TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Mä olen tänään nauttinut ainokaisesta vapaapäivästäni, kun eilisen jouduin menemään kiireellisenä sairastapauksen vuoksi töihin. Sama homma ensi maanantaina, sekin vapaa jää pitämättä ja aloittaa mukavasti 8 päivän työputken. Ensi perjantaina alkaa lisäksi koulu, joten kiirettä pukkaa.. Kaikki vaan varoittelee että en vedä itseäni piippuun noilla töillä ja koululla..

Löysin tänään myös vaunut/rattaat vauvalle. Kävin Carsonilla (muualla Halonen) ja siellä oli 70% alella yhdistelmät neljällä pyörällä, joskin etupyörät lähekkäin toisia. Mukaan tulee siis vaunukoppa, ratasosa ja lämmin pehmeä kantokoppa. Hintaa paketilla on hulppeat 95?. Miehen pitää vain käydä hyväksymässä ne ja sit meillä on vaunut valmiina erittäin edulliseen hintaan. Siellä oli myös tuplia alennuksessa, jos jouk täällä päin (kuopio) tarvitsee.

Mä olen siis pääaikainen opiskelija, amk:ssa vaatemuotoilua opiskelen. Koulu jää myöskin kesken, mutta jatkan sitä sit luultavasti 2010 tammikuussa, ellei mies jää sit 2009 elokuussa koti-isiksi. Huhtikuusta olen ollut nyt myymäläpäällikkönä ja homma jatkuu tuonne syyskuun loppuun asti. Sit lokakuusta etiäpäin ois tarkoitus olla extrana pikkujouluissa...

Olen jo varmaan aikaisemminkin maininnut, että meille tulee tuo äitiyspakkaus. Esikolta jäljellä vain muutama vaate, kun olen niin innokkaasti pistänyt muut tavarat kierrätykseen...

Mut palataan taas paremmalla ajalla.

Aminohappo ja Kuutti 17+4
 
Moikka aminohappo..

Samalla paikkakunnalla asustellaan :) En tiennytkään että carsonilla on ollu alessa vaunuja. me hommattiin yliopiston kirppiksen kautta yhdistelmät, vain muutaman kuukauden oli käytetty ku vauva ei ollu suostunu olemaan niissä. Toivottavasti meidän tuleva viihtyy
:)
 
Myö ei olla tehty mitään muuta hankintoja kuin hoitopöytä. Ja tietysti ollaan saatu pikkuveljen entisiä vaatteita muutamia. Ja olihan nuo (toivottavasti) tulevat mummo ja pappa ostaneet vaaville adidaksen puvun, housut ja paidan. :D vaunut tekis mieli hirveesti ostaa, mut ajattelin, et rakenneultraa ennen ei mitään hankintoja! Ja sehän nyt olisi vasta 28.8. Ei millään malttaisi odottaa et näkee pikkuisen. Mulla ei hermot varmaan olis kestänyt näinkään hyvin ilman tuota doppleria... Sillä kuunnellaan miehen kanssa sydänäänet vähintään kerran päivässä... :p

Mie olen saikulla jo nyt selän takia. Olen ravintolan keittiössä töissä, niin ei sit selkä oikein jaksanut. Ja kaaduinhan minä siellä sunnuntaina, mikä ei sit oikein parantanutkaan tuota selkää.... Muuten olen jo vähän luottavaisemmin mielin tän raskauden suhteen, mut nyt sit tuo kaatuminen pelottaa, et onko aiheuttanut jotain tms.

Kun työ ootte käuneet ostamassa joitain vaavin tarvikkeita, niin onko teitä katottu silleen oudosti? tai kun itselläni ei mahaa ole oikein nimeksikään, niin tuntuu et lastentarvikeliikkeissä katsotaan vähän silleen et juujuu... Ja kun käytiin ostaa tuo hoitopöytä, niin myyjä naureskeli et eipä taida kiire olla toimituksella, kun ei taida tarvetta olla vielä muutamaan kuukauteen. :kieh:
 
Eilen oli neuvola. Sydänäänet kuuluivat mikä on tietysti ihanaa mutta muuten yhtä tyhjän kanssa käynti. Paasausta syömisestä ja liikkumisesta kun nyt joudun sitä insuliiniakin pistämään. Meillä kun on suvussa tuo diabetes. Masensi taas, ihan kuin ylipainoinen ei saisi olla edes äiti. Täti kyselikin minkälainen on ollut mieli ja eka kertaa sanoin että kyllä tämä vetää mielen ajoittain aika matalaksi.

