TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

iltaa taas arvon möhömahat!

Aamuinen neuvola meni hyvin. Ukko määrättiin lääkäriin hurjien verenpaineiden takia. Jospa sais lääkityksen ja älyäis aloittaa terveellisemmät elämäntavat.. Ihanaa kun hoitavat meidän neuvolassa koko perheen vointia.. miten muilla paikkakunnilla?

Hemoglobiini oli puonnut rajusti alas ja rautakuurin antoi heti matkaan. Helppoa sen perusteella puolustella omaa hurjapäistä käyttäytymistä miestäni kohtaan :snotty:
Painoa oli tullut yksi kilo ja verenpaineet oli 100/50. Vauva oli tosi vilkas ja täti ei meinannut saada sydänääniä kuulumaan. Jännää, etten ole tuntenut mitään liikkeitä, vaikka semmonen hurjimus mahassa möyrii...
Perjantaina lennetään Ivalosta Helsinkiin ja mennään Tampereelle lomaileen ja kattoon kummityttöä. Sieltä sitten saadaan mukaan tytön ja pojan vaatteita ja kaikenlaisia vauvatarvikkeita. Pitää varmaan lähettää osa matkahuollolla :D

Kauniita unia mammoille, elkääkä nähkö niitä kamalia vauvaunia :heart:

Anar ja Eemeli 16 + 6
 
Hei pitkästä aikaa!

minea, pyysit ilmoittelemaan, jos löydän jostain hyviä äitiysfarkkuja... Heh... niitä mistään löydy=) Hain H&M:stä sellaiset "ihan jees"-farkut, jotka ei liian stretsit. Mutta niissä ei ole takataskuja, tai siis on, mutta ei sellaisia "oikeita" :D Ääähsh... mut ne oli parhaat (lue:ainoat käyttökelpoiset) mitä löysin. ihan kiva väri ja kivat lahkeet...

Äitiysvaatteista muutoinkin, eli edelleen kuuluttelen, että jos joku tietää jonkun kivan liikkeen tai jotain, mistä saa saa kivoja äitiysvaatteita niin pliis ilmoittakaa ja jakakaa tietonne. Farkkuja lähinnä metsästän. Sekä Lindex, että KappAhl ovat lopettaneet kokonaan äitiysvaatemallistonsa!!!

Toissapäivänä oli neuvola, täti sai symp.mitaksi 19cm... Heh isomaha-minä. Toisaalta oikeesti: toivottavasti kaikki on ok. Mulla on se rakenne ultra nyt ens ma, eli vko:lla 20+2, siinä saa sitten tietää lapsiveden määrän yms... =)

Sydänäänet on olleet luokkaa 160. Edellisissä raskauksissa vaihdelleet n. 140-160. En muista tarkalleen ja ei ollu nois vanhoissa äitiyskorteissa merkattu ku muutama lukema.

Verenpaineet oli hiukan nousseet, mutta matalapaineisena lukemat eivät ole kuitenkaan mitkään kauheen korkeat. Kuitenkin nyt seuratan ja seuraava neuvolalääkärikäynti on viikoilla 22+4... Päänsärky on ollut välillä melkoista ja kait ne neuvolan tätsyt sitten pyrkii reagoimaan heti kun parikin mahdollista oiretta ilmaantuu... Toivon, ettei tarttis makaamaan ruveta raskauden näin varhaisessa vaiheessa...

Supistelee välillä. Kun illalla rauhoittuu esim ite sohvalle tms. Ei kipuja. Maha kovenee vaan.

Tervetuloa kaikille uusille palstalaisille.

