Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Heippa,

Olin niin innoissani omasta plussasta, että unohin onnistella muita ja moikatakkin! Mutta siis onnea kaikille!

Turvottaja: Kaverin perheessä ollaan jo muutama viikko edellä, mutta vappua jännäillään molemmissa..

Tänään testasin vielä CB Digitalilla ja tulos oli "Raskaana 1-2 viikkoa". Enpä sitte tiiä onko vasta siis alle 4 vai miten toi menee. Eli saattanee vielä siirtyä tuo arvioitu laskeutumisaika. Mutta väliäkös tuolla. Pääasia oli se eka rivi! :) Onko muilla kokemusta noista viikkonäytöistä?

Varhaisultra ajateltiin skipata, ku ei mitään ihmeempää riskiä oo ja eka kyseessä. Tai näin miehen kanssa järkeiltiin. Että malttia vaan. Hyviä argumenttejä puolesta ja vastaan on kuultu viimesen vuoden aikana melko paljon kavereilta, mutta nyt kallistu ajatus tähän suuntaan. Kaverit ne myöski varotteli, ettei "kukaan" ekasta kierrosta raskaaksi tuu.. mutta tässä sitä ollaan. Ja vielä puolihuolimattomasti (ainakin jos tätä palstaa lukee :D).

Neuvolaankin pitäs kai sitte soittaa? Oon vielä niin pökerryksissäni kaikesta, etten oikeen vieläkään usko todeksi! Onko joku jo ehtinyt soittaa?
 
mä aijon soittaa heti kun alkaa soittoaika neuvolassa!!! ja yritän neuvolan kautta saada ajan varhaisultraan, muuten mietin pitäskö sitten mennä yksityiselle..

vatsasta nipistelee, ja useemmin on saanu käydä vessassa. eilen käytiin vauvantarvikeliikkeessä, ja oli pakko ihastella sisarusrattaita.. voih. pitää sit luopua tuosta vanhasta :)
 
Huomenta vaan!
Tervetuloa ja onnea uusille :flower:

Clearbluen testi Joo, minäkin tein vielä sillä, ja sama tulos kuin omien laskujen mukaan... mutta katsotaan kuinka käy =)

Varhaisultra Syy miksi se varattiin; Kuukautiskiertoni on aina ollut mitä sattuu, ja ovulaatiota ei juurikaan koskaa tapahdu, niin saadan tarkastettua sitä laskettua aikaa. Ja alussa minulla oli sitä tuhruvuotoa, niin halutaan varmistaa kaiken olevan kunnossa (joo, tiedän että se on normaalia ja usein vaaratonta alkuraskaudessa...mutta silti!!)

Neuvolasta Minä jo innoissani soitin sinne ja kyselin saanko lähetteen varhaisultraan, mutta ei ole kuulemma aihetta...no ei sitten, mennään sitten sinne yksityiselle! Varasin jo ekan neuvola ajan samalla, hyvä olla varhain liikkeellä niin saa aika vapaasti valita päivän ja kellonajan =)

Liikunnasta Toivon niin kovin, että tässä raskaudessa pystyn liikkumaan suht normaalisti loppuun saakka! Viimeksi jäin jo puolesta välistä sairauslomalle selkäkipujen ja niistä aiheutuvien supistusten takia, liikunta oli aika rajallista! Nyt toivotaan, että ei ole sama edessä myös meidän 10kk tyttöä ajatellen!

Turvottaja Teilläkin jo sisarusrattaita katseltu =) Mekin ollaan jo vähän alettu katselemaan jo tarjontaa, aika hyvin jo tiedän mitkä haluan... mutta mieli voi muuttua vielä moneen kertaan:D Löysittekö jo joitain varteenotettavia?

Mitä luulette,mitä suuria muutoksia uusi vauva tuo tullessaan teidän elämäänne, uusi koti? Muutto? Autojen vaihtoa? ym????
 
Onnea kaikille plussista ja tervetuloa tammikuisten pinoon!

