TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Ensi viikolla olisi rakenneultra ja on alkanut pelottamaan miltä näyttää. Kun liikkeitä ei nimittäin tunnu ja on jo rv 20, esikoiselta olin jo tuntenut. Miehelleni olen hädissäni sanonut että jos vauvalla ei ole jalkoja! Nyt aamulla makoillessani tunsin ekan kerran kun kohtu supistui kovaksi ja kohdun paikan ja rajat tunsi selvästi.

Vaateasiaa Mammavaatteet ostan h&m:lta. Mielestäni kivoja ja edullisia ja xl koko passaa hyvin. Nyt tilasin trikoot mut harmi kun ei ollut samanlaisia kuin pari vuotta sitte, olivat loistavat mutta nyt ihan loppuunkuluneet, kotona kyllä voi pitää. Ovat ohutta kangasta ja voi pitää hyvin esim toppahousujenkin alla. Nyt käytän kaupungilla ym hm farkkuja. Paidat vielä normipaitoja.

Hiusten värjäyksestä Nyt en ole värjännyt mutta pitäisi laittaa raitoja kun vain jaksais. Ensimmäisellä kolmanneksella en varmuuden vuoksi laittanut. Olin tilannut ajan permanenttiin ja sainkin tietää olevani raskaana niin kampaaja ei halunnut laittaa permistä koska sanoi että siitä on tutkimustuloksia että voi aiheuttaa keskenmenon. En sitten tiedä ketä uskoa. Mutta eipä mulla ois ollu jaksamusta edes laittaa väriä ensimmäisellä kolmanneksella.
 
Huomenta! Esikoinen heräsi tänään jo viideltä - onneksi mies nousi hänen kanssaan, koska sai samalla katsella olympialaisia ;)

Rinnoista joku kyseli. Mulla ei esikoista odottaessa tullut mitään massiivista kasvua, vajaan kuppikoon verran vain. Nyt taas tuntuu, että kasvua on turhankin paljon. Nyt on tullut jo reilu kuppikoko, ja ero entiseen tuntuu ihan mielettömältä. Ennen vähän löysät liivit täyttyy nyt ihan täyteen. Vähän hämmentävää!

Teillä osalla on jo rakenneultrakin takana, hurjaa! Näin se aika kuluu. Kuukauden päästä osalla on jo sen ikäiset sikiöt, että saattaisivat jäädä henkiin syntyessään. Tietenkään sitä en toivo kenellekään, mutta ainakin toivoa olisi sitten jo.
Mulla on rakenneultra ensi viikon torstaina, jolloin viikkoja on 20+0. (En olisi kyllä yhtään yllättynyt, jos päiviä olisikin vähän enemmän, koska mulla oli mielestäni lyhyt kierto plussatessani.) Esikoisesta tehtiin rakenneultra Kättärillä jo 19+5, mutta tuolla Hyvinkäällä tehdään ultra aikaisintaan 20+0, mikäli vaan on vapaita aikoja. No, viikon päästä siis tuokin edessä. Onneksi pikku masuasukki liikkuu varsin ahkerasti, joten ei tarvitse ainakaan sitä kaikkein pahinta pelätä.
Mulla onkin sitten kolme tai neljä ultraa tiedossa alkusyksylle, kun tuon perusultran lisäksi on kaksi tarkempaa ultraa esikoisen mahdollisesti periytyvän sydänvian vuoksi, ja sen lisäksi ollaan vähän harkittu 4d-ultraa.
Voi kun siellä ultrissa ei paljastuisi mitään kamalaa, olisi niin ihanaa kokea yksi ihan huoleton ja onnistunut odotus & synnytys! Puhumattakaan normaalista lapsivuodeajasta. Esikoinen vietiin heti sektion jälkeen lastenosastolle, ja sieltä kahden päivän päästä Lastenklinikalle odottamaan sydänleikkausta. Nauti siinä sitten äitiyden autuudesta, kun esikoisella on kriittinen sydänvika joka vaatii pikaisen leikkauksen...

Nyt pitää keksiä esikoiselle jotain tekemistä, kun Puuha-Petestä pyörii jo kolmas jakso... :ashamed:

Tuttiritari 19+0
 
Huomenta!