Itse kirjoittelen ajan niin salliessa. Työ, vapaa-ajan ohjelmat ja uusiosuurpeheen arki vie oman aikansa päivästä... Ja kaikkea ylimääräistä en raaski käyttää koneen ääressä. Nyt on taas hetki aikaa, kun "tässä istuskelen vapaapäivällä... koululaisilla alkoi maanantaina koulu ja tuo nelosluokkalainen tuossa vielä katselee Pekingin olympialaisa TV:stä (voimistelua), kun menee vasta kymmeneen kouluun. Kolmevuorotyötä teen, tosin nyt työn luonteen vuoksi yövuorot jätin pari kuukautta sitten.

rakuuna 19+4

 
Äitiysvaatteista: Meillä päin ei taida kukaan muu myydäkään noita vaatteita kuin Hennes ja lastentarvike. Tuolla Bebesissähän on kivoja, mutta aivan törkeen hintasia, kun käyttöaika on niin lyhyt. Mulla ainakin normaali käytössä farkut kestää sen vuoden vähintään (ellen sitten liho :D )

Haidi: Ilmoittauduin tosiaan tuonne kansalaisopiston kurssille. Kuopiossa taita joku yksityinen tarjota myös, mutta sitä en löytänyt netin kautta.. Hauska kun tein tuon ilmoittautumisen netin kautta, niin se laittoi mut automaattisesti myös sinne ensi keväänä alkavalle kurssille, mut onneksi sen saa peruttua sieltä netin kautta. Sitten taitaa olla tarvetta ihan muun laiselle kursille.. Toivottavasti tuo ryhmä nyt täyttyy tarpeeksi =) . Tuo vesijuoksu kuulostaa myös hyvälle, mutta en saa päästä kuvaa, jossa maha ei suostu liikkeisiin mukaan vaan hölskyy hidastetusti sinne missä muu kroppa jo on :D ...

Anar: ei meillä liiemmin ole miehen terveyden perään neuvolassa kyselty. Ihan yleisesti fiiliksiä, että miltä tuntuu tai onko jo alkanut odotus tuntua todellisemmalta kun maha kasvaa ja on käyty ultrassa..

Mä pidin eilen hemmottelupäivän ja nautiskelin taas kampajalla ja herkuille. Mulla on käynnissä hiusten kasvatus operaatio ja yritän käydä siistimässä latvoja aina 8 viikon välein. Aina se yllättää miten paljon ne ehtii kasvaa, kun itse harvemmin pidän hiuksia auki. Mulla voimakas luonnonkihara ja jaksan suoristaa sen todella harvoin, yleensä hiukset sykerölle jonnekkin taakse.. Tuo kampaaja sit suoristaa sen aina että nähdään taas kasvu. Ens kerralla laitetaan sit vähän sävyä päähän. Nyt nimittäin kun hiuksia kasvatan niin olen jättänyt värjäyksen pois, jotta hius ei siitä kärsi, mutta kiitos suomen ihanan auringottoman kesän, niin oma väri alkaa näyttää ihan harmaalle |O . Mites muuten onko joku jättänyt hiusten värjäämisen kokonaan pois raskauden takia? Värjäyksen haitoista sikiölle on aina silloin tällöin puhetta täällä palstalla..

Nyt pitää taas yrittää vähän töitäkin tehdä. Enää viisi työpäivää kahdeksan putkesta jäljellä :D

Aminohappo ja Kuutti 18+3
 
tek
Rakuuna: Itse tein löydön Nicky&Nelly -liikkeestä kun löysin mammafarkut hintaan 24,90. Eivät ilmeisesti olleet edes tarjouksessa. Kyseessä on mamalicious-merkki ja itse ainakin tykkään, jouistavat hyvin ja kivan värisetkin. Kävin myöskin itse ensin katselemassa H&M:n 69 euron farkkuja mutta ei kiitos noin törkyhintaan
 
Aminohappo minä olen luopunut värjäämisestä raskausaikana ihan vain sen takia että värjääminen rasittaa hiuksia ja kun niitä sitten lähtee synnytyksen jälkeen tukoittain niin tuskin olisi kovin montaa karvaa päässä. Ja minä en todellakaan olisi mikään kaunis näky kaljuna(-kaan) :LOL: Minulla nuo hiukset kärsii tuosta värjäämisestä. Kampaamossa kokeilivat kerran hellävaraisia värejä niin ne ei kauaa päässä pysynyt, niin parempi antaa tuon kuontalon olla sellainen kun se nyt sattuu olemaan :whistle: Niistä värjäämisen haitoista en tiedä, mutta luulisin että tänä päivänä alkaa olla niin tutkittuja tuotteita, että tuskin niistä mitään vaaraa sikiölle on.