Kiiku Mä testasin kanssa tuolla ClearBluen digitestillä ja sain silloin raskaana 1-2 viikkoa. Testasin siis 19.4. ja nyt siis viikkoja 4+5. Soitin myös tässä muutama päivä sitten neuvolaan ja varasin ajan eka käyntiin. Ilmeisesti ois ollu se ja sama milloin olisi varannut, koska täällä kuulema eka käynti lasketaan menkoista noin kaksi kuukautta eteenpäin. Nyt se ois sitten toukokuun lopussa enkä malttais kyllä odottaa!!! Siellä ei ultrata, mutta yrittävät kuunnella sydänääniä, josko kuuluis :heart:

Tästä raskauden aikaisesta liikunnasta.. Mä oon aina pyrkinyt liikkumaan n. kolme kertaa viikossa, mutta nyt pidin kahden/kolmen viikon tauon liikunnasta, kun yritettiin tuota vauvaa. (Kai sitä ajatteli, ettei tulisi rääkättyä itseään liikunnalla ja näin ollen raskautus paremmin:D) Niin nyt kun taas lähdin liikkumaan, niin huh!! Mulla on ihan paikat jumissa ja kipiänä! :O Enkä edes tehnyt mitään kauheita hikilenkkejä.. Kai tää raskaus rapistuttaa jo tässä vaiheessa..

Mistä päin Suomea te muut olette? Tai jos ei sitä kehtaa täällä paljastaa, niin missä synnytätte?

AnPellina & Onnenmurunen 4+5
 
Jee!! Plussa oli tänä aamuna selvempi kuin eilen =) ja mieskin alkaa jo uskoa asian todeksi. Olemme olleet tosi onnekkaita kun tärppäsi heti ensimmäisellä yrityksellä. Ajattelimme että tulee sit ku tulee... Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana loppuun asti. Maanantaina soittelen heti neuvolaan, kun tänään ei ole ajanvarausta. Mitähän nuo varhaisultrat maksaa esim. Mehiläisessä??
 
Ela
Ilmottaudumpa mukaan alusta lähtien :)

Eli täällä myös testailtiin clearbluen hienolla testillä ja raskaana 1-2 viikkoa pätkähti :O Oli hiukan yllätys, kun tärppäsi aivan samantien! La olis sit 1.1.-12

Neljättä lasta odotellaan meidän perheeseen. Vielä en ole neuvolaan varannut aikaa, ehkä viikon päästä soittelen. Varhaisultraan en ole menossa, jollei tässä mitään poikkeavaa tapahdu.

Liikuntaa harrastan reippaasti. Toivottavasti pystyn liikkumaan loppuun asti mahdollisimman paljon.

Muille kertomisesta: Yhdelle hyvälle ystävälle olen kertonut, muut saa tietää vasta ultran jälkeen, jos sinne saakka päästään.

Oireista: Ei yhtään mitään. Ainoastaa menkat jäi pois, mut mitään muuta oiretta ei ole, ei edes väsymystä, eikä öklötystä kahviin.. Noi oireet on aina aiemmissa raskauksissa olleet, joten siksi vähän jännitänkin, et lähteekö raskaus etenemään. Päivä kerrallaan (Kun malttais :ashamed:)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille ja tervetuloa taas kaikki uudet ja ONNITTELUT plussasta!! :)

-Elle- kyseli muutoksista, asunnosta, autosta jne. Meillä ei ole aikomustakaan muuttaa, tällä hetkellä talo on 5h+k joten kaksi isompaa on omissa huoneissaan ja kaksi pienempää sitten jakavat huoneensa ja noilla mennään :) Jossain vaiheessa on tarkoitus laajentaa vielä yhdellä huoneella, mutta se on näillä näkymin sitten työhuone ja lapset jakavat edelleen huoneensa.
Auto periaatteessa pitäisi ehkä vaihtaa, kun ei sitten kaikki mahduta samaan autoon, mutta mutta, alkuun mennään kuitenkin vain sillä yhdellä autolla ja vaihtamatta.

Eli ei siis kovin suuria mullistuksia ole meille tulossa :) ja mitä itse koin niin suurin muutos oli ehdottomasti esikoisen syntymä, toinen lapsi oli jo helpompi ja toi kolmas nyt menee tossa joukon jatkona, sen syntymä ei juurikaan elämään mihinkään suuntaan hetkauttanut ja uskon, että neljäs sujahtaa joukkoon jos mahdollista, vielä helpommin :) tietysti toivoen, että pikkuinen on terve ja kaikki menee hyvin :)

AnPellina kyseli synnytyssairaalaa, mun on tarkoitus suunnata K-HKS:laan.

