Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa

Huomenta :)

Sokerirasitus on meikäläiselläkin edessä rv 25 lievän ylipainon takia. Vähän jännittää kun oon kuullu kauhutarinoita siitä litkusta mutta ei kai auta kun mennä :p En tiedä onko siitä mahdollisuus kieltäytyä, en itse ole edes harkinnut kieltäytymistä koska eihän näitä asioita kiusallaan tutkita vaan ihan syystä. Mukavaa se ei varmasti ole mutta eiköhän me kaikki siitä selvitä :)

Olin suunnitellut neulovani vauvalle kaikenlaista ihanaa pientä vaatetta mutta en toistaiseksi ole saanut aikaiseksi kuin pienet villasukat ja nekin tein jo pari kuukautta sitten. Olen ihan aloittelija vasta käsitöissä enkä millään meinaa jaksaa perehtyä uusiin ohjeisiin joilla jonkin nutun saisi väsättyä. Jospa sitä innostuisi taas kun syksy ja sateet saapuvat.

Vauvakirjan olin minäkin unohtanut ihan kokonaan, hyvä kun tuli puhetta :D Pitääkin käydä ostamassa heti kun vaan kaupoilla käydään.

Tänään iltapäivällä kolmas neuvolakäynti. Olen näköjään unohtanut kokonaan näitä aikoja tänne mainita, jospa seuraavan ajan sitten listaankin päivittäisi. Vähän jännittää onko paino noussut, vaikka paljoa ei pitäisi olla kiloja tullut. Onneksi loma loppui niin ei "tarvitse" enää herkutella niin paljoa :LOL:

Titti: itse en ole uskaltanut käyttää katkarapuja ollenkaan sellaisenaan vaan ne harvat kerrat kun olen syönyt on pakastetut katkaravut olleet hyvin kuumennettuja. En tiedä onko suolaliemeen säilötyt kiellettyjä jollei niitä kuumenna mutta itse olen varmuudeksi kuumentanut kaikki merenelävät :) Leikkeleistä olen popsinut erilaisia kinkkuja ja meetvurstia silloin tällöin leivän päällä. En usko että niissä olisi rajoitteita mutta joku fiksumpi korjatkoon jos olen väärässä.



Mijau ja Papana 17+6
 
Sokerirasitus on vapaaehtoinen, kuten kaikki muutkin tutkimukset, neuvolat ym. raskauteen liittyen. Itsellä olisi ilmeisesti myös sokerirasitus edessä lievän ylipainon takia, mutta en aio kyseiseen tutkimukseen osallistua ellei jotain konkreettista epäilyksen aihetta sairauden suhteen ilmene. Ikäni puolesta minun ei kuitenkaan tarvitsisi tutkimuksiin osallistua.

Varsinaista vauvakirjaa ei ole vielä hommattu, vaikka kovasti on valikoimaa katseltukin. Äidiksi-kirja minulta kyllä löytyy ja siihen olen kyllä tehnyt merkintöjä raskauden ajalta.

En nyt muista olenko jo sanonut, mutta iäksi minulle voisi päivittää 24 v.
 
Vauvakirjoista itselläni esikoisen kohdalla on Lapselliset-niminen kirja. Ja aijon tälle toisellekkin sellasen tilata lähempänä. Tossa on kaikkea erilaista mitä esim kaupan perus vauvakirjoissa. Parasta tossa kirjassa on kohta, missä haastatellaan lasta kysymyksin, kuten mikä on lempiruoka ja mikä hänestä tulee isona. Niitä on varmaan hauska lukea sit myöhemmin. Sit siinä on paikka vauvalla olleelle sairaalan rannekkeelle, hiustupsulle yms. Ihana kirja. Voin suositella.

Mä taidankin keskustella ens viikolla siitä sokerirasituksesta neukkatädin kaa. Jos ei suvussa yms oo mitään hälyyttävää ja viimeksikin kaikki oli ok, ni mäkään en taida siihen seulaan osallistua. En tiiä voiko sitä sokerijuttua muusta huomata kun tekemällä ton testin?

Hiivasta, täällä syödään kyllä raskaustablettien lisäks maitohappotabletteja sillon kun muistetaan, eli melkein päivittäin, mut nyt aloin miettii et voiko hiiva tulla mieheltä? Et olisinki jotenki kierteessä? Ja tosiaan, nyt on tullu vedettyä karkkeja melko monena päivänä taas :/ salmiakki on alkanu maistuu niin hyvältä.