MaMa ja junnu 18+6
 
Heipsis kanssaodottajat.

Uskomatonta että Lindex ja KappAhl ovat mammavaate valikoimansa lopettaneet. Ihan käsittämätöntä.. Mä kans kattelin Bebesin vaatteita, mutta hinnat on ihan järkyt, kun en normaalikäyttöönkään osta niin kalliita vaatteita.. Tosin nyt näkyy olevan tarjouksessa tuotteita, joten jotain vois saada kohtuulliseen hintaan. Babyidean kirpparilla on aika paljon myynnissä mammavaatteita ja useessa koossa, joten siellä kannattaa käydä. Ja huuto.netistäkin löytyy, jos vaan käytetyt kelpaa.

Eilen illalla tunsin ekaa kertaa vauvan potkuja niin ettei jääny epävarmaksi että mikä se oli. Tänään sit varmaan istun koko päivän paikallani ja kuulostelen liikeitä. :)

Sykkeistä on ollut puhetta. Meillä oli pääsääntöisesti esikoisella 130-140 (poika) ja kuopuksella 140-150 (tyttö), mutta aika monesti varsinkin tytöllä oli syke jäänyt kirjaamatta. Nyt vauvan sykkeitä on kuunneltu kahdesti ja syke on ollut välillä 145-150. Mutta mies on vakaasti sitä mieltä että poika olis tulossa. Nimiä ollaan kovasti pohdittu ja pojalle olisi jo nimi valmiina ja tytöllekin melkein. Ristiäissuunnittelujakin olen jo tehnyt.. (hullua, tiedän.) Vissiin vaivaa lievä tekemisen puute ja kun oon jatkuvasti sairaana ja saikulla kotona niin tarviihan sitä jotain tehdä.

Talvitakki ongelmakin ratkesi kun saan ostettua Babyidean Äiskä kantoponchon käytettynä. Kätevää ja kun sama vaate menee odotuksen aikana ja sitten vauvan syntymän jälkeen joko ihan vaan äidin vaattena tai myös vauvaa kantaessa niin että vauva on ponchon sisällä edessä tai takana. Kätevää. Miten te muut ratkaisette pukeutumisen talvella?

Nyt sain oikeasti kirjoitettua sen kirjeenkin iskälle ja tänään laitan sen postiin ultrakuvien kera. Oli muuten vaikein asia mitä olen piiiitkään aikaan joutunu tekemään. Mutta nyt se on tehty ja kunhan kirjeen saan postiin niin jään odottelemaan reaktiota. Ensi viikon lopulla on kirje varmasti mennyt perille ja silloin voin kertoa pikkusiskoilleni ja muille sukulaisille Savon suunnalla tästä vauvasta. Sitä odotellessa.

tulia & viljami 16+1
 
äitiysvaatteista itse menin kakkosen jälkeen hävittämään ja myymään kaikki pois :( enpä uskonut että kolmas tahtoo niinkin nopeasti olla tulossa.. Nyt en sitten ole vielä ostellut mitään, saanut kylläkin.. Tosin pakko oli huutiksesta "äippäcollaripaita" ostaa kun oli kiva teksti siinä (vähäks mä oon lihava) :LOL:
Ajattelin että josko ostais vasta sitten lisää vaatetta kun ei omat enää päälle mahdu ;)

matsu83 +asukki 15+6
 
Heippa!

Mä tilasin Hennesin nettikaupasta mammafarkut 39,90 ja oon ollu toistaiseksi tyytyväinen, istuu hyvin. No nytpä selvisi siis sekin miksi en Lindexistä ja KappAhlista löytänyt ensimmäistäkään mammavaatetta :eek: Imetysliivit sentään KappAhlista löysin. Parin tunnin päästä rakenneultra, ihanaa ja kamalaa.... Olispa kaikki hyvin niin se olis vaan ihanaa.