Lara-84 Onnittelut vahvistuneesta plussasta! Varhaisultrasta kyselit, niiden hinta heittelee aika paljon, mutta haarukkana voisi sanoa yksityisellä n. 90-190€

Ela mulle sit rantautui se väsymys ilmeisesti tänään |O nukuin viime yön ihan hyvin, mutta nyt tuntuu, kuin ei silmät pysyisi lainkaan auki!! Ihan kauhea olo. Mä just EILEN mietin, että ihanaa, kun ei oo mitään sen kummoisempia oireita :D

4skö 4+5 (kai)
 
Taas on uusia plussia ilmaantunut, onnittelut teille! :flower:

Ajattelin tässä että jos kukaan muu ei kiinnostunut, niin voisin alkaa väsäämään meillekin omaa listaa odottajista? Tulisi sitten lasketut ajat ja synnytyssairaalat siihen.

Muutoksista en tiedä, talo on jo nyt pieni ja autoon ei mahduta enää, mutta tuskin noita ihan heti aletaan pohtia. :) Sopu sijaa antaa...
Tavaratkin on oikeastaan kaikki kasassa, tuskin tarvii mitään hankintoja välttämättä tehdä, että helpolla pääsee.

Synnyttämään tämä äiti menee EKKS:aan.

MLM ja monsteri 4+4
 
Ela
Meilläkään tuskin isoja mullistuksia on tulossa, omakotitalossa asutaan nyt 5h+k, sit joskus haaveissa on rakentaminen, mut ei ihan lähivuosina. 7 hengen auto meiltä jo löytyy, toki aina varsinkin keväällä pientä autokuumetta pukkaa, mut näillä mennään nyt toistaiseksi.

Ainoo on oikeestaan se, et olen myynyt/lahjoittanut pois oikeastaan kaikki vauvan tavarat, hankinnassa on siis kaikki vaunuista turvaistuimeen jne.. Oltiin tossa vähän aikaa vakuuttuneita, että kolme lasta on sopiva määrä, kunnes mieli muuttui :D

Muoks. vielä unohtui sanoa, että synnytyssairaala on KSKS.
 
Viimeksi muokattu:
felicia
Hyppään mukaan:wave:

Odottelinkin tätä pinoa siitä asti kun plussasin 23/28. Laskettuaika olis 1.1.2011, nyt viikolla 4+5.
Oireita on piisannut alusta asti. Nyt oikeastaan enää kova turvotus ja väsymys. Mielialat heittelee ja välillä olen aivan raivona pikkuasioista. Itku kanssa herkässä, asiasta kuin asiasta :)
Tämä on minun viimeinen raskaus, sitten menee putket tukkoon. Yritän "nauttia" täysillä kaikesta.

Varhaisultraan en ole menossa, ellei jotain outoa satu. Odottelen rauhassa viikolle 12. Mahan kasvu (turvotus) on ollut niin hurjaa, että en pysty kohta salailemaan enää. Hiipinyt varkain mieleen, että olisko enempi kuin yksi tulossa. En muista edellisistä mahan kasvaneen näin vauhdilla.

Monelle olen jo kertonut. Mulla on monta lasta, mutta silti tää on tullut yllärinä lähes kaikille joille olen kertonut :) Mun esikoinen on syntynyt myös tammikuussa, tähän on hyvä lopettaa :D

Neuvolaa en ole vielä varannut, parin viikon päästä täytyy soittaa.
Synnytyssairaala tulee olemaan jorvi.

Onnittelut kaikille plussanneille :flower:
 
Pitkät kirjotukset kirjotin ja kaikki katosi BLAA.

-Elle- Britaxin vaunuja katseltiin, hyvältä vaikuttivat, kerro ihmeessä jos löydät jotkut kivat, ois kiva saada vertailua aikaiseksi. tosin vielä on aikaa.... :)

AaPellina, Taysissa synnytetään ja Tampereella asutaan.

