Tammikuun tähtöset 2017

Mitähän kummaa tämä nyt on? Aamulla pissatessa huomasin paperilla että virtsa oli vahvan väristä. En sen enempää kiinnittänyt huomiota mutta nyt kun katsoin tällä kertaa pönttöön niin se oli vihertävän keltaista! :eek: Pitäneekö huolestua?

Eilen söin pinaattikeittoa (ei kyllä värjännyt ennenkään) ja vajaa viikko sitten olen aloittanut raskausvitamiinin ja eilen nappasin b-vitskun illalla sekä tänään aamulla, ja vehnänalkioöljyä olen syönyt jo kauemmin. Mut ei kai b-vitamiini värjää?

edit/ Löytyi sittenkin tieto että juurikin liika b-vitamiini värjää vihreäksi. Huh, kun säikähdin. Se olikin "vahva b-vitamiini" ja muistaakseni 35g. Pitäisikö sitä sitten puolittaa vai onkohan tuosta mitään todellista haittaa?
 
Viimeksi muokattu:
Meidän kohdalla odotus hyvin todennäköisesti päättyi tähän :cry: Illalla alkoi aivan yhtäkkiä vuotamaan runsaasti verta ja mukana tuli myös hyytymiä. Huomenna iltapäivästä lääkäriin varmistamaan tilanne.
 
Elisen, :cry: tsemppiä ja jaksamista!

----

Täällä mennään nyt kai seiskaviikolla (7+0 ehkä?), en osaa näitä kovin hyvin laskea. Kaikki on ihan hyvin, iltapäivästä alkaa turvottaa ja jatkuu iltaan asti ja tuntuu että takapuoli leviää ihan hirmusti. Mielitekoja ei, ällötyksiä ei. Ensimmäinen neuvola ensi viikolla. Mistään varhaisultrasta en ole edes tiennyt ennen kuin keskustelun perusteella asiaa googletin, mutta en taida siis olla menossa kun aika kallis taitaa olla ja eihän se tilannetta sinänsä muuksi muuta.
 
Voi kun ikävää Elisen, jaksamista sinulle!


Soitin tänään neuvolaan ja noin neljän viikon päähän antoivat neuvola-ajan. Sillon olis minun laskelmien mukaan viikkoja 8+5, mutta neuvolassa tuntuvat laskevan eri kiertopituuden mukaan. Mutta omalla arviollani menen ultraan asti!

Annenna ja Masukki 4+6
 
Voi ei, voimia Elisen <3 :(

Mulla on alaselkä hirmusen kipeä ollut pari päivää. Oli esikoisestakin heti alussa, mutta tietty vähän aina huolettaa onko kaikki hyvin. Olin eilisen töistä pois ja puhelimessa kerroin sitten pomolle, joten ainakaan ei tarvitse salailla. Työkavereille kerron sitten joskus heinäkuussa loman jälkeen.
 
Henriikka, paljonpaljon voimia ja haleja.

Elisen, voi ei, voimia paljon ja jaksamista tulevaan. Isot halirutistukset

Mulla pahoinvointi on pahimmillaan päivällä ja etenkin siinä vaiheessa, jollen oo 2-4 tuntiin syönyt.
Vähän tuo pahoinvointi on nyt hellittäny niin, että en oo hetkeen oksentanu.

Liian hyvä hajuaisti on kyllä edelleen liian hyvä. :D
Kahvi on vielä(kin) vähän ei-ei. Nenä ei kestä melkeen yhtään kahvin hajua ja juominen ei tulis mieleenkään.
Onneks vielä ei oo tullut mielitekoja, ainakaan jääpaloja pahempaa.
Vaa'alla en ol ees uskaltan käyd.
Onneks tuo syöminen on jo palannut normaaleihin uomiinsa.

Mä en kestä kun tuntuu, että töissä kaikki asiakkaat tuijottaa mahaa arvaen, että oon raskaana, varsinkin jos seison. Eihän ne voi mitenkään sitä siis nähdä, koska onhan siinä välissä metri-kaks.. Mutta ei kukaan oo onneks mitään vielä sanonu. Mutta se työpaita mun on pakko kyllä tän viikon jälkeen vaihtaa, alkaa käymään vähän turhan kireeks tosta vatsan kohdalta, samoin kyllä housut.. En vaan ennen torstaita viittis vaihtaa.
Mutta onneks tässä ei oo ku tänään töitä ennen sitä torstain ultraa ja neuvolaa.

