Tämän vuoden influenssan kulku, millainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taisin sairastua just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taisin sairastua just

Vieras
Onko tämän vuoden influenssassa mitään kaavaa että milloin tulee esim. yskä? Onko jotain vatsaoireita jne? Itse taisin sairastua tänään, kurkku on kipeä, samoin lihakset ja on lämpöä. En tiedä mistä oon tämän saanut. Yleensä en ikinä mene sairaana mihinkään, mutta maanantaina ois pakko mennä yhteen tutkimukseen jossa yskästä on varmaan tosi paljon haittaa. En halua mielellään perua tuota tutkimusta