BabyP ja vaavi 19+3
 
Selkä sanoi nyt sopimuksne irti. Ei onnistu gradun teko enää tavalliselta työtuolilta :( Pakko mennä sohvalle. No, täytyy mennä tilanteen mukaan... Minä ostin huuto.netistä iiiison laatikollisen mammavaatteita ja niitä nyt sitten käyttelen. Talvea en ole ajatellut vielä yhtään. Kaiketi joku takki pitää hankkia. Jossain oli sellainen takki myynnissä, johon saa liitetyä kantoliinan vauvalle. On siis vetoketjuilla kiinni etuosa, jonka saa sitten vaihtaa kantoliinaksi. Olikohan jostain postimyynnistä... Värejä ei ollut kuin punainen, että siksi jäin harkitsemaan. Se väri ei oikein elähdytä...

Kiva juttu Tulia, kun sait sen kirjeen kirjoitetuksi! Helpotti varmaan?
 
Vaateasiaa edelleen...

Aminohappo... Jep, tuolla Hesan keskustassahan on jos jonkinlaista myymälää, itselläkin tässä lähistöllä (vaikkei nyt Hesaakaan oikeesti pitkä matka olisi) sellaiset kaupat vähissä, just H&M lähinnä... Bebesistä olisi kiva kaikenlaista tilata, mutta mua aina arveluttaa tilata mitään, kun noista kokoasioista ei oikein koskaan tiedä...

tek... Upeeta!! En ole edes tajunnut, että Nicky&Nelli saattas myydä äitiysvaatteita! Sinne siis!!!

tulia... heh, pitänee jäädä talveksi sisälle, jos ei takki mahdu päälle. :D Oikeesti, sitäkin vissiin on syytä miettiä... Juu, Lindexistä ja KappAhlista kävin ihan vartavasten kysymässä asiaa. KappAhl sanoi, että imetysliivejä vielä on, kaikki muu lopetettu kokonaan! Ja juu, käytetyt äitiysvaatteet mulle kelpaa. Mä oon haalinutkin käytettyjä, mutta niitä hyviä farkkuja nimenomaan on vaikea löytää...

matsu83... Mä kanssa oon hävittänyt kaiken vanhan äitiysjutskan. Toisaalta onneksi, sillä n.10 vuodessa on kovasti muoti muuttunut =) Paljon on tietty kaapissa sellaisia tavallisia vaatteita, jotka mahtuu, venyy ja paukkuu, loppuunkin saakka, mutta mulla on kyllä jo niin hirmu iso maha ;) , että farkut ja muu housupuoli on oltava jo äitiysvaatetta... (oon tavallisia farkkuja käyttänyt sillai, että oon napinläven jatkoksi lisännyt pienen hiuslenkin... jättänyt sitten hiukan vetskaria auki, sellaisissa matalavyötäröisissä housuissa. Ne on ihan ok, mutta kyllä ne sitten tuppaavat takapuoleltakin oleen "kokoajan" nostettavissa ja nyittävissä ylöspäin...)

Voi näitä ongelmia=)

rakuuna 19+4
 
Hei pitkästä aikaa! Kaikki sujunut mahas hyvin. Sydänäänet jotain 140 luokkaa ja ite voin myös hyvin. Liikkeitä tuntee jo hieman. Vauveli tuntuu olevan yhtä vilkas kuin siskonsa. Äippävaatevalikoimaa on vanhasta, tosin nyt tarttee sitten isommat kuteet talveksi. No olen aina pukeutunut väljästi ja kun on tälläinen xxl-nainen, teetän housut kaverillani. Eipä tän kokoisille odottajille sopivia vaatekaupoista löydäkään. Lenkillä olen yrittänyt kulkea, jotta pärjään astman kanssa ja olisi synnytys sitten helpompaa. On se niin kovaa hommaa, jotta pitää yrittää pitää jonkinlaista peruskuntoa, jotta siitä selviää kunnialla. Mutta hyviä vointeja kaikille mahakkaille!
 
rakuuna mulla ei edes vanhat farkut mahdu jalkaan vieläkään edellisen raskauden jäljiltä. Poika oli vasta reilu 4kk kun uusi raskaus havaittiin ;)
onneks on veluuri yms.. housuja joita voi sitten käyttää ja taitaa mulla 1 äippähousut olla jäljellä mitkä on 2003 hommattu :)
Täytyypi varmaan pikkuhiljaa ostella äippähousuja.. isäntä eilen vihjas hienovarasesti että onpa sun maha kasvanut :LOL:
 
Moi pitkästä aikaa!