Ja täytys keksiä joku syy sille, miksen juo kahvia siskon poikien synttäreillä... Kun ns. "normaalisti" sitä tulee juotua kuitenkin suhteellisen paljon.

Mutta joo, nyt valmistautumaan töihin lähtöön.

Susanna & Pähkinä 8+2
 
Voimia kaikille kelkasta pudonneille <3 Eipä tuohon paljoa sanoja ole..

Jos oikein laskin niin täällä oltais viikoissa 7+2 eli kahdeksannella viikolla siis. Tänään on myös syntymäpäiväni ja kyllä olikin ihana aloittaa päivä, kun lapset toivat lahjan sänkyyn ja eilen olivat jopa siivonneet koko talon mun ollessa töissä :) Kyllä ne vaan on ihania <3

Mulla alkoi eilen työharjoittelu ravintolassa ja kyllä onkin rankkaa puuhaa. Selkä meinaa olla ihan älyttömän kipeä siitä seisomisesta ja et on jalkojen päällä koko päivän! Tänään onneksi iltavuoro, niin saa vähän lepuuttaa sitä ennen työvuoroa.

Pitäis mennä kans housukaupoille, kun ei mee enää kuin yhdet housut jalkaan ja nekin meinaa ratketa haaroista.. :D

Saa nähdä kauanko pystytään asiaa salailemaan, kun meinaa olla niin paljon oireita. Perheille sinänsä helppoa, kun asutaan eri kaupungeissa niin ei nähdä kovin usein, mut ystävät ja työyhteisö onkin sit toinen juttu. Kuitenkin jotenkin ajattelen, että perheelle pitäis kertoa ennemmin kuin muille.
 
Ilmoittaudun mukaan varovaisin ja toiveikkain mielin :)

Keskenmeno siis takana 4/15 ja tänään sitten räpsähti kauan odotetut kaksi viivaa. :love:
Tää on jotain ihan uskomatonta!
Laskurin mukaan laskettu aika ois 28.1. Huomenna soittoa neuvolaan.

isbee92/24/PHKS/esikoinen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nutti ja iinaalisa
Mä sain vanhan painoksen mukaan neuvolasta, uudet on jaossa apteekissa.. sieltä voi käydä hakemassa itse jos haluaa.

Täällä eka neuvola takana, vajaassa viidessä vuodessa ei juurikaan mitään uutta.. paitsi vasta-aineet katsotaan toisen kolmanneksen aikaan normisti josta sit selviää vauvan veriryhmä ja tarvittaessa pistos jo silloin jos tarve on.
Verenpaineet laskenut taas raskauden alettua, eli salmiakki saan syödä rauhassa. :D Mulla kaikissa raskauksissa matalat verenpaineet, muulloin on ihan suoraan oppikirjasta.. jospa pysyis taas. Paino noussu ihan kiitettävästi pahoinvoinnista huolimatta.. johtuu varmaan epäsäännöllisestä ateriarytmistä ja kolmivuorohommista.:oops:

Huomenna olis sit lääkärineuvola ja ultra.. jospa pien olis jatkanut kasvuaan.

Pahoittelut Henriikalle! :cry:
Kiitti vinkistä :) opus haettu ja pääsen sitä täyttelemään :)
 
Mites tiukasti noudatatte ruokavaliota? Majoneesia ei kuulemma saisi syödä.. itselle se on heikkous ja feta. Onneksi ostamani feta olikin pastoröidusta maidosta

Entäs meikit ja hiusten värjäys? Juurikasvu vain kasvaa mutten taida uskaltaa värjätä. Viime raskaudessa laitettiin muutamat raidat ja se oli kampaajan mukaan ok
 
Ruokavaliossa menen maalaisjärjellä mutta esim pehmeitä juustoja, kiellettyjä kaloja/lihoja jne en syö kylmänä eli kaikki missä on oikeasti jonkinasteinen riski. Tuo uusi meetwursti kieltolistalla on kyllä vähän tylsä mutta kai sitä kuumennettuna saa syödä..? Ulkomaalaisia mansikoitakaan ei varmaan kannattaisi syödä vaikka mieli tekisi...

