Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

Tervetuloa uusille! :)

Just laitoin äitiys- ja vanhempainvapaahakemukset vetämään työnantajalle, eli meillä ainakin ensimmäiset ~9kk poitsun elämästä minä tulen olemaan kotona :) En sitten tiedä sen jälkeen kumpi jää kotiin, olisi kuitenki kiva että pikkuinen olisi ainakin puolitoistavuotias ennenkuin laitetaan minnekään ulkopuolisille hoitoon.

Mulla paino on yhtäkkiä pompsahtanut niinkuin pelkäsinkin, nyt tullut 2kg alkupainoon lisää. Neuvolan täti sanoi että huomaa kyllä aivan selvästi mihin paino on kertynyt ja katseli vauvakumpuani, yritti ilmeisesti rauhoitella mua lisäkiloista. Tiedän kyllä että vauvalla selittyy osa painonnoususta mutta olen kyllä varma ettei pikaruoka ainakaan auta pitämään painoa kurissa :D Luojan kiitos nyt on ollut energiaa jopa laittaa kotona ruokaa, muutamalla aiemmalla viikolla olen ollut niin naatti ettei sitäkään vähää ole jaksanut tehdä :p Nyt ei siis ole enää mitään syytä käydä drive inillä hakemassa mahan täytettä!

Myös mulla on hemoglobiini laskenut alarajoille, vielä ei kuulemma tarvitse lisärautaa syödä mutta jollei tilanne parane niin sitten katsotaan uudestaan.


Mijau & Poitsu 22+1
 
SARIZA: Kaikki myötätunto sulle, tiedän ettei muiden säälit auta pätkääkään oloa ja saattavat jopa ärsyttää, mutta sinä käyt nyt todellakin pohjalla. Kun tästä selviät, niin voit sanoa käyneesi läpi helvetin. Kaikkeen me naiset pystytään, aivan uskomattomiin tekoihin. me naiset ollaan terästä, eikä yksikään mies kykenisi voimaan pahoin monta kk 24/7 tervejärkisenä. Naisen vartalo on ihmeellinen asia, se kestää, se venyy ja paukkuu ja silti suojelee tulevaa lastasi ja pitää sen turvassa kohdussaan. Mikään ei auta tuohon sinun pahoinvointiisii, muuta kuin tietysti aika :/. Ei ole mitään sen suurempia lohdutuksen sanoja, mutta viimeistään synnytyssalissa sinun pahoinvointisi loppuu. Toivon koko sydämmestäni, että olosi helpottaa nyt heti tai edes viikon päästä, mutta varmaahan se ei ole. isot tsempitykset täältä sulle. Ehkä itsekin käyn tuota jälleen kerran läpi :/, kuka tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82
Tsemppejä täältäkin Sarizalle! Saisi jo loppua sulla pahoinvointi! Jos se yhtään helpottaa, niin käsittääkseni ei tarvitse pelätä, että pahoinvointi olisi vauvaan vaikuttanut. Vauva ottaa sen mitä tarvitsee ja valitettavasti äidinkin kustannuksella.

Tervetuloa Amalia!

Täälläkin eilen laitoin Kelan paperit menemään, joten suunnilleen samat suunitelmat kuin Mijaulla. Ihan puoltatoistavuotta en ehkä kotona tule olemaan, mutta yli vuoden kuitenkin.

Mitäköhän muuta? Ei kai täällä mitään. Sen verran maha kasvanut ja vaikuttaa ilmeisesti lantioonkin, että tuntuu niin kuin kävelystä olisi tullut lyllerrystä. JOko se ankkakäely nyt alkaa? Enhän mä ole kuin puolivälissä! Alaselkä kipuilee ja varsinkin öisin säteille joku hermo reiden yläosassa/pakarassa niin, että jalkoja ei saa siirrettyä ja tekisi mieli huutaa. Perjantaina pääse hierojalle, toivottavasti hän osaa sanoa voiko sille tehdä jotain. Itse en saa siihen kohtaan edes venytystä, jos siihen nyt venytys edes auttaisi. Välillä olo siis jo melko raihnainen, vaikka toisaalta kyllä äärettömän hyväkin.