Minä olen nyt hoitovapaalla mutta sitä ennen toimistotöissä. Tosin vakipaikkaa ei ollut että työn haku on edessä sitten kotiäitivuosien jälkeen.

Mulla meinaa vähän flunssaa pukata. Kylpylään ei lähdetty mutta käytiin miehen kanssa eilen kaksin syömässä ja tänään mennään koko perhe paikallisen uimahallin poreisiin. Eka kerta pikkumiehelle, on varmasti tohkeissaan.
 
Huomenta kaikille!

Minuu on koko viikon väsyttänyt ihan kamalasti. Iltapäivällä töissä jo alan haukotella ja koko ilta kotona menee torkkuessa. Ei oo varmaan koko raskauden aikana väsyttänyt näin paljon kuin nyt, mutta voipi johtua myös motivaation puuttumisesta töihin.
cruella Mie työskentelen tällä hetkellä tilitoimistossa kirjanpitäjänä ja sivussa opiskelen kauppatieteitä yo:ssa. Toivottavasti jaksan opiskella edes pikkuisen myös vauvan kanssa, niin ei tarvitse näitä kirjoja pidellä lopun elämää.

Mut ei auta, hommiin on ruvettava.
Mukavaa viikonloppua kaikille :D
 
Ammatista sen verran, että nimikettä en paljasta, mutta teen työtä lasten, nuorten ja eläinten parissa.

Liitoskivut
ovat mulla alkaneet sitten jo ihan kunnolla :(
Olin eilen treeneissä, joissa siis pitää pakostakin juosta ja niinhän siinä sitten kävi, että alkoi muutaman lyhyen juoksupyrähdyksen jälkeen tuntumaan ikävää painetta alapäässä ja kun kotiin pääsin, niin kitisin jo kunnon kivuista.
En saanut lopulta housuja pois jalasta enkä sukkuia, kun en saanut kerta jalkaa nostettua, kun niin koski nivusiin/häpyluun seutuville. Yöllä heräsin noin 15 kertaa vaihtamaan asentoa ja joka kerta se oli ihan yhtä kivuliasta. Aamulla en meinannut päästä sängystä ylös ja nyt kävelen kuin olisi paskat housuissa :LOL:

Että näin :kieh:
Maksoin juuri kalliin treenimaksun ja muutoinkin ei pää kyllä kestä treenejä vielä lopettaa, eli vaikka sitten hammasta purren menen huomennakin treeneihin. Lopettaminen siis ei ole vaihtoehto...katsotaan uusiksi sitten marras-joulukuussa.

Sef 16+2
 
Hoih. Ja huomenta.

Tein eilen suursiivouksen kun saikulla olen ollut keskiviikosta alkaen. Kotona pyöriessä tarvii edes jotain saada tehtyä. Siivosin siis kaikki romut ja romppeet lattioilta ja imuroin ja pesin lattioita. Ja siirtelin kalusteita kun piti sit samalla muuttaa järjestystä parissa huoneessa. Tosi fiksua yksin ja raskaana alkaa siirtelee painavia sohvia ja sänkyä. Nyt on selkä prkl kipee, mutta onneksi tänään saan soittoajalla pyörähtää neuvolassa kuulemassa pienen sydänääniä, kun tää on jotenkin niin epätodellista vielä tää odotus.

Eilen leivoin myös itselleni synttärikakun ja läjän sämpylöitä. Onneksi sitten saatiin haalittua kakunsyöjiä naapurista, kun anoppi ja appiukko puolisoineen eivät päässeetkään tulemaan. Synttärit mulla on oikeesti vasta huomenna, mutta me ollaan sillon keikalla niin ei viitti sillon sit yrittää aamusta ketään kahvittaa, kun klo 14 pitäis jo olla.