Raitoja voisin ainakin laittaa mutta en ehkä juureen laittaisi. Jos menee aivan kamalan näköiseksi niin sitten kerran voisin juurenkin värjätä. Meikkejä en ala miettimään.

Kamala turvotus melkein aamupäivästä asti ja housut painaa. Töissä seisoessa alavatsaan tulee painetta ja en jaksa kauaa seistä vaan enemmän teen sitten istualteen vain mutta silloinkaan ei jaksa olla ryhdikkäänä kun se jotenkin "väsyttää" mahaa. Mahan turvotus on sellainen että koko vatsa on pallo. Jos napa puskis itsensä vielä eteen menisin jo yli puolessa välissä raskaanaolevalta, kun ylävatsaakin turvottaa niin :confused:
 
Mites tiukasti noudatatte ruokavaliota? Majoneesia ei kuulemma saisi syödä.. itselle se on heikkous ja feta. Onneksi ostamani feta olikin pastoröidusta maidosta

Entäs meikit ja hiusten värjäys? Juurikasvu vain kasvaa mutten taida uskaltaa värjätä. Viime raskaudessa laitettiin muutamat raidat ja se oli kampaajan mukaan ok
Minä oon ollu ehkä vähän turhan huoleton tuon syömisen kanssa :whistle: rakastan tuorejuustoja ja minusta riski niistä sairastua on kuitenkin häviävän pieni. En tietysti tahallani niitä aio mielin määrin syödä mutta en aio totaalisesti kieltäytyäkään niistä "vain" ei suositella tuotteista.

Tuota hiusten värjäystä mietin kanssa että mitenköhän sen kanssa?o_O
 
Täällä koitetaan pysyä ruokien kanssa suosituksissa, mutta ei ole maailmanloppu, jos vahinko käy ja syön vahingossa jotain "kiellettyä".
Käytän muutoinkin pääsääntöisesti luonnonkosmetiikkaa, joten siihen ei tarvitse tehdä muutoksia. Hiuksia en ole värjännyt tavallisilla väreillä vuosiin, kasviväreillä pari vuotta sitten viimeksi. Jos tekee mieli vaihteluun raskauden aikana, käytän kasvivärejä.. :)

Täällä se plussan jälkeinen kuvotus ja ällötys on jatkunut, joten kyllä se nyt sitten raskausoire on, ei auta! Roskisten haju, kakkavaipat jne. tekee pahaa, joskus jopa ajatus niistä! Onneksi ei ole tarvinnut kuitenkaan yrjötä. Hajuaisti on ihan liian tarkka nyt! :/
Hormonaalinen akne valitettavasti nostaa päätään tässäkin raskaudessa, ei onneksi vielä ollenkaan paha, mutta näppyjä on yläselkään jo ilmaantunut.. :(

Digitestin tein 3+ toivossa ja se tuli ruutuun, kuten pitikin, jesjes! Nyt on sitten testit testattu a ootelen ens viikon varhaisultraa!

Menetyksiä kokeneille paljon haleja ja tsemppejä jatkoon! ❤

Terkuin, Nutti ja Vauva 6+4
 
Moi, täällä olisi vielä uusi tähän ryhmään. Viime pe tein plussa testin ja tänään hain vielä viikkonäytöllisen testin mikä olisi huomenna tarkotus tehdä. Luulisin ovulaation olleen 7.5 eli LA olis 28.1 ja kolmas lapsi olisi tulossa mikäli kaikki hyvin menee.
Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä kunhan vaan tiedän onko täällä ollut tapana neuvolan puolesta vaiko ei.
Ihan ei meinaa vielä uskoa että se on menoa taas :):love:
 
Minulla ei ole tarkoitus orjallisesti noudattaa kaikkia ruokavalio yms ohjeita vaan maalaisjärjellä mennään. Eli aion sallia itselleni tarvittaessa pienet lipsahdukset vaikka pääasiassa pyrin noudattamaan ohjeita. Sopivan savolainen vastaus.. :whistle:o_O

