*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

Mutzilla ja muutkin: Missä noi lonkkakivut tuntuu, ihanko tuossa lonkassa (jalan sivulla) ja vai nivusten kohdalla..? Mökillä kun jouduin nukkumaan kovalla alustalla kyljellään tuli lonkka tosi kipeeksi, onneks kotona on kunnon sänky. Mut kävellessä ei vielä onneks ole ollut mitään ns.liitoskipuja. Siksi haluaisinkin tietää, että missä ne liitoskivut tuntuu ja millaisia ne on?

Kuinka monella on jo joku tukivyö käytössä? Ajattelin pian ottaa käyttöön, jospa sitten tukisi tuota selkää jo ennenkuin tulee ongelmia ja jos se estäis niiden raskausarpienkin tulemista.

(.) Täällä kaikki hyvin. Ötys liikkuu useasti päivän aikana. Tänään on mässypäivä ja torstaina sokerirasitus, eli alkuviikko pitääkin ottaa sitten nätisti, ettei oman mässäilyn takia siellä kärähdä.

Marde ja Milli 24+1
 
mulla on ne kivut mitä ilmeisimmin tuolla liitoksissa syvempänä, tosta ristiselästä sivuille on pallerot niin niissä on se kipu mulla ja parhaimmillaan ei meinaa ylös päästä tai tuntuu et jalka pettää alta kun kivun takia ei voi siihen varata painoa..

todella tuskallinen vaiva ainakin miulla ja minulla lähinnä rasitusvaivana, mut ei tartte kuin imuroida kun on jo kovat tuskat siellä ja jos liikaa makookin niin sitten kanssa, eli mikään ei ole hyvä, mutta vauvan takia kyllä kärsin nyt nämä, viimeistä raskautta viedään, joten läpi harmaan kiven vaan tän tuskan kanssa:rolleyes:
 
mulla on ne kivut mitä ilmeisimmin tuolla liitoksissa syvempänä, tosta ristiselästä sivuille on pallerot niin niissä on se kipu mulla ja parhaimmillaan ei meinaa ylös päästä tai tuntuu et jalka pettää alta kun kivun takia ei voi siihen varata painoa..

todella tuskallinen vaiva ainakin miulla ja minulla lähinnä rasitusvaivana, mut ei tartte kuin imuroida kun on jo kovat tuskat siellä ja jos liikaa makookin niin sitten kanssa, eli mikään ei ole hyvä, mutta vauvan takia kyllä kärsin nyt nämä, viimeistä raskautta viedään, joten läpi harmaan kiven vaan tän tuskan kanssa:rolleyes:

Just samanlaista kipua täälläkin. Ja kun kipu iskee, niin makoileminen pahentaa tilannetta niin ettei pääse ylös eikä kävelemään. Parasta on vaan venytellä kevyesti ja käppäillä ympäriinsä :D

Eilen oltiin spa-hoidoissa miehen kanssa. Oli ihanaa saada kuuma höyryhoito selälle, niin hyvää teki molemmille! Toinen hoito oli sitten kirkasvalohoito, joka pitäisi auttaa kaamosväsymykseen. Lämmin vesiallas sai sitten aikaan harkkasuppareita, joten uiminen jäi vähemmälle. Nyt ihanan rento olo, ja kiva mennä huomenna taas töihin. :xmas:

muoks. tänään rv 22+6, ja huomenna alkaakin jo rv 24 :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Miekin voisin hypätä mukaan tähän kelkkaan :) Oon 23- vuotias nuori nainen, ja laskettu aika on 29.1. Esikoista odotellaan miehen kanssa :)
Raskaus on menny tosi hyvin, lukuunottamatta sitä että np-turvotusta meidän pienellä oli 3,5mm ja riskiluku oli 1/45. Silloin kun tuon asian kuuli, niin se tuntu maailman lopulta,mutta ei todellakaan enää :heart: Vauvan potkut ja liikkeet tuntuu...sanoinkuvaamattomalta.

