*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

*Tammikuun 2011 odottajien pino*


Meitä on 69 odottajaa




Laskettu aika/Nimi......Ikä.......Synnytyssairaala......Monesko

1.1
Minky......................25v..................VKS..............2
Karkki81..................29v.................OYS..............2
Mörrimöykky.............???...................TYKS...........3

2.1
lauraliina85...............24v................K-SKS.............2
täpläkäs....................26v................KÄT...............1
mussu81..................29v................OAS..............3
riidankylväjä............24v.................OYS................3

3.1
emeliina...................26v.................LS...............2
M1n1......................32v.................TYKS............2
Tuittu-...................27v.................TAYS...........1
Kasi82....................28v.................K-HKS.........3

4.1
Martta B.................27v.................KSKS..........2

5.1
BellaMarie................33v...................KÄT...........3

6.1
Mutzilla......................24v................KYS..............3
Memmu86.................24v.................SATKS...........2
RouvaQ...................38 v................ SEKS..............5
ä060811..................23v...................K-HKS............3
vappupommi............37v....................TAYS.............1

7.1
katianne.....................34v..................???...............?
jutt............................19v.................VKS.............2
merenneitonen.............33v..................TYKS...........2

8.1
miisuliisa...................26v..................???.............3
Tarkse.......................30..................???..............3

9.1
Marde79.....................30.................TYKS............1
Estu............................28v...............JS.................4

10.1
LillyWhite...................25v................TAYS............1
Mimi11.......................38v................PKKS............1 & 2
pikkutoive..................35v.................HYS.............2



11.1
Hemiina86..................23v.................TYKS............2
mammyli.......................28v.................LS.................2
Shamandalie.................28v..................TYKS..........3

12.1
piupula.......................24v.................K-HKS.........1

13.1
icefairy.......................23v....................NKL............2
tuutikki08..................27v.....................TAYS..........2

14.1
tiinu83..........................27v.................TYKS...........2
jenk-ka........................23v.................K-PKS..........2
Susannna...................25v..................???.............2

15.1
Tammitähti.................28v..................RAS...........3
Noppaliini...................20v..................KYS............1
Ninnipo1.......................32v..................LPKS..........4

16.1
Nakkelis-Kokkelis.........35v...................KOS...........1
Sparkle.........................23..................K-PKS................1
Elmi..............................26v..................KÄT..................2
Susa91........................18v...................OYS.................1

17.1
iitu--...........................22v...............OYS..........2

18.1

19.1
ArcticAmethyst..........??...................KYS..................?
savara.....................32v..................OYS..............2 & 3 & 4
Maska82..................28v...............KYS/KAKS............4
Helinäkeiju10............24...................LPKS.................3
Kipinäkenkä.............30v..................PKKS................1
sunshine25...............25v.................MKS..................2

20.1
k1rs1kka...................???..................JS............?



21.1
Avokado....................29v................KÄT.............2
TaCa.........................30v.................NKL.............1

22.1
Victoria89..................21v................SATKS.........2

23.1

24.1

25.1
Kreecher..................28v.................LS................4
Manna......................???..................JS..............1
kääkkis..................27v..................PHKS...............3

26.1
toive81......................29v.................TYKS..............2
neulainen..................28v.................TAYS..............1

27.1
anmami.....................24v...................TAYS.............1
Mamadedos..............29v..................KOKS...............3

28.1

29.1
Siili81........................28v....................TAYS..........2
Äitienpäivälahja........34v....................SATKS........?

30.1
Onerva88.................22v....................SATKS..........1
Spatz.........................??.....................PHKS............1
babybutterfly..........20...................JS...................2

31.1
Jeccika.......................23v.....................LPKS...........2
MamiMansikka...........25v......................PKKS..........3



Ilman laskettua aikaa

pimpula74.............36v.................K-HKS...............3
Karhuntassu..........32v.................KOKS................4
Mouse...................30v................TAYS................2
Zenith....................25v..................KÄT.................1.