Klementiini ja papu 24+4
 
Iltaa, tai oikeestaan jo yötä. Tänään oli ylimääräinen neuvola, jotta saisin ne hiivatin kelan paperit ja kappas, nyt aloin miettii et enhän mä saanu mitään papereita. Kyllä ärsyttää. Täytyy yrittää käydä tsekkaa onnistuisiko haku netin kautta. Edellisen taaperon mukaanhan ne kuitenkin tulee.

Sarizalle voimia!!! Yritä syödä suolasta ruokaa niin pyörrytyksen pitäs loppua tai ainakin helpottaa. Itselläpyörrytys myös ollut vaivana, mut tänään taas onneks verenpaineet oli hyvät.

Meillä parisuhde menee yhtä alamäkeä. Yhtään ei oo yhteistä aikaa kun neiti vie kaiken. Nytkin neidin sai vasta 22.30 nukkumaan ja mies istahti koneelle pelaamaan jotain hiivatin tietokonepeliä. Eipä tässä itseäkään kiinnosta sit ees ehdottaa mitään. Mies osti uuden tietokoneen pari viikkoa sitten ja nyt se istuu siinä aamusta iltaan. Melkoinen kodinhoitaja on mustakin vaan tullu. Kyllä välillä kuulee miehen sanottavan että meinasin ostaa sulle kukkia, mut kas kummaa kun ne kukat ei oo vielä mulle asti päätynyt. Täytyykin varmaan huomenna käydä ostaa kukkia ihan vaan omaa mieltä piristämään.

Täällä oltu neidin kanssa kotona noin 1 vuosi ja ajattelin kyllä olla ainakin sen 1,5 vuotta myös tän toisen kanssa. Rahallisesti pärjää jos mies vaan saa töitä. Ja itsekin yritän sit kovasti vaihtaa työpaikkaa kun töihin palailen. Mutta todella tyhmää jos ne nyt eduskunnassa aikoo laittaa kodinhoidon tuen puoliks isälle ja puoliks äidille. MIKS? Yleensähän mies on sillä parempi palkkasella alalla, niin miks ei äiti vois käyttää isän puolen kodinhoidonajasta? Päättäjät on kyllä ihan pyllystä.

Mitäs mieltä ootte lapsen komentamisesta? Onko luunappi jo lapselle liikaa? Mies ei hyväksyisi minkäänlaista "kurittamista", mutta mulla tuli tänään mitta täyteen. Neiti 11kk on purrut minua siitä asti kun sai hampaat. Miestä ei ole purrut kertaakaan. Toissapäivänä neiti halus syliin ja luulin että se yrittää antaa vaan pusun ja se purikin minua poskesta niin että kyyneleet valu silmistä. Yleensä pureminen on seurausta kun komennan tyttöä. Jos en ole lähellä kun komennan, puremis kohteeksi kelpaa vaikka seinä. Tänään olin vahtimassa kaverin lasta ja kun komensin neitiä, se yritti purra tätä toista lasta. Ja minähän en sitä salli. Noh nyt illalla testasin että annoin sille luunapin kun neiti yritti purra ja neiti meinas ensin alkaa itkemään mutta halusikin sitten syliin halaamaan. Neiti yritti myöhemmin uudelleen purra ja vain tökkäsin sitä vähän otsaan, niin se jo ihmetteli että mitäs nyt ja lopetti aikeensa. Saas nähdä toimiko noin nopeesti ettei saa purra. Jäin vaan miettimään että teinkö oikein. Vaikka mielipiteitä on varmaan monia, mutta kosketuksen voima on suurempi kuin sanan.

Huoh! On ne lapset vaan niin vaikeita "kouluttaa" :) mut välillä ne on kuitenkin niiiin ihania <3

Kusma ja Robin 24+0
 
kusma: mun mielestä luunapit ja pienet tukkapöllytkin on lapselle ihan ok. Mitään kovaa kurittamista en hyväksy mutta ollaan siskon kanssa saatu "selkään" muksuina ja ei me ainakaan mitään traumoja olla siitä saatu. Ollaan myös miehen kanssa samoilla linjoilla että jos ei käskeminen auta niin silloin turvauduttava hieman kovempiin keinoihin.