Mies oli kyselly eilen anopilta että mitä hän nyt sit oikeesti oli mieltä tästä vauvasta. Että kun nyt on molemmilla koulut käytynä jne. Anoppi oli vaan tuumannu että hyvähän se on että on nyt asiat kunnossa mutta pitikö niitä vielä tehdä.. :LOL: Anopin mielestä kaksi on riittävä määrä, sen verran sillä on itselläänkin. Mutta ainakin miehen kertomana tuo kuulosti niin hauskalta etten aio ottaa sitä pahalla. Eikä tuo anoppi sitä varmastikaan pahalla tarkoittanutkaan.

Mä olen siis nyt toukokuussa valmistunut merkonomiksi ja elokuun loppuun asti lasken palkkoja kaupungin työntekijänä.. Jatkosta ei sit vielä olekaan tietoa. Toivottavasti jotain edes hiukan ammattia vastaavaa työtä sais sit loput melkeen 3kk ennen äippälomaa tehdä.. Munkin palkkaani tarvittais.

Nyt aamupalalle. :wave:

Niin ja tänään täytyy se kirje väsätä. Ja toivoo parasta sen suhteen.


tulia & viljami 15+3
 
Lähihoitaja olen, mutta kunhan äippäloma on pidetty ja sitten vielä vuosi töissä, niin talo on sillon maksettu ja sitten olisi haavena lähteä lukemaan terveydenhoitajaksi.
Mulla on niskat ihan jumissa, päähän särkee ihan sikana ja iltavuoroon meno ja huomenna ja sunnuntaina olisi ne tuplavuorot, ilta- ja yövuorot putkeen.... En viitti saikkua kyllä hakea, pitää yrittää sitkutella joten kuten. Meillä on töissä aivan järkyttävä tilanne, saikulla ja lomilla porukkaa, niin pitää nyt vaan yrittää jotenkuten siellä olla. Pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä onko mitään muuta särkylääkettä kun tuo Panadol, joka ei kyllä auta ei sitten yhtään.

Meillä on onneksi aivan ihana neuvolantäti. Viime raskaudessa mulla nousi paino ihan törkeenä, en muutenkaan ole mikään keijukainen...niin ei kyllä ikinä mistään paasannut, vaikka mullakin sokerit oli yläkantissa, mut ilman insuliinia onneksi pärjäsin.
 
Tasku Venus
Toimistoihminen olen, mulla vaan loppuu työsopimus jo syyskuun lopussa että en tiedä saanko jatkoa siihen äitiyslomaan asti. Vähän paskaa kyllä sit olla työttömänä pari kuukautta. :x Ja mies lähti opiskelemaan että rahaa kyl tarvittais.

Noista liikkeistä. Mulla olis nyt rv 17+5, ja mä olen tuntenut liikkeitä jo joitakin viikkoja. :eek: Ja ihan ensimmäistä odotan. Ekat pari viikkoa liikkeet oli tosi hentoja että tunsin niitä vaan jos todella keskityin. Mutta tällä viikolla on tuntunut kyllä jo kunnon mylvintää. :whistle: Sitä mä vaan ihmettelen kun kaikissa vauvaopaskirjoissa sanotaan että ensisynnyttäjä tuntee ne liikkeet vasta ehkä vk 20 jälkeen, mut mä tunsin jo vk 15 paikkeilla jotain ja nyt jo kunnolla. Enhän mä voi kuvitellakaan niitä. :eek: Tai toi saa mut jotenkin epävarmaks että onko nää nyt liikkeitä vai ei. Vaikka järjellä ajateltuna eihän ne muutakaan voi olla.