Huomenna meillä on kauan odotettu rakenneultra! Pelottaa ja jännittää yhtäaikaa. Toivon vaan, että kaikki on pienokaisella kunnossa <3 Ja ihanaa nähä pieni siellä kuvaruudulla, kun se on kasvanu ihan hirveesti viime näkemästä :heart:

Mitenköhän saan yöllä unta..;)

NeitiAurinko + Tiuhtikka 21+1.
 
NeitiAurinko Tervetuloa mukaan :) tulehan kertomaan rakenne kuulumisia ;) Tehtiinkö sulle jotain lisätutkimuksia vielä np ultran jälkeen? Eikö siitä ole mahollista saada se lapsivesitutkimus tai joku jos ite haluaa :eek:
Täälä ei lonkkakipuja ole onneksi.. liitoskipuja kylläkin.. kun äkkiä liikahtaa tai nousee ylös nii vihloo kovasti alavatsaan :/ tänäänkin se kesti varmaan puoliminuuttia..

21+0
 
NeitiAurinko tervetuloa mukaan!:wave:

Mulla välillä on toi oikean puolen lonkka kipeä. En tiiä mistä se johtuu. Yleensä sen huomaa kun nousee ylös sängystä tai sohvalta. Kovalla penkillä istumisesta ei niinkään kipeydy. Nyt on sit samalla puolella tuntunu semmosta pistelyä. Aivan kun joku tuikkis neulalla tuohon taipeeseen. Mihin kipuihin ne nyt sit lasketaan?

Viime yönä ei tullut nukuttua kovin hyvin kun on jostain kumman syystä toinen hartia/olkapää aivan jumissa ja kipee. Ei voinu kylkeäkään kääntää ettei olis kipeää käyny. Otin vielä tytön viereen nukkumaan kun oli kipeän olonen ja itkeskeli omassa sängyssä.

Tossa jsut muistelin että ensimmäisessä raskaudessa oli ongelmia selän knas kun oli se vti päässyt pahaksi ja tässä on nyt sit lonkka ja käsi. Olis se kvia kun ei olis mitään vaivoja ja sais vain nautiskella liikkeistä ja kasvavasta mahasta.:)

Rakenneultraa edelleen odotellessa hyvät syksyn jatkot.

-Lumis- ja Tuikku 20+2
 
Heipat täältäkin! :)

Käyn kyllä lukemassa joka päivä mutta ei ole tullut kirjoiteltua kun mitään isompaa ei tapahdu. Ja yleensä joku on jo ehtinyt kirjoitella vastaukseksi samat asiat mitä itse olisin kirjoittanut niin ei tule kommentoituakaan muiden viestejä...

Keskiviikkona ois sokerirasitus edessä. Harmittaa kun menee aamu ihan hukkaan mut kait sen kestää.
Maha kasvaa ja pikkuisella hirmuiset myllerrykset aina menossa. Alkaa noissa liikkeissä oleen jo voimaa, saapa nähdä millaista se on ihan loppusuoralla!

Karkki ja maha asukki 24+4
 
Hei kaikille. Vieläkö huolitte takaisin?!? Tipuin kelkasta kesäloman aikana ja alkusyksy on ollut ihan hulabaloota töiden kanssa, joten olen kyllä käynyt muutamia kertoja lueskelemassa kaikkien kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

Nyt aikaa on sitten vaikka ja kuinka. Ainakin nyt loppuviikon makaan sängynpohjalla sairaslomalla suppareiden takia ja koitan venyttää viikkoja eteenpäin =/ Eli jos huolitte vielä mukaan niin häiriköin teitä varmaan sata kertaa päivässä tylsistyneenä täältä sängystä!

Mussu & Myy :heart: 25+1
 
heippa tulin tänne kattelee kuulumisia teiltä. tänään oli täälläkin ultra
. Tämän ultran mukaan oltais taas LA 30.1 vaikka virallisesti on 2.2. :)
Kaikki oli hyvin ja sukupuolta ei selvitetty.

Savara voi harmi että on toi TTTS. :( toivottavasti punktiot auttais. muutaman viikon jos sinnittelee on hyvät mahdollisuudet vauvoilla jo. Olet ajatuksissa!

mussu täällä kans supistellaa ja nostokielto kaikkii yli 5kilosiin. including meidän pieni 1vee... :(
 
Hei!

