Onnea synnyttäneille!

Teitä oli kerralla niin monta, että pelkää unohtavani jonkun jos alan nimiä luetteleen, niin parempi näin yhteisesti välittää onnittelut kaikille
Noihin masuvaivoihin täällä on jo tullutkin hyviä vinkkejä. Meillä kans tuppaa ilmaa kertyvä neidin masuun, niin oon auttanut sitä pois ihan jumppaamalla vauvan jalkoja vatsan päälle. Eli suoraksi ja sit koukkuun vatsan päälle ja kun painaa niin ilman on helpompi tulla ulos eikä tartte vauvan yrittää niin paljon itse äheltää.

Myös vatsallaan olo auttaa, itse suosin et laittaa vauvan käsivarren päälle vatsalleen pää kohti kainaloa ja heiluttelee puolelta toiselle itse seisten. Tosi monta koliikkilasta oon näin saanut rauhoittumaan ja ilman kulkemaan.
Ja sit äidin nauttima magneesium (sitraatti) kuulemma myös voi auttaa.
Meillä tuli tosiaan kuukausi täyteen nyt viikonloppuna. Samalla juhlittiin isosiskon 10v ja serkkutytön 2v synttäreitä

Meillä näitä tammikuisia vauvoja siis jo ennestäänkin suvussa, tästä tuli onneksi kuitenkin joulukuinen niin on vähän hajautusta synttäreissä
Mä tässä oon miettinyt, et jokohan sitä pikkuhiljaa saisi alkaa tehdä jotakin.

Mulla siis se vauvaa painavampien asioiden nostelukielto voimassa 6 viikkoa synnytyksestä, samoin liikuntakielto. Tuo leikkaushaava on vielä pieneltä matkalta auki. Pitääköhän ensin odottaa et se sulkeutuu kokonaan ennen kuin voi alkaa esim. urheilla? Toki maltillisestihan sekin pitää aloittaa, vaunulenkit olis hyviä kun olis ne vaunut millä mennä

Ehkäpä pitää kohta lähteä kaupoille niitä katselemaan
Onko kellään muuten tietoa minkä ikäisiä vauvoja saa viedä uimaan? Mulla kun olis kauhea hinku kylpylään, niin mietin et josko pääsiäisen tienoille varais jonkun reissun