Menkkakipuja on öisin! :kieh: Vaikea nukkua kun sattuu. Ja maha on muutenkin ihan kamalan herkkä, mä en kohta mitään uskalla syödä kun tulee vatsakipuja. :/
 
Lara83
Mä oon opiskelija (samalla alalla kuin PäivikkiV eli kauppatieteitä opiskelen). Nyt täytyisi syksy jaksaa painaa täysillä niin ei jäisi enää kauheasti jäljelle.. (helpommin sanottu kuin tehty)
Tällä hetkellä oon siis kesätöissä, isossa firmassa kirjanpitäjänä :kieh: :$
Ja sain sovittua osa-aika hommia syksylle niin että jatkan vuoden loppuun jos vaan kunto sallii (tein esikoisenkin äippälomalla viikonverran hommia). :)

Tänään käytiin neuvolassa, paino oli noussut kuukaudessa 600g ja tuli siitä sitten noottia, on kuulemma liian vähän. Reilun viikon flunssa/kuume kyllä taitaa vaikuttaa... Hb oli vaan 108, eli rautakuuri alkaa sitten tänään. Vauvan sykkeet oli 145-155, täytyy tsekata kotona paljonko esikoisella oli.. :heart:

Nyt täytyy mennä töiden pariin :wave:
 
tek
Töyhtö: Minulla myös on tässä lähiaikoina alkanut tuntumaan nykimistä alamahassa, liikkeitä kai ne sitten ovat kun tulevat usein juuri nukkumaan mennessä ja joskus jopa tuntuvat kättä vasten. Tuntuvat elohiirimäisiltä suonenvedoilta tai tökkimiseltä/nykimiseltä. Itse myös oletin että ensisynnyttäjänä joutuu liikkeitä vielä odottelemaan

Onko muilla ollut häikkää pissanäytteen kanssa? Itselläni näytteissä ollut sekaflooraa ja leukosyytit yhdellä plussalla, nyt jo kolme testiä otettu ja erittäin huolellisen alapesun jälkeenkin tulos on yhä sama. Bakteeritulehdusta ei kuitenkaan näytteistä ole löytynyt. Ensi viikolla ottavat lisää testejä mutta ajattelin kysellä onko kellään muulla ollut sama tilanne ja onko löydetty syy tällaiseen tulokseen? Nyt siis rv 18+1. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
tek Mulla oli viimeraskaudessa tuota ongelmaa, usein oli sekafloora, mutta viljely puhdas. Usein oli kyllä sitten ihan "oikea" tulehduskin ilman oireita. Söin eka jotain 4 kuuria ja sitten lääkäri päätti aloittaa estohoidon, eli söin antibioottia koko odotusajan aina tuonne jälkitarkastukseen saakka. Onneksi toistaiseksi on ollut virtsa puhdas, ja toivottavasti ei tässä raskaudessa tuota ongelmaa tule.
Yritin päästä lääkäriin näiden niskojen takia, mutta vasta maanantaille sain ajan, että eikun Panadolia naamaan ja töitä jatkamaan :wave:
 
Siis voi prkl!! Ukko teilas täysin mun vaunuhankinnan. Hänen mielestään ovat kiikkerät.. Tarkoittaa siis että joustavat liikaa sivuvuunnassa |O |O . Saa kyllä ihan itse hommata vaunut. Mä en pistä niihin penniäkään enkä sano juuta tai jaata. Mua ottaa nyt niin liikaa päähän. :kieh:

Ja anteeksi purkaus, mutta syytetään vaikka hormoneja sit... :snotty:
 
...minäkin täällä taas :wave:

Meikäläinen on ammatiltaan eräopas.. tällä hetkellä oon lelukaupan täti :D En viitsi mennä oman alan töihin vielä lasten ollessa pieniä, sillä ovat kovin epäsäännöllisiä ja raskaitakin yleensä. Ennen esikoisen syntymää tein yksin kelkkasafareita ym. mutta nyt ei kyllä houkuttele.. ehkä sitten kymmenen vuoden päästä.. tehdään noita metsäjuttuja sitten yllinkyllin muuten perheen kanssa joten ei pääse vierottumaan luonnosta.. täällä lapissa elämä kuitenkin menee vähän luonnon armoilla joka tapauksessa. Lämmitetään puulla sekä talo että peseytymisvesi jne. Vauvan kanssakin täällä on hieman erilaista kuin muualla Suomessa, vauvat nukkuu vielä 30 asteen pakkasessakin pihalla :)