Meillä myös parisuhde ihan retuperällä, miehestä on tullut mielestäni ihan omituinen enkä sitten itsekään jaksa olla ainoa joka jotain yrittää suhteen eteen tehdä. Alkaa oikeasti jo vähän masentaa tämä tilanne mutten aina jaksaisi olla se joka aloittaa asioiden selvittämisen, voisi mieskin välillä tehdä aloitteen näissä asioissa.

Onneksi viikonloppu alkaa ja saa taas vähän muutakin ajateltavaa kun näkee vanhoja ystäviä.


Mijau & Poitsu 22+2
 
kusma kyllä munkin mielestä saa kurittaa. Itse kanssa saanut tosi rankastikin selkään lapsena (piiskaa, nahkavyötä jne) ja sata varmana joka kerta ihan syystä. Kyllä nykyäänkin pitäis sallia tukistaminen jne, lyöminen on vähän liikaa. Luunapit ja nipistäminen kanssa ihan ok. (Ompa kauheaa listata juttuja mitä "voi" tehdä lapselle.) Ja muistan kanssa että 6v nuorempi pikkusisko aikoinaan innostu kans pureskelemaan mua, mutta läppäsin sitä ja jätin yksin, niin yleensä se sieltä sitten ryömi itkien perään ja halus syliin. Mun mielestä se oli sama kuin anteeksipyyntö, joten otin sen sit syliin ja toruin. Lisäks sisko järsi sitten niitä viilentäviä puruleluja (ja vähän muitakin leluja) aika loppuun..

Päivän oksennussaldo: verta nenästä, käsi lipes polvelta ja löin leukani pyttyyn niin että korvissa naksahti oikein kunnolla ja leukaperiin sattuu vieläkin, pissasin uloimmatkin housut märiksi, ja kun join kokista niin jumalauta millaset poltteet siitä tuli. Fine, en sit juo enää noita tummia limuja, uskotaan nyt viimeinkin. Mun oli pakko imuroida kun miehellä on ollut taas tiistaista asti aikaa imuroida ja se ei oo sitä saanut aikaan (oon välillä sillai ohimennen pyytäny et jos se tänään imurois ja vastaus on aina ollut joo joo, alkaa kuulostamaan tuo ukko ihan vanhimmalta tyttäreltään..) ja vaikka vedin aika pintapuolisesti niin tuli taas supistuksia ja oli pakko mennä makoilemaan sohvalle. Mutta pakko on imuroidakin kun toisella tytöllä on astma ja haluan että täällä on puhdasta kun se tulee tänne. Ruokapöytä on vielä täynnä työkaluja ja kaiuttimia ja piuhoja ja vaiks mitä, se ei oo saanut niitäkään aikaseks siivottua. Mä jo heitin siitä roskiin kaikki rönät ja piuhanpätkät, mut työkaluja en viitti pois laitella kunnen tiedä mihin se niitä laittaa ja muuten siitä tulee varmasti vaan valitusta. Olkoot, ihan sama, i don't care. Tiedän että kun miehen ex tuo tytöt tuossa illemmalla (yleensä tunti kaks myöhässä) niin ne on hakeneet taas hesestä/mäkistä ruokaa, ja laitan likat sit syömään vaiks sohvalle. Toivottavasti jompikumpi unohtaa puoliks syödyn hampin sinne sohvatyynyjen väliin ja et mies istuis siihen päälle. Olis ihan oikein sille.