Kohta penkoo kirpparia. Jospa löytäsin halvan vaipparoskiksen :)

Kusma ja Robin 19+4
 
Vieläkö mahtuis mukaan yksi tammikuisen odottaja? Ikää 27v, kolmas lapsi (poika -07, tyttö -08) synnärinä KOS. Miehellä lisäks 2 lasta eli tammikuusta alkaen aiheutamme pahennusta kaupassa 5 lapsen voimin :) Perheeseen kuuluu myös 2 pientä koiraa sekä 2 kissaa. Raskauksia takana useita, joista moni on päätynyt keskenmenoon, tästä syystä en aikasemmin uskaltanut mukaan liittyä. Tämä raskaus on edennyt huimaa vauhtia eteenpäin pää pöntössä. Nyt onneks tuntuu, että pahoinvointi hieman hellittää, kunhan vaan muistaa syödä koko ajan (pelottaa ajatuskin seuraavan neuvolan punnituksesta!!). Mahaa ei voi päästää tyhjäksi olleskaan, muuten tulee heti aivan järkyttävä olo. Pahoinvoinnista johtuen oonkin ollu varma pojasta (ekassa raskaudessa oksentelin yli 7kk ja tokassa ei ollu edes huono olo), mutta kun olo on vähän hellittänyt, en enää pistäiskään päätäni pantiks. Listaan vois kuitenkin päivittää vahvan poika-olon :) Käsityöt kuuluu oleellisena osana mun elämään ja oonkin nyt virkannut meidän pienokaiselle peittoa. Lisäks oon ostellut kankaita, jotka ajattelin leikellä ja ommella pieniksi vaatteiksi. Mammavaatteisiin jouduin siirtymään jo jonkin aikaa sitten ja maha on tänä päivänä ihan hirmusen iso! Mulla on kyllä aina ollu iso maha joka raskaudessa, välillä vaan iskee ahistus, kun joillakin maha näyttää tältä vasta loppu metreillä. Jotain piti kysyäkkin, mutta se hävis jo mielestä, palaan siis kunhan muistan :)


Heja & Hups 16+2
 
Vauvakirjasta sen verran että mä olen varmaan maailman maanisin kirjoittaja, se neuvolasta saatu äidille/isälle-kirjanenkin täyttyy kovaa vauhtia. Niille sivuille en oo osannut mitään kirjoittaa joissa on kysymyksiä neuvolaan jne, mutta kirjoitan niin ahkerasti että ne varatut sivut on loppu samantien ja kirjoitan yleensä sen viikon sivulle oloista ja yleisistä tekemisistä jne. Saas nähdä löydänkö ollenkaan sopivaa vauvakirjaa, sillä haluan sinne kaikki paino- ja pituuskäyrät, tilaa valokuville, hiuksille, kuiteille ja vaikka mille. Teen sen kirjan itse jos näyttää siltä että ne kaupan kirjat ei mulle "riitä". Mä kirjoitan päiväkirjaakin, ja kirjoitan sinne aina niin paljon melkein ihan kaikesta alkaen näkemistäni unista päättyen päivällä kuulemiini vitseihin, että mun mies sanoo niitä tilikirjoiks, tilitän sinne kaiken. :D Oonki usein voinu tsekata sieltä että mitä milloinkin tuli tehtyä/sanottua.

Syksy! <3 En malta odottaa. Rrrrrakastan syksyä, ruskaa, tuoksuja, pimeyttä, sadetta.. En tiedä mitään ahdistavampaa vuodenaikaa kuin kesä, kuuma kamala hikinen päivä täynnä hyttysiä ja ei pilvenhattaraakaan taivaalla. Saan migreeniä valosta ja mulla on myös se ihon pigmenttihäiriö, palan helposti ja pigmentittömät kohdat muuttuu pinkeiks ja kutiseviks. Oonko muuten tosi tarkka siitä että vauvallekin ostetaan aurinkolasit sillä eihän pikkunen osaa itseään valolta suojata. Ja levittelen varmaankin ihan hysteerisesti noita aurinkorasvoja, itselläkin käytössä lasten kun niissä on kovimmat suojakertoimet.

