Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Huomenta! :wave:

Tervetuloa uudet plussanneet. :flower:

Kapybara Haluatko ollenkaan tietojasi tuohon listaan, jos et meinaa täällä kirjoitella?

(.) Tänään olisi ensimmäinen neuvola. Kivaa, että jotain alkaa tapahtuakin ja sen jälkeen pääsee sitten varailemaan ultraan aikaa. =)
Tulen sitten lisää kertoilemaan neuvolan jälkeen, nyt aamuzumbat ja sitten ulos kun aurinkokin vielä paistaa. :)

MLM ja monsteri
 
Huomenta!

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet :)

Varasinpa nyt sit aamulla ajan varhaisultraan. En kestä tätä epätietoisuutta ja kun tosiaan pitää työpaikallekin ilmoitella syksyn jatkoista niin jotain varmistusta haluan tähän asiaan. Aika on vasta perjantaina, sillä se on ihan eri paikkakunnalla.. käymme ultrassa tavallaan matkan varrella kun menemme viikonlopuksi mummolaan.

Kummoisempia pahoinvointeja ei siis ole nytkään (hävinneet siis lähes kokonaan muuan päivä sitten). Hiukan oli aamulla huonompi olo kuin viikonloppuna - ilmeisesti huonommasta yöstä johtuen.. Enhän minä toki tuota pahoinvointia kaipaakaan, kunhan vaan kaikki ois ok :)

Pirtsi 7+1
 
Hei taas!

MommysLittleMonster, anteeksi unohdin näköjään laittaa LAn, se olisi näillä näkymin 21.1./pavunvarsi

Ai että mua etoo. Kiva vaihtaa kaksosten kakkavaippoja :x Ihan just kunhan jaksan lähtee meiltä matot lattioilta ja alkaa kuivaksi opettelu, luuttuhommia tulee varmaan riittämään ja pikkaripyykkiä :)

Syödä tekee tällä hetkellä mieli vain maustamatonta jogurttia, kaurapuuroa jäisillä puolukoilla ja mansikoita. Ja just nyt ei ole enää kun sitä puuroa kotona noista... Esikoisesta söin ekat kuukaudet vain kinkkukiusausta ja pakastemansikoita, kaksosista en syönyt juuri mitään ja nyt tuolleen. Taitaa olla yksi siis vain tulossa huh =)

Uskaltaisikohan sitä jo soitella neuvolaan... Pitää koittaa vaan järkätä niin, ettei tuo esikoinen kuulisi puhelua, se kun on semmoinen hörökorva että sit tietää heti kaikki :wave:

Voikaahan hyvin kaikki!
- pavunvarsi ja nappi 5+2
 
Hei hulinaa :wave:

Jopas ollut aamu, huh huh!
Vein tytön kävellen eskariin ja tulomatkalla soitin neuvolaan ja kerroin oireiden loppumisesta. Jotein pientä ehkä on havaittavissa jos oikein alkaa kaivamaan: hampaiden likaisuuden tunne ja kahvia ei tee mieli.
Sanoi että tää on mun viides raskaus, ja ei mee ollenkaan nk ennen, että ei pahoinvointi näillä viikoilla yms oireet ole loppunu.
Saman tien antoi mulle ajan tk:hon varhaisultraan. Eli kävin kotona kääntymässä vain ja hirveellä kiireellä ultraan, ja sinne on matkaa niin että ripeesti kun kävelee niin aikaa menee 20min. Just ja just ehdin.
Tää lääkäri ( ennen ollut äitiyspolin lääkäri) kyseli vakiot yms ja sitten teki ultran.
Sydän sykki hienosti ja veri kiersi alkiossa/sikiössä niinkuin pitääkin. Tutki myös munasarjat yms. sain ultrakuvan mukaan ja neuvola kortin.
Nyt voin siltä osin olla helpottunut, mutta jotenkin tässä onnyt hirveen varovainen olo....kun tää olo näin pieneksi meni : / ja sen taas tiiän että kun ja jos tää olo pahenee, niin en kestä sitäkää, eli koskaa ei oo mikää hyvin :LOL:

Laskettu aika ultran mukaan ois 4.1, mutta en nyt ala vielä vaihtelee, katotaan sit np ultran jälkeen.

iimukka 7+6
 
HelmiEnkeli, Henja, MsMyway, Namppis88, pavunvarsi, Sannukka27, kapybara Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! :heart:

Namppis88 Jee, kivaa kun tulit tähänkin pinoonkirjoittelemaan! :)

Neljän suora Mun käsittääkseni raskaus voi aiheuttaa huimausta.

iimukka Oi, onnea ultrakuulumisista! Eikös naisella voi raskaudet olla erilaisia oireiltaan ja muutenkin eli eihän tuo oireiden väheneminen nyt välttämättä mitään ikävää tarkoita.