Lomat on lusittu ja töihin palattu. Olen käynyt viimeisen kuuden viikon aikana aina silloin tällöin lueskelemassa teidän viestejä, mutta en ole mukamas kerennyt itse kirjoittelemaan.

ON: Kaikki on sujunut tähän asti hyvin ja nyt kun pahoinvointi on hellittänyt, niin alkaa pikkuhiljaa nauttia odotuksesta. Täytyy myöntää, että alkuvaiheen rankka pahoinvointi ja oksentelu aiheutti sen, ettei pikkukaverista ollut oikein innostunut :ashamed: käytiin heinäkuun puolivälissä alkuraskauden uä:ssä ja siinä kaikki oli ihan ok, niskaturvotustakin se sallittu määrä. 8.9. on vasta rakenne-uä ja tuntuu niin kovin pitkältä odotella sinne asti. Tosin täytyy myöntää, että tässä raskaudessa ei ole niin tulisilla hiilillä kuin ensimmäisessä. Nyt tuntuu, että viikot juoksee ihan hirmuista vauhtia eteenpäin. Huomisaamuna on neuvolakäynti, saa kuunnella sydänääniä, jee =)

Andie ja luumu 16+4
 
Moi pitkästä aikaa! En ole aikoihin käynyt täällä, ollu aika härdelliä, kesälomaa ja töihin - ja hoitoon palaamista. Silmäilin ketjua läpi, täytyy paremmalla ajalla lueskella tarkemmin kuulumisianne. Joten nyt omaan napaan :).

Meillä on tulevana perjantaina neuvola, sitä aina jännityksellä oottaa kun näkee pikkuisen ultrassa. Hirvittää vaan tuo painon nousu, nyt tullu jo 5kg! Kuukaudessa nyt 2kg. Oman mässäilyn piikkiin menee... voivoi.

Maha on jo ihan pömppö, äitiysvaatteet on hakusessa, löysin täältä kaks plussasta jonku äitiysvaateliike-ketjun jossa oli kivat lappufarkkuhaalarit jotain 30-40 euroa mutta enää en löydä kyseistä liikettä mistään!! Ukko-kultani on huutanu mulle parit housut Ebaysta, käytettyjä hintaan n.6-10euroa postikuluineen.

Esikolla (pian 2-v) kamala uhma- ja kärtyikä, narinaa ja itkua oikeastaan koko ajan, nyt vielä hoitoon palaaminen parin lomakuukauden jälkeen. Kunpa sais itelle jostain pitkämielisyyttä että jaksais ymmärtää ja kuunnella kiukkua.

Ite kyllä olen myös tosi kamala akka. Mies saa kärsiä, keksin sanomista joka asiasta ja kiukuttelen melkein muuten vaan. Itsekin ajattelen että voi kamala kun olen kamala mutta aina huomaamatta tilanne on sama. Toivottavasti ei ole pysyvä olotila.

Ja laskettu aika meillä on listassa virheellinen, se onkin 17.1 jos joku muokkaa listaa :) !

T. Pompo 17+4
 
Aminohappo: Kyselit tuosta hiusten turvallisesta värjäämisestä, tässäpä alla mun juuri äsken toiselle palstalle kirjoittamani juttu ko. aiheeseen liittyen... :D

Kyselit kommenttia tuohon hiustenvärjäysasiaan ja voin varmana faktatietona sanoa että aivan turvallisesti voit hiukset värjätä häitä varten ja vaikka myöhemminkin! Tämä tieto on saatu HYKS:stä raskaus- ym. asioiden asiantuntijoilta kun kerran ite sinne soittelin ja kyselin tietoa noista infektio-asioista (töitä varten) ja samalla kysyin myös tuosta hiusten turvallisesta värjäämisestä odotusaikana. Vastaus tähän viimeiseen siis oli, että aivan turvallisesti voi hiuksia värjätä raskausaikana kunhan ei mielellään useammin kuin 1krt/kk (ja kuka nyt aivan noin usein värjäisikään... :D ). Notta turvallisuudesta se ei ainakaan ole kiinni!