Niin ja kiitos pikkuviikinki lohdutuksen sanoista. Itsekin oot kärsinyt tätä? Eilen kun piipahdin käymään illalla pyörälenkillä ja automaatilla (nostin ukolle vähän rahaa kun se makaa kotona/tallissa työttömänä ja me eletään nyt sit mun liitonrahalla 720€/kk ja huh heijakkaa haluun vaan tietää millä maksetaan vuokra kun äijän tili on tyhjä eikä se ees katso mitään työpaikkoja mistään.. :mad:) niin kävin samalla kaupassa hakemassa lisää limsaa, ja kaupan kassaki huomautti että näytän tosi pahoinvoivalta, onko kaikki hyvin. Juteltiin siinä sit hetki jotain, mutta se sano että se oli oksennellu aika rajusti pari kuukautta, tuli itselle vähän parempi olo kun sai vihdoinkin jakaa "kokemuksia" jonkun kanssa. Oli kiva tietää, että en oo ainut joka on ihan kyllästynyt tilanteeseensa, ja jonka elämään ei enää tunnu mahtuvan kuin oksentelu, siitä puhuminen, sen pelkääminen ja siitä masentuminen. Mun yks kaveri totes mulle facessa et koitas ny ottaa ittees niskasta kiinni, joillakin ihmisillä on esim. syöpä ja ne kärsii pahempaa kuin minä. Kyllä tuli tosi paha fiilis siitä kommentista. :/

20+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi Sariza, ihme mies sulla ku ei sua tue ton enempää, sulla erityisen rankka raskaus päällä yms.. :( Ja voi että, toivottavasti nyt jossain vaiheessa edes helpottais sun olo! Haleja! <3 Tekis kyllä itelle tiukkaa tommoset olot mitä sä käyt läpi... En pysty ees täysin kuvitella.... VOIMIA SULLE! <3

Ja voi hitsit mua suututtaa kun/jos se kotihoidontuki menee puoleks miehelle. Meillä ei kuitenkaan mies halua uraansa vaarantaa vuoden poissaololla, mut se haluais silti että lasta voijaan hoitaa kotona. Ja mä taas HALUAISIN ite hoitaa lapseni kotona. Että tää on niin epäreilu päätös!! Suututtaa niin kovasti!
... No, kai se on sitten alettava vääntää muksuja parin vuoden välein niin ei tosta tuu ongelmaa ;)

Hihiiii, me ei oo viekään kerrottu raskaudesta... Maha on pysyny aika pienenä niin ei senkään puoleen mitään ongelmaa :D Mieskin on innostunut tästä "meidän omasta salaisuudesta", että seki on alkanu toivoa että tää pysyis melkeen loppuun asti salassa :D Sitä ei voi vielä tietää kuinka käy, mutta katsotaan :D Jaja, yli puoliväli, pitkällä ollaan :D

viii 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen ihan raivona kotihoidon tuen jakamisesta. Me ei ainakaan minun palkalla pärjätä joten käytännössä minun osuuden jälkeen on lapsi pakko laittaa päiväkotiin ja lähteä töihin. Olimme suunnitelleet, että olisin 3 vuotta lapsen kanssa kotona. En käsitä miksi perheiden asioihin puututaan tällä lailla. En myöskään ymmärrä koskeeko tämä myös esim. perheitä joissa isä on opiskelija. Entä yksinhuoltajat?

Denim + pipana 19+4
 
Huomenta!

Eipä oo paljon taas ehtinyt tai pikemminkin jaksanut tässä koneella istua ja kirjotella. Oli tas aamuvuoroviikko ja vaikka istumatyötä teen niin kyllä sitä mehut on pois aika hyvin työpäivän jälkeen eikä oikein jaksa muuta kuin koomailla sohvalla. No ei enää montaa viikkoa töitä ennen äippälomaa ;)

Tsemppiä sariza82. Sympatiat sinulle, toivottavasti olosi menee pikaisesti ohi!!! Niin ja tiedän tunteen, kun toinen sanoo että huomenna siivoan. Tälläkin viikolla kuulin kaksi kertaa, että huomenna siivoan. No "siivoshan" se, just sai imuroitua ja siihen se sit jäi. Ymmärätäsin jos se tekis täällä huushollissa niitä "rästihommia" mitä ite en pysty tekemään, mutt ei tee ees niitä niin ei kyllä yhtään heru myötätuntoa siitä ettei viitsi pitkillä vapillaan edes kerran siivota tätä huushollia kunnolla. Mulle se nyt jäi taas viikonlopuks ja siihenpä ne vapaat sit taas meneekin.