Useampi oli kirjoitellut tuosta rintojen kasvusta ja mulla tuli mieleen yksi testi, jonka mukaan huomattava rintojen kasvu viittaisi tyttöön ja vähempi kasvu taas poikaan :D
Testi löytyy täältä: http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

En sitten tiedä kumpia teillä esikoiset on, että onko tuossa mitään perää :p

Fistik ja pikkuinen 19+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasminette:
Hmm. mutta niin. Tietääkö joku, onko olemassa joku raja sille, ettei saa tehdä yövuoroja?



Hakusessa mullakin on nuo mammavaattet...mama liciousin vaatteet on ollu ihan kivoja, mutta farkkuja en ole minäkään vielä löytänyt...Täällä Oulussa on vissiin semmonen kauppa kuin "Taikapilvi", jossa siis kanssa vissiin myydään noita mammavaatteita? Onko kukaan käynyt???

Jasminette & mötkylä 17+4

Minun tietääkseni ei ainakaan ole mitään rajaa mihin asti yövuoroja voisi tehdä. Sit jos ne alkaa tuntuun liian vaikeilta niin sit vaan sairaslomalle. Mulla ei oikein maha tykkää muulloinkaan että teen yövuoroja niin saati raskaana. Yritän kuitenkin tehdä mahdollisimman pitkään kun muutenkin ehtisin käydä töissä vaan 3kk ja 9 pv.

Minä ostin Oulun Stockmannilta sieltä yläkerran lasten-/äitiysvaate liikkeestä (Jasmin?) mamalicious äitiysfarkut. Normaalihintaiset oli ja silti 24,95 tai jotain sellaista. Minä en meinannu ensin mennä ku ajattelin et kummiski on kallista. Hyvä et menin.

Tuu sinäki Jasminette lauantaina tapaamiseen?!

Johjo 17+3
 
Fistik Sen verran on ainakin perää et esikoinen on tyttö ja rinnat todellakin paisuivat aikaisin ja tosi isoiksi. Nyt siis on ollut rauhallisempi meininki.
Muutenkin raskaus on ollut helpompi kaikin puolin. =)
Olishan se kivaa vaihtelua jos tulee poika, mutta on aivan sama muuten. Keskenmenojen jälkeen oon vaan onnellinen et oon raskaana ja raskaus etenee. ;)

NullPoints ja Tirri 20+0 (Wautsi wau!!! Puoliväli! :heart: )
 
Heips.

Tänään neuvolassa ei kummempia. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja muutapa meidän neuvolassa ei tällä käynnillä selvinnytkään.

BabyP:lle onnittelut mukavista ultrakuulumista :flower: mitenhän sitä jaksaa odotella tuota omaa ultra-aikaansa ;)

Andie ja luumu 16+5
 
tek
Te jotka jo tunnette vaavin liikkeet niin missä teidän vauvan liikkeet tuntuvat? Itselläni liikkeet tuntuvat todella alhaalla, hieman karvoituksen yläpuolella. En myöskään tunne koskaan liikkeitä kuin oikealla puolella vatsaa, mistähän moinen johtuu? Tunnetteko liikkeitä jo useita kertoja päivässä?
 
tek: itselläni liikkeet tuntuvat myös aika alhaalla. Mulla liikkeet tuntuu vain vasemmalla, mutta tämän selittää se, että kohtuni on selvästi vasemmalle kallistunut.

Tunnen liikkeitä toisinaan muutamia kertoja päivässä, toisinaan voi olla 1-3 päivää, kun en tunne liikkeitä lainkaan. Tähän liikkeiden tuntemattomuuteen vaikuttaa tosin varmasti myös se, että elämäni on niin hektisä, etten ehdi pysähtymään ja rauhoittumaan paikoilleni, kuin korkeintaan kerran viikossa. Iiltaisin toki olen väsynyt ja makoilen paikoillani puolikuolleena, mutta tuolloin olen taas liian väsynyt keskittymään vauvan liikkeiden tuntemiseen. Noin viikon ajan olen toki tuntenut liikkeitä jo ilman että niitä sen tarkemmin kuulostelen, mutta en vieläkään päivittäin.