ON Soittelin tuossa aamulla neuvolaan ja yritin varata aikaa, mutta terkalla olikin siinä asiakas. Aikoi soitella parin tunnin sisään mulle päin, jotta voidaan jutella enemmän. Jännittävää :) Mitä mieltä muuten olette, pitäisikö/kannattaisiko miehen tulla mukaan ekaan neuvolaan? Vai pitkästyykö se siellä vaan :LOL: Täytyy varmaan tuotakin kysyä sitten, kun terkkari soittelee.

Jomi 5+1
 
Täällä myös yksi uusi plussannut! :)

Eli plussa tuli viime viikolla, 19.5. ja testin mukaan LA ois 20.1.2012. Ja kovasti jännittää!

Ehkäisyrenkaat jätettiin pois joulukuun alussa 2010, ja ensimmäinen plussa tuli 22.3.2011, joka meni kesken rv 5 + 1 :(

Nyt ei oikein osaa iloita vielä itse, kun on niin alussa ja pelko keskenmenosta on kova. Oireita ei oikeastaan ole vielä, ja sekin mietityttää, että onko kaikki tosiaan hyvin. Helpotuksekseni luin jostain, että osalla oireet alkaneet viikoilla 6-8. Eli nyt vaan jännitetään, pysyykö pieni alku mukana menossa.

Tänään on rv 5 + 3.
 
Tervehdys. Tänään oli ultra ja sieltäpä löytyikin kaksi pikkuista!! Olo on sanaton ja onnellinen, huhhuh! Vastasi viikkoja 7+1 ja molemmat oli kasvaneet samanverran................... Täytyy sulatella, olo on uskomaton.....

:)
 
lilliputti3, tuplasti onnea! :heart: :heart: Menipä ihan kylmät väreet, mulla ensimmäisessä raskaudessa varhaisultrassa selvisi, että kaksoset on tulossa ja raskauden kestoksi saatiin silloin myös 7+1. :D Samantien vinkkaan sulle monikko-onnea foorumin, josta saa ihan parhaiten vertaistukea tuplaodotukseen! Se on suljettu foorumi, jossa on vain meitä tuplavanhempia. =)
Monikko-Onnea :: P

No niin, nyt mulla meni pasmat ihan sekaisin, kun saatiin ensimmäiset tuplat meidän pinoon. Ja hormonihöyryissäni tuli tippakin linssiin. Sniff.


Onnea iimukallekin ultranäkymistä! :heart:

Tervetuloa taas uusille! :wave:

Jomi, mun mies muistelikin, että mulla on noita huimauskohtauksia ollut joka raskaudessa. Itse en kyllä muistanut. Mittasin verenpaineenkin ja se oli 125/75, joten siitä ei huimaus siis johtunut. Meni onneksi muutaman tunnin kuluttua ohi eikä ole toistaiseksi palannut. Mutta on aika inha olo, varsinkin kun pitäisi kolmen pienen lapsen kanssa touhuilla ja hyvä kun pysyy tolpillaan.
Niin ja ensimmäiseen neuvolaan on mies varmasti tervetullut. Meillä ainakin käydään läpi mm. molempien sukujen sairauksia ja miehelle tehtiin myös se testi alkoholin käytöstä (AUDIT).

kapybara, onhan täällä foorumilla vähän pienempiäkin pinoja ainakin kolmekymppisille ekakertalaisille.
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1893439-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-7-a/


Kaksi yötä ultraan on, laskin aivan itse....


Mukavaa viikonalkua kaikille! =)


Neljän suora 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Ai miten mahtavaa lilliputti3 :heart::heart: Täälläkin nousi tippa linssiin, kaksoset on IHANA juttu vaik toinen näistä kaksosista juuri sylissä kitiseekin kun toinen koputti kauhalla päähän :D

Neljän suora, saako udella, minkä ikäiset samikset teillä on? En löytänyt tuolta pinosta.. Meillä 2v. Minäkin Monikko Onnea suosittelen, joskin itse joskus unohdin salasanani enkä ole muistanut hakea uutta jäsenyyttä..