(.) Maha kasvaa mutta paino putoaa kokoajan vähän ja tasaisesti. Jotenkin kamalaa. Ja olo on tosi nuutunut kokoajan. Tänäänkään en sit5ten saanut syötyä mitään, väkisin vedin pari veneperunaa naamaan kun tytärpuoli niin ylpeenä niitä teki isin kanssa. Mutta ylöshän nekin tuli. Tuntuu, että elän pääasiassa Mountain Dewillä ja Jaffalla. Pahoinvointilääkkeet ei auta enää minuuttiakaan, ei vaikka pitäisin niiden välillä päivä kausien paussia. Ne tosiaan tepsi aika liki sen kaks kertaa.. Selkä särkee ja päänsäryt tekee mut ihan hulluks. Ja mies vaan köllöttää vieressä ja mua ottaa salaa päähän kun sen ei tarvi kärsiä MITÄÄN tän vauvan eteen, mä en edes nalkuta, napise tai riehu. Huoh.

Sariza ja seamonkey rv 16 *POKS* heti kun kello lyö yli keskiyön :p
 
Tulipa Alexandran viime viestistä mieleen että mullekin vois päivittää iäksi 24! :)

Eilen oli neuvola ja kaikki näytti oikein hyvältä, paino noussut kilon viime käynnistä kuten epäilinkin. Sydänääniä kuunneltiin tietysti myös ja se hakkasi hurjaa vauhtia taas, 142 kertaa minuutissa :heart: Seuraava neuvola onkin 3.9

Kyllähän veren sokeriarvot ihan perus verikokeellakin saa mitattua, en sitten tiedä kuinka suppeat tiedot siitä saa kun sokerirasituksessa kuitenkin usealta tunnilta otetaan tiedot :confused:

Sarizan olot ilmeisesti vaan jatkuu samana :( Toivottavasti pahoinvointi loppuisi, kovasti tsemppiä sinne! :hug:

Olen miettinyt raskausajan joogaan ilmoittautumista, olisiko kenelläkään kokemusta kyseisestä jumpasta? :)

Täällä uupumus vaan jatkuu. Öisin ei oikein saa kunnon unia nukuttua, hirveän kevyttä unta vaan kaikki yöt. Eilen illallakin kesti nukahtaa kamalan kauan ja aamulla taas heräsin ties kuinka kauan ennen kellon soittoa :( Ja lihakset jumiutuu kamalan helposti vaikka juon vettä mielestäni aika paljon. Nytkin vasen etureisi jostain syystä aivan juntturassa vaikken ole mitään tavallisesta poikkeavaa tehnyt. Päänsärky on täälläkin tuttu vaiva, särkylääkkeet yritän kyllä pitää minimissä.

Energisempiä aikoja odotellessa
Mijau ja Pompula 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82
Äitiys- tai raskausjoogaa kaikille suosittelen. Olen itse harrastanut astangajoogaa muutaman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti ja käynyt oman joogakoulun raskausjoogassa viime raskaudessa. Nyt se valitettavasti on vielä kesätauolla, vasta syyskuussa alkaa, niin olen käynyt kertaalleen kokeilemassa toisen joogakoulun äitiysjoogaa. Tekihän sekin ihan hyvää, kun pitkästä aikaa teki edes jotain liikunnallista (nimimerkillä pelkkä seisominen hengästyttää). :) Astangapuolella harjoitus on siis äitiysjoogassakin mielestäni hieman rankempi kuin muissa joogissa. Mutta kaikki tehdään tietysti omaa kehoa kuunnellen - erityisesti raskaana ollessa - ja mitään suorituspakkoa ei ole. Notkeutta ei tarvitse löytyä ennestään eikä muitakaan "erityistaitoja". :)

Sokerirasitus on iän puolesta täälläkin edessä joskus lähempänä 30 viikkoa. Viime kerrasta muistelisin, että sokerilitku oli ihan hyvän makuista, mutta aiheutti aikamoiset tykyttelyt. Silloin arvot oli sallituissa rajoissa, toivottavasti nytkin.

Tämä malttamaton odottelija varasi 4D-rakenneultran yksityiseltä viikolle 18+3 (kunnallinen on vasta 20+0). Malttamattomuuden lisäksi on jotenkin niin epävarma olo, että en uskalla kertoa raskaudesta töissä tai muutenkaan vielä avoimemmin. Onko muita menossa yksityiselle rakenneultraan?

maisa82 rv 15+1
 
Iltapäivää tai pikemminkin iltaa.