Minua ei kosketa kotihoidontuen jakaminen, koska töihin kuitenkin menen ennen kuin muksu täyttää edes 3-vuotta. Voi olla, että nyt jopa aikasemmin kuin pojasta. Kuulostakoot kenestä tahansa siltä, että onpa siinä taas äiti kun ei ole lapsensa kans kotona, mutta en ole ainoa joka toimii näin ja tosi moni vie muksunsa jo 10kk ikäisenä hoitoon, kun ei yksinkertaisesti pysty olemaan kotona. ite aattelin josko tän tulokkaan veis noin vuoden ikäsenä ja sen lyhyen ajan vois mies olla kotihoidontuella kotona, vaikka tienaakin paremmin. Kyllä sitä pari kuukautta varmaan pärjää, vaikka päällään seisten ;) Ei pojallekaan traumoja oo tullu, päinvastoin, kun vein sen hoitoon 1v5kk. Tää ratkasu toimii meillä ja jokainen toimii omalla tavallaan :)

kusma Kai sait sentään todistuksen raskaudesta sieltä neiuvolasta? En minäkään sieltä muuta lappua saanut, terkka vaan neuvoi miten täytetään netissä se lomake ja jos tuottaa vaikeuksia niin sitten marssia Kelalle. No sinne toi todistus raskaudestakin joutuu joka tapuksessa kiikuttaan, ett katsellaan miten ite tässä teen ;)

Lapsen kurittaminen Kyllä minun mielestä luunappi tai pieni tukistaminen on ok jos joku asia menee vaa yksinkertasesti överiks eikä usko. Meillä on toiminu hyvin myös "jäähy" tosin paikkana on pinnasänky mistä ei pääse pois ja tarttis kyllä se oikea jäähypenkki hommata, kun ei tota voi sit tonne sänkyyn jäähylle/rauhoittumaan enää sit laittaa, kun vauva syntyy ;) Pinnis on ollu vaa helppo paikka, kun sieltä ei pääse pois ja penkille joutus kuitenkin rahaan koko ajan takas. Ja juu meillä ei oo koskaan pinniksestä kiivetty yli...vielä tälläkään iällä. Nukkuu toki nykyään normisängyssä yönsä :)

(.) Tunsin eilen eka kertaa liikeet käteen asti. Oli se aika huisia taas jälleen kerran :heart: Nyt voipi tuntua liikkeet vielä paremmin kuin pojasta, kun istuka tosiaan takana ja pojasta se oli puoliksi kohdun etuseinässä :)

Eiköhä tässä ollu tarinointia tälle kertaa...

Kolibrinkukka 22+3
 
Puremisesta: Meillä pienempi puri tosi paljon noin 1-vuotiaasta melkein 3-vuotiaaksi :( Suurin osa kohdistui isoon siskoon ja hänellä on vieläkin jälkiä parista äkäsestä puremisesta. Kaikkea mahdollista kokeiltiin, mutta muutaman kerran ollaan myös purtu takaisin ja se on ehkä toiminut parhaiten. Ongelmana on vaan se, että uskaltaa purra riittävän kovaa (hankala siinä sanoa mikä on riittävän kovaa), koska ainakin meidän pikku purija otti sen vaan hauskana leikkinä jos puraisi takaisin liian hiljaa (=ei sattunut yhtään). Toivottavasti teillä helpottaa nopeammin, on kyllä rasittava tapa!

Samaa mieltä periaatteessa kotihoidontuen jakamisesta kuin täällä on ollut moni muukin, mutta kuten Kolibrinkukalla niin ei tule juurikaan koskettamaan minua. Menen töihin viimeistään kun pienempi 1,5-vuotias. Samoin olen tehnyt kahden edellisen kanssa ja se on meille paras tapa toimia.