Eilen otin oikein asiakseni kuulostella vauvaa ja siellä se pieni hyöri illalla :heart:

Sef 17+1

Joku tuossa ohimennen sanoi, että kohta tullaan niille viikoille, jolloin vauvat voivat jo selvitä, mikäli syntyvät keskosina...ihan samaa itse olen pohtinut jo muutaman päivän ja odotan kuumeisesti sitä, että siirryn niille viikoille, jolloin synnytys olisi jo vauvan kannalta mahdollista ja jotain olisi tehtävissä vauvan eteen.
 
Vauvanliikkeistä oli kyselyä. Noin kaksi viikkoa olen tuntenut pieniä hipaisuliikkeitä alavatsalla sekä oikealla että vasemmalla puolella. Nyt viimeisen parin päivän aikana liikkeet ovat selkiytyneet. Tunnen niitä kyllä kesken työpäivänkin, vaikka ei ole ollut aikaa niitä oikein kuulostella. Mutta liittynee aikalailla istukan paikkaan, missä vaiheessa liikkeitä tuntee, jos istukka on oikein edessä, niin liikkeitä ei kuulemma tunne kuin vasta aika myöhäisessä vaiheessa. Itsellä on istukka nyt sivuseinässä ja viime raskaudessa oli takaseinässä, silti esikolta tunsin liikkeitä vasta joskus 18+ viikoilla.

Andie ja luumu 16+5
 
Lara83
Voi että aika menee nopeasti kun täällä jotkut on jo käynyt rakenneultrassa! Ihanaa ja paljon onnea BabyP.lle hyvistä kuulumisista! :flower:

tek mulla tuntuu ne liikkeet kanssa vielä ihan alhaalla. Mulla liikkeet tuntuu yleensä syönnin jälkeen, vauva kiittää ruuasta :)

Kävin ostamassa H&M:ltä lisää mammavaatteita kun esikoinen syntyi elokuussa niin olin silloin ostanut kovin kesäisiä vaatteita. Ostin nyt siis pitkähihaisen paidan ja suorat mustat housut. Farkkuja en vielä raaskinut ostaa, 50 euroa tuntuu niin isolta rahalta kun käyttöikä on niin lyhyt.

Hiuksia värjään myös raskausaikana. Kovin usein ei tule käytyä kuitenkaan.. Värjäystulos on aina ollut hyvä, mutta mun oma hiusten väri muuttuu aina raskaan olessa aikas paljon, joten sitten kun vauva on syntynyt päässä on vähän turhan montaa sävyä kun on "kahta omaa väriä" ja raitoja :/ Siksi taidan nyt siirtyä aavistyksen tummempaan sävyyn niin peittyisi tuo oma väri kokonaan.. saapi nähdä kun nyt ensin saisin ajan varattua kampaajalle.

Lara83 ja 18+1 :heart:
 
Tänään alkaisi perhevalmennus B) Tuntuu hassulta mennä kun odotus on kuitenkin "vasta" puolivälissä. Mutta koska seuraavasta valmennuksesta ei ole mitään tietoa niin sinne sitten. Rakenneultra on maanantaina, arvatkaapa jännittääkö? Maha on selvästi alkanut kasvamaan, housut ahdistaa ja muutenkin. Viikossa kohtu oli kasvanut kaksi senttiä.

Janttu & toukka 19+6
 
tek Mullakin liikkeet alkuun tuntui alavatsassa (rv 15-16 tienoilla ekan kerran) ja alkuun sai kyllä keskittyä kauan että ne tunsi. Eli en niitä päivittäin tuntenut ellen makoillut paikallaan ja odotellut.. Viikon 18 aikana potkut alkoi olemaan jo ihan selkeitä ja tunnen ne päivittäin ja useamman kerran päivässä. Nykyään potkut tuntuu milloin missäkin kohtaa vatsaa, eli ilmeisesti pikkuisella on vielä tilaa liikkua :) Viimeisen viikon ajan potkut on tuntuneet aika paljon navan tienoilla.

Fistik ja pikkuinen 19+6
 
Neuvolasta terkkuja! Kaikki oli ihan ok, sykkeet 150 ja kohdunpohjan korkeus 18. Taitaa taas tulla iso maha, viimeksi mulla oli aina sama luku mitä oli viikkoja ja näin näyttäis tääkin ainakin alkavan. Paino oli taas tippunut 600g mutta huolissaan ei kuulemma kannata olla, kohtahan sen vasta pitäiskin alkaa nousta. No, nyt sitten vaan odotellaan rakenneultraa, joka on tasan kahden viikon päästä.
Mahassa käy jo melkoinen vilske varsinkin ruuan jälkeen! Luulen, että ihan kohta alkaa tuntua mahan päältäkin.

