TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Kiitos kehuista! :D Olihan tuo aika jo tehdä vähän hienompi tuosta meidänkin etusivusta. Vihdoin sain aikaiseksi. :whistle:

Sellaisia ei ole tarkoitus poistaa jotka ovat kesän jälkeen käyneet kirjoittamassa tai ylipäätään jossakin vaiheessa useamman viestin laittaneet. Kaikki yhden viestin joskus kauan sitten kirjoittaneet poistan suoraa. Listoille pääsee sit uudestaan jos haluaa tulla vielä mukaan.

Aventin rintapumppua suosittelen.

Andie: Mulla meni eka yli 7 pv, toinen 3 pv ja nuorimmainen 4,5 tuntia seuraavan vuorokauden puolelle eli syntyi 40+1. Nyt vähän elättelen toiveita että syntyis pari pivää ennen laskettuaikaa niin jatkuis tuo "ketju" että syntyy jokainen vähän aiemmin kuin edellinen :D .

Turvotusta on jaloissa iltaisin. Sormukset olen ottanut varmuuden vuoksi pois jo viikkoja sitten. Mulla on loppuraskaudesta aina kauhee turvotus.

Mulla on sen verran "pesänrakennusvietti" alkanut että pitäis siivota kaikki paikat. Vaatehuoneen sain siivottua eilen loppuun. Pari ikkunaa (viimeiset) olis tällä viikolla vielä ohjelmassa. Sit aloitan keittiön kaappien siivouksen, pari kaappii per päivä. Sen jälkeen alan käymään kaikkien vaatekaapit läpi. Pitkä lista olis mitä pitäis tehdä. Välillä tosin meinaa tulla stressi ku kaikki pitäis saada heti tehtyä :ashamed:. Lisäks oon ollu tosi väsyny ja sit syytän ittee ku en saa "tarpeeksi" tehtyä. Mies on vielä töissä yötä-päivää ja joudun tekeen melkein kaikki normaalit kotihommatki, auttaan lapsia läksyissä ja leikkiin ton nuorimman kanssakin. Ei kai se ole ihmekkään jos on sellainen tunne etten kertakaikkiaan repee kaikkeen. Toivottavasti mies löytäis pian kuskin itselleen niin sillä työmäärä vähenis (Oulussa kauhee kuskipula takseilla). Alan oleen jo niin rikki että itku tulee pienimmästäkin :ashamed: . Pitäis jättää noi ylimääräiset hommat mut ku niistä tulee just se hyvä mieli ku saa jotain näkyvää aikaiseksi.

Johjo & vesseli 28+0

Kiitos Johjo tosi kauniista etusivusta ja siistimistyöstä :hug: , upean näköinen. Olen samaa mieltä listan siivoamisesta.

Ympärysmitta 102cm ja pituutta 160cm, eli onhan tuota. Kyllä se alkaa aikalailla tuo "rantapallo" (joltain lainasin,oli niin osuva :LOL: ) tiellä olemaan. Mulla supisteluiden takia vielä sairaslomaa ja olipa yksi varsinaisen tyhmä neuvolalääkäri nainen. Olen seisomatyössä ja kerroin hänelle, miten vaikeaa töissä on olla, koska selkä hajoaa, supistaa etc. Lääkäri teki sisätarkastuksen ja sanoi, että kaikki siellä kunnossa ja pitäis vaan mennä töihin :headwall: . Tästä sitten tulikin hienoinen sananvaihto ja hän kertoi että itsellään on 4 lasta että hän tietää kyllä. Lopuksi antoi 1 vko omaan neuvolalääkäriin asti ja ovelta ilmoitti, että seuraavan kanssa kannattaa ottaa se varhennettu äippäloma. Kyllä otti aivoon...En tosiaan edes metroasemalle olisi päässyt kovien liitoskipujen takia, mutta olishan tämä pitänyt ensimmäistä odottavan tietää jo hyvissä ajoin...p?)/&%¤ otti päähän.

Huoh, anteeksi purkaus :)

Olisi tarmoa ja halua tehdä vaikka mitä, mutta joko supistukset, liitoskivut tai selkä hajoaa. Onneksi ei vielä närästä ja jotenkuten untakin saan.

Olivia ja pikkuneiti 30+3 (kamala kun aika rientää)

Ai niin Andie... Olis kyllä huippuu ku olis tuttu osastolla. Mies ei oikein ehi mun seurana siellä oleen ku on kotona näitä lapsia hoidettavana. Ja sillä on muutenki oikeesti sairaalakammo, mut joka päivä on aina kävässy mun mieliksi vaikken oo pyytäny. Olis kiva kun olis juttuseuraa. Viimeksi huonekaverina oli kaksi ensisynnyttäjää joiden miehet oli huoneessa aamusta iltaan. Ei se mua muuten haitannu mut olin ehkä kateellinen ku itellä ei ollu juttuseuraa eikä viittiny niidenkään kans sit alkaa ite jutteleen etten häiritse.