- pavunvarsi ja nappi 5+2
 
iimukka ihanaa kun sait varmuuden ultran kautta=)

lilliputti3 tupla onnittelut!!=)

Mua vaivaa oireettomuus, ajoittainen kylläkin.. Heti kun oireita ei ole niin pelko hiipii.. Rinnat on edelleen isommat ja kipeemmät, huono olo tulee aina yllättäen, ei jatkuvaa siis. Väsyttää koko ajan.. Oksentanut en oo kertaakaan, en kyllä esikoisestakaan oksentanut kuin 2kertaa.

Rv6+1 ois nyt, ultraa odotellessa.. Nyt alko jännittämään kun kaksoslupauksiakin on tullut tänne:DTosin ne taitavat vaan olla mahdollisia esim.jos suvussa on tai jos on tehty alkionsiirto jne..? Ainakin suurinosa? On varmaan aika huima tunne saada kuulla odottavansa kaksosia:heart:
 
Onnea kaikille plussanneille, ja Lilliputille TUPLAWAU!!

Mulla loppui se ruskea vuoto kun seinään joskus viikko sitten, ja taas toissapäivänä se alkoi. Ei vielä ainakaan verta. Vatsasta satunnaisesti nipistelee, ja ruokahalu on kadonnut. Oon nyt edelleen 50% raskaana, pelkään kovasti tuulimunaa kun se gyne sitä meni epäileen. Mutta vielä tässä on toivoa ja odottelen sitä aikaa sinne uuteen ultraan. Eilen menin nukkumaan kahdeksalta ja oisin voinut mielläni jatkaa sitä vaikka tähän asti, mutta on tuo 7kk pitämässä huolen ettei tässä talossa nukuta sillon kun äiti haluaa :D Onneks on sadepäivä, ei tarttenu lähteä ulkoileen :D

Turvottaja, eikä mitään tietoa viikoista
 
lilliputti3 Tuplasti onnea!!! :heart:

iimukallekkin hurjasti onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Neuvolassa meillä ei ole mies ollut kertaakaan mukana, tässä raskaudessa ei th edes miehen asioista kysellyt, ekassa jouduin täyttää sen lomakkeen jossa kyseltiin suvussa olevista sairauksista yms. mut en siihen miestä tarvinnut kun taidan muistaa ne asiat paremmin kun mies itse.. :D Mut toiset tykkää et on mukavaa että mies on mukana, joten ihan fiiliksen mukaan! :)

Tuo eka kunnon ultra muakin jännittää, melko aikasin tehdyn plussan takia ja muutenkin, olen nähnyt aika paljon unia kaksosraskaudesta jne. se tuskin on meidän kohdalla millään tapaa edes todennäköistä, mut jotenkin se ajatus on vaan takaraivossa "kummitellut", joten ihan mielellään menee katsomaan että mitä siellä näkyy.. :D

Oireina edelleen ellotus ja nyt oon huomannu et hajuaisti on todella herkällä, tosin tupakoinnin lopetuskin siihen vaikuttaa.. :) Muuten täällä porskutetaan ihan normaalisti!

Mukavaa maanantaita kaikille!

Maira ja kirppu 5+6
 
Hei!
Mä voisin kans liittyä tänne. Eilen tein testin ja la ois laskurin mukaan 28.1.2012 :)
Ikää on kohta 35v ja kolmas lapsi ois tulossa. Lapset -01 tyttö ja -03 poika.

Jotenkin tää odotus tuntuu nyt niin erillaiselta kun tuota ikääkin on tullut ja alkaa kai kuulumaan riskiryhmiin. Toivon niin ettei tämä tuu kesken.
Edellisistä raskauksista ei ollut pahonvointia joten toivottavasti ei nytkään,
väsytti vaan ja niin nytkin.

Onnellista odotusta kaikille meille, meitä onkin aika paljon:wave:
 
Kiitos kaikille!! :flower:

Ja tervetuloa uusille!!!

No enhän mä varmaa niin paniikissa ois ollu, jos en ois googlettanu : raskausoireiden väheneminen...
ystävämme google ei tuo aina sitä mielenrauhaa :ashamed:
 
Miuski00 kiitti! täytyy kokeilla nuoki keinot. Plus jättää valkoiset jauhot ja sokeri minimiin, vaikka tää pahoinvointi on hoitanu sen puolen jo aika tehokkaasti.