Mulle on iskenyt viimein hirveä pesänrakennusvietti, joka siis ilmenee kutomisvimmana! Yksi pieni silkkivillainen oranssi-ruskea villatakki on jo valmiina ja mielessä vielä pienet sukat ja tumput ja ehkä kypärämyssy... Aion samalla tehdä valmiiksi sellaisen ison ruudullisen villaneulepeiton, joka jäi esikon odotusaikana kesken :ashamed: No, Toivohan olikin kesävauva että ei se sitä olis edes tarvinnut.. Nyt on sitten kunnolla lämmikettä uudelle pikkuiselle vaunuihin.

Sisi ja bébé2 18+0
 
Esitän pöllön kysymyksen teiltä viisaammilta. Joku kirjoitti perhevalmennuksesta, onko se sama kuin synnytysvalmennus? Millä viikoilla synnytysvalmennukseen mennään? Tuntuu, että meidän terkkari ei kaikesta kerro. Eipä se tietenkään olisi mahdollistakaan, mutta tietämättömyys vaivaa :D
 
Hei kaikille!

Ihan ensinnäkin noista mammavaatteista vielä yksi juttu. Mulla on ainakin niitä kyseisiä Mamalicious mammavaatteita ja nehän on saman vaatefirman tekemiä kuin esim. Vero Moda ja Vila. Musta ne on ainakin hyvän näköisiä ja tuntee silti itsensä trendikkääksi ja tyylikkääksi. Mulle on ainakin tärkeetä miltä näytän vaikka pukeudun mammavaatteisiin. Myöskin H&M vaatteet on musta kivoja ja varsinkin Jumbon liikkeessä on ollut musta ihan mukavasti vaihtoehtoja. Ihanaa kun tulee syksy niin saa pukeutua kivoihin huiveihin ja ihanan ruskeen lämpöisiin sävyihin!

Oltiin tiistaina rakenneultrassa ja kaikki oli hienosti, vaikkakin oli kyllä vaikeuksia ottaa mittoja kun kaveri oli niin mykkyrässä. Saatiin sitten samalla tietää, että poika olis nyt sitten tulossa. Varmistus tulee vielä 4D:ssä kahden viikon kuluttua. Nyt voi sitten alkaa katselemaan niitä poikien juttuja! Vielä en ole ostanut mitään tulevalle toukalle, kun on ollut vielä vähän jotenkin arka olo asiasta. Kai odotan vielä sen kaksi viikkoa ja sitten vasta päästän itseni hullaantumaan poikien kivoista jutuista!

Painosta ja noiden rintojen kasvusta. Mulla on ainakin tullut kiloja jo ihan kunnolla, enkä ole koskaan tuntenut tai ollut näin ison kokoinen. Rinnat on kasvanut sellaisella kahdella kuppikoolla. Ihan kiva silti, että joskus on jotain pientä puskuria tossa edessä eikä vaan pelkät rusinat roiku navan molemmilla puolilla!

Ilmoittauduin muuten samalla eilen Kätilöopiston Haikaranpesään. On ihan ihanaa kun saa odottamisesta ja synnytyksestä enemmän irti. Ei ainakaan tarvi sitten jännittää synnytys tilanteessa sitä että ei tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi ja muutenkin on varmasti sitten varmempi olo!

Kaikille oikein ihanaa syksyn odotusta!
 
Heips kaikille!!!

Ihan aluksi Johjolle, muuten olisin voinutkin tulla siihen lauantain tapaamiseen, mutta mulla on silloin yövuorot, valvon siis pe-la ja la-su.
Niin joo, ja tuli mullakin käytyä siellä Stockmannin Jasminissa tuossa toissa viikolla. Jotain paitoja sieltä tarttui mukaan, noita farkkuja en sitten tajunnu edes kattella. Täytynee käydä joku toinen kerta uudestaan :)

Mulla liikkeet tuntuu vasemmalla puolella. Kohtu onkin selvästi enemmän vasemmalla puolella. Hmm. mulla on kyllä tuo istukka etuseinämässä, ja silti tunnen liikkeitä...