Ollaan muutettu pojan ollessa muutaman kuukauden ikäinen omakotitaloon, pieneen, mutta uskoisin että pärjätään tässä yhä toisenkin muksun tullessa, auto varmaan jää, eikä nyt muita hankintoja tule mieleen kun ne sisarusrattaat ja jos tyttö tulee niin paljon ihania uusia vaatteita :)

Soitin tänään neuvolaan, ja ajan sain vasta ihan toukokuun loppuun, kerron sitten mikä on oikea laskettu päivä, niin sen voi sitten lisätä listaan. Tällä hetkellä se olisi 1.1.2012, ja edelleen tyttöolo

Turvottaja(ei onneksi vielä turvota, kamala nim.merkki, mutta viime raskaudessa pahimpaan helleaikaan menin ja valitsin tuon nimen :D)
 
Huomenta! Ootteko tehneet lisää testejä ja miltä ne näyttää? Tein nimittäin uuden testin aamulla (kp 31/27), Davidin 25 (keskiviikkona tein Davidin 10 puikon). Liuskaan tuli tosi, tosi haalea viiva (ihan mitätön oikeastaan) ja hirveä kauhu nousi, jos tää ei olekaan mitään. Lääkärikin sanoi kun torstaina soiteltiin et pitää mennä jo ens ti käymään, katsotaan onko siellä kohdussa mitään (musta rinkula pitäisi näkyä, jos alkio on kohdussa) ja sit myös hormonikokeisiin, onko hormonit nousseet. Oireita on tosi vähän, esim. rinnat ei oo yhtään kipeet, mitkä oli viime raskaudessa.
 
Itse ajattelin testailla lisää vasta ens viikolla. Tai oikeestaan ajattelin, etten enää testaa, mutta ehkä vielä yhden, että saisin sen 2-3 viikkoa tuohon digiin.

Mulla on ollu kyllä ihme vihlasuja koko viikon. Ensin enemmän vasemmalla puolella. Välillä on sellanen olo ku menkkojen aikaan, että koko kohtu tulee ulos ja nyt sitte lähinnä oikealla puolella vihlaisuja. Outoa kiertävää kipua. Ei siis koko aikasta ja vain ehkä kerran päivässä oikeesti vähän kovempaa. Mutta kaipa se on ihan normia.

Viola30: Minuakin kiinnostaisi, että mitä lääkäri epäili? Ja muillekin kysymys, että millä syillä tuonne varhaisultraan pääsee neuvolan kautta?

Jotenki kovasti ahistaa kaikki ruokakiellot. Ootteko muut miten tarkkoja ollu? Tuntuu ihan älyttönmältä. Eilenki kiertelin kaupassa ja tuli vaan paha mieli, ku ei saa syödä mitään hyviä kylmiä kaloja/katkarapuja, homejuustoja jne. Mut ehkä se on kestettävä. :)

Muutoksista: Iso auto ostettiin jo harrastuksia ajatellen ennenku plussasin ja kämppä ois menossa joka tapauksessa vaihtoon, eli sen puolesta ei sen kummempia muutoksia. Mutta eiköhän se esikoinen kuitenkin hieman muutosta tuo. ;)

Nyt vappuhommiin alkoholittoman siiderin voimalla! :D
 
Mulla on sellanen tausta, et kävin tässä kierrossa aukiolotutkimuksessa kp 12 ja sen mukaan oikea puoli on tukossa. Sitä ennen kp 7 todettiin follikkeli kasvamassa oikealla puolella, joten nyt on kysymysmerkkinä miten irronnut munasolu on päässyt eteenpäin. Kävin myös kp 21 progesteronikokeissa, jonka arvo oli ylärajoilla. Lääkäri nyt mietti että riski kohdunulkoiseen on todella suuri ja progearvo olisi voinut olla isompi. Ja nyt kun sitten tein sen testin tänään ja viiva oli älyttömän hailakka, pelko on suuri. Lisäks mun lämmöt ei oo niin ylhäällä kun ekassa raskaudessa ja rinnat ei oo juurikaan kipeät (mitä aiemmin siis oli). Tiedän että tähän ei nyt mikään auta, niin kauan kun vuoto on poissa ja tuomiota lääkäriltä en oo saanut, kaikki on ok. Hirveen pitkä aika vaan tiistaihin ja sit keskiviikkoon, ennen kun hCG-testin tulokset tulee. Me ollaan tosiaan yritetty jo vuosi ja en jaksas enää yhtään aloittaa yritystä "alusta".

Tultiin äsken reissusta kotia ja posket helahti ihan punaiseksi, mitä lie.
 