Tekayn raskauskiekko

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54



Piupula on perustanut kerhon LA Tammikuu 2011, salasanan kerhoon saa perustajalta eli Piupulalta Yksityisviestillä




Suru-uutisia kohdanneet ystävämme :'(

Sanmar82 :hug:
Cladoceran :hug:
Lumina83 :hug:
Calypso :hug:





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:


EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huhti-Toukokuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1717593


Päivityspyynnöt yksärillä, niin tulee ihan varmiten sitten listalle mukaan :wave:
Mutzilla on pinon päivittäjä joten nimen alta painakaa keltaista kirjekuorta ja sitä kautta tulee tieto yksityisviestillä minulle.
 
hassua ajatella että helmikuisetki on jo tullu, eikö me just plussattu ja tammikuiset tuli :D Onneks menee aika nopeaa... :heart:

Saatiinhan me se ihana ilma, tänään on grillattu ja oltu ulkona.Ulkosaunassa käyty nauttimassa ja nyt vaan ollaan.

keiju ja tirppa rv 6+6
 
Uiihh...uus pino, uus kuukausi ja uudet kujeet..Kiitokset Mutzillalle :wave:

Mihin ihmeesseen se toukokuu hävisi? :eek:

Minä ihmettelen sitä, että vois se pahaolo johtua raskausvitamiinien käytöstä...mulla ei ainakaan johdu...koska se pahanolon tunne tulee ja menee...olen vielä muutaman päivän syönyt jo kahta kappaletta ja ei ole mitenkään kummallisemmin nuo öklötykset muuttunut suuntaan eikä toiseen... =) Mutta tokihan jos se jotakin auttaa, niin kaikki keinothan on sallittuja toki :LOL:

Muoks...tasan viikon päästä eka neukkula.

Pt ja Kille 8+0 POKS** :heart:
 
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta! :)

Apua ku on tullut paljon sivuja.... Meillä poika valvottanut yöllä ja ite oon menny ihan sumussa päivät sen vuoksi ja on jäänyt vähälle tää koneella notkuminen... Huono olo on vaihteleva. Välillä ihan ok ja välillä tosi paha...Tänään itse asiassa eka päivä ku ei tarvi oksentaa! :)

Oli muuten outoa huomata, että helmikuukin tosiaan on jo siellä! :) iiks kun aika kuitenkin menee nopsaan..

Täällä seulotaan tota downia niin, että tarkalleen 10+0 - 10+6 välillä pitää käydä verikokeessa ja ultra sitten 12+0 - 12+6. Jännä, et kuitenkin on eroja eri paikkakunnilla, kun mäkin oon luullut, että tää on päivälleen tarkkaa tää seulonta! :)

Tänään postissa saapui ihana pieni kapistus nimittäin kotidoppleri ja sainpas sillä sydänäänetkin kuulumaan. :heart: :heart: Ihan mieletön kapistus. En ihan varma oo jäikö ne äänet vaan niihin "viuhviuh" ääniin vai oliko ihan kunnon syke, ku kuului vielä tosi vaimeesti! Mutta aivan ihanan rauhoittava kapistus! :)

Yritän keretä paremmin lueskelemaan huomenna.. :ashamed:

Minky 9+jotain
 
Mutzilla:Kiitos uudesta pinosta!