Noista yövuorojen tekemisistä viimeksi kyselin. Meillä tuo listan tekijä sanoi, ettei laita mulle nyt sitten enää noitten yövuorojen jälkeen niitä. Sanoi, ettei se ole hyväksi vauvalle, että äiti valvoo öitä. Mullehan tuo passaa kyllä hvyin, en ole koskaan oikein tykänny niistä. Tietty jos saa nukuttua kunnolla niin sitten, mutta aika takkuisia nuo yö yleensä on olleet.

Mutta illan jatkoja kaikille.
 
Hei!

Kylläpäs oli tullut taas paljon juttua, ihanaa aina lukea toisten kuulumisia ja huomata miten paljon meitä on pysynyt mukana alusta asti.

[b]Baby ja Friidukka B[/b] onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Minulla on ensi keskiviikkona rakenneultra.

Liikkeistä oli puhetta. Minulla ne tuntuu oikeastaan aika selvästi koko kohdun alueella. Sunnuntaista asti olen tuntenut pikkuisen hikan. Istukka minulla on noussut tuonne vasemmalle puolelle.

Rintojen kasvusta ja painosta. Minulla rinnat ovat jo kasvaneet e-kuppi kokoon ja painoa on tullut nyt sen kilon verran. Lähtöpainohan minulla on ollut n 50 kg joten voitte vain kuvitella miltä nämä rinnat tuntuvat ja näyttävät. Esikoiselta minulla rinnat kasvoivat kans valtavasti D-kupista I-kuppiin ja tuloksena oli poika vauva.

Edelleenkään en voi syödä lämmintä ruokaa vaan hedelmät ja salaatit ovat ehdottomia suosikkeja. Vatsa on tullut nyt tämän viikon aikana ihan selkeästi esille.

Äitiysvaatteista: olen tilannut Lemon Kidsiltä yhdet farkut ja luulenpa, että ne jäävät pitämättä kun ovat niin isot. Kaverilta sain kahdet äippähousut, mutta aika hurjan kokoisia olivat vielä, kaksi puseroa olen ostanut. Voin edelleen pitää omia farkkuja ja suoriahousuja joten ei ole mitään hätää toistaiseksi.

ON: Eilen tulin töistä kotiin ja olo oli ollut koko päivän tosi kurja, kun en ollut psytynyt syömään mitään, pahan olon vuoksi. No sitten rohkenin syödä banaanin ja sen jälkeen osoite olikin OYS. Minulla tuli aivan hirveä vatsa kipu, tajunnan taso katosi välillä ja itkua väänsin kipujen kanssa, keho oli kauttaaltaan punaisten laikkujen peittämä. Lääkäri kyllä varoitteli minua jo viime viikolla, että suolisto voi ruveta nyt krantuksi kun kohtu kasvaa. En vain osannut odottaa ihan tälläistä. OYS.ssa pääsin suoraan minun omalle sisätautilääkärille joka sattui olemaan päivystämässä, minun onneksi. Lääkärin ensi kommentti oli, että tukos ohutsuolessa ja osastolle. Sitten kuitenkin pyydettiin gynegologi paikalle joka tarkisti pikku ihmisen tilan. Nyt olen sitten ollut kuin pissa sukassa, kommentti oli että vaarana ennen aikainen synnytys. Minulla on kohtu supistellu koko ajan, mutta korkean kipukynnyksen vuoksi en ole osannut arvata supistelujen voimakkuutta. Nyt olisi tavoitteena saada pidettyä pikku kultaa vielä 10 viikkoa masussa ja sitten uskaltaisi hiukan rentoutua asian suhteen. Minulla tämä suolistosairaus aiheuttaa omat ongelmansa raskaudessa. Osastolle ei "tarvinnut" sitten jäädä kun lupasin ottaa kotona rennosti.

Minulla tosiaan täyttyy 20 viikkoa raskautta lauantaina eli puolivälin etappi on kohta ohitettu. Hurjaa vauhtia tämä aika kuluu. Pitäisi varmaan alkaa hiljalleen miettimään vaunujen ostoa ja kaiken muun tarpeellisen. Vaatteita olenkin ostellut jo aikalailla.

Aurinkosita odotusta kaikille.