Mittasin ympärysmitan tänään ja tulos oli 105cm ja maha on eteenpäin kasvanut et takaata ei helposti huomaan muuta kuin, että kiloja on tullut :whistle: :ashamed:
Lääkärissä käväsin tänään kun on ollut muutamia kipeitä supareita ja selvis syykin. pikkunen kun vaihtaa asentoaan venyttää mun kohdunsuuta auki. Ei siis ole kohdunsuu kokoajan auki vaan silloin tällöin vain. No saikkua tuli nyt pari viikkoa, mutta töihin en tuskin enään mene ja haenkin äippäloman varhennettuna eli laskurin mukaan alkais 23.11.

Mutta nyt ruuan tekoon =)

VauhtiViuhti ja Pikkunen 27+1

Tervehdys :wave:
Ihanan vilkasta keskustelua täällä :D

Ympärysmitta on 118cm :ashamed: ja pituutta minulla 165cm joten todellakin olen oikea tyyris tyllerö :whistle: Piti taas ottaa elvyttävät päiväunet kun meni tuo viimeyö niinkuin meni.. Alkaa tuo nukkuminen olla sellaista pätkittäistä yöaikaan joten hieman paikkaa nuo päikkärit sitä. Eilen kun kävin äänestämässä niin takaisin tullessa alkoi käveleminen tehdä todella kipeää alavatsalla. Askelen kerrallaan ja pienten "voimasanojen" saattelemalla päästiin kotiin. Mies kyllä ehdotti moneen otteeseen että hakee auton jolla kuskaa minut kotiin, mutta enhän minä sellaiseen suostunut (jääräpäinen kun olen..) Kotiin päästyä kivut helpotti, mutta mistä lie tulivatkaan kun ei olleet mitään normaaleja supisteluja vaan aivan järkyttävää alavatsakipua..
No huomenna on neuvola ja pääsee taas puntarille viime neuvolakäyntiin mennessä oli paino noussut alusta n.4kg, toivottavasti ei ole ihan mahdottomasti tullut lisää siitä :ashamed: Katselin tuossa neuvolakorttia eikä sinne ole merkitty vauvan asennosta mitään sitten rakenneultran jälkeen :eek: itse en kyllä osaa sanoa juuta taikka jaata tuohon tytsykän asentoon, mutta jospa sekin selviäisi huomenna.. Jos huomenna kirjoittelisi neuvolakuulumisia :D

MaMa ja tytsykkä 29+4

Heippa hei!

Vyötärön ympärystä en edes uskalla mittailla, itse kun olen vähän reilumman kokoinen noin jo ennen raskautta niin pistäis varmasti vaan masentamaan älyttömät lukemat...

Mites teillä liitoskipuja? Välillä tuntuu että toi häpyluu yksinkertaisesti vaan halkeaa kahtia, varsinkin kun nousee sängystä tai sohvalta niin tuntuu että kohta kuuluu naps ja se oli sitten siinä |O

Sitten vähän nolompaan vaivaan :ashamed: peräpukamiin. Onko muilla? Itselläni äityi niin pahaksi että oli pakko lähteä lääkäriin päivystykseen jossa se sitten avattiin ja kaikkea. Noh kun olisikin ollut edes niin helpoa että kerralla olisi onnistunut, mutta ei. Tarvittiin sitten neljä kertaa leikata auki, monen muutama lääkärin ja kirurgin toimesta, kolmena peräkkäisenä päivänä. Ensin terveyskeskuksen päivystyksessä pari kertaa sitten vielä Jorvissa. Lanssilla vielä vietiin Jorviin terveyskeskuksesta kun tuli kipeitä supistuksia ja kaikkea. Pari viikkoa nyt saikkua ja pylly on niin kipeä että! Vielä kun ei noita srkylääkkeitä oikein voi/uskalla hirvesti syödä pikkuisen takia. :|

Huh, olipas tänne tullut tekstiä :) Ja moni oli käynyt neuvolassa. Huomenna on sitten meidän vuoro. Ihan on lääkärineuvola. Outoa, että Mimssun lääkäri ei tehnyt tutkimusta :eek: Kyllä meillä lääkäri tekee sen aina. Vaikka ei välttis niin haluaisikaan...