Mulla alkaa lantiovaivat taas, mulla on siis lantio jo esikoisen aikana levinnyt niin pahasti, että sitä ei enää mikään korjaa. Ja nyt kun pikkukakkonen siellä taas raivaa tilaansa niin voin kuvitella ne kipujen määrät loppuvaiheessa.. Onko kellään muulla, jolla on jo lapsia, samaa vaivaa? Siis en tarkoita selkä- enkä lonkkakipuja vaan nimenomaan lantiosta johtuvia kipuja? Kipu on sietämätön etenkin iltaisin, eikä sohvalta oikeesti meinaa päästä ylös. Paikoillaan ei satu.. Loppuraskaudessa en pystynyt edes imuroimaan ja kävelin max. pari sataa metriä ja silti särki. Tukivyöstä ei ollut apua, mutta ajattelin sellaisen kuitenkin hankkia..

Tulipas valitusvirsi.. Neuvolakuulumiset sentään on kivoja! Hb oli edelleen 125 ja verenpaineet ok. Paino oli -100g joten ei ainakaan liikaa ole vielä kiloja tullut :D Puhuttiin neuvolan tätin kanssa, että realistinen tavoite on se, että painan saman verran lopussa kuin esikoisenkin aikana, eli 5kg saa nyt tässä raskaudessa paino nousta. Sanoi, että se on ihan mahdollista, jos yli puolen välin kestän "lihoamatta". Sykkeet oli 146-150 vauvalla, kovasti liikuskeli ja hyvin liikkeet jo tuntuukin. Paljon vähemmän potkii kuin esikoinen, liekö sitten tyttö tällä kertaa tulossa :whistle:

Nyt taidan jatkaa kotitöitä, vielä kun niitä pystyy tekemään, kipu on vielä siedettävää... Huomenna loppuu työsopimus ja työt jatkuu ehkä vasta syyskuussa joten lähdetään pojan kanssa reissuun, ensin Rovaniemelle bussilla ja sitten junalla Helsinkiin, huh! Saa nähdä miten käy! Kenelläkään kokemusta pitkästä bussi- tai junamatkasta lapsen kanssa? Me ollaan tähän asti aina menty autolla tai lentäen...

-Lappitar ja Hippunen 17+5
 
Hei!

Neuvolassa kaikki ok. Pienen sydän sykki reippaaseen tahtiin ja syke löytyi heti kun vaan alettiin kuunnella. Paino oli taas tippunu kilon eli nyt siis -1kg lähtöpainoon. Sitä väliä se onkin seilannu. Mutta ei kuulemma haittaa mitään, kunhan en yritä laihduttaa raskaana ollessa. Säännöllisesti ja monipolisesti sekä riittävästi pitäis syödä, mutta silti pitäis liikkuakin. No pahakseni en kyllä pistä vaikkei hirveesti painoa tulisikaan 10kg olisi ajatuksissa semmonen maksimi, mutta jos tulee enemmän niin sitten tulee enemmän.

Pissanäyte oli kans ok, vaikka mulla on ollu pissatulehdus nyt kahteen otteeseen tän raskauden aikana. Nyt sit laittoi jatkuvan lähetteen pissatulehduksen tarkastusta varten ja käski mennä tosi herkästi testaamaan ettei sit tuu ennakoivia suppareita tms. sen takia sitten.

Hb ja paineet oli edelleen hyvät. Hb muistaakseni 120. Eli heikotus johtuu sit vissiin väsymyksestä, mikä onkin edelleen käsittämättömän voimakasta.

Kukahan siitä valitteli että on takalisto kipeenä.. Mulla on tänään ollu kyllä niin tuskasen kipeet paikat ja varsinkin istuminen ja istumasta nouseminen käy tosi kipeetä. Mutta eiköhän se joskus ohi mene. Kai.