Hemuli ja masuasukki 19+5

 
Hemuli08 Toivottavasti pieni pysyy kyydissä vielä sen 10 viikkoa. Vaikka pianhan sinulla on ne viikot täynnä että vauva syntyessään selviäisi. Jokainen lisäpäivähän on tietysti vain hyvästä...
Oululaisille mukavaa tapaamista lauantaille :D

Tänään kun tuli käveltyä reippaanlaisesti tuolla kaupungilla niin kahville kun pysähdyimme alkoi taas koskea tuonne oikealle puolelle vatsaan. Kipua kesti jonkin aikaa ja sen aikana ei kyllä pystynyt asentoa vaihtamaan koska kipu vain yltyi liikkumisesta. Onneksi meni pian ohi eikä kipuja tullut kun hieman rauhoitti tuota kävelyvauhtia. Vielä olisi viikko rakenneultraan, sen jälkeen kerrotaan myös noille isommille tytöille vauvasta. Hieman jännittää niiden reaktio uutiseen..

MaMa ja junnu 19+0
 
Hammashoitajalla olin aamulla poistattaa hammaskivee. Kovin oli arat ikenet, raskaana usein kuulema onkin. Kerroin siitä, että yöllä puren hampaita yhteen niin voimakaasti että aamulla on leuat kipeet. nyt on ollu lähiaikoina tosi kipeet niskat ja hartiatkin. luulin et johtuu selän pullistumista, mutta h- hoitaja oli sitä mieltä, että h-lääkäri saa tarkistaa purennan ja et tarviiko sitä korjata- kai purentakiskolla- ettei narskuttelis yöllä. olis kyllä ihana jos auttaisi niska/hartiajumitukseen. olen niin lihasjumissa ollut niskoja myöten, että jopa puhuminen tekee kipeää leukaniveliin, joskus ei voi syödä kunnolla. Eli jos pientäkin apua tulee purennan tarkistamisesta niin jee =)

odottelen innokaasti jo rakenneultraa joka on 5.9.!
täällä myös ongelmana löytää äitiyshousuja/ farkkuja. Ei oo oikein mitään paksumpaa housua, mikä mahtuis enää päälle... kohta tulee vilu ohuilla kesähousuilla :whistle:
 
Tervetuloa kaikki uudet kirjoittajat ja heipat vanhoille :flower: . Enpä tosin ole itsekkään kirjoittanut, kuin kertaalleen :ashamed: .
Ensisynnyttäjän kuulumisia siis:

Liikeet alkoivat tuntua selkeästi viikolla 17 ja 18 nyt rakenneultrassa selvisi, että istukka on kohdun takaseinämässä kiinni, joten mahtaneeko vaikuttaa asiaan. Potkut ja muljahdukset tuntuvat jotenkuten myös miehelle mahan päälle, mistä onkin tullut iso riemu =) .
Rakenneultra oli tänään naistenklinikalla, jonne myös olen menossa synnyttämään. Tähän saakka kaikki kontakti kyseiseen paikkaan on ollut todella ihanaa ja ultraajat ihania innostuneita nuoria naisia :flower: . Sukupuolenkin saimme tietää ja pikkutyttö se siellä viuhui/pulahteli/huitoi niin vauhdikkaasti, että kätilö puhkesi nauruun pariin otteeseen, kun oli niin aktiivinen vauveli. Isillä oli tippa linssissä ja täytyy myöntää, että kyllä se sydäntä lämmitti nähdä oma pikkuinen tyttövauva siellä screenillä vilkuttamassa. Pääasia kuitenkin, että lapsi oli terve ja elimet/osat hienosti paikoillaan. Kyllä silti vielä matka vie Femedan 4D:hen ja sitten onkin vilkuilut vilkuiltu.
Maha on aika pieni ja painoa on tullut nyt 5kk 4kg, joten olen ihan tyytyväinen. Hyvin on kesän ajan pärjäillyt hameilla, trikooilla ja shortseilla, mutta nyt on ne kivat mammavaatteet hakusessa. En ole koko maasta mistään löytänyt mieleisiäni...valikoiman/tyylin suppeus yllätti todella. Täytyy alkaa nuohota huuto.net:iä, mutta ei ole mitään hajua koosta, joten pitäs varmaan käydä ensin sovittamassa. Onko hirveästi eroja malli/merkki, tottakai aina on jonkin verran, mutta voiko olla ihan s->l vaihteluita eli kannattaako ostaa sokkona?