Johjo suositteli Aventin rintapumppua. Olisin sellaisen ostanut, mutta mistään en sitä löytänyt täältä Riihimäeltä. Etsin Citymarketista ja Prismasta ym. Mistä olet sellaisen ostanut?

Kumikameli, minä ainakin kärsin liitoskivuista. Just häpyluu tuntuu tosi kipeältä. Ja selvästi on muutenkin löystyny nivelet. Nää kivut on kyllä saanu mut ajattelemaan, että taidanpa ottaa sitten epiduraalin tms., jos vain mahdollista synnytyksessä :D

Nullpoints, ympäri Suomea löytyy kankaita kestovaippoihin. Sellaisia kankaita, että ei varmasti tunnu iho kostealta. Netistä kankaita, esim: http://www.myllymuksut.com Itse ostan Hyvinkäältä Kangastukusta. Kerron kokemukset huomenna. Kurssi alkaa 18.00. =)

WAU miten IHANA etusivu :heart: :D
Johjolle isot kiitokset tän listan päivittelystä ja ylläpitämisestä :flower:

Mä oon ollut tosi laiska kirjottamaan nyt viime aikoina ,mut mielelläni pysyisin mukana :ashamed:
Yritän jatkossa osallistua aktiivisemmin kirjotteluun :)

mmamaa 28+0 (ei tietoa kumpi tulossa) :heart:

Nyt vähän jatkan tässä salkkareiden mainostauolla :D

Teillä on hauskoja vyötärönympärys mittoja :D alkoi itseäniki kiinnostamaan niin paljon että taidan kaivaa mittanauhan esiin tän illan aikana :) maha on jo kivan kokonen ja tuntuu et tää aika menee hurjaa vauhtia :eek: uskomatonta miten vähiin käy aika ja kohta sitä ollaan synnyttämässä :D saas nähä koska syntyy ensimmäiset tammikuiset ? Toivottavasti ei vielä kuitenkaan vähään aikaan :)

vitamiineja syön päivittäin multitabs raskausvitamiinia yhden ja probiootti maitohappobakteeria otan kans yhden tabletin päivässä.

turvotusta mulla löytyy jaloista! ärsyttävä tunne aina näin illasta kun tuntuu et jalat on kaksinkertaset :kieh: sormissa ehkä ajoittain jonku verran turvotusta,mut sormukset edelleen pysyy sormessa kun nuo tahtoo olla muutenkin löysät niin nyt on hyvä jos vähän sormet turpois :) ei heilu sormukset kaiken aikaa sormes :D tuntee kyllä hyvin muutoksen kun hieman turvotusta on välillä.

supistuksia on ruvennu tulemaan,mut ne ei oo kipeitä eikä muutenkaa tunnu juuri miltään. Vointi on muutenki ihan hyvä...mitä nyt aina löytyy tän lyllerö olon kans valittamista jostain :LOL: ja kun pitää poikia pukea ja touhuta niiden kans niin olo hieman kankea alkaa olemaan :/ mut muuten kyl ei mitään ongelmaa enkä valita :D

nyt jos jatkan ton salkkareiden katsomista vielä hetken ennenku se loppuu...kaikille hyvää vointia :wave:

Heissan!
Pakko avautua kun ottaa niin pirusti päähän :headwall: :headwall: Siis nyt alkaa vissiin jo tämä isovanhempien/sukulaisten puuttuminen lapsen kasvatukseen tai jotain.. grrh. Ohimennen mainitsin ettei meillä tule kastajaisia (kun kumpikaan ei kuulu nyt kirkkoon) ja että pidetään nimenantojuhla. No siitä riemastu sitten nämä vanhukset ja muu suku, että pitää tehdä niin ja näin ja lapsen etu (???) on että kastetaan kirkkoon. Äh, ymmärtäisin jos nämä sukulaiset olisivat oikeasti uskossa jolloin asialla on merkitystä mutta kun kaikki on ns. tapauskovaisia eli just ristiäiset, häät ja hautajaiset hoidellaan mutta muuten ko. asialla ei ole merkitystä. Ei edes joulukirkossa käy saatikka missään jumalanpalveluksissa. Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta että saarnataan asiasta ainoana oikeana kun asia ei edes kuulu heille...eivätkä itse ole mitään malliesimerkkejä kristillisessä mielessä - todellakaan :LOL:
No, tässä käy vielä niin että nimenantojuhlissa ei sukua näy ja sukset menee ristiin, mutta kaipa me vanhempina saamme päättää miten lapsemme kasvatamme ja mihin arvoihin. Äh, olette varmaan eri mieltä mutta näin olen ajatellut. Yksikin puhui että lapselle pitää järjestää hienot juhlat, että nehän on ensimmäiset juhlat jotka järkätään.. kai sitä voi juhlia pitää ilman pappiakin, tai sitten olen ymmärtänyt nimenantojuhlat ihan väärin :whistle:

Jees, nyt on vähän paha päivä kun menee hermo jo tässä vaiheessa, mutta jos tuon olisin tienny niin olisin pitäny suuni kiinni enkä kertonu kellekään mitään vielä. Grrh. Enivei, pitää alkaa tekemään vähän silityshommia, ne ei itsestään jostain syystä hoidu :kieh:

Pitäis varmaan se vyötärönympärysmittakin mitata =) ...kaikki on kyllä tuossa edessä mutta on varmaan mielenkiintoset lukemat ;)

Mrs O niin ei meillä oo ku kaks sekarotuista rescue noutajaa ja miehellä töissä kaverina vanhempiensa porokoira.. välillä vaan järjestelen koirien ulkoilutus "tapahtumia" kavereille, kuten aikaisemmin kerroin..ei ihme jos menee ohi, kun tulee näin paljon tekstiä täällä meidän palstalla :D

Olin tänään hoitamassa Lappitaren esikois poikaa ja huhheijaa kaikki sympatiat teille, jotka tässä vaiheessa raskaana hoidatte lapsianne :heart: Poika oli oppinut ajamaan pyörällä ja tietysti naurun kanssa huiteli minua karkuun.. minä raukka lyllersin perässä pitkin päivää. Kauheita supisteluja/kivikovaa vatsaa nyt sitten loppupäivän. En ole yhtään tottunut kotiäidin jatkuvaan liikkeeseen ja vauvelinikaan ei tietysti. Kaikki mamit, te ootte uskomattomia :flower:

Minä olen noita kestovaippoja saanut kavereilta käytettyinä ja ostanut joitakin taskuvaippoja huutonetistä. Kannatan, että käy ensin kestovaippa nettikaupat läpi ja tutkii hintoja. Menee sen jälkeen huutonettiin, niin löytää vastaavia hieman käytettyjä edullisesti! Siellä on paljon uusiakin myytävänä, kun ihmisillä onkin lopahtanut kiinnostus....

Anar ja Eemeli 27+6

Tän äipän työnteko olikin sitten siinä. Eli sain torstaihin asti sairaslomaa, sen jälkeen alkaa talviloma ja siitä suoraan varhennettu äippäloma!! :eek: Menipä aika äkkiä. En valita silti yhtään tilanteesta. Viime aikoina on ollu ihan muut asiat mielessä kun työnteko... Onneks ei tartte enää mennä, en todellakaan pystyis keskittymään.
Esikoisen ja kuopuksen päiväkotikuvat tuli tänään. Esikoinen on siis jo eskarissa ja voi että, tyttö oli niiiiiiiin kaunis kuvassa, että mulle ihan tippa silmään kun näin ne kuvat :heart: Hoitajatkin sano, että on ihan malliainesta :D Eiku oikeesti, oli parhaimmat kuvat mitä ikinä on tytöstä otettu! Kuopus näytti omalta itseltään, eli veikeeltä riiviöltä jolla on useimmiten pahanteko mielessä :LOL:

Iltaa pikaisesti

On hieno etusivu, ja kohdalleni voikin päivittää lasketuksi ajaksi 8.1. ja sukupuoleksi tytön :)

Anar, tervetuloa vaan meillekin vahtimaan esikoista ;) Mä alan muuttua melko suopeaksi vieraita kohtaan tässä raskauden edetessä, vaikka yleensä olenkin aika erakko. Jos vaan joku suostuu tuota esikoista viemään pihalle, niin saa tulla kylään - jopa anoppi :D

Tuleeko teille muille koskaan oksettavaa oloa, kun oikein kovasti supistaa? Mulla rutistaa välillä niin kovaa, että ihan oksettaa. Onkohan se ihan normaalia..? En muista enää esikoisen odotuksesta niin hyvin, vaikka silloinkin supisteli oikein urakalla jostain rv22 eteenpäin...

Tuttiritari 29+

runttipulla: meilläkin vietetään nimenantojuhlaa sillä minä en kuulu kirkkoon uskonnollisista syistä, eli en usko. Samasta syystä vietimme häämme maistraatissa. Häät olivat kaikin puolin kauniit ja maistraatti oli nätin näköinen paikka (vaikka etukäteen tätä vähän jännitin) mutta suvulta tuli kyllä ensialkuun vähän ihme kommenttia siitä, että mitä he laittavat päällensä, sillä kyseessä oli VAIN maistraattihäät, eikä siis kirkkohäät, mitkä kai joku katsoo juhlallisemmaksi.

