Tammikuiset 2023 ❄️✨

Parasta ulkoilla taaperon kans pahoinvointirannekkeet käsissä ja naama valkoisena ku yrittää pidätellä oksennusta. Samalla hirvee miettiminen, minne juoksee, jos tarvii oksentaa.

Tänään ei oikeastaan päästy edes ulos asti. Yritin hakea apua tk:n viestisysteemin kautta, mut kukaan ei oo viel vastannu. Täytyy varmaan huomenna soittaa.
 
Parasta ulkoilla taaperon kans pahoinvointirannekkeet käsissä ja naama valkoisena ku yrittää pidätellä oksennusta. Samalla hirvee miettiminen, minne juoksee, jos tarvii oksentaa.

Tänään ei oikeastaan päästy edes ulos asti. Yritin hakea apua tk:n viestisysteemin kautta, mut kukaan ei oo viel vastannu. Täytyy varmaan huomenna soittaa.
Onpa sulla paha pahoinvointi😞 toivottavasti saat tk:sta apua oloon! Oletko pystynyt syömään mitään?

mulla vaan väsymys ja voimakas etominen oireena, mutta oksentaa ei ole vielä kertaakaan tarvinnut. Ei oo kyllä mikään elinvoimainen olotila tällä hetkellä..
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasahrami
Xin
Muakin lähinnä etoo välillä, kerran jouduin oksentamaan eilen aamulla jo ennen syömistä. Suurin oire on jatkuva vessahätä, kiva jo nyt käydä hyvä kun ei tunnin välein vessassa... Yöllä ei oo tarttenut, mutta heti herättyä pitää juosta vessaan, kun rakko räjähtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Onpa sulla paha pahoinvointi toivottavasti saat tk:sta apua oloon! Oletko pystynyt syömään mitään?

mulla vaan väsymys ja voimakas etominen oireena, mutta oksentaa ei ole vielä kertaakaan tarvinnut. Ei oo kyllä mikään elinvoimainen olotila tällä hetkellä..
Kiitos kun kysyt ja juttelet ❤

Viime kiekalla sai apua sitku oksenteli kymmeniä kertoja päivässä, vesi ei pysyny sisällä ja tartti päästä tippaan. Sinneki piti mennä tk:n kautta, josta sit ohjattiin toiselle puolelle kylää naistenklinikan päivystykseen. Saa nähä, onko täl kertaa yhtään helpompaa. Viimeks pysty sinnittelee kun oli vaan itestä ja raskaudesta kyse. Nyt pitäs jaksaa huolehtia esikoisesta vielä samalla.

Kylmä koitan kokoajan jotain pientä syödä. On pahempi oksentaa tyhjää mahaa. Välillä tulee joku olo, et pahoinvoinnista huolimatta joku asia x vois ehkä upota. Sit vaa äkkiä kaapille/kauppaan ja kokeilemaan. Ei varsinaisia mielitekoja, vaan vähän sellasia pahoinvoinnin lieventäjiä ne tuntuu olevan.

Mites siellä, pystyykö syömään kumminkin? Ootko huomannu, et syöminen vaikuttais oloon mitenkään?
 
Kiitos kun kysyt ja juttelet

Viime kiekalla sai apua sitku oksenteli kymmeniä kertoja päivässä, vesi ei pysyny sisällä ja tartti päästä tippaan. Sinneki piti mennä tk:n kautta, josta sit ohjattiin toiselle puolelle kylää naistenklinikan päivystykseen. Saa nähä, onko täl kertaa yhtään helpompaa. Viimeks pysty sinnittelee kun oli vaan itestä ja raskaudesta kyse. Nyt pitäs jaksaa huolehtia esikoisesta vielä samalla.

Kylmä koitan kokoajan jotain pientä syödä. On pahempi oksentaa tyhjää mahaa. Välillä tulee joku olo, et pahoinvoinnista huolimatta joku asia x vois ehkä upota. Sit vaa äkkiä kaapille/kauppaan ja kokeilemaan. Ei varsinaisia mielitekoja, vaan vähän sellasia pahoinvoinnin lieventäjiä ne tuntuu olevan.

Mites siellä, pystyykö syömään kumminkin? Ootko huomannu, et syöminen vaikuttais oloon mitenkään?
Huh, kuulostaa tosi rajulta😳 ja varmasti just tuo, että on nyt esikoinen siinä huollettavana, niin joutuu voimia jakamaan entistä enemmän.