Onko jotain "sääntöä" milloin pitäisi lopettaa seisoma/kävelytyö vai ihan oman tunteen mukaan...Epäilen vaan, etten osaa ekakertalaisena määritellä tuota "oma kuntoa" kauhean hyvin..

Onnea kaikille rakenneultriin :hug:
 
Heissan. Ukkonen hajotti talouden tietokoneet viime viikolla :( Tuli pakollinen nettitauko. No hyvää se vaan teki, tulipahan tehtyä pihahommeleita vähän enemmän.

Olivia78 Sääntönä varmastikin on nimenomaan omat tuntemukset. Itse touhuilen päivät omalla tilalla heppojen ja muiden otusten kanssa, ja hommat on välillä aika rankkojakin. Itse olen huomannut tiettyjen hommien kanssa, että kyllä kroppa kertoo mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Ratsastamisen olen jo rajoittanut rauhalliseen kävelyyn ja kohtapuoliin taidan lopettaa kokonaan. Onneksi innokkaita ratsastajatyttöjä löytyy naapurista =)

Täälläpäin tuo valmennus oli kuulemma ennen synnytysvalmennusta, mutta sama hommeli kulkee nykyään nimellä perhevalmennus. En tiedä miten muualla on. Ei kyllä ole tullut mieleenkään mennä, ajatuskin puistattaa :p No, minä nyt inhoan kaikkea tuollaista. Koen saavani kaiken tarpeellisen tiedon itse hakemalla, ja onhan tuolla miehellä jo kokemustakin lapsista. Hienoa kyllä että haluaville tuollaisia järjestetään.

Ystävä sai eilen aamulla potran pojan :) Painoa oli peräti 4670g. Oli jo neljäs lapsi, ja helposti kuulemma kävi. Viikonloppuna pääsen vauvaa nuuskuttelemaan :heart:

Huutelin viime viikolla Huuto.netistä muutaman vaavin vaatepaketin. Kyllä oli helppoja ostoksia tämmöiselle, joka inhoaa kaupoissa kiertelyä.

Ensi viikolla olisi neuvola ja parin viikon päästä rakenneultra.

Hyviä vointeja kaikille tammimasuille!

Jenna 17+4
 
Ompa ihanaa, että noin monella mennyt ultrareissut hyvin ja sukupuoliakin saatu selville... ;) Meillä on rakenneultra tasan kahden viikon päästä, vähän meinaa alkaa jo jännittää.

Noista mammavaatteista vielä, että mä löysin mamalicious-merkkiset tosi hyvännäköiset suorat mustat housut, hinta oli 45e mutta minusta ovat hintansa väärti.

).(: Tänään en ole (ainakaan kovin selvästi) tuntenut vauvan liikkeitä, onkin kyllä ollut paljon kiireisempi & touhukkaampi päivä kuin eilen joten josko en vain ole niitä nyt niin selvästi huomannut kuin eilen. Tuntuu myös, että tissit on kasvanut entisestään - mies on innoissaan... :D

Mutta nyt riennän kiireen vilkkaa unten maille, aamulla aikaisin töihin! |O :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+6 :heart: - (ihanaa, huomenna tulee taas pyöreitä viikkoja! :heart: =) )
 
Huomenia!

Vauvan liikkeistä: 16.viikon alussa kuulostelin että jokohan nuo olivat liikkeitä ja tulin siihen tulokseen että kyllä ne oli. Töissä kesäloman jälkeen olin eka kerran ihan varman kun pikku vasara koputteli. Hymyilin vaan itsekseni enkä kuullutkaan mitä mulle puhuttiin!

Mä löysin eilen kivat äitiysfarkut, Mamalicious-merkkiset, ja hinta oli vaan 29.90! Otin aika naftit, ajattelin että noita voi hakea vaikka toiset jos käyvät pieneksi. Saa nähdä miten reidet ja takamus levenee, kai tuo vyötärökaistale antaa myöten ja maha sinne mahtuu vielä pallonakin... saa nähdä.

Ja jännitääääääää, neuvola tänään. Kiva aina ultrassa nähdä miten paljon vaavi on kuukaudessa kasvanut, vieläköhän mahtuu ruudulle :) !

Nyt viemään esikko hoitoon! Mukavaa päivää kaikille!

Pompo 17+6
 

Yhteistyössä