Kyllä ne meidän häämme ja tuleva lapsen nimenantotilaisuus tulee olemaan ihan yhtä juhlallinen, vietetään se sitten papin edessä kirkossa tai taloyhtiömme kellarissa.

Muutoin eivät ole valintaamme ihmetelleet, vaan ehkä enempi ihmettelisivät sitä, jos liittyisin uudelleen kirkkoon ja väsäisin kastetilaisuuden kirkossa.

Ei tällaiseen asiaan kuulu kenenkään mennä puuttumaan. Suomessa on uskonnon vapaus ja meillä sitä pyritään noudattamaan siten, miten minä eettisesti sen parhaaksi näen. Minä omasta tahdostani olen eronnut kirkosta, mies haluaa kirkkoon kuulua. Lapsia ei kirkkoon liitetä, mutta saavat toki sitten vanhempana halutessaan liittyä, kuten mihin tahansa uskontoon. Toki toivon, ettei mitään itsemurhapommitususkontoa valitse, mutta muutoin saavat ihan vapaasti valita itselleen sopivamman tai päätyä siihen ettei sellaista ole, kuten minä olen päätynyt.

Enkä millään usko, että lapselle koituu hallaa siitä, ettei hänelle järjestetä juhlia nimenomaan kirkossa :D

(.) Tänne ei mitään uutta. Pitäisi nyt päättää mikä päivä aloitan uuden ruokavalioni silmälläpitäen siis niitä himputin sokereita. Olen luvannut itselleni, että lähipäivinä sen teen. Olisikohan torstai hyvä päivä aloittaa? Silloin olisi vielä tämä ja huominen päivä aikaa syödä miten sattuu :D

Mikäli minua ei neuvolassa ammuta, niin aloitan karppiruokavalion. Se kun on tuttu entuudestaan ja siinä nimenomaan saan helposti nipistettyä hiilarit aivan minimiin. Mutta katsotaan miten oma kroppa siihen suhtautuu ja ne sokerit ja pohditaan sitten sen mukaan uudemman kerran.

Pomo sanoi, että saan jäädä töistä pois jo kahden viikon kuluttua, mikäli saan tehty tunnit etukäteen sisälle. Valitettavasti en kyllä saa tehtyä 6 viikon työtunteja 2 viikon aikana, mutta meinaan nyt pyrkiä siihen, että jäisin marraskuun lopulla töistä pois. Siinä on sitten muutama tunti vielä tehtävä joulukuussa töitä, mutta kyse on todella vain parista hassusta tunnista, joiden takia en päätäni vaivaa.

Ilmoitin myös, etten aio tulla enää töihin takaisin, vaan jään lasten kanssa kotiin. Vihdoinkin meikäläisestä tulee KOTIÄITI :heart: Miehen kanssa asiaa pohdittiin ja tämä tuntuu meistä parhaalta. Itse haluan siis ehdottomasti jäädä kotiin ja koska se on myös taloudellisesti mahdollista (kiitos kuntalisän!) ja mieheni on kanssani samaa mieltä, niin ei ole mitään estettä tälle =)

Sef 27+6

Oho mittasin sitten vyötärönympäryksen teiltä houkutuksen saaneena ;) 97cm tuli mittaa navan kohdalta. siinä mulla on todellakin suurin mitta ja siltä näyttääkin kun nahkaa kiristää niin pirusti . Olipas mielenkiintoista :D onhan tuo siis jo hyvän kokonen pallo...tota pituutta kun ei mulla ole enempää ku 160cm hädin tuskin :whistle:

On muutenn monen profiilissa ihana masukuva :heart: voi että noita masuja on aina kiva katsella :)

Nimen anto on kyllä nykyään niin yleistä ilman pappiakin että on kyllä hassua että jotkut vielä sitä pitävät niin pahana :/ ja ihmettelen jos ei millään lailla uskovainen ole niin miksi pitäis papin edessä nimi antaa ja lapsi kastaa kirkkoon? ja kaikki uskovaisetkaan ei kirkkoon kuulu niin ei tuo luulis olevan niin suuri asia. Runttipullalle :hug: varmasti ottaa päähän,mut teette niinku ite haluatte ;)

Nimiä on mietitty tääläkin jonku verran,mut ei vielä mitään varmoja päätöksiä. sukupuolesta kun ei oo tietoa niin ei oo silläkään uskaltanut lyödä mitään vaihtoehtoja lukkoon :)

Mua on alkanut ärsyttämään ihmisten kyselyt vauvan sukupuolesta ja kommentit siitä miten nyt pitäis tulla tyttö :kieh: hooooh kaikkea sitä kuuleekin!! ja kun kysytään että tiedänkö sukupuolta ja sanon en niin sitte aletaan epäillä etten vaan kerro :eek: oon poikien odotusaikanakin kertonut kun oon tiennyt,mut nyt en halua tietää enkä kiusallanikaan kyllä kertois näillä uteliaille sukulaisille ja tuttaville :LOL:

Joo mut nyt mentävä laittamaan poikia vaatteisiin ja kerhokuntoon. täälä alkaa heti kiukkuaminen kun äiti on koneella :(

mmamaa 28+1

Heippa.