Sori immeiset kamalasti etten ole päivitellyt teidän tietoja, mutta tää viikko on yhtä härdelliä. Häät (ei omat) tulossa ja koko viikko meny niiden tiimoilta. Nyt pikaseen kirjottelen ja päivittelen, kun sit loppu viikko menee taas täysin menojen kans. Tänään kyllä kotona, mutta hommia täälläkin piisaa. Ei uskos, että oon menossa vieraaksi häihin :LOL:

Minä en nyt muista mitä kaikkea täällä oli kyselty ja kirjoteltu, en sen puoleen kyllä nyt jaksakaan kunnolla keskittyä. Väsyttää niin maan perusteellisesti. Raskaus ja kiire ei ole yhtään hyvä yhtälö siihen päälle vielä aamuvuoro. No näillä mennään nyt :) Palailen kirjottelemaan kunnolla sunnuntaina.

Tänään poksuu 18+0

Kolibrinkukka
 
Tänään käyty neuvolassa (tokaa kertaa tässä raskaudessa) ja menossa vko 18:
Pissa puhdas ja verenpaineet ok. Hb raudan syönnistä huolimatta 115.
Sf-mitta 16cm ja masu tuntuu nyt ottaneenkin jonkun kasvupyrähdyksen kun ei omat housut enää jalkaan mene. Edellinen neuvola oli 2kk sitten, josta painoa ei ole kertynyt ihan kahta kiloakaan, vaikka ihan viime ajat olenkin syönyt suunnilleen kaksin käsin kaikkea mitä ikinä eteen tulee... ruokahalu melkoinen siis.

Neulomisesta joku kysellyt: Itse sain viime talvena jonkun neulomispuuskan ja neuloin kaikille perheenjäsenilleni sukat ja tytön vauvanukeille vaatteita. Nyt on sellainen olo, että jahka saan nuo ystävän vauvalle valmistuvat "junasukat" valmiiksi, niin jotain tarttis tehdä... ehkä jotain tällaista Novita Oy - Neulemalli: Neulottu vauvan kietaisuhaalari (Muksuextra 2008) tai jotain muttua tai myssyä ainakin. Ehkä joku päiväpeitto pinnasänkyä koristamaan tms. Ja tosiaan, minä neuloin viime talvea ennen viimeksi joskus 15 vuotta sitten jotkut säärystimet enkä aiemmin halunnut ajatellakaan mitään villasukkien tekoa, joten kyllä sitä aloittelevaatkin oppivat nopeasti ja helposti!
 
Se sokerirasituksen litku oli yök yök yök : ppp niin makeeta, ite piti aluks pidätellä ettei oksenna sen jälkeen :( Ja se määrä, kun olin ekan kupin juonut ja olin varma että jes ei enempää, niin ei kun vielä toinen kupillinen perään... ;( Huhhuh :D

Mä jäin rasituksessa kiinni paastoarvosta, raja oli vissiin 5.3, ja mulla oli 5,5. Neuvolasta annettiin sokerimittari kuueks päiväks kotia, että sain mittailla arvoja, niin kaikki oli reippaasti alle raja-arvojen! Jee, ei tartte mittailla enää (paitsi joskus loppuraskaudessa vielä toinen viikko varoiks)! Ekassa raskaudessa jouduin jostain syystä mittaamaan piiitkän aikaa, vaikka arvot oli silloonkin aina ok. Ja vaikka mulla esikoisen aikaan oli raskausdiabetes, niin siitä synty just ja just päälle kolmikilonen. Että enpä usko että tartte nyttekään huolissaan olla :)

Heja Tervetuloa! :)

Sariza Ikävää, ettei olot oo vielä ilmeisesti yhtään paremmat kuin aiemmin! Voimia! :) Ja kyllä se viimestään puolen vuoden päästä on ohi ;)

Mijau Mulla kanssa on jotenkin nukkuminen häiriintynyt. Ja iltaisin en vaan millään malttais mennä nukkumaan...

viii 16 POKS! :D (aivan, sariza oot samana päivänä pokspoks! :D Katotaan kumpi meistä synnyttää eka ;) )
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82
Osaisiko enkuli tai joku muu neulomisesta innostunut neuvoa löytyykö jostain nettisivu jossa ihan kädestä pitäen selitettäisiin idiootille neulomistermit? :D Avasin linkin Novitan sivuille ja heti pisti silmään mitä hemmettiä tarkoittaa "ainaoikea neule" ja ties kuinka monta muuta ihme fraasia joita en vaan meinaa ymmärtää ja siihen meinaakin koko neulomisprojekti tyssätä. Aikalailla asian vierestä tämä kysymys mutta kiitos jos joku osaa auttaa :)