Lilliputti3: tuplasti onnea! =)

Amom 7+1
 
Kiitos onnitteluista... Tosiaan miehen isä on kaksonen, en tiiä onko sillä merkitystä jos mulla on ne kaksi munasolua irronnut.. (??) Ja oireista, niin yllättävän vähän on oireita, nyt ei ole kahteen päivään ollu kamalia kuvotuksia kuin ehkä iltaisin. Joten oireettomuus ei kerro mitään, onhan tässä kuitenkin kaksinkerroin tulossa pieniä. Tuntuu että oireet lähtee välillä muutamiksi päiviksi kokonaan pois, mutta onnellinen olen ja nautin oireettomuudesta koska ensimmäisen kohdalla oksensin 20 viikolle saakka, ja se oli yhtä helvettiä!

Ja muuten; oon nähny tästä kaksosraskaudesta enneunia, mm. kaksosvaunujen ostosta ja toissayönä siitä että meille syntyi kolmoset... Miten tuokin voi olla mahollista, uskomatonta.... huhhuh..

Painelee ihmettelemään....

Lilliputti 7+1
 
lilliputti3, mä olin tuplaraskaudessa ihan täysin yhtä oireeton kuin yksösraskaudessakin. Eli siitä ei kyllä ainakaan mun kohdalla olis osannut arvata mitään. Ja nimenomaan naisen puolelta on kaksosuus periytyvää. Puhuiko sulle ultraaja mitään, oliko pienet omissa sikiöpusseissaan? Identtiset kaksosethan on käsittääkseni ihan luonnonoikku, kun alkio jakautuu kahdeksi ja voi siis tapahtua kenelle vaan (kuten esim. meille, vaikka mun suvussa kyllä kaksosia onkin paljon). Tosin jostain olen lukenut, että siittiö saattaisi olla syypää alkion jakautumiseen eli sen mukaan identtiset kaksoset olisivatkin isän "syy".
Ja minäkin näin unta kolmosista, siinä meille ekassa ultrassa paljastui, että oli kolmoset tulossa. :O

Fanttelille tervetulotoivotukset! :wave:
 
Fantteli Onnittelut ja tervetuloa! :wave:

tinker_ Mulla vaihtelee myös oireet aika paljon. Tissit ei oo enää ihan niin kipeät kuin plussaamisen aikaan, mutta vatsallaan makaaminen on edelleen epämiellyttävän tuntuista. Repäisykipuja tuntuu silloin tällöin, mutta tällä hetkellä ei oo oikein muuta. Paitsi väsymys! Päikkärit maistuu, mut yöunet on jotenkin katkonaisia. Mulla on myös kovia ylävatsakipuja ollut yli kolme viikkoa, mut ei ne taida pelkästään raskaudesta johtua ja oonkin menossa lääkäriin perjantaina.

No nyt on neuvola-aika varattu! Kolmen viikon päästä mennään. Ekalla kerralla kuulemma pitää päättää osallistuminen sikiöseulontoihin, joten mies tulee varmastikin mukaan. Postissa pitäis tulla ennen neuvolaa kaiken maailman lippusia täyteltäväksi. Kivaa :)

Jomi 5+1
 
Kiitos onnitteluista... Tosiaan miehen isä on kaksonen, en tiiä onko sillä merkitystä jos mulla on ne kaksi munasolua irronnut.. (??) Ja oireista, niin yllättävän vähän on oireita, nyt ei ole kahteen päivään ollu kamalia kuvotuksia kuin ehkä iltaisin. Joten oireettomuus ei kerro mitään, onhan tässä kuitenkin kaksinkerroin tulossa pieniä. Tuntuu että oireet lähtee välillä muutamiksi päiviksi kokonaan pois, mutta onnellinen olen ja nautin oireettomuudesta koska ensimmäisen kohdalla oksensin 20 viikolle saakka, ja se oli yhtä helvettiä!

Ja muuten; oon nähny tästä kaksosraskaudesta enneunia, mm. kaksosvaunujen ostosta ja toissayönä siitä että meille syntyi kolmoset... Miten tuokin voi olla mahollista, uskomatonta.... huhhuh..

Painelee ihmettelemään....

Lilliputti 7+1
On se nähtävästi mahdollista :) Tuttuni sai kaksoset, hänen suvussaan ei kaksosia mutta miehen suvussa on :flower:
Mä oon aina salaa haaveillu kaksosista, mut ei oo käyny sellainen tuuri :D
 

Yhteistyössä