Sarizalle edelleen tsemppiä! Harmi että olet saanut kommentteja jotka ovat pahoittaneet mielesi, joskus ihmiset vaan ei osaa kuvitella miltä se oikein tuntuu ja kuinka paha olo voi olla. Toivottavasti saat myös tukea oloosi jostain!

Klementiini ja papu 23+6 ??? Alan mennä sekaisin näistä viikoista, ei vain pysy perässä...
 
Heippa!

Mulle voisi päivittää tietoihin, että nyt on saatu poikalupaus. <3

Kurittamisesta: mä meen sillä linjalla, että minkäänlaista fyysistä kurittamista ei käytetä. Ei edes niitä tukkapöllyjä tai luunappeja. Kun "kunnon" kurittamisen aika tulee niin aloitetaan jäähynurkkakokeilut. Mun mielestä hieman ristiriitaista kieltää lapselta lyöminen ja muu väkivalta, jos itse sitten kurittaa sillä tavalla, vaikka pieni tukkapölly olisikin vain kyseessä. Jokainen kasvattaa lapsensa omalla tavallaan ja kukapa sitä on sanomaan, että mikä on se oikea tapa. Mä kuitenkin aion tehdä niin, että teen säännöt selväksi ja jos niitä ei sitten noudata niin siitä seuraa johdonmukainen rangaistus.

Pakko varmaan lähteä käymään jäätelöllä tänään, kun mulla on ihan sairas pehmishimo! Edes jäätelöä kun sais.. :D

Valpuri rv20+4
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Ei apua. En saanu mitään lappusta Kelasta :( hyvä kun muistutit. Teenkin jo hakemuksen nyt netissä ja käyn hakee sen todistuksen heti maanantaina. Ja senhän taitaa pystyä skannaamaankin nykyään liitteeksi?

Oi ihanaa, huomenna ystävän baby juhlat. Tein sinne masu kakun ja voileipäkakun <3 nam :)

just tilasin tälle tulokkaalle vauvakirjan Lapselliset. Saan alkaa jo alustavasti täyttää sitä ni ei tuu sit hirvee stressi täyttää sitä :) minä olen ajoissa.



Kusma ja Robin 24+1
 
Ihanaa syyskuuta naiset :flower:

Nyt oikein hävettää, kun edellisestä kirjoituksesta on reippaasti aikaa... :whistle:
Piti ihan katsoa, mitä tänne on viimeksi raapustellut!

Noh, tuota noin niin, flunssasta ainakin ollaan parannuttu :D

Kastamisesta on ollut puhetta. Meille on tulossa nimiäiset. Kaksi ensimmäistä lasta kastettiin, mutta erottiinkin sitten myöhemmin kirkosta. Kolmatta ei ole kastettu.

Kurittamisesta: Meillä ei kuriteta, mutta huudetaan pahan päivän tullen senkin edestä. Välillä oikein hävettää ajatella, mitä naapurit miettii... Joskus saa tosi pitkiä katseita :snotty: Mikäli pystyisin, niin olisin erittäin mielelläni kyllä huutamatta. Se vaan ei aina ole niitä helpoimpia asioita toteuttaa, se rauhallisella äänellä puhuminen.

(.) Käytiin rakenneultrassa 3.9. ja me saatiin poikalupaus :heart: IHANAA :heart:

Poitsu vastasi hyvin viikkoja, painoarvio oli 348g. Eläväinen, pitkäsäärinen ja vilkas pikkukaveri tulossa :) Neuvolantädin kanssa heräsi viimeksi epäilys siitä, että istukka olisi etuseinässä kun liikkeet tuntuivat niin epämääräisinä (tuntuvat vieläkin) ja sydänääniä ei meinattu saada kuuluviin. Kaikkien yllätykseksi istukka olikin alhaalla takaseinässä/osittain sivulla. Sitten saatiinkin seuraavaksi tarkastella ultraajan kanssa yltääkö istukan reuna kohdunsuulle asti, mutta väliin jäi onneksi tarvittavat sentit. Huh! Eli ei siis tällä tietoa sektiota tulossa :) Laskettua aikaakin jälleen päivitettiin. Alkuun se siis oli 18.1, mutta jostain syystä NP-ultrassa se siirrettiin päivällä eteenpäin. Nyt palattiin takaisin lähtöpäivään :D