Maisa: houkuttaisi todella paljon käydä yksityisellä ultrassa mutta vähän mietityttää hinta : / Ei se rahasta sinänsä ole kiinni mutta pihiys iskee kun kuitenki nähdään parin viikon päästä pikkuinen np-ultrassa ja sitten ei olekaan kun "enää" 20vkoa kun tavataan ihan kasvotusten. Saa nähdä jos sitä vaikka np-ultran jälkeen ei jaksakaan odottaa synnärille asti, en tosin yhtään tiedä mitä mieltä mies on tästä aiheesta :D

Eilen illalla olin juuri nukahtamaisillani kun alkoi yhtäkkiä tuntumaan masussa kova jumpsutus. Siellä se pieni riehui, teki mieli mieskin herättää mutten viitsinyt kun raukka oli niin väsynyt rankan päivän jäljiltä ja tuskin vielä masun päältä olisi tuntenutkaan vaavia. Mietityttää jo miten kovin liikkeet tulevat tuntumaan kun pikkuinen kerää lisää voimaa ja kokoa kun nyt jo tuntuu noin selvästi :D


Mijau & Muru 18+1
 
Helou,

Heti alkuun ällöjuttuvaroitus :D

Täällä uusi "ihana" vaiva ilmennyt, jota ei ensimmäisessä raskaudessa ollut... eilen alkoi kesken päivän jatkuva "paineen" tunne alavatsalla / rakossa. Tuntuu kuin rakko olisi koko ajan aivan äärimmilleen täynnä, eikä tunne poistu vaikka kävisi vessassa. Eilen jopa vähän kouristi ikävästi ja alkuillasta oli ihan superhuono olo. Soitin tänään neuvolaan ja käskivät käydä antamassa pissanäytteen, että saadaan selville onko tulehdusta. Mutta saattaa kuulemma olla myös vaan, että vauva tai kohtu painaa juuri pahimmoilleen rakkoa. Jos näin on, niin pahasti painaa kyllä, ja jo tässä vaiheessa! Saapa nähdä miten käy.. huomen aamulla käyn näytteen viemässä. Puuh.

Mutta sitten omista oloista muihin aiheisiin..

Äitiysjoogaan suunnittelin meneväni nyt syksyllä. Kaveri houkutteli myös hot joogan alkeistunneille, osaakohan joku siitä sanoa onko jo liian raskas näin keskiraskaudessa? En ole aiemmin sitä kokeillut, kevyempää hathajoogaa lähinnä harrastanut (en jatkuvasti enkä aktiivisesti, mutta useampia kursseja käynyt kuitenkin).

Minä en jostakin syystä ole innostunut neulomisesta, vaan virkkaaminen on se mun juttu :) Onneksi lähipiirissä on kuitenkin useita, jotka osaavat neuloa, joten jo ensimmäisen lapsen "jäljiltä" on ihania luomuksia tallessa tulevaakin varten. Enkuli, tuo kietaisuhaalari näyttää tosi ihanalta! Itse ajattelin virkata neuletakin vauvalle, langat ja ohje jo on, mutta saas nähdä saanko aikaiseksi. Ompelen sitten paljonkin, ja vauvalle on jo pikkuinen tilkkupeitto puoliksi valmiina, mahdollisesti saattaa muutakin tulla vielä hurauteltua. Niitä pikkuvaatteita kun tekee niin nopsaan :)

Me ei käydä yksityisellä ultrassa, kunnallinen rakenneultra on n. 1,5 viikon päästä. Jaksanen siihen odottaa, vaikka tiukkaa voi tehdä ;) 4D-ultra olisi kyllä mukava kokemus sinänsä, en ole sellaisessa ollut.