Tervetuloa uusille ja vanhoille ja muillekkin jotka sattuvat lukemaan.


Liitoskipuja tai lonkkakipuja tai muita kolotuksia ei oo sen pahemmin ollut. Sellasta karmeen vauhtista kävelyä oon vältellyt kun siitä alkaa alakerta huutamaan.... Niin ja suppareita sellasesta tulee kun tulee pienemmästäkin.

Tsemppiä sinne Mussu! Sulla on tainnut ollakkin aikamoisia et oot joutunut ihan vuodelepoon.


(.) Omassa masussa kaikki hyvin. Tässä on vielä pari viikkoa seuraavaan tarkastukseen joten ei oo senkään takia raportoitavaa. Jännäilen vaan nyt ku kamu on raskaudessaan loppusuoralla et kumpi sieltä tulee ja milloin.


NP ja Pluto 23+4
 
Tervetuloa mukaan NeitiAurinko ja toivottavasti rakenneultrassa oli kaikki hyvin :heart:

mussu81 mukava, että kirjoittelit taas :) Toivottavasti supistukset ovat helpottaneet levolla!

K1rs1kka kyllä kuulosti ihanan rentouttavilta nuo teidän hoidot =) Pääsispä joskus itsekin..

Minulla ei ole vielä käytössä tukivyötä enkä kyllä omistakaan sellaista ainakaan vielä. Edellisessä raskaudessa sellainen oli lainassa mun siskolta ja taisin joskus harvoin pitää sitä.

Mullakin oli eilen jotain ihmeellisiä alavatsakipuja koko illan. Tuntui, ettei kunnolla voi kävellä..liekö ne sitten niitä löystymiskipuja :( No onneksi menivät ohitse.

Onko teistä kukaan lukenut sitä Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen kirjaa? Minä ostin sen kirpparilta ja luin sen sitten. On kirjoittajalla kyllä ollut rankka loppuraskaus ja henkisesti rankkaa synnytyksen jälkeen. Välillä tuntui, että jaksaako sitä edes lukea oppuun, kun oli niin kaikinpuolin hankalaa..kyllä voi masennus olla vaikeaa. Toivottavasti itse ei koskaan joutuisi noin pahaan tilanteeseen. :| vaan voisi iloita raskaudesta ja lapsesta synnytyksen jälkeen :heart:

Elmi ja Minni 23+2
 
Saatteko vielä muut hyvin nukuttua yöllä? Jostain syystä minun pitää kääntää kylkeä ihan jatkuvasti ja sekään kun ei käy ihan niin sutjakasti kuin ennen, siihen aina herää kun joutuu siinä ähisten vääntämään itsensä toiselle kyljelle. Töissä sitten olen todella väsynyt ja nytkin joku kesto v*tutus päällä, sitten vielä ruokin sitä v*tutusta katselemalla fb:ssa miehen exän kuvia yms. Ihan sairasta! Töissä ei jaksa kiinnostua mistään työjutuista kun kaikki ajatukset on vauvassa. Alkaa jo olla niin malttamaton olo, on niin jännää saada nyt se kauan toivomani tyttö etten malta odottaa että näen miltä hän näyttää ja muutenkin. Olisin jo ihan valmis äitiyslomalle. Vielä pitäisi reilu 2kk jaksaa. Mite te muut töissäkäyvät jaksatte? Joskus tuntuu että pakko kallistaa pää johonkin kun väsyttää niin törkeesti!

Vali vali...tänään taas tällainen päivä...

MamaDeDos + tyttäreni 21+5
 
Täällä nukutaan vielä onneks hyvin. Vielä noi öiset käännöksetkin onnistuu hyvin, vaikka pääasiassa nukun yön toisella kyljellä, selkä miestä päin. Mies kun saattaa vähän potkia yms unissaan, hänelle olen kyllä sanonut, että yritä nyt miettiä, ettet nuku sängyssä yksin. Kyllähän sitä monta kertaa yössä heräilee, mut ei onneks sen takia väsytä töissä. Ihmeen pirteä olo siis! :) Mullakin oli tuota kestovitutusta päällä vähän aikaa sitten, nyt se on taas jossain häviksissä ja hyvä näin. Se meinaan on raskas olotila! Onhan ne ajatukset jo äitiyslomassa, eikä huvittais olla töissä... se reilu pari kk tuntuu kauhean pitkältä ajalta.