Ela
Ohhoh, MLM on tehnytkin testejä oikein urakalla ;)

Mä en tehnyt kuin sen yhden ja se saa riittää.. Tänään pitäs olla RV 5..? En ole kyllä varma, kun toi kierto on ollut vähän mitä on, mutta eiköhän se tässä selviä. Mitään oireita ei edelleenkään ole ilmaantunut.

Violalle tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Jul, hyvä kuulla. Tänä aamuna tein Clearbluen digin ja se näytti 1-2 viikkoa. Sit googlailin netissä et mitä se tarkoittaa, kun tänään on 4+3 et pitäskö sen jo näyttää 2-3 vkoa. Ihmiset oli kommentoineet et tosi moni oli saanut rv4 vielä tuon 1-2 vkoa, joten nyt taas tuntuu luottavaisemmalta. Ja ei sille vaan mahda mitään jos tästä ei tuu mitään. Tiistaina selviää onko alkio kohdussa ja sit parin viikon päästä näkyykö syke, jos sinne asti mennään.

En mäkään ekassa raskaudessa tehnyt kun yhden testin (haalea viiva sekin), mutta nyt tätä toista on toivottu jo niin kauan että tunteet ja pelot on ihan erilaiset. Yritys on ollut henkisesti raskasta, en jaksais millään ruveta taas yrittämään ja tikuttamaan ovista ja muuta mukavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kai minäkin varovaisesti tulen teitä tervehtimään.


Eilen herkkään liuskatestiin piirtyi hailakka haamu, tänään apteekin omaan jo selkeämpi plussa. Huomisaamulle säästelen vielä viikkonäytöllistä digitestiä. Tämä tulokas on meille pienehkö yllätys, sillä yhdestä ainoasta suojaamattomasta hekuman hetkestä on tämä pieni saanut alkunsa, mutta eihän sitä toki useampia kertoja tarvitakaan. ;) Tuosta osaan päätellä kutakuinkin hedelmöitysajankohdan, mun kuukautisista ei pysty laskemaan mitään, koska ne ovat viimeksi ilmestyneet joskus tammikuussa. Pääsen siis varmaan jo ihan alkuvaiheessa äitiyspolille raskauden keston määritykseen, kuten olen aiemminkin ollut nimenomaan noiden epäsäännöllisten kiertojeni takia. Eli yksityiselle ei tarvinne varhaisultraa varailla.

MommysLittleMonster, jos viitsit minutkin listalle lisäillä.
7.1. Neljän suora, neljäs

Minkäänlaisia raskausoireita mulla ei ole, tosin ei kyllä tainnut olla edellisessäkään raskaudessa. Ai, onhan yksi, jos sitä nyt voi oireeksi sanoa. Edellisistä raskauksista tutuiksi tulleet yöheräämiset ovat saapuneet. Viime yönä heräsin klo 04 ilman mitään syytä enkä saanut millään enää uudestaan unta. Silmät ristissä täällä siis vappupäivää vietellään.

Muutoksia ei meille taida tämä neljäskään tuoda. Ennestään meillä on tila-auto ja eiköhän me tähän kämppäänkin mahduta, vaikka vain kolme makuuhuonetta onkin. Tähän astikin meillä on lapset nukkuneet kaikki kolme samassa isommassa makuuhuoneessa. Sopu sijaa antaa. :saint:

Violalle toivotan minäkin tsemppiä ja jaksamista odotteluun. :hug: Mä olen saanut kaikissa raskauksissa testeihin pelkkiä haaleampia viivoja eikä parissa päivässä ole välttämättä viiva yhtään tummunut. Toivotaan parasta!



Neljän suora 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Tapiontytär, niinhän se menee, että juuri tuollaisessa tilanteessa sitten tärppää. Mun ystäväpariskunta laittoi omakotitalonsa myyntiin tarkoituksena rakentaa uusi ja johan oli rouva pieniin päin. ;)

Nuorimmainen herätti mut sopivasti kukonlaulun aikaan testailemaan. Digitestin tulos lienee kiistaton: Raskaana 2-3 viikkoa. :heart: Kai se on sitten uskottava, että näin puolihuomaamatta on neljäs neulansilmä saanut alkunsa. :heart: Tämä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä meidän viimeinen lapsonen (mikäli kaikki hyvin loppuun asti menee), joten yritänpä minäkin siirtyä alkushokista nautinta-vaihteelle. :)

Mietiskelin tässä, että milläs viikoilla aikaisintaan sydänäänet on todettavissa ultralla? Yritän ajoittaa neuvolaan soittoa siten, että jos terveydenhoitaja laittaa lähetteen ä-polille, ultrassa näkyisi syke. Nuorimmaisella on neuvola reilun kolmen viikon päästä, mutta en taida malttaa odottaa sinne asti. :whistle: Uskoisin, ettei sieltä polilta aikaakan kovin nopealla aikataululla saa.