Sokerirasitukseen minulla ei kuulemma tarvitse nyt toisessa raskaudessa mennä, vaikka olenkin yli 25 (sekö se ikäraja on?!), kun ensimmäisessä ei ollut mitään häikkää eikä ylipainoa tai sukurasitusta ole. Olihan se juotava litku makeaa, mutta kyllä minä sain sen ihan hyvin alas eikä tullut mitenkään erityisen paha olo. Mutta yksilökohtaistahan se tietysti on miltä tuntuu ja maistuu :) Mutta halusin vain sanoa niille, jotka eivät ole käyneet ja ovat menossa, että ei se välttämättä niin kauhea kokemuskaan ole, riippuu aivan henkilöstä :)

Titti, minä en ainakaan ole vältellyt kotimaisia leikkeleitä, mielestäni ei ole mainittu siinä ruokakielto/-suosituslistassa niistä mitään, jonka neuvolasta sain. Suolaliemessä olevista katkaravuista en kyllä osaa sanoa.

Sarizalle jaksamista ikävään oloon! Soisi kyllä jo helpottavan kun olet niin pitkään saanut kärsiä tosi pahasta olosta! :hug:

Nytpä sitten työhommiin taas. Hyviä oloja ja mukavaa päivää kaikille!

Mountain 20+1 (puoliväli ylitetty, jihuu)
 
  • Tykkää
Reactions: sariza82
Mountain helpottavaa kuulla, että kaikki ei koe sokerirasituksessa juotavaa litkua ylivoimaisen ällöttävänä. Meillä päin tosiaan kaikki yli 25v rasitukseen joutuu, siispä myös minä vaikka lähtöbmi oli 20 eikä sukurasitetta tai muuta syytä ole.

Minäkin yritän taas alkaa urheilemaan enemmän kun olo alkaa hiljalleen olla kohenemaan päin. Normaalisti käyn jumpilla 3-5 kertaa viikossa, mutta nyt huonon olon ja armottoman väsymyksen vuoksi jumppailu on jäänyt todella vähälle. Paino nousee humisten ja alkaa jo pännimään tämä löhöily. Väkisinkin vertaa edelliseen raskauteen joka oli paljon helpompi ja energisempi.
 
Heipä hei!

Pahoittelut, ettei oo tullut tänne vähään aikaan kirjoiteltua kun on tullut enemmän roikuttua tuolla fb:n puolella. Teidän juttuja oon kyllä yrittänyt täällä seurailla :)

Vauvakirjan täyttö jäi esikoisen kohdalla aika vähille, kun en tykännytkään siitä kirjasta. Nyt oon suunnitellut, että ostaisin jossain vaiheessa samanlaiset vauvakirjat kummallekkin. Oon ahkerasti tehnyt myös ifolorkirjaa esikoisen ekasta vuodesta. :)

Eilen illalla tunsin ekaa kertaa pari napakampaa potkua käteen asti vatsan läpi! Ihan pelästyin :D Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja ensi viikolla neuvola, saa nähdä mitä puntarin lukemat näyttää..

Mä täällä odottelen jo koulun alkua innoissani! Oon suunnitellut itelleni vuoden lukujärjestyksen ja yritin huomioida äitiyslomankin siinä. Iltalukio on kyllä siitä hyvä, että pystyy hyvin suorittamaan kursseja itsenäisestikkin ettei jää niin paljoa jälkeen kun äippälomaa viettelee. Pyrin, että jaksaisin ainakin joululomaan saakka käydä siellä koulussa, mutta tietty omien vointien mukaan mennään. :)

Valpuri rv16+4
 
Voi ei, vieläkö näitä uutisia tulee :( voimia Kirpulle!

Täällä oli myös paineen tunnetta johonkin aikaan. Mut ne hävisi pois. Ja paineen tunne tuolla takapäässä oli myös mutta sekin hävisi ainakin vähäks aikaa. Melkoisesti lapsi liikkuu, että katotaan jaksaako se loppuun asti touhuta noin kovasti <3

Onko muilla alkanu supistukset? Täällä niitä tulee. Ekan kohalla ne alko ennen puoltaväliä. Jännityksellä odotan mikä on alapään tilanne lääkärineuvolassa joskus rv 26.

Mut neiti heräs, pakko mennä.

Kusma ja Robin 20+2 (neuvola huomenna ja RU jo torstaina <3)
 
Mulla supisteli eilen aika kipeestikin. Oli vaan todettava, että jos meinaa sen olon välttää, pitää jättää tekemättä yksin isommat siivoukset. Jouduin ihan Panadoliinkin turvautumaan.