En kyllä pysy pinon mukana, niin paljon ehtii uutta tekstiä tulla :D Olen ihan sekaisin ketä kirjoitti mitäkin :ashamed: Tänään oli olon puolesta parempi päivä ja heti mieleen hiipii onko kaikki hyvin...Vaikka esikoisesta muistaisin välillä olleen hyviäkin päiviä. Ääh kun nää viikot nyt juoksis eteenpäin :)

Toive81 ja Sintti 5+6
 
Täällä oli sillä tavalla huono päivä, että meinasi tulla ensimmäistä kertaa oikeasti oksennus kesken työpäivän. Ja kun itse en pääse vessaan kuin tauoilla, niin alkaa olla jo hieman haasteellista. Nyt huomasin, että bensan katku aiheutti pahimman olon. Olen siis ulkohommissa, ja lähinnä nyt olen leikannut ruohoa. Mutta tänään oli siis pakko pyytää työkaveria tankkaamaan mun puolesta, oksentaminen oli todella lähellä. Sinänsä tosi kiva, mutta tuo kyllä haasteita työkuvioihin.

Huomenna ois neuvola! IIIkkkk!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta! :)

Apua ku on tullut paljon sivuja.... Meillä poika valvottanut yöllä ja ite oon menny ihan sumussa päivät sen vuoksi ja on jäänyt vähälle tää koneella notkuminen... Huono olo on vaihteleva. Välillä ihan ok ja välillä tosi paha...Tänään itse asiassa eka päivä ku ei tarvi oksentaa! :)

Oli muuten outoa huomata, että helmikuukin tosiaan on jo siellä! :) iiks kun aika kuitenkin menee nopsaan..

Täällä seulotaan tota downia niin, että tarkalleen 10+0 - 10+6 välillä pitää käydä verikokeessa ja ultra sitten 12+0 - 12+6. Jännä, et kuitenkin on eroja eri paikkakunnilla, kun mäkin oon luullut, että tää on päivälleen tarkkaa tää seulonta! :)

Tänään postissa saapui ihana pieni kapistus nimittäin kotidoppleri ja sainpas sillä sydänäänetkin kuulumaan. :heart: :heart: Ihan mieletön kapistus. En ihan varma oo jäikö ne äänet vaan niihin "viuhviuh" ääniin vai oliko ihan kunnon syke, ku kuului vielä tosi vaimeesti! Mutta aivan ihanan rauhoittava kapistus! :)

Yritän keretä paremmin lueskelemaan huomenna.. :ashamed:

Minky 9+jotain

Mä sain kaverilta moisen laitteen lainaan, en saanut kuulumaan, viikkoi nyt 8+0 mitäs ulla viikot nyut jaa onks sul mahaa

:ashamed:
ajkattelin kun mul on niin voikose "estää" kuulumisen..
 
Hemiini: Mulla on ultran mukaan viikot nyt 9+1 ja mä oikeesti etsin jotain 15 minuuttia ennen ku löysin ne äänet. Sit kokeilin vielä uudelleen, et mieskin kuulisi, niin meni 20 minuuttia ja ihan tosi vaimeena kuuluivat. Mulla on hieman mahaa kans. Se paikka mistä kannattaa kuunnella on toooosi alhaalla ihan siinä häpyluun yläpuolella. Ja eiks noi laitteet kuitenkin lupaa, et vasta 12 viikolla saattaa kuulua, joten no panic! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Hemiini: Mulla on ultran mukaan viikot nyt 9+1 ja mä oikeesti etsin jotain 15 minuuttia ennen ku löysin ne äänet. Sit kokeilin vielä uudelleen, et mieskin kuulisi, niin meni 20 minuuttia ja ihan tosi vaimeena kuuluivat. Mulla on hieman mahaa kans. Se paikka mistä kannattaa kuunnella on toooosi alhaalla ihan siinä häpyluun yläpuolella. Ja eiks noi laitteet kuitenkin lupaa, et vasta 12 viikolla saattaa kuulua, joten no panic! :)
okei! joo en mie panikoi, ajattelen vaan et oon niin paksu et ei kuulu ja sit et hän on niin pieni

:LOL:
 
olitte jutellu siit et mite noit on noit neukku aikoi niin esikoisesta aluks ainaki espoos käydää 4-6viikon välein ja tokasta 8 viikon välein,ellei sitte oo jotain erityissyytä. Itse käyn nyt kakkosen kanssa 4 viikon välein ,sillä edellisestä oli aika kova se raskausmyrkytys niin nyt seurataan hyvin tarkkaan.
 