Te joilla supistelee niin supisteleeko siis kipeästi? Mä olen nyt tällä viikolla havainnut sellaista alavatsan kiristymistä, liekö ne sitten niitä harjoitussupistuksia..

Marde ja Milli 24+3
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille:flower: Loppujen ultrakuulumisia odotellessa :)

Piipahdin tänne pikasesti vaan kertomaan neuvolakuulumiset ja vilkiasemaan että mitä muille kuuluu=) Sitten tarvii varmaan jatkaa töitä kun siitä mulle periaatteessa maksetaan:LOL:

Liitoskipuja mulla ei oo vielä tietääkseni ollut, ainakaan kovin pahoja. Pientä kolotusta alaselkään kävelylenkeillä, välillä häpyluuhun sattuu, mutta ei vielä mitään elämää hankaloittavaa
Nyt kun pahoinvointi on ohi, on olo ollut tosi hyvä. Vaikka urheillessa hengästyykin aika heti ja varsinkin yöllä kääntyillessä tai vessareissuilla alkaa huomaamaan, että sitä on yllättävän kömpelö. :D

k1rs1kka missä tollasia spa hoitoja oikein saa ja minkä nimisiä ne on? Kateellisena täällä lueskelen ja mietin että jos jossain pääkaupunkiseudulla olisi mahdollisuus niin voisin yrittää maanitella miehen mukaan :p

mussu81 voimia sinne :hug: toivottavasti lepäily auttaa ja pikkuinen malttaa kasvaa vielä pitkään :heart:

NullPoints tää ei nyt varsinaisesti liity mihinkään, mutta mistä saat näkyviin noi kaikki hauskat hymiöt?:D

ja Savaran kuulumisia täällä kans odotellaan :)

Tukivyöstä saakos sellaisia esim. lainaan jostain terveyskeskuksesta? Ja miten se eroaa jostain H&M:n myymästä masutuubista? Varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta kun ensimmäistä odotan niin kaikki on uutta :ashamed:

Sokerirasituksesta mua on kovasti ihmetyttänyt, kun tuntuu, että melkein kaikki täällä käyvät sellaisessa. Mulle ei vaan kukaan ole neuvolassa edes hiiskahtanut. Kysyin sitä sitten tänään, että eikö munkin pitäis mennä:D Täti sanoi, että nyt tän vuoden kesäkuusta on tullu uudet tiukat suositukset, jotka koskee just suurin piirtein tammikuusta eteenpäin LAlla olevia. Siksi kuulemma melkein kaikki joutuu siihen jossain vaiheessa, mutta mun ei kuulemma toistaiseksi tarvii mennä:)

Omaa napaa Meillä oli siis neuvola tänään (vihdoinkin!). Joku ehkä muistaakin, että kävin täälläkin murehtimassa kun paino ei nouse. Asia vaivasi sitten niin paljon, että kävin avoneuvolassa ilman ajanvarausta ja siellä vinkkasivat, että kannattaa syödä päivällinen kahdesti päivässä:) Tosi hassua, mutta ei mulla ollut käynyt edes mielessä, että niinkin voi tehdä:D:LOL: Tuntuu, että yleisesti vahditaan vaan sitä, että raskaana ollessa ei saa syödä sitä ja tätä ja ei saa paino nousta yli sen ja sen jne. : / Tuplasyöminen on kuitenkin toiminut hyvin, olen jaksanut paremmin ja vauvakin on ollut vilkkaampi. Nyt paino olikin noussut sellaista vauhtia, että neuvolatäti sanoi, että pikkuisella on selvästi kasvupyrähdys menossa.