Öitä!


tulia & viljami 15+3
 
Uusi tammimasukki ilmottautuu! Vieläkö mahtuu mukaan? Laskettuaika on 21.1 ultran mukaan..ja neljättä odotetaan. Ennestään mulla on kolme tyttöä -99, 01 ja -07 :) Poika ois mielenkiintoinen vaihtelu, mutta kuten aina- terveys on tärkeintä.
Mitäs muuta sitä itsestään keksisi kertoa..Olen 27 vuotias, koulutukselta välinehuoltaja, mutta päivääkään en ole "ehtinyt" ammattia harjoittaa. Kotiäitinä siis enemmän ollut..
Mukava lukea kun täällä on muitakin vaivaisia..Mulla ei vielä liitoskipuja ole ollut, mutta joinakin päivinä on sydän hakannut tuhatta ja sataa! Tämä on kyllä ehkä ollut helpoin raskaus tähän mennessä..Viime raskaudessa olin alusta saakka ihan rampa..eka mieletön oksentelu 24/ ja sitten issias ja muut riemut. Samoin sitä edelliset raskaudet asuin pää vessanpöntössä. Tästä raskaudesta en oksennellut kuin satunnaisesti aamulla 1-2 x, mutta en enää viikkoihin...eli oiskohan se poika :p
Mutta illan jatkoja nyt kaikille äideille vaan!

Mamti 16+2
 
heissan! Ensimmäinen "lomaviikko" alkaa olla takana, olin siis opiskeluhommissa kun töiden ohessa suoritan diplomi-insinöörin tutkintoa. Nykyiseltä koulutukselta insinööri, joten ikäänkuin jatkoa tämä siis on. Lopputyö jäänee hamaan tulevaisuuteen, ellen tee sitä sitten pikapikaa syksyllä.. mitä kyllä hiukan epäilen. Oli kyllä rankka viikko mutta ei auta, itsepähän olen opiskelut valinnut.. ja mielessä siintää jo että mitähän seuraavaksi sitten opiskelisi :LOL: En tiedä jaksaisiko väitöskirjaa alkaa vääntämään vai vaihtaisiko ihan alaa... Töiden ohessa vaikka se onkin rankkaa, niin olen pitänyt sitä yhtenä harrastuksena, opiskelua siis. No, ensi talvi ja kevät nyt ainakin on varmaan muuta tekemistä kuin opiskeluja, luulen..
Perskivut vaivaa edelleen ja luin uudesta vauva-lehdestä että jonkinsortin osteopatia tai mikä lie se nyt oli, painelua tms. voisi auttaa ko. vaivaan, mikäli on semmoinen hermopinne. Saatan vaikka varata ajan ja kokeilla. :whistle:

Jeesh, nyt pitää lähteä vielä käymään kaupassa, tekee mieli saunasiideriä, sitä alkoholitonta tietennii =)

vointeja kaikille ja tervetuloa uudet tulokkaat :hug:
... niin mä olen jo muka tuntenut pikku potkuiluja - vaikka mistäpäs mä tiedän onko ne niitä vai jotain muuta :LOL:
 
Aminohappo Ymmärrän hyvin ärtymyksesi ukolle |O Toivottavasti löydätte kulkupelit jotka ovat molempien makuun :) ( ja miehethän on aina tietävinään mitkä on hyvät kun puhutaan pyörillä kulkevista välineistä :whistle:...)
mamti81 tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :D
Sekafloorasta pissassa.. Yleensähän se tulee jos on alapesu tehty huolimattomasti, mutta nythän ei siitä ollut kiinni tuo. Tuli vaan mieleen voisiko tulos johtua runsaasta valkovuodosta jota ainakin itselläni on ollut koko alkuraskauden..Tämä on siis veikkaus :D jos näin olisi niin antibioottien syönti olisi täysin turhaa. Mutta todellakin lääkäri osaa VARMASTI asiansa ja tietää kyllä onko kuuri tarpeellinen vai ei. Heitin ajatuksen ihan vaan MuTu pohjalta...