Fb-ryhmästä pitikin kysyä. Onko kuinka paljon niitä, jotka ei ryhmään mahtunu? Mietin, että jos useempi on ulkopuolelle jäänyt, olisko ihan hölmö ajatus perustaa toinen? Niin meillä oli aikoinaan elokuisissakin :)


Heja & Hups 17+0 (en uskonut, että enää näin pitkälle pääsen!!)
 
Kirpulle :hug: !

Kiitos enkuli linkistä, täytyykin pikapuoliin tutustua että ehtii jotain vauvalle tekemään :)

Mulla ei vielä ole supistellut, välillä vaan kouraisee aika kipeästi alavatsaa jos teen jonkin äkkiliikkeen.
Oltiin metsässä paljon viikonloppuna keräilemässä sieniä ja marjoja ja kyllä sai tuntea sen kintuissaan seuraavana päivänä! Ikinä ei aiemmin ole metsässä samoilu vetänyt alaselkää ja jalkoja noin jumiin, luulen että iskias vaan innostui kun en tajunnut yhtään venytellä. Tyhmästä päästä tosiaan kärsii koko ruumis... :headwall:

Väsymys on jotain ihan kamalaa varsinkin näin maanantaisin, en oikein saanut yöllä nukuttua kun asiat pyöri mielessä taas kerran. Itkin viikonloppuna aika paljon, jotenkin tuntuu että kaikki on nyt todella raskasta ja menee päin persettä :'(


Mijau & Pallero 18+5
 
Voi Kirppu <3 :( Voimia!

Mulla ei oo supistellut vielä, ei ainakaan kipeesti. Äh, en oikeen ikinä tunnista ittessäni mitään oireita vaikka niitä oliski :D Hitsi vie ku esikoisenki olisin synnyttäny kotiin jos mies ei ois ollu kotona, ku ei ne synnytyssupistukset mun mielestä ollu "oikeita" supistuksia (vaikka oli kipeitä) :D ÄLYPÄÄ MINÄ ;) :D :p

Aika menee niin hitaaastiiiii.... Nyt tuntuu ettei viikot liiku mihinkään! :eek: Heh, eikä olla vieläkään kerrottu kellekkään ;)

viii 16+5 :)
 
Neuvolakuulumisia...

Hemoglobiini oli 128, mut väsyttää hirveesti. Alan syömään puolikkaa rautatabun päivässä raskaus pillereiden lisäks. Jos auttas. Normisti hemppa 130-140 ni toikin heitto voi kuulemma johtaa väsymykseen :(

Verenpaine alle 100!!! Ihme kun huippaa joka välissä. On kuulemma hirvee pyörtymisvaara, eikä saa verhoja vaihdella ;D miehelle nauroinkin et millos vaihat meille verhot :D täytyy syödä enemmän suolaa jos auttas. Salmiakkiakin voin syödä nyt hyvillä mielin. Ihmettelinkin eilen et miten pienellä kävelylenkillä voi hengästyttää niiiin paljon, mut tässä selitys. Tuntu et kunto olis laskenu aivan nolliin.

Paino noussu alle 3kg. Tai kun vaatteet ottaa pois ni kaks kiloo. On kuulemma ihan ok, mut tenttas mitä ja miten syön. Eipä sille mitään voi jos paino ei nouse. Hirveesti en oo lenkkeillykkään, ni sekään ei voi selittää asiaa. SF mitta kuitenkin 17cm et maha kasvanu ainakin normisti. Keskikäyrän yläpuolella.

Sokerirasituksessa mun ei tarvi käydä. Mikä helpotus. Syynä kun ekassa arvot oli ok, ei sukurasitetta ja painoindeksi on ok. Sit jos pissassa on sokeria ni sit laitetaan rasitukseen.

Sydämmenlyönnit oli 146 <3 Ja eka täti sano et saas nähä joutuuko etsimään jos on kerta vilkas, mut ääääh, nehän kuulu tosi hyvin heti. Kuulemma kun ei oo mitään ylimäärästä välissä ni kuulu aina välillä sellanen pyörähdys ihan kun se pikkunen olis heittänyt kuperkeikkaa :) vilkas tosiaan on. Tuntuu ettei se nuku ollenkaan. Mies oli nähnyt viimeyönä unta et meille tulis poika. Saas nähä. Tänään tuli sit ajatus et aivan sama kumpi siel on. Mä rakastan sitä silti :)

Kusma ja Robin 20+3
 

Yhteistyössä