Mulla on taas silleen, että jos oo syönyt tuntiin mitään, niin alkaa olla ihan järkyttävä olo. Pakko työntää siis koko ajan jotain suuhun vaikkei olisi nälkä. Mulla on ollut joka päivä töissä kassillinen evästä mukana😀jouduin imasemaan yhden pussismoothien työpöydän takana, kun oppilaat teki omia juttujaan ja iltapäivällä en ehtinyt syödä, niin tuntui että viimeiselle tunnille vaan luuhistuu. Silloin alkoi tulla oksennusrefleksiä. Söin vielä ison ruisleivän ennen töistä lähtöä, niin helpotti. Ollut kyllä harvinaisen raskas toukokuu, jospa kesäkuun lopulla jo helpottaisi!
kylmä appelsiinimehu ja ulkoilu on kyllä mun parhaat jutut tällä hetkellä😊
 
On kyllä hullua ajatella, että välillä tuntuu ,et aika menee hitaasti,mut toisaalta aika on mennyt todella nopeesti, kun viralliseen ultraan on meillä enää 3 viikkoa, sen jälkeen pitäisi tehdä tästä julkista lähipiirille ja töissä, odotan vähän jännittyneenä etenkin työnantajan reaktiota..😂
 
Xin
On kyllä hullua ajatella, että välillä tuntuu ,et aika menee hitaasti,mut toisaalta aika on mennyt todella nopeesti, kun viralliseen ultraan on meillä enää 3 viikkoa, sen jälkeen pitäisi tehdä tästä julkista lähipiirille ja töissä, odotan vähän jännittyneenä etenkin työnantajan reaktiota..
Sama homma tuon ajankulun suhteen. Tuntuu, että toukokuu kesti ikuisesti. 10.6 vasta eka neuvola (silloin 9+0) että tiedä sitten milloin sen ultra-ajan saa... Kuitenkin vielä pelko, että elääkö siellä kukaan, kun varmistusta ei ole.
 
Sama homma tuon ajankulun suhteen. Tuntuu, että toukokuu kesti ikuisesti. 10.6 vasta eka neuvola (silloin 9+0) että tiedä sitten milloin sen ultra-ajan saa... Kuitenkin vielä pelko, että elääkö siellä kukaan, kun varmistusta ei ole.
Mulla oli eka neuvola maanantaina ja ultra-aika tuli jo tiistaina , riippuu varmaan paikkakunnasta miten saa sen.. itseä kanssa pelotti et onko masussa ketään kun oon ollut täysin oireeton koko ajan mut kyl siellä on❤
 
  • Tykkää
Reactions: Xin
Äh, luovutin ja varasin varhaisultran ensi viikon lauantaiksi😀 ensin mietittiin ettei käytäisi, mutta nyt olo alkaa olemaan sellainen, että jonkin (toivottavasti) valonpilkahduksen tarvitsee. Tänään rv 9+0 ja loppuviikon on oksettanut todella paljon. Onneksi eka kolmannes hupenee koko ajan.
 
Mulla oli eka neuvola maanantaina ja ultra-aika tuli jo tiistaina , riippuu varmaan paikkakunnasta miten saa sen.. itseä kanssa pelotti et onko masussa ketään kun oon ollut täysin oireeton koko ajan mut kyl siellä on
Oon kuullut kans, että joillakin paikkakunnilla pääsee nopeasti ultraan ja neuvolaan. Ihana kun teillä on onnistanut noin! Mulla on eka neuvola tiistaina.
 
Löysin tämän keskustelun ja liityn mukaan. LA 3.1. Ensimmäinen neuvolakäynti oli tällä viikolla ja ensimmäinen vapaa aika ultraan oli vasta kun viikkoja 13+0. Paljon tuntuu tosiaan käytännöt eroavan. Jos olisi tiennyt, niin oltaisiin sittenkin päädytty varhaisultraan jo aiemmin. Ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin uutta ja jännittävää.

Toivottavasti keskustelu pysyy aktiivisena täällä :)
 
Löysin tämän keskustelun ja liityn mukaan. LA 3.1. Ensimmäinen neuvolakäynti oli tällä viikolla ja ensimmäinen vapaa aika ultraan oli vasta kun viikkoja 13+0. Paljon tuntuu tosiaan käytännöt eroavan. Jos olisi tiennyt, niin oltaisiin sittenkin päädytty varhaisultraan jo aiemmin. Ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin uutta ja jännittävää.

Toivottavasti keskustelu pysyy aktiivisena täällä
Ihanaa kun löysit mukaan😊 mäkin toivon, että keskustelu jatkuu aktiivisena!
 

Yhteistyössä