Työvuorolistan tekijällä on kyllä ollu huumoria, kun on työvuorolistoja tehny, ei siinä, mä kyllä itse taisin jossain välissä sanoa, että nyt vielä voi laittaa vuoroja niin paljon kuin mahtuu ja on, mutta loppu puolella vois vähän himmata.. (multa siis ihan kysyttiin, että kuinka paljon jaksan tehdä/voin tehdä.)
No millanen on allekirjoittaneen vuorolista?
No, sepä on sellainen, että ens viikolla oon kuutena päivänä töissä, keskiviikko ainoa vapaa (onneks, rakennneultra keskiviikkona) ja kaikkina muina päivinä 8 tuntia töitä paitsi lauantaina, jolloin on 6 tuntia..
Ja sitä seuraava viikko, viitenä päivänä töitä, kaikki 8 tuntisia, viikonloppu vapaa.
Ja koska tiedän jo sitä seuraavankin viikon työvuorot, niin jatkaa aikalailla samaa kaavaa, kuutena päivänä töitä, lauantai ainoa vapaa, ja pitääkö mainita, että työpäivät on kahdeksan tuntisia.
Ja kaikenlisäksi 80% on aamuvuoroja, loput iltaa.
No okei, itepähän mä sanoin, että saa laittaa nyt niin paljon kuin mahtuu.
Ja positiivista on se, että listat tulee aikaisin, niin ehtii päiväkotiin ilmoittamaan päivät jolloin tytöt menee sinne, eli mun aamuvuorot, koska miehellä kans sit aamuvuorot tosta syyskuun alusta lähtien.
Mutta en valita, vaikka vähän jo valitinkin.
Rahan tuloa ei selvästikään voi estää.
Kyllä meillä auto on ja autolla paljon liikutaan, mutta mulla ei tosiaan sitä ajokorttia ole, miehellä on kyllä.
Eihän me mitenkään pärjättäis ilman omaa autoa.
Ja toisaalta on hyvä, että mulla ei ajokorttia ole, koska sitte tarttis hankkia toinen auto ja tuo yks auto on kyllä ihan riittävästi.
Mutta just tyyliin puistoihin, lähikauppaan, kyläilemään (lähitienoille) mennään rattailla/vaunuilla, nyt on toki menty tuplilla, koska molemmat mahtuu niihin ja kyllä niitä tammikuun jälkeenkin käytetään vauvalla ja nuoremmalla tytöllä, esikoinen menee sitten seisomalaudalla.
Mutta jos tosiaan vauvan kanssa kaksistaan lähtee kävelemään/käymään kaupassa jne, niin helpompi on mennä yhdistelmillä.
Enää muutama päivä niin näkee Pähkinäisen pitkästä aikaa!
Mun neuvolantäti on aina esikoisesta asti ollut sama, alle nelikymppinen, kolme lasta..
Ja jotenkin on kyllä kivempaa, että on lapsi, tietää sitte mistä puhuu.
Me käytiin vissiin esikoisen odotuksen aikana synnytysvalmennuksessa, ja oli se sinänsä ihan hyvä, koska kuitenkin ensimmäinen lapsi kyseessä. Mutta jollen nyt täysin väärin muista, niin kuopuksen kohdalla me ei menty, oli kuitenkin sen verran hyvin mielessä edellinen synnytysvalmennus.
Tosin olis sitä varmaan ilman sitäkin pärjännyt.
Kaks lasta on kuitenkin onnistuneesti tullut maailmaan, oli sitte valmennuksessa käyty tai ei.
Täälläkin odotetaan malttamattomana mammaloman alkamista.
Mä rakastan mun työtä kyllä, mutta en malta yhtään odottaa, että saa olla lasten kanssa kotona.
Ja tosiaan pää täynnä vauvajuttuja, että hyvä kun pystyy keskittymään töihin.
Mutta nyt täytyy kyllä vaappua tai ihan siis kävellä sänkyyn ja mennä nukkumaan, tarttis aamulla töihin mennä.
Susanna & Pähkinä 20+0! (Puoli välissä! Puolet jäljellä!)