Viikkoja: 22+5
Paino: +930g/vko
RR: 122/85
Hb: 128
Sf:20cm
Sykkeet:145
Liikkeet:++

Kuulostaa toi painonnousu omaan korvaan todella hurjalta, mutta alkupainoon nähden mulla on tullut vasta viitisen kiloa. Neuvolatäti sanoi, että yli kymmenen kiloa pitäisi mun lähtöpainolla tulla, mielellään jopa 15kg :D
Pikkuinen oli mahdottoman vilkas, pinkoi pakoon doppleria minkä kerkesi, ja sitten kun saatiin kuulolle niin alkoi potkia sitä:LOL:

Hmm, tulipas kuitenkin kirjoitettua paljon :D takaisin töihin ->

parel ja pikkuinen 22+5
 
parel joko oot rakenteessa käyny ? onko tietoa kumpiko on tulossa? :)
mitäs Maskalle ja duolle kuuluu ku ei ole täälä näykyny? :eek:

Täälä vain samaa rataa.. ei oikeestaan oo kirjotettavaa mutta kiinnostaa muiden kuulumiset :)
Kylkeä joudutaan tääläkin vaihtaan tunnin välein öisin.. tuntuu hirveen pitkältä yötki..
Ihanaa ku tänään tulee kadonneen jäljillä :) se on niin huippu!

21+2
 
Jossain terveysasemilla tukivyön voi kai saada lainaankin, mutta ei täällä meilläpäin. Niitä on erilaisia, kapeita tuonne mahan alle tukea tuomaan tai sitten leveämpiä liivimallisia, jotka antaa jo hyvän tuen selälle ja estää tosiaan aika hyvi niitä raskausarpiakin, kun tukee niin hyvin mahaa. Kaveri juuri käytti sellaista liivimallia ja mä saan sen tänään käyttöön, jes! Selkä on varmaan loppuraskaudessa aika lujilla, kun muutenkin on aika notkoselkä. Mahatuubi ei anna sellaista tukea.
 
Ja jos nyt pitkästä aikaa keskittys oikeesti kirjottaa tänneki :)

Ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista onnea kaikille :heart:

Ja kaikille uusille tervetuloa!

Savaralle hirveesti voimia, hurjalta kyllä kuulostaa trion matka :heart:

Muista kuukausiryhmistä, en oikeestaan koskaan niitä selaile. Sen vaan oon aina bongannu millon tulee uusia ryhmiä 2011 vuodelle :)

Synnytysvalmennuksista, täällä ei oo mitään järjestetty uudelleensynnyttäjille. Pojasta niitä ois ollu kuus yhteensä mutten käyny niissä. Enkä sitten tiedä onko mitään yksityisiä juttuja ku ei ne minua juurikaan kiinnosta.

Tukivyö on täällä kyllä jo käytössä ollu töissä monta viikkoa, ei ilman sitäkään juuri enää pärjää siellä. Parel toi tukivyö on sellanen joka oikeesti tukee sieltä mistä pitää. Niitäki ku on erilaisia. Voi ostaa ihan omaksi tai saa niitä ihan lainaakin tarvittaessa. Täällä vaan ne lainatykivyöt on ihan paskoja suoraan sanottuna niin ostin oman. Masutuubihan vaan on semmonen kangastuubi, ei se tue vaan sen tarkotus on peittää maha jos on esim. liian lyhyitä paitoja muuten. :)

Nukkumisesta, minä nukun ku tukki nykyään yöt. Semmoset 10h on just passeli pituus. Poika vaan oli kipeenä vlopun ja valvotti yöt niin aivan taju kankaalla olin itekki sitten.

(.) Sairaslomalla oon tämän viikon, alaselkä ja siitä säteilevä kipu tuli sitten kuvioihin. Lonkissa ei oo mitään vikaa, ei liitoskipuja eikä mitään muutakaan. Mutta toi selkä ei kestä. Ens viikolla ei ois ku neljä päivää töitä ja sitten alkais loma joten toivottavasti sen vielä pystysin ainaki käydä tekee. Ja mielellään vielä vaikka loman jälkeenki vähäsen. On toi siivoustyö vaan vähä liian rankkaa välillä. Neuvola mulla ois ens viikon maanantaina, sieltä saa kelan paperit mukaan. Sitten pitääki pistää pakkaus hakuun ja mennä vauvavakuutuski viimeistään hakemaan. Alkaa viikot jo kohta loppumaan enkä saa sitäkään hommattua tätä menoa, se vaan tuppaa unohtuu välillä tuolta haperosta päästä :LOL: Ja mitäpä muuta mulla piti vielä kirjotella, nyt ei taas yhtään muista. Mutta jospa sitä nyt muistas/joutas vähä useemmin käydä täälläki kirjottelemassa :)