minky minkä hintanen tommonen doppleri on? :eek: ihan mielenkiinnolla kysyn että kannattaisko semmonen hankkia :p

Täälä ei ole oikeastaan juurikaan minkäänlaisia oireita VIELÄ, ehkä ne sitte tulee jos on tullakseen.. toivottavasti jotain tulee että ees tuntuis siltä että on raskaana.. mahasta kyllä jo huomaa tai ainaki se näyttää ihan turvonneelta möykyltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
minky minkä hintanen tommonen doppleri on? :eek: ihan mielenkiinnolla kysyn että kannattaisko semmonen hankkia :p

Täälä ei ole oikeastaan juurikaan minkäänlaisia oireita VIELÄ, ehkä ne sitte tulee jos on tullakseen.. toivottavasti jotain tulee että ees tuntuis siltä että on raskaana.. mahasta kyllä jo huomaa tai ainaki se näyttää ihan turvonneelta möykyltä!
oon paljon nyt lukenu et tolla dopplerilla ei kuulu lainkaan/hyvin myöhemmillä viikoilla 13--->

ite en ehkä uutena ostais hinnat pyörii 30-60 hujakoilla
 
Huomenta :wave:
Kiitos Mutzilla uudesta ketjusta :wave:
Tuntuu tosiaan että aika menee nopeesti kun toukokuun ketjukin jäi jo taakse ja helmikuisten ketju alkaa kasvaa =)

Ihana ilma muuten, -onneks on vapaapäivä tänään B)

Herätessä yllätti paha olo ja juosten sain mennä vessaan.. nousin sängystä, tuntui ensimmäinen vatsanväänne joka meni nopeesti ohi.. sit menin avaamaan jääkaapin oven, -siellä haisi eiliset jauhelihapihvit muka niin voimakkaasti että jääkaapinovi jäi yhtä auki kun esikoisen leuat mun syöksyessä sen ohi vessaan oksentamaan :x
Menin sitten tyhmänä takaisin jääkaapille haistelemaan ja sama toistui.
Mieskin meni tarkistamaan jääkaapin hajutilannetta muttei siellä sen eikä pojan nenään mikään haissut vaan tosiaan jauhelihapihveistä tuli jotain sipulin tms. tuoksua vähän nenään.
Jaa vähän... :x taitaa jäädä multa tänään pihvit syömättä, pitää kehitellä jotain muuta ruuaksi :D

Kotidoplereista oli ollut puhetta, jotkut jo löytäneet sydänäänetkin :heart:
Mulla ei ole kokemusta doplereista mut viime raskauden loppuvaiheessa mietin sellaisen hankkimista kun kohtu kävi nelikiloiselle ahtaaksi ja liikkeet tuntui huonommin.. sillon istuin kynän ja paperin kanssa monet illat tekemässä liikelaskentaa ja mietin kuinka paljon helpompaa olis jos sais kuulla pienen sydänäänet halutessaan ja sais mielenrauhan itselleen..
Ihan tosissani olen siis miettinyt että tässä raskaudessa menisin ja hankkisin sen doplerin itselleni vaikkei ihan edullisia taida ollakaan.. uskon että välttyisin turhalta hermoilulta kun mulla olis mahdollisuus kuunnella pienen sykettä silloin kun käy mielessä asiaan kuuluvia pelkoja..
Mistä te olette doplerinne ostaneet? Netistä?