Uskollisesti lueskelen kuulumisia, mutta harvemmin tulee kirjoiteltua.... :ashamed:

Koitin masun ympärystä mitata. Tietenkään en löytäny mittanauhaa, mutta pistin pakettinarua navan ympärille ja sit viivoittimella mittasin suurinpiirtein sen nauhan mitan. Kätevää, eikö? ;) Melkoinen pakettihan tämä alkaa olla, suunnilleen metri oli ympärystä (pituutta 160 cm). Tosin on viime aikoina tuntunut, että loppuu selästä pituus kesken. Ahdistaa varsinkin syönnin jälkeen. Venytyshoitoa vissiin kaipaisi! :LOL:

Kävin lääkärissä eilen, kun edelleen oksettaa aika lailla. Lääkäri määräsi tän viikon lepoa eli sairaslomalla ollaan. Kommentoi, että maha on aika pieni vauvan koon huomioon ottaen. Ei ole masu kuulemma vielä tullut tuohon eteen oikein kunnolla. Olen siis ihan oikeasti ahtaalla! Kohtu supistelee aika herkästi, liikuessa varsinkin. Ja maha oli lonkkien kohdalta tosi arka kun lääkäri sitä paineli.

Määräsivät labraan varmuudeksi kokeisiin ja äsken kun soitin tuloksia, niin ne joita jännäsin oli ok: ei virtsatulehdusta ja hemoglobiini oli 138(!!?!), mutta tänään pitää lääkärille soittaa kolmen maissa, kun senkka ja leukosyytit on koholla ja suolat matalalla... Joku tulehdus siis ilmeisesti on? Kääk! Ilmankos uuvuttaa. Ja nyt jännittää, että mitä se lääkäri sanoo.... Ja vasta kolmelta voi soittaa... |O

Mutta mukavampiin jutttuihin: Onko teistä kukaan ajatellut sitä uutta brion hoitolipastoa hommata? Minä nyt jotenkin ihastuin ihan suuna päänä siihen. Vaikka kallishan se on... Nyt odotan innolla, että se saapuisi liikkeeseen. Kävin la kyselemässä ja on kuulemma 2-3 viikon päästä tulossa. Ei malttais odottaa!!! Viikonloppuna saan kaverilta vauvatavaraa ja nälkä vissiin kasvaa syödessä kun haluais saada mieluusti vaikka kaikki jutut pikkuhiljaa hommattua.

Oivallista odotusta kaikille! :)

Papupata ja Papu 28+1

runttipulla: Minusta päätön on vain ja ainoastaan teidän. Ja miksi kastaa lapsi jos vanhemmat ei kuulu kirkkoon. Eikä se olis kai edes mahdollista ennen kuin sinä liittyisin kirkkoon. Tai ainakin mulle sanottiin esikoisen aikana että riittää että äiti kuuluu kirkkoon (kyselin kun mies ei kuulu). Mun mies ei siis kuulu kirkkoon, mut minä kuulun. En varsinaisesti usko, mutta kun käytetyään seurakunnan palveluita (kerhot) niin maksan mukisematta kirkollisveroa. Kirkossa ei käydä kuin häissä ja hautajaisissa jne. Nyt voisin jättää tämän tulevan kastamatta, mutta kun muutkin on kastettu niin kastetaan sitten tämäkin. Eroavat sitten isompana jos haluavat, siitä tuskin kukaan suuttuisi. Ja miten niin lapsen etu??? Voihan lapsi liittyä kirkkoon esim. rippikoulun yhteydessä jos sinne vaikka haluaa. Mun riparin aikaan useampi kirkkoon kuulumaton teki niin. Nimenantojuhla vois olla mukavampi vaihtoehto kun olis vapaampi tilaisuus ilman virsiä yms. Meidät vihittiin maistraatissa, mutta seuraavana päivänä liitto siunattiin kirkossa jonka jälkeen oli hääjuhla.