Susanna & MyttyRyttynen 23+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Marde79 Onhan tämä vähän sellaista vuoristorataa että on päiviä jolloin ketuttaa ihan tosissaan eikä sille välttämättä ole edes kunnon syytä ja toisina päivinä taas rakastaa koko maailmaa ja onnella ei ole rajoja. Tuo 2kk tuntuu todella pitkältä ajalta mutta toisaalta kysehän on vaan joistain viikoista jotka varmaankin kuluu ihan nopsaan.

Piristin itseäni tuossa lounastauolla käymällä vaatekaupoilla katselemassa masussa matkaavalle tyttärelleni vaatteita ja meinasin pakahtua onnesta kun näin niitä toinen toistaan kauniimpia mekkoja yms. mutta mitään en osannut ostaa, pojille ostin parit pitkät kalsarit ja sukat! :D En kai ole vielä täysin sisäistänyt tätä tytön äidiksi tulemista. Molemmat kummilapsenikin ovat poikia joten tämä tyttöjen maailma on täysin outo ja vieras mutta kiehtova. Kai siihen sitten tottuu kun tyttö on maailmassa. Olisi kiva kuulla miten hyvin Kreecher on sisäistänyt ajatuksen tulevasta tyttölapsesta poikien jälkeen.

Eipä tässä muuta, viikon päästä sitten neuvolaan. Sitten kai saa ne kelan paperit täytettäväksi ja varataan aika keskiraskauden lääkärille joka on kai n. viikolla 26.

MamaDeDos + tyttäreni 21+5
 
huomasin just että mullahan on maanantaina neuvolaki :) jippii! saa ne kelan paperit sieltä sitte nii voi samantien juosta kelalle viemään lapun ja saa ihanan pakkauksen selattavaksi :)
Voi että nyt tuntuu kaikki tällä hetkellä niin ihanalta ku veronpalautuksista tuli lopulliset tiedot matkakulujen jälkeen ja elämä hymyilee <3 vaikka miehellä loppuki loma ja työt alko :)

21+2
 
Nukkumisesta : saan periaatteessa hyvin nukuttua, noin kerran yössä herään vessaan ja sitten mahallaan ei voi enää nukkua, se on vähän tylsää.

mamadedos: mulla on ainakin nyt ollut viikonlopusta lähtien pinna kireällä, en oikein tiedä miks, mut jos en ois raskaana, veikkaisin pms oireita :kieh:

tukivyö vs masutuubi: masutuubi on vaan vaatteiden jatke, itse käytän esim lenkkivaatteiden kanssa kun ei mene enää vetoketju kiinni niissä, tukivyö on tukevaa kuminauhaa/kangasta miten nyt sanois, oikein tukevaa materiaalia jokatapauksessa

supistuksista, vein ylimääräisen pissänäytteenkin labraan kun jonkinverran ollut niitä supisteluja, ei välttämättä kipeitä mutta "tuntuu", tänään taas pari sellaista.... vaikea sanoa onko kipua vai ei. Mut seuraillaan. Pissatulehdusta ei ainakaan ollut, semmoinen kai voi supistuksia tehdä.

vappupommi 24+6
 
kääkkis
Tervetuloa joukkoon NeitiAurinko :flower:

MamaDeDos: Pakko tulla kommentoimaan, koska mulla on sama juttu nyt tän tulevan pojan kanssa :LOL: Katselin eilen kaupassa vauvojen vaatteita ja mun silmät meni kokoajan vaan tyttöjen vaatteisiin!!! Aloin vaistomaisesti katsella omien tyttöjen kokoja, eikä ne vauvakuteet kiinnostaneet yhtään. Mietin vaan, että jopas on pojille ( varsinkin isommille pojille) suppeat valikoimat. Tuntuu, että tytöille löytää paremmin kaikkea. Ei siis tarttunut mitään mukaan, mutta ehtiihän sitä. Täytyisi kaivella tuolta vintiltä vauvakamoja ja katsella mitä siellä on sellaista, joka soveltuu pojallekin :) Sen mukaan sitten tehdä niitä hankintoja.

