidän pojalla ei sitten enää ollutkaan pippeliä. Ei siinä muuten mitään, mutta kun siellä masussa ei ollut kyllä tyttöäkään. Ultraaja sanoi, ettei hän kyllä tuosta nyt selvää ota. Pippeliä ei näkyviin saatu, mutta ei myöskään saatu esiin tytön sukupuolielimiä. Ultraaja kyllä otti niistä sukupuolielimistä kuvankin meille, muttei osannut tosiaan sanoa juuta taikka jaata.

Mä olen siis koko 8 viikkoa odottanut kuin kuuta nousevaa sukupuolen varmistumista ja nyt sain vain kysymysmerkin käteen. Voin kertoa, että nyt on nauru kaukana ja itku lähellä.

Mies ei ymmärrä mua lainkaan. Hälle on se ja sama saadaanko varmuus nyt vai tammikuussa, kun vauva syntyy, mutta mulle sillä on hitosti enempi merkitystä, eikä mies tajua sitä, vaikka sitä kauniisti selitin. Nyt on lopputuloksena se, etten aio puhua miehelle sanan sanaa kuin vasta joskus valovuosien päästä.

Jälleen tuntuu siltä, että koko odotuksen ilo katosi. Miehelle ehdottelin sitten uutta ultraa, mutta eipä tuo lämmennyt. Saakelin autoremppa, joka nielee kaikki ylimääräiset rahat ja vähän päällekin.

Mä olen nyt niin vihainen, ärtynyt ja surullinen ettei ole tosikaan. Pettymys on valtava.

Sef 19+6
 

Yhteistyössä