Mulla on taas tulossa flunssa. Ihan niin ku viime kertainen 6 viikon flunssa ei olis riittäny tälle raskausajalle. Vihree räkä alkanu valuun (yöks, sori). Toivottavasti ei taas tulis poskiontelontulehdus :headwall: .

Oululaisten tapaamisketjussa suunnitellaan taas tapaamista. Halukkaat käykää kurkkaan.

Johjo & Vesseli 28+1

Huomenta :) Ensimmäinen yö nukuttuna ties kuinka pitkään aikaan. Outoa olla suht pirteenä tähän aikaan...

Me päästän tutustumaan Lohjan sairaalaan vasta 9.12; silloin pitäis olla lappu
täytettynä sinne. Onneksi nimet ovat jo valmiina eikä tarvitse siitä enää "vääntää kättä".

Ja sairaslomaa pätkähti täälläkin supistelujen vuoksi... 2 viikkoa ja sitten katsotaan, vieläkö menen töihin ennen ä-lomaa. Mulla olis siihen vielä yli 5 viikkoa. Minä taas en suhtaudu tähän ollenkaan niin, että ihanaa- tällä hetkellä töissä aikamoiset paineet ja kiire saattaa asiat loppuun ennen ä-lomaa,joten tuntuu, että tämä vaan pahentaa stressiä. Mutta toivotaan, että lepo auttaa ja supistukset vähenevät, ja pääsen vielä töihin.

Vauveli arvioitiin eilen 1200 g:n painoiseksi eli keskikäyrällä kulkee- helpotus, sillä aiemmin ennustettiin isoa vauvaa. Vauvalla kaikki hyvin :heart:

Kestovaipoista Olen ihan aloittelija; mistä kannattaisi kestoihin tutustuminen aloittaa? Saako jostain aloituspakkauksia tms., joilla voisi harjoitella? En haluaisi laittaa pientä omaisuutta heti ensi alkuun niihin, jos käyttö sitten ontuukin. Mieluummin niin, että ostan ensin muutamia, ja sitten lisää, jos tuntuu hyvältä. Vinkkejä? Mitä kannattaisi tilata?

Täällä vatsanympärys 98 cm ja sf-mitta oli viikko sitten 26 cm. Olen itse 166 cm pitkä ja painoa reilut 60 kg nyt... Maha on hurjan ison näköinen! Ei multakaan hirveästi kuulemma näy takaapäin, että odotan, vaikka tyttömasu onkin ja omasta mielestäni levinnyt kyllä selvästi "jenkoiksi" ja lantiollekin.

Mukavaa päivää kaikille!

Arabia & pikkuinen 28+5

Moi.

Runttipulla me ei miehen kanssa kuuluta kirkkoon ja esikoiselle pidettiin nimenantojuhlat. Myös meillä molempien vanhemmat (enemmän appivanhemmat, vaikka muuten eivät kyllä ole lapsen kasvatukseen puuttuneet) olivat aluksi hieman vastahakoisia nimenantojuhlien suhteen. Mies sitten sanoi isälleen suoraan mielipiteensä ja sen jälkeen asiasta ei ole keskusteltu. Mun vanhemmat on muutenkin arempia, joten niiltä ei ole tullut kommenttia asiasta nimenantojuhlien aikana tai sen jälkeen. Meillä oli oikein mukavat juhlat eikä loppujen lopuksi kukaan kaivannut pappia paikalle ;) te teette lapsenne suhteen niin kuin haluatte, mutta kannattaa puhua asiasta suoraan molempien vanhemmille ja sanoa, ettei asia oikeastaan heille kuulu. Mekin asutaan tällaisella pienellä paikkakunnalla, jossa paljon lestadiolaisia, mutta ainakaan vielä meitä ei ole hyljeksitty kirkkoon kuulumattomuuden takia. Itse en kuulu kirkkoon, mutta olen enemmän agnostikko kuin ateisti. Toivonkin, että saadaan joskus sitten, kun lapset ovat murrosiässä oikein mielenkiintoisia keskusteluja heidän kanssaa aikaiseksi asiasta. Me ollaan ajateltu, että lapset saavat käydä kirkossa (koulun ja päiväkodin kanssa), saavat osallistua uskontotunteihin, jos niin itse haluavat, sitten kun asiasta jotain ymmärtävät.