Nyt on mielialakin jo kohentunut, toivottavasti pysyykin nyt näin. Aloin olla jo niin kypsähtänyt, että harkitsin poislähtemistä. Kuitenkin saatiin miehen kanssa keskusteltua ja ilma vähän puhdistautui.

Onnea kaikille hienoista ultra ja neuvolakuulumisista :heart:

Mietin pitääkö nää mun viikon oikeasti paikkansa, vai meninkö laskuissa jotenkin sekaisin...
kääkkis ja "osku" 22+1
 
Heipsan taas pitkästä aikaa!

Tervetuloa joukkoon NeitiAurinko ja kivaa, että mussukin on palannut joukkoon! :)
Itsellä harventunut kauheasti tämä kirjoittaminen, mutta eiköhän se siitä aktivoidu taas, kun loma alkaa.

MamaDeDos, ihan just tuolleen olen sopeutunut tyttöodotukseen. Eli ihan hoomoilasena, että mitäs nyt. :D
Heti ultran jälkeen hain vaaleanpunaista ja ruskeaa villalankaa, joista tuli neulehaalari. 60-senttisellä ohjeella tein, lopputulos lähentelee minusta jotain 70-senttistä... Eli pikkuötys hukkuu sinne ainakin aluksi!

Kauhia käsityövimma on iskenyt muutenkin. Parista vanhasta Ikean fleece-viltistä tuli lämpöpussi turvakaukaloon, niin ei tartte sitten jokaista kauppareissua varten pukea koko vaatearsenaalia päälle. Villasukkia on tullut sarjatuotantotahtia isommille lapsille ja ukollekin lupasin omansa. Uhkasin kyllä käyttää ukkelin sukkiin lasten sukista jääneet jämälangat, jolloin lopputulos olisi vihreä-oranssi-violetti-vaaleanpunainen-siniraidallinen. :D

Jaksamista kaikille liitoskivuissa (ja muissakin kivuissa) kärvisteleville. Mulle iski kolmosta odottaessa viimeisen kuukauden aikana ja se oli ihan hirveää. Siinä ei paljon panadolit auttaneet, ihan sama, että olisi karkkia syönyt. Paitsi että karkki maistuu paremmalle.

Marde, mulla ainakin nuo supistukset ovat lähinnä mahan kovettumista ja kiristymistä. Jonkun verran välillä jomottaakin, etenkin, jos päivän mittaan on supistellut paljon. Nyt huomaa kyllä, että näitä on todella paljon enemmän, kuin kahta ekaa odottaessa. Ainakaan viimeisimmän tarkastuksen mukaan kohdunsuu on kuitenkin edelleen napakasti kiinni, joten ei haittaa, vaikka supistaakin. Mies saa välillä sätkyjä, kun joudun pysähtymään ja nojailemaan johonkin, että supparit menisivät ohi.

Hurjaa ajatella, että aletaan olla hiljalleen jo sellaisilla viikoilla, että ensimmäiset tähtöset saattavat putkahtaa maailmaan. Toivottavasti ei sentään kukaan ihan vielä synnytä. Kaveri sai aikanaan pojan viikolla 24+ ja sälli on nykyään reipas neljäsluokkalainen. Uskomattoman sinnikkäitä sisupusseja nuo vauvelit saattavat olla, vaikka kymmenen vuotta sitten näytti välillä todella surkealta pikkuihmisen tilanne.

Ihanaa vertaistukea, kun joku muukin siis "napsahtelee". Täälläkin on pinna tiukalla ja ukkokullan niskaanhan se sitten kaatuu. Pakko myöntää, että yllättävän sinnikkäästi tuo jaksaa mun kiukutteluni niellä. Saas nähdä, koska pato murtuu... Mutta hirvittää oikein, kun nyt jo on välillä lopen kyllästynyt tähän mahaan ja tukalaan oloon, kun ei se tästä loppua kohden ainakaan helpommaksi muutu. 22 takana, 18 jäljellä, great.