Avokado 6 +4
 
dodii, nytten olisi sitten uutta kuvaakin pinossa :)

täällä pahoinvointi on jäänyt taas vähemmälle ja minulla on ollut muutama aamuna tässä todella terveellinen aamupala, kuppi kahvia ja 2 mokkapalaa :ashamed: mut saa kait sitä synttäreiden kunniaksi ainakin vetää hieman herkkua :xmas:

Taas vuoden vanhempi Mutzilla ja tirriäinen 8+1
 
Muzilla: Iso kiitos taas uudesta pinosta. :flower: :hug: Ihanaa kun joku osaa ja jaksaa. =)

En ehdi nyt kummempia kirjoitella, pitää aamupalaa mennä taikomaan tytöille. Kiva homma kun tuntuu et taas kaikki yökättää tälle aamulle. :x Tein elämäni virheen, ja ostin (tietämättäni) viikonloppuna tuoksuvaa vessapaperia, ja voi kristus ku se on kamala haju. :x Tulee kauhee olo jo kun menee vessaan... Luulen, että kiikutan siskolle loput paperit ja ostan itelle hajutonta. :D

Turvotusta on täälläkin vaikkei se mihinkään näy. Tuntuu kyllä. Eilen sain vaivoin pari viikkoa sitten vielä liian suuret housut jalkaan ja tuntui niin pahalle että. Ja sama farkuissa, varsinkin kun istuu on pakko avata nappia. :/ Kai se sitten pitää verska linjalle siirtyä (mikä ei sinänsä mua haittaa) kun en ihan vielä haluis niitä äitiyshousuja kaapista kaivaa... Onneks enää kolme päivää töissä niin sit voi olla huoletta verkkareissa... :D

Esimiehelle kertomisesta: Meillä esimies vaihtuu, mutta en silti mielelläni kertoisi... Niin siis jos saan jatkaa tuolla entisessä paikassa, se kun on mennyt hankalaksi palkankorotusanomuksen jälkeen... :whistle: Mutta siis nyt mietin, että kun ollaan kuultu toisen käden tietoa et pitäis koko tila tyhjentää missä nyt ollaan, ja siellä on isoa hyllyä ja sohvaa, niin ei innostais alkaa kanniskelemaan varsinkaan kun olo taas ollut mitä pahoinvoiva pari päivää... No, aika näyttää miten käy... :D

Mutta nyt aamupala puuhiin et ehtii jonhonkin tänään. :LOL:

Shamandalie ja TouhuTumppi 7+2 :heart:
 
Kiitos Mutzillalle sangen vaikuttavan näköisestä pinosta kuvineen kaikkineen :)

Mulla ei ole vielä ollut pahoinvointia, lievää ällötystä joitakin kertoja muttei muuta. Esikoisen kohdalla kova pahoinvointi alkoi yhtenä yönä kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman ennakkovaroituksia, joten saa nyt nähdä. Koskakohan sitä muuten varais neuvolan nyt, kun toka lapsi tulossa? Mietin tossa juuri varaisinko sen jo pian vai odottelisinko varhaisultraan (joka viikolla 8) ja vasta sen jälkeen... voishan sinne neuvolaan tietty soitella vaikka ens viikolla ja kysyä.

Mulla ois ens viikolla kylpyläreissu, tuli buukattua jo ennen kuin tiedettiin raskaudesta. Oletteko te muut käyneet uimassa nyt alkuraskaudessa? Kyllä se vissiin on ihan ok? Viime raskaudessa kun oli verenvuotoa niin ei tietty saanut uida, loppuraskaudessa taisin yhden kerran käydä polskuttelemassa vedessä!

Calypso 5+4
 
Jeccika: Mä ostin huuto.netistä käytetyn ja maksoin reilu 30 euroa postikuluineen. En tiedä loppujen lopuksi kuinka tarpeellinen tuo vehje on, mutta mulla on takana 4 keskenemnoa, niin lohduttaa kummasti noiden äänien kuuntelu ennen ku liikkeet tuntuu...