Tässä siis paatosta kirkkoon kuulumattomuuden puolesta :LOL: äläkä runttis välitä, mä oon nykyään kanssa niin herkällä että...välillä itkettää ja välillä raivoaa ja mies ja poika on tosi onnellisessa asemassa... :hug:

Andie ja luumu 27+3

Juuri tulin neuvolalääkäristä ja kaikki on oikein hyvin. Saan käyttään miehen ostamaa Shiatsu-istuinta ja saa matkustaa. Haaveena olis päästä vähän hangille hiihtämään Lappiin. Katsotaan onnistuuko... Olen eilisestä koulupäivästä niin tillintallin, että menin neuvolaan liian aikaisin ja meinasin törmätä puuhun. Onneksi ei maali lähtenyt autosta :ashamed: No nyt vaan elpaan ennen illan kestovaippakurssia...

Arabia, aloituspakkauksia kestoista saa lainaan esim. täältä: http://kestovaippayhdistys.fi/lainaamot/index.php.

Onnea Sefille kotiäitiyspäätöksestä! Kiva, että kunta tarjoaa moisen mahdollisuuden :) Ja kiitos kirppunen Avent-linkistä. Se olikin tosi edullinen tarjous...

Huh!
Otti ihan muutaman päivän että sain luettua ketjun kiinni! :) Ihanaa että oli paljon tekstiä, no, sitä tulee täältäkin, koska kirjotinpa kaikki aiheet ylös mihin mulla oli kanssa asiaa!! :D

Turvotusta on täälläkin, illalla jalkoihin tulee ne sukkien resorien jäljet, muttei sen kummempaa ainakaan vielä..

Johjo mun mielestä kanssa sulla on kaikki oikeus päättää niistä poistoista, uskon että ne jotka kirjottelee harvemmin mutta kumminkin lueskelee, ilmottaa jos haluavat pysyä listoilla!!

Vyötärönympärysmitta rupes kiinnostamaan muakin joten käynpäs sen nyt mittaamassa.. No sehän oli tasan 100 cm, pituutta 165, ja viikkoja sen 26+5. Kyllä toi mahankasvu mua aika paljon huolestuttaa, ja kilot myös. Yritän kokoajan muistaa että kaikilla on yksilöllistä... Vaikee olla vertaamatta teihin, varsinkin kun mun laskettu on tammikuun lopulla ja suurin osa teistä on mua aika paljon edellä viikoissa... nooo... :/

Maitohappobakteereita rupesin ite syömään kun närästys alko, ja se on ainakin helpottanu, joskus nuorempana oon syöny niitä hiivaankin. Ja luin jostain että ne ehkäsis sikiön atooppista ihoa jos niitä syö loppuraskaudesta, joten syön kyllä loppuun asti! Vaikka vaan varmuuden vuoksi.

Kestovaipat on pistäny mut ihan pää pyörälle, en tiedä mistä alottasin ja mikä ois hyvä, oon lukenu netistä paljon mutta meen aina vaan enemmän sekasin, ihan sama vaunujen kanssa...

Äippäpakkauspäätös tuli eilen!!! JEEE!! Nyt oottelen että tulispa se tosi nopsaan, kaks viikkoa kuulostaa nyt niin pitkältä ajalta.. :LOL:

Kummeista sen verran että koska ne pyydetään? Me tiedetään jo ketä halutaan ja mä en malttas odotella Mun mies sano että vasta sitten kun vauva on syntyny..

Työmotivaatio edelleen aivan nolla, ja mietin aina vaan millä perusteilla saa saikkua, tarttis jaksaa jouluun asti, eikä millään huvittas.. Haluisin van rakennella pesää kotona ja neuloa ja ommella ja järjestellä... On mulla liitoskipuja ja särkyjä, mutta jotenkin oottelen että olis jotain "kunnon" ongelmia että vois hakea saikkua, ja pelkään just tota mitä Olivia78 sai kuulla, että ei sulla mitään hätää oo, töihin siitä.. Voi tosin olla että tällä painonnousulla toi selkä ei kauaa kestä!!

Liitoskivuista vielä sen verran että niitä tosissaan on. Tuntuu just siltä että ne luut erkanee, sellasta pistävän vihlovaa kipua, muttei ainakaan vielä kovin voimakasta.

Ja runttipullalle tosta ristiäisjutusta, että eiköhän se oo aika itsestäänselvää että te päätätte miten lapsenne kasvatatte. Jauhot suuhun suvulle!!! Lapselle totuus on se mitä te sanotte niin kauan kun se kyseenalaistaa sen itse, ja sen se tekee jokatapauksessa. Ei muilla oo mun mielestä mitään oikeutta puuttua siihen pidättekö nimiäiset vaiko ristiäiset!! Ymmärrän tosi hyvin että tollanen ottaa päähän!

No juu, siinäpä ne tais olla tällä erää! Ihana päivää ja vointia kaikille!! :hug:

Monna79+ nappula 26+5

Yhteistyössä