Mies oli kyllä itse sitä mieltä, että hän antaisi mitä vain, että voisi itse saada kokea raskauden. Pakko oli siinä kohtaa myöntää, että en antaisi tätä kokemusta pois mistään hinnasta. (tätä lausahdusta kannattanee välttää siellä viikon 36 jälkeen... ;D )

Kreecher ja Ötys
 
Täällä sitä ollaan :wave:

Onnittelut kaikille pojista ja tytöistä :flower:

Piti tulla sillon montaviikkoa sitten kertomaan ultrakuulumisia mut on ollut niin kiirettä tän muuton ja rempan kanssa et ei sitten ole jaksanut koneella notkua...olen koittanut pysyä kärryillä ja lukenut aina kaikkien kommentteja :D
Joo ultrassa kävin ja kaikki oli todella hyvin, kaksosilla kaikki ok! Poikia lupailivat ja nähtiinhän me ne itsekkin...:LOL:
Jännittää ovatko identtisiä vaikka ovat omissa yksiöissään...;)

Mullakin toi selkäpuoli vihoittelee ja kaikki kumartelu ja imurointi on sitä vihoviimeistä hommoo :kieh: Tuntuu et puukolla oikein iskee ja viäntelee sitä siinä paikallaan...ei pysty hengittämmään sissään eikä ulos :(

Pitäs alkaa varmaan hommailee lisää noita tavaroita puuttuu sänky, toinen sitteri, vaunut, hoitopöytä, joitakin vaatteita...varmaan vauvat ovat pikkuisia syntyessään joten pienemmät toppapuvut alkuun. Mut onneksi jotain on jo ennestään aiemmilta lapsilta. =)
Tosiaan on alkanut pelottaa et entä jos ne tulee aiemmin :( Kauheaa!!! Sanoin ukolle et pitäs varmaan jo jotkut nimet kehitellä, jos tulee tilanne et joovun sairaalaan ja vauvoille joovutaan hätäkaste tekee :'(

Nyt pitää käävä hieman taas käppäile kun alkaa selkää särkeä, mut kyllä täällä ollaan hengessä mukana!!!

Maska ja duo 22+6 :heart::heart: huomenna poksutaan =)
 
Moikkelis pitkästä aikaan! :wave:

Onpas sitä laiskistunut, kirjoitellut välillä fb:n ryhmässä :|Onnittelut rakenneultrauutisia saaneille![B]:flower:[/B]

Täällä voidaan ihan hyvin. Yöt nukun pershuurussa vaikka Sintti potkii silloin eniten :D Esikoistyttö taas oli yöt vaisusti ja mylläs päivät, tämä tyttö taitaa olla toista maata :LOL: Toivottavasti ei enteile yökukkujaa ;)

Supistuksia tulee, onneksi useimmiten niitä harjoitussellaisia, kivuliaat lähteneet levolla pois.

Kelan laput saa viedä työnantajalle huomenna, taas yksi etappi saapuu! Ja huomenna siis poksuu jo rv23! Aika kuluu nopsaan vaikka tammikuun loppupuolessa hillutaan :)

Maha kasvaa vauhdilla ja en meinaa millään ymmärtää, että tämä masu kasvaa näin nopeaan :D Esikoisesta kun se oli vielä kovin pieni, mutta nyt jo paljon isompi. Omia paitoja ei voi enää pitää, napa nauraa. Painoa tullut yhteensä 3kg lähtöpainoon.

Seuraava neuvola on 25+0, mutta käydään omaksi iloksi vielä 4D-ultrassa 24+0, saas nähdä muuttuuko tyttölupaus vielä ;) Meinaako joku muu mennä?:attn:

Lääkärineuvola on vasta 29+0 ja sillä reissulla tarttis viimeistään luovuttaa sairaalapaperi johon on rustattu vauvanimet sairaalalle :heart:

Tuplarattaat olisi aikomus ostaa, huutonetissä niitä on paljon, mutta kunto mietityttää ja mieli teksii ehkä kuitenkin ostaa ne uutena...hmmm : / Gracon olisi mieluinen a ei niin hirmu kalliit kuitenkaan...Noh onhan tässä vielä aikaa :)

Voikaahan hyvin!

Toive81 ja huomenna poksuva Sintti 21+6
 

Yhteistyössä