Tuohon hiusten reagoimis-asiaan en muuta osaa sanoa, kuin sen että oon nyt ite odotusaikana värjäyttäny kampaajalla hiukseni tähän mennessä 2 kertaa (nyt rv 18. menossa :heart: ) ja aivan samalla lailla mulla on väri tarttunut/tullut kuin ennenkin. Ja lisäksi en tiedä ketään (ja perhe- ja kaveripiirissä on TOSI paljon synnyttäneitä!) jolla olisi väristä tullut joku katastrofaalinen; ainoastaan yhdellä kaverilla tumman ruskean värin halutessaan tulikin aivan asteen verran vaaleamman ruskea kuin oli ollut tarkoitus (oli värjännyt ko. värillä ennenkin, siksi tiesi minkälainen olisi pitänyt tulla juuri hänen tukkaansa).

Että tämmöinen, toivottavasti saat tästä epäselvästä sepostuksesta jotakin selkoa edes! ;)

).(: Tunsin tänään töissä ollessani ensimmäistä kertaa aivan selvästi vauvan potkut, voi että oli mahtava tunne!!! :heart: :D Ensin tuntui mahan oikealla puolen noin navan korkeudella sellainen kutittava tunne (n. 10cm matkalla) edestakaisin, välillä enemmän, välillä vähän vähemmän. Parin tunnin päästä alkoi tuntua samallalailla ja hetken päästä se sama tunne vaihtui aivan selväksi muljahteluksi navan alapuolella - ei ollut epäilystäkään siitä etteivätkö nämä olisi olleet vauvan liikkeitä, taisi kuperkeikkaa masussa heitellä! ;)

Jotenkin tunsin liikkeet selvemmin kuin mihin oli varautunut, luulin etten aluksi osaa niitä liikkeiksi yhdistääkään. Mutta nyt oon leijunut koko päivän puoli metriä maan pinnalta, niin tuhanne onnessani oon näistä ensimmäisistä liikkeiden tunnistamisista ollut! :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 17+5 :heart: -
 
Jep, tuosta värituloksista muistuu oma värjäys viime raskauden ajalta. Jouduin siis silloinkin rautakuurille ja sit erehdyin laittamaan kultakuparia päähän ja tulos oli porkkanan oranssi... Sen takia ehkä nyt laitan tuon sävyn vain kampaajalla..

Kävin tekemässä itselle laskurin meilletuleevauva.netissä ja nyt täytyy kokeilla saako sen tänne..



muoks* Jeshh onnistui :D
 
Mäkin oon värjänny hiukset kampaamoväreillä ihan huoletta! Ja äitiysvaatteet oon melkeen kaikki saanu lainaksi, ja mulla on H&M:n farkut viime vuodelta, ja hyvin passaa!

Tänään oli neuvola! Ja eka lääkärikäynti kanssa, kaikki oli hyvin ja mies sanoi että siellä se vauva heilutteli. Ite en nähny sitä näyttöä. Oli sen verran örmyn olonen lekuri etten uskaltanu pyytää kääntämään sitä vehjettä... :/ Mutta pääasia että kaikki oli hyvin, hieman alhanen verenpaine edelleen ettei mikään ihme että meinaa pyörryttää! :)

Ja tänään ratkesin ostamaan lindexin vauvanvaatteita, ne "uusretrot" on vaan niin syötävän ihania etten malttanu! Eli tästä se alkaa!!

Aminohappo: ihana laskuri!! :D
tulia: Onnea kirjeen aikaansaannista! Pidetään peukkuja!!
Pompo: ihanaa että sun mies ettii sulle netistä vaatteita!!!! Voisin vihjata kotona samaa... =)

Monna79 & nappula 15+6
 
Heips täältä iltavuorosta!!