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!



Neljän suora 4+2
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista.:flower:

Lisäilin teidät tuonne listaan, sekin tässä tulee muuttumaan kunhan ehdin jossain vaiheessa taas päivitellä lisää. Ilmoitelkaa muutkin tietoja mitä haluatte lisäillä tuonne, esim. synnäreitä ja ikiä.

Ela Kolme testiä on ihan normi. :D Ensimmäinen on "menkat myöhässä"-testi, sitten on "mitäs jos ensimmäisessä olikin joku vika"-testi ja kolmas on sitten "kai tässä sitten ollaan raskaana"-testi.

Neljän suora Eikös noiden sydänäänien pitäisi alkaa ultralla kuulua rv 6-7 paikkeilla? Itse meinasin neuvolaa varailla ensi viikolla, kun on kolmosen neuvola muutenkin.

Mitäs vitamiineja meinasitte nyt raskausaikana popsia? Itse kävin hakemassa purkin Multivita Raskaus ja Imetys, kun niitä ei tarvitse ottaa kuin yksi päivässä.

Oireita on täällä on kuvotus ja väsymys. Välillä vihloo mahaa ja selkää, vähän sellaisia menkkakivun tyylisiä.
Minulla todettiin nyt viidennen jälkee lievää laskeutumista ja nähtäväksi jää että sainko lihasjumpalla sitä miten korjattua. :/ Viikonloppuna kolusin netistä tietoa, että miten tuo vaikuttaa raskaana olemiseen ja lisää kuulemma keskenmenoriskiä. Tosin ei tuolla kerrottu että onko sitten kyse pahemmasta, kun itsellä ei edes mitenkään tuo oireillut tms.

Meillä on myös viimeinen lapsi (tällä kertaa ihan varmasti. :D) joten pitää yrittää nyt sitten nautiskella tästä.

MLM ja monsteri

 
felicia
Tytär nukahti ja sain hengähdystauon, kahvikupin kera.

Säikähdin lauantaina pientä veristä vuotoa. Mahassa tuntui menkkatuntemuksia, ja olin ihan varma, että nyt menee kesken. Rauhoittui sittemmin, toivottavasti ei jatku...
Nyt pitäisi olla oikeasti menkat, liittyy varmaan siihen. En muista edellisistä raskauksista vuodelleeni menkkojen aikaan. Kahdessa tuulimunaraskaudessa, vuoto alkoi myöhemmillä viikoilla.

Testejä olen kanssa tehnyt kolme. Eka oli kokeilen jos näkyisi testi 23/28...ällistyin kun oli positiivinen, vaikkei ollut herkkä testi. Toinen pari päivää myöhemmin ja vika kun menkat myöhässä viisi päivää.

Mieliala alkaa olla tasoittunut, en ole raivonnut enää niin paljoa...itku kyllä vielä tulee pienistä asioista.
Sydärin partaalla aamulla kun katoin painoa, ja sitä oli tullut kaksi kiloa viikossa. Tuntuu kyllä vatsassa ja yleisesti. Pakko alkaa kiinnittää huomiota syömiseen, en halua taas lihoa 20kg.
Olis mukava olla ns. hehkeä odottaja, joka lihoo vain mahan kohdalta, kun muu kroppa pysyy paikoillaan :D

Vitamiineista, ennen raskautta söin d-vitamiinia, berokkaa poretablettina ja amwayn rautatabletteja, jotka on muuten tosi hyvänmakuisia ja pureskeltavia. B12 otan kuurimaisesti välillä, mulla todettu vajaus aikaisemmin raskauden yhteydessä. Jatkan samaan malliin jos hemoglobiini on huono, katsotaan sitten neuvolan jälkeen mikä tilanne on.

Viimeinen lapsi myös meidän perheessä, ja aivan varmasti :)

Felicia 5+1
 

Yhteistyössä