Turvotus vaivaa täälläkin ja rantapallo-olo on jo vahvasti läsnä päivittäin.. haluan kuitenkin pitää salassa asian mahd pitkään niin tässä hiukan epäilyttää että mitenkähän tän mamman käy! :confused:

Viikonloppuna olis edessä saunailta ja oon yrittäny miettiä miten ihmeessä pääsisin livahtamaan epäilijöiden/ihmettelijöiden/kyselijöiden kynsistä!? :eek: Kuskina oleminen ei siinä porukassa mene läpi..
Niin ja olis vieraita tulossa viikonloppuna muutenkin kylään tytön synttäreitä juhlimaan joten joku kiristysvyö pitää vissiin hommata.. :rolleyes: oma äiti tosin on niin "sokea" et tuskin epäilee mitään, määrää tod.näk perinteiseen omaan tyyliinsä minut laihduttamaan taas kerran kun en hänelle kelpaa ikinä sellaisena kuin olen. (n)
Mietinkin tässä et onpa hyvä et nyt näen äitiäni niin seuraavaan kertaan mennessä on viikoja varmasti kasassa jo noin 12 et voi sit huoletta pudottaa pommin hänen ihmeteltäväkseen.. :D:p

Tervetuloa uusille!
❤ Halit surullisia uutisia saaneille! ❤

Lellu + pöppönen 5+3 ♡
 
Tervetuloa ja onnea uusille! :)

Mä en ehdoin tahdoin vedä niitä kiellettyjä ruokia, mutta silti maalaisjärjellä menen.

Hiuksia oon edellisissä raskauksissa värjäillyt muutamaan kertaan ja jos tarve olis, niin kyllä uskaltaisin nytkin värjätä.
Mutta värjäykselle ei just nyt oo onneks tarvetta.

Täällä tuntuu, että masu on kauhia pallo, ei se vielä oo mutta, ei kyllä kaukana ole. Jotkut vaatteet kinnaa vastaan, mutta on niitä jotka päällekin menee. Tosin taitaa olla kohta jo aika hankkia isompia vaatteita.

Ja nyt nukkumaan. Nukahan kohta tähän sohvalle pystyyn. :D

Susanna & Pähkinä 8+3
 
Täällä iski eilen illalla pelko, että mitä jos minäkin tipun matkasta. Eilen meinaan vessassa käydessä tuli ihan vähän verta pyyhkiessä. Mut sellaista tuhrua vaan eikä sit enää yöllä tullut, joten toivon ettei olis mitään vakavaa. Ei täällä ainakaan oireet oo yhtään helpottanut, joten kaiketi toivoa vielä on..
 
Täällä iski eilen illalla pelko, että mitä jos minäkin tipun matkasta. Eilen meinaan vessassa käydessä tuli ihan vähän verta pyyhkiessä. Mut sellaista tuhrua vaan eikä sit enää yöllä tullut, joten toivon ettei olis mitään vakavaa. Ei täällä ainakaan oireet oo yhtään helpottanut, joten kaiketi toivoa vielä on..
Tuhruvuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa. Toisen lapsen raskaudessa mulla tuhrutteli koko alkuraskauden ja vaaratonta..
Rauhallisin mielin nyt ja huoletta, vaikka vaikeaahana se on.. kyllä se aina säikäyttää.
 
Mulla meni liki 2 viikkoa ilman vuotoa, mutta tänä aamuna oli taas aavistus punaista paperissa. Viimeksi se meni muutamassa tunnissa ohi, voi että toivon että niin kävisi nytkin...

Apua, en minä oo edes ajatellut ettei meetwurstia, fetaa tai majoneesia saisi syödä (nämä mainittu tuolla aiemmassa keskustelussa) :O

Ja joku kirjoitteli olevansa 7 + 5 eli viikolla 8? Niinkö se siis lasketaan, minä luulin että tuolloin sanotaan että on viikolla 7. Mut oonkin näistä aika pihalla :D
 

Yhteistyössä