[/b]Muffelo toivottavasti pikkuisella olisi kaikki hyvin sitten ultrassa :hug:

Kamalia synnytystarinoita olitte kertoilleet :eek: Itse hoitsuna luottaa vaan jotenkin siihen, että eiköhän ne siellä synnärillä sitten tee kaikkensa, että kaikki menee hvyin. Tiedän toki, että kyynisiä ja työhönsä kyllästyneitäkin hoitsuja on olemassa, mutta josko meille kaikille sattuisi kätilöt, jotka ajattelevat meidän ja vauvojen parasta. Niin ja ainahan niitä komplikaatioitakin voi sattua, mutta toivottavsti ei meille kenellekään =)

Hmm. mutta niin. Tietääkö joku, onko olemassa joku raja sille, ettei saa tehdä yövuoroja? Siis noissa viikoissa...
Multa siitä vaan tänään tuo esimies kysyi, hämärästi muisti, että jossain oli joskus puhuttu ettei tiettyjen viikkojen jälkeen saisi tehdä enää yövuoroja...Ihan ihmeissäni olin...Meillähän täällä osastolla ei ole kukaan ollut raskaana osaston olemassa olon aikana, jotenpa kaikki on niin vallan outoa sitten kaikille. Esimies otti miehekkäästi tiedon vastaan raskaudestani, olivat sitten jo työkaverit ehtineet raportoida asiasta. Niinhän tuo halasi ja onnitteli, ja totesi, että jos tulee jotain hyvässä ja pahassa, hänen puoleensa voi aina kääntyä... Ja sanoi, "että me osaston miehet yritämme huomioida nyt erityistarpeita kun olet raskaana", mitäköhän tuokin tarkoitti...Mutta ihan jees kun nyt täällä tietää kaikki, niin on itsellekki helpompaa.

Maanantaina oli neuvola. Kyselin siltä tädiltä, voiko olla mahdollista että tunnen jo vauvelin liikkeitä. Täti sanoi, että ihan hyvin voin tuntea. Sitten se alkoi kuunnella sydän ääniä, ja totesi, että "onpas se aktiivinen pikkuinen" Juniori masussa ui pois koko ajan ultrausvehkeen alta, niin että sydänäänet kuuluivat aina vaan hetken ja sitten taas katosivat. Totesi vaan neuvolan täti sitten, että jos se noin kovin liikkuu, niin ei yhtään ihmettele jos tunnen liikkeitä jo. Siinä vaan sitten itse mietin, että joko sillä nyt on ADHD :D Kaikki oli siis hvyin ja seukki aika varattiin viikolle 22, jolloin sitten niitä KELAn lappuja katellaan.

Hakusessa mullakin on nuo mammavaattet...mama liciousin vaatteet on ollu ihan kivoja, mutta farkkuja en ole minäkään vielä löytänyt...Täällä Oulussa on vissiin semmonen kauppa kuin "Taikapilvi", jossa siis kanssa vissiin myydään noita mammavaatteita? Onko kukaan käynyt???

Jasminette & mötkylä 17+4
 
Heippa taas kaikille!

Hiustenvärjäyksistä: Mulla ei ainakaan tule noilta omilta kampaaja-ajoilta yhtään tapausta mieleen, että raskaana olevilla asiakkailla ei olis värit tarttunut kunnolla. Itsekin olen nyt n. kerran/kk värjännyt ja hyvin on värit tarttuneet. Ehkä niitä poikkeuksia on, mutta en usko että mitään kovin katastrofaalisia :)

Painoa on mullakin tullut jo n.5kg, joka tosin oli vaan hyvä juttu kun alussa paino tippui niin paljon, että kesäkuussa neuvolassa siitä vähän huomauteltiin..alkoi olemaan jo alipainon rajoilla. Olikin sit seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä noussut 4½kg ja neuvolantäti oli tyytyväinen :D Toivottavasti ei vaan ala joka kuukausi nousemaan tuohon tahtiin.. herkut maistuneet kai vähän liiankin hyvin pahoinvointien jälkeen :p

Me käytiin tänään kiertelemässä kirpputoreja miehen kanssa ja saatiin parilla kympillä muovikassillinen hyväkuntoisia vauvanvaatteita ja sellainen puuhamatto, jossa roikkuu pikku pehmoleluja ja soi musiikki :) Säästää kyllä hurjasti, jos noita vaan jaksaa kierrellä.