Tuplarattaat on tulossa :D toivottavasti kaikki nyt menee hyvin loppuun asti kun on tullut tehtyä noita hankintojakin.. Vai olenko ollut turhan hätäinen :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille (vaikka sää ainakin täällä savossa on tosi surkea :kieh: ) :wave:

MaMa ja junnu 18+1
 
Tek: Mulla oli edellistä odottaessani myös leukkarit yhden koholla ja kerran sekaflooraa..Mutta mitään ei löytynyt. Leukkareista sanoivat että joskus raskaus voi tehdä sen että ne vähän kohoaa..ja sekafloora voi johtua huonosta alapesusta tai valkovuodosta...Googlettelin silloin sitä leukkari+raskaus juttua ja muistaakseni jossain oli siitä keskustelua että aika tavallista olis :)

Mamti 16+2
 
Tämmöstä löysin..en ihan kokonaan kopsaa juttua..toivottavasti tänne on luvallista kopailla..

Leukosyytit ovat suojasoluja eli erikoistuneita verielementtejä, jotka vastaavat immuunisuojasta. Leukosyytit tuhoavat vereen joutuneita vieraita bakteereita ja toksiineja. Niiden määrä muuttuu raskauden aikana ja myös ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta - niihin vaikuttavat kausittaiset, ilmastolliset ja auringon aktiiviset periodit.

Normi (raskaana olevat): 4,0-9,0 yksikköä


 
Kokeilkaa kylmägeeliä kipeisiin pakaroihin ja selkään. Hetkeks helpottaa... ootteko kukaan muuten jo ennestään notkoselkäisiä? jo liiallinen selän notko altistaa ko. vaivoille. aikas kovaa treeniä vaatis jo ilman raskauttakin, ts. raskaana aika vaikeeta saada lantion asentoo oikeeseen suuntaan..

Onkos muille tullu tässä vaiheessa erityisiä himoja joihinkin ruokiin tms. mulla on himo salmiakkiin.. just sitä ei sais paljoo syödä.. mutta liekö haitaks ku verenpaineet on liian alhaset muutenkin jos ne vähän nousee.. 99/58 siis tosi alhaiset. johtusko siitä se salmiakkihimokin :whistle: no, kyllähän tuo suklaakin tuntuu maistuvan paremmin kuin ennen. elimistö vaatii sitäki varmaan :whistle: alussa kun oli pahoinvointia himot olivat terveellisempään suuntaan eli omenoihin, päärynöihin, raikkaisiin mehuihin ym.
 
Ilmeisesti mulla on liikaa aikaa kun ehdin tässä näin istua :saint:
Mulla on mieletön himo viherpippurikastikkeeseen! Voisin syödä sitä kattilakaupalla! Se menee ihan sellaisenaan tai sitten riisin kanssa niin että se riisi ihan ui siellä soossissa.Aaaah miten ihanaa! Meidän perheen ruokavalio ei yleensä ole kovin suomalainen vaan teen enemmän "miehen maalaista" ruokaa..Suomiruoka ei varsinaisesti kuulu omiinkaan suosikkeihin.Paitsi sitten nyt! Perunat ja kermakastikkeet ja kaikki "yksinkertaiset" maut maistuvat paremmin kuin monimutkaiset makuyhdistelmät.
 
Mulla on tullut raskauden aikana kauhea himo pepperoneihin, ja mitkään miedot ei kelpaa vaan pitää olla oikeen tulisia :p Niitä syön usein pelkästäänkin.. Ja alussa mulla oli perunamuussi ja sitä edelleen silloin tällöin tekee yhtäkkiä mieli :)

mamti81 Tervetuloa joukkoon! Saanko udella että minkä maalainen miehesi on? Mun mies on turkkilainen eli harvoin meilläkään ihan suomalaista perusruokaa syödään :)

Fistik 19+0
 
Heissan!