Eli mulle saisi päivittää LA 18.1.2014 :)

Mitäs tässä muuta, masu kasvaa mukavan tasaisesti ja liikkeet tuntuvat jo erittäin selvästi. Varsinkin iltaisin masussa on kunnon jamit! Pahoinvointi on hellittänyt kokonaan ja nyt nautitaan seesteisestä keskiraskaudesta ;) Väsy pääsee välillä yllättämään, ja supistelut jatkuu, mutta muuten kaikki on erittäin hyvin.

H & Pikkutähtönen 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viii
Itse en ole kuullut edes mistään kotihoidontuen muutoksista, mutta eipä tuo meitä kosketakaan, kun ei ole taloudellisesti kuitenkaan mahdollista jäädä kummankaan kotihoidontuella lasta hoitamaan. Miehen vanhempainvapaan ja isyysloman jälkeen laitetaan siis hoitoon ja tuskin se lapsi siitä pilalle menee tai mitenkään traumatisoituu...

Itse olen vahvasti fyysistä kurittamista vastaan sekä eläinten että lasten kohdalla. Samaa mieltä olen huutamisesta, koska näen sen hyvin epäjohdonmukaisena tapana ojentaa lasta ellei sitten salli lapsenkin korottaa ääntään hermostuessaan. Lapsen siirtäminen esim. jäähylle vaikka kantamalla tai taluttamalla on minusta ihan ok ja välttämätöntäkin joissain tapauksissa. Noita jäähyjä meillä varmasti tullaankin käyttämään, jos tarvetta rangaistuksille jossain vaiheessa ilmenee.
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Kolibrinkukka, nou hätä :) Harvemmin nuo lapsukaiset taitavat tulla "tilattuna" päivänä :D Ei tämä niin päivän päälle ole (ja sitten kaivetaan yhdessä tämä kommentti, kun viimeiset päivät menevät madellen eteenpäin ja kun olen niiiiiiin kypsä tähän olotilaan) :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viii
oooooooo, meille tulee poika! <3 Olin tänään rakenneultrassa ja ultraaja kysy haluanko tietää kumpi tulee :D OIOI, näin mä oon epäillytkin :D (toki tiedän ettei ihan 100 prossan varma oo mutta mutta )

Mulla on ollut koko raskauden poikaolo ja hihii, osuin oikeaan :D ;) On tää ihanaa aikaa :p

Ja tosiaan, kaikki oli pikkusella hyvin :D Se vaan nukku ultrauksen ajan, ja kerran vähän möyri ja vaihtoi asentoa :D AAAAH<3

viii 20+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Onks kellään kokemusta "säkkituolisitteristä". Se näyttää aivan ihanalta, mutta mutta. Kun juuri ostin jo keinusitterin joka myös soittaa musiikkia ja sit löytyy tärinäsitteri. Tosin molemmat ostettu käytettynä ja tämän myös ostaisin käytettynä. Kannattaako? Luin foorumeita että saattas toimia myös koliikkivauvalla mutta kun ei tiedä millanen lapsi tulee olemaan. Eka lapsi oli koliikkivauva ekat 3kk ja se oli hirveää!!! Siks hankin ton keinusitterin et saisin edes joskus nukuttua :)

Kusma ja Robin 24+4
 
Huomenta taas pitkästä aikaa! Eilen oli rakenneultra ja pojalla kaikki hyvin, oli venähtänyt pituutta sitten viime kerrasta ja oli nyt 29,19cm. Painoa 608g. Gynen mukaan kaikki on mainiosti, musta toi paino on ehkä vähän enemmän mitä keskimääräisesti, vai olenko ihan hakoteillä? Viikkoja tänään kasassa tasan 23. Painoa mulle on tullut 5kg. Potkuja muuten olen nyt parin viime viikon aikana tuntenut oikein kovastikin, erityisesti aamuvarhaisella, on se vaan niin ihana tunne :heart: supistksiakin on tullut jonkin verran, erityisesti illalla työpäivän jälkeen.