Perjantaina olisi (VIHDOIN!) rakenneultra. Sitä ollaan odotettu kuin kuuta nousevaa :D Toivottavasti pikkuinen suostuu näyttämään sukupuolensa. Mies toivoo kovasti poikaa kahden tytön jälkeen, mulla taas on alkanut olemaan sellainen tyttö-olo ja masun perusteellakin sitä on jotkut veikkailleet, mutta saa nähdä. Äiti epäili myös tyttöä ja vitsailikin, että eihän tuo mun mies osaa muita kuin tyttöjä tehdäkään :LOL:

Fistik ja pikkuinen 19+5
 
Tankki minun on kans ihan turha etsiä äitiysvaatteita kaupasta.
Meikäläisen ahteria kun ei niiden äitiyshousuihin tungeta millään ilveellä :kieh: Onneksi minulla mahtui nuo omat farkut viime raskaudessa ihan loppuun asti ja toivottavasti nyt käy samoin. Ja jos alkaa ne farkut ahistaa niin on minulla tuolla itse "viritetyt" äitiysfarkut. Ne on kyllä niin isot että viime raskaudessa piti käyttää vyötä ettei olis valuneet puoleen kinttuun. Ja kotona viihdyn collegehousuissa :D
Fistik ainahan voit lohduttaa miestäsi sillä, että suuret rakastajat tekee tyttöjä :whistle: :D
Minun mies epäilee että tyttö olisi meillekin tulossa.. saa nähdä näkyykö sukupuoli ensiviikon ultrassa. Sinänsä sama kumpiko tulee kun molempia jo on =) Menisi vaan viikko nopeasti...
Illan jatkoja kaikille :wave:

MaMa ja junnu 18+6
 
rakuuna: Tosta päänsärystä.. siis mulla on nyt kohta pari viikkoa särkenyt pää lähes päivittäin, mutten sitä ihan raskauteen osannut yhdistää. Voiko sillä olla jotain vaikutusta, vai mitä tarkoitit?

-Anne rv 16+1
 
Heips!
Äitiysvaatteista Täällä päin maailmaa taas löytyis kamalasti kivoja farkkuja kaupoista, mut kun en niitä tarte. :ashamed: Mulla kun niitä on muutamat jo edellisestä raskaudesta ja sit sain muilta vielä lisää.... Ongelmana on lähinnä ollut löytää siistit mustat housut töihin. Tänään sit löysin nekin. =) Puseroita löytyy paljon kaupoista, mutta kuka nyt kauheesti haluaa niitä ostella, kun raskaus ei kestä ikuisesti. Ajattelin siis ostella muutamia kivoja koruja, että ne ainakin piristäisi ulkonäköä....
Rinnoista Esikoista odottaessa rinnat kasvoivat tosi nopeeta. Nyt on vauhti ollut hitaampaa. Pikkaista eroa nyt oon alkanut huomaamaan. Onko muilla eri tavalla rinnat kasvaneet eri raskauksissa?????????????????
Hiusten värjäämisestä Mä oon kerran värjänny tähän mennessä. Pitäis pian laittaa uutta väriä. Yritän vähemmän nyt värjäillä, mutta ei viiti aivan kamalaltakaan näyttää... :x
Painosta. Täällä eivät katsoneet vika kerralla ja kotona ei oo vaakaa. Hyvä vaan. ;) Luulen et muutama kijo on tullut, mut onneks on kaikki tullut tohon eteen, joten ihan kiva!!! Ekan kans mulla tuli 25kg, joten nyt olen varovaisempi. :ashamed:

NullPoints ja Tirri 19+6 (huomenna puolivälissä!!!!!!!!!!!!!)
 
Oltiin sitten tänään rakenneultrassa ja kaikki hyvin :) Oli tosi kiva kätilö joka jutteli ja kertoi paljon, ja kun kysyttiin niin sanoi että "kyllähän tuo naiselta näyttää" :) Eli siis tyttö taitaa olla tulossa :) Mulla on istukka kohdun takaosassa ja sen takia nuo liikkeet tuntuu jo niin hyvin. Vaavin päänympärys oli pari päivää jäljessä viikkoja mutta muut mitat olikin sitten jo viikkoa edellä eli iso tyttö taitaa olla tulossa.

BabyP ja Vaavi 19+3
 

Yhteistyössä