Calypso: Mä olen kyllä käynyt esikkoa odotellessa ihan koko raskauden ajan kylpylöissä uimassa. Neuvolassa ainakin mulle sanottiin, että tottakai voi käydä ihan huoletta. :)

Tänään on ihanan hieno päivä ulkona ja mennään kyl hyödyntämään pojan knassa se täysin rinnoin! :)

Minky 9+
 
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta! Tosi kiva kun jaksat päivittää ahkerasti pinoa. :)

Esimiehelle kertomisesta: Meillä tietää henkilöstöpäällikkö kun sille pitää viedä käyntitodistukset kun käy työajalla neuvolassa. Lähimmälle esimiehelle en ole kertonut. Kerron sitten loman jälkeen elokuussa. Yhdelle työkaverille oli pakko kertoa kun töissä on sellainen tilanne. En jotenkun uskalla tuoda julki että olen raskaana, kun pelkään että se menee sitten kesken. Ihan kun se kertominen siihen vaikuttaisi...


Olen miettinyt päänipuhki tuota veriseulaa. Täällä se on vapaaehtoinen ja se otetaan np-ultran yhteydessä jos löytyy poikkeavaa niskaturvotusta. Toisaalta haluan tietää jos jotain on vialla, mutta kuulemma tulee myös paljon vääriä hälyytyksiä jotka sitten ovat selvinneet vasta lapsivesipunktiossa.

Juhannusta odotellessa...

M1n1 ja pikkukakkonen 9+1
 
Kiitos mutzilla uudesta pinosta =)

Mä en oo kertonu mun kesätyöpaikkaan, yks työntekijä sieltä tietää ku on fb:stä lukenu, mutta ei ilmeisesti oo kertonu työpaikalla ku kukaan ei puhunu mitään ku olin palaverissa siellä. Toisaalta tuskin ne sitä huonosti ottais ku kyseinen työntekijä joka tietää mun raskaudestaon itekki raskaana ja jääny nyt vajaa viikko sitten äitiyslomalle. :D Mutta en viihtiny sit kauheesti siinä heti huudella asiaa, mutta kyllä se varmaan tulee kerrottua kesän aikana sinneki, ku siellä muutenki paljon sijaistanu :D

Jotain liikuntaa kyllä pitäs varmaan alkaa harrastaa kunhan tää väsymys helpottais, uiminen olis kivaa, mut se on jotenki tylsää yksin eikä mies oikeen välitä uimisesta, varsinkaan ku haluisin sit uida oikeen matkaa.. pitää koittaa kehittää jotain =)
 
sparkle itsellä myös suunnitelmissa uimaan meneminen :) Sitten kun saa vähän voimia lisää, että katsotaan kk päästä :D Se on kivaa touhua ja hartiat on heti paremmassa kunnossa :)

esimiehelle kertomisesta itse olen joutunut kuuluttamaan koko työpaikalle suurinpiirtein, kun joudun kesähommat vaihtamaan.. Ei täällä paljon pysty salassa pitämään... Olin siis alunperin sikiölle vaarallisten aineiden kanssa tekemisissä. Nyt 3kk töitä jäljellä ja sitten 4kk työttömänä ja sitten alkaa äippäloma... :)

(.) Noniin, josko sitä alkais aika menemään nopeammin. Tänään sain lääkäriajan ja varasin verikokeisiin ajan ja kohta kun soittoaika alkaa, niin soitan ajan nt-ultraan :) ja kaikki tulee kolmenviikon sisään ja sitten onkin jo seuraava neuvala-aika :) Tulee vähän lyhyempiä työpäiviä. Itse joudun kyllä palkattomana menemään kaikkiin käynteihin, mutta eipä tuo haittaa :)
Täällä olo pysyy aika samana, väsyttä, huono-olo, närästä aika-ajoin ja nyt nälkä tulee 2h välein, pakko jotain syödä :) yleensä jonkun hedelmän oon popsinut :) hmm.. ei kait tässä sen kummempaa :p

piupula ja leevi 8+0*POks*
 

Yhteistyössä