Uutta tilavampaa autoa tässä pitäis etsiä ja samoin noita yhdistelmävaunuja... Oon kyllä vielä noiden vaunujen osalta ihan kuutamolla.. En tiedä mikä merkki olis hyvä ja millaisiin ominaisuuksiin kannattaa panostaa..

Tässäpä nyt vähän oman navan päivitystä. Hyvää odotuksen jatkoa kaikille kanssasiskoille! =)

Titti. Rv 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Voi rattaat, mitäköhän niiden kanssa tekisi? Meillä on kakkosen vauva-ajalta Phil & Tedsit, jotka olivat silloin välttämättömät kun molemmat oli sen verran pieniä. Nyt ei tuplaominaisuutta enää välttämättä tarvittaisi, ja mielestäni kopallinen vaunu on kätevämpi jos ei ole pakko olla tuplaominaisuutta. Raaskisiko sitä vielä hommata uudet vaunut vai pitäisikö sinnitellä noilla? Siinä vasta kysymys.

Titti: Yleisesti ottaen vaunujen ja rattaiden "hyvistä ominaisuuksista" on varmaan yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä. Varmaan helpommalla pääsee, kun miettii mitä ne on ne paikat missä vaunuilla tulee eniten liikkumaan (kaupungin keskustassa vai hiekkateillä), pitääkö vauvaa kuljetella kopassa/kantokassissa rattailta johonkin jne ja sitten käy vertailemassa lastentarvikeliikkeissä eri vaihtoehtoja.

Sittereistä en tiedä, meidän ekalla ei ollut ollenkaan, tokalle sitten saatiin jostain käytetty, jonka olen jo ehtinyt antamaan poiskin. Jonkilainen sitterikin pitäisi siis tännekin hommata.

Mulla oli tosiaan edellisellä kerralla tullut painoa lisää kolmessa viikossa 750 g, mikä oli musta kanssa paljon, mutta ei se neuvolantäti siitä mitään sanonut. Seuraavaan neuvolaan päästessä on tullut varmaan kuukaudessa 3 kiloa, sellaista kasvupyrähdystä tää kaveri tuntuu ottavan tällä hetkellä!

Klementiini ja papu (nyt mä olen mennyt niin sekaisin näistä viikoista etten enää tiedä oliko tää 24 vai 25 viikkoa... APUA!)
 
Oijoi saatiin tänään ihan loistavia ultra kuulumia :heart:
Pieni poika siellä masussa majailee. Kaikki rakenteet oikeaoppisesti kunnossa. Painoarvio 348g. Vastasi täysin viikkoja. Ihanaa ihanaa ihanaa!
Vaunuista on ollut puhetta. Mun ei neljännen jälkeen pitänyt vauvoja tehdä, joten kaikki edellisten tarvikkeet oon pois antanut. Pinnasänky on ainoa jonka säästin. Joten nyt saadaan hankkia kaikki uudet jutut:whistle:
Vaunut ollaan päätetty ja ne tulevat olemaan Emmaljungan Mondial Duo Combit. Niin ja hoitopyödäksi ajateltiin Stokken pöytää. Onko jolloin teistä se? Onko kiva/käytännöllinen?

Voi kun Hirvittää lukea noita Sarizan oloja. Kaikki myötätunto sinne!!! Itse olen terveydenhoito alalla ja tiedän miten tuollainen huono ruoka ja oksentaminen vaikuttavat psyykkeeseen ja taatusti olet masentunut. Toivotaan että olot pian helpottaisi!

Onko muuten kenelläkään noita repäisykipuja vielä? Mulla niitä tulee päivittäin ja ihan levossakin. Aika kovia ja ilkeitä ovat....

Ihanaa loppuviikkoa ja ihan just on jo viikonloppu. Aah, niin ihanaa!
Amalia ja pieni poikanen 20+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sariza82 ja viii

Yhteistyössä