Kotidopperi tuli eilen ja pienien etsintöjen jälkeen löytyi sydänäänetkin.. :)
Ihan kiva vempele.. :p

Minä olen myös opiskelija. Muutama kuukausi vielä opetusta jäljellä jonka jälkeen suoritan loput työharjottelusta. Opinnäytetyö on hyvää vauhtia menossa eli toivon mukaan ei mitään suuria esteitä tule matkanvarrelle ettenkö niitä restonomin papereita joulukuussa saa.. :)
Esikoisen kanssa kävi niin hyvin että kun valmistuin ammattikoulusta niin hän päätti syntyä kaksi päivää valmistumisjuhlan jälkeen.. Oli aika tiukka aikataulu.. :LOL:
Nyt tulee olemaan onneks n. kuukausi aikaa valmistumisjuhlan jälkeen ennen kun pikkuinen syntyy.. Kerkeää vähän levätä opiskelujen jälkeen ja rakentaa pesää niin sanotusti :)

Pitäähän mun kanssa vähän valittaa.. :D
Ei oikein öisin pysty nukkumaan kunnolla.. heräilen monta kertaa yössä siihen että pitää käydä vessassa tai janottaa ihan älyttömästi.. Uniasennon löytäminenkin tuottaa ongelmia.. Onko muita jotka joutuu jo ravaamaan vessassa yöllä?

Säikähdin oikein kun aloin katsomaan noita omia raskausviikkoja niin huomenna vaihtuukin jo 17+0. Aika on mennyt tosi nopeaa.. Puoliväli alkaa häämöttää.. =)

Mutta..Taidanpa kömpiä tuon aviomieheni kainaloon nukkumaan. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower: :wave:
 
........iltaa arvon möhömahat!

Tupakoinnista vielä, että minäkin sauhuttelin yläasteelta saakka ja uskalsin miettiä lopettamista, vasta kun aloin lasta suunnittelemaan. Kävelin lääkäriin ja pyysin Zyban kuurin. Kahden viikon päästä en polttanut enää, enkä ole sen jälkeen yhtäkään polttanut, enkä aio. Tosi tehokas ja kallis kuuri tupakan vieroitukseen-... (150?) Halusin, että keho olisi mahd. puhdas ottamaan vastaan pienen otuksen;D

Ammattini on Rekikoiraopas, jonka kyllä jätin kesken erittäin rankan fyysisen työn takia jo ekan raskauden alussa, joka kylläkin meni kesken poroerotuksissa riehumisen vuoksi.. niin ainaski luulen... Pääsin onneksi töihin tähän meidän kylälle matkamuisto/lahjatavaratalo myymälään. Myyjänä ja kahvilantyöntekijänä olen toiminut siitä lähtien. Vakituinen työpaikkani ei ole ja sekös vähän surettaa, kun kuulee että muut saa ekat 3 kk täyttä palkkaa äitiyslomalla.. olen kuitenkin tottunut elämään suht hyvällä palkalla ja kauhulla odotan aikaa, kun ei ole varaa gefilus mehuihin ja huutonetti hömpötyksiin... mieheni on porotalousyrittäjä ja tulot erittäin epäsäännölliset.. onneksi työnarkomaani ja saa loihdittua milloin mistäkin aidan teosta ylimääräistä..varmasti pärjätään sen roope-ankka luonteella;D

Hilloja ollaan käyty poimimassa mieheni kanssa ja niitä olisi vaikka kuinka! Olisin kyllä voinut vaikka jäädä asumaan sinne jänkhään, mutta soittivat töihin vapaapäivänäni prkl... teen aina liikaa töitä ja se kostautuu kipuina ja kärtyilyinä miehelleni... huh mitä se raukka saa kokea.. toi kyllä kukkia ja kolmea eri suklaalevyä ja yrittää halailla jos uskaltaa äkäistä vaimokettaan :kieh: Hillajänkässä oli ihmeen mukavaa sijoiltaan olevan lonkan kanssa.. siis ylös alas liike oli kammottavaa, mutta perse pitkällä kyykintä ihanaa!

Ei vielä mitään tuntemuksia/liikkeitä mahassa. Seuraava neuvola 12.8
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, kun eka tulokas ja ei mitään tarvikkeita itsellä....

Mutta nyt hiuksia värjäämään ja naamaa kuorimaan, sillä meillä on huomenna ystävien häät!! Mukava olla iloisessa seurassa vaihteeksi, eikä oman kärtypään sisällä :snotty:

t. Anar ja Eemeli 16 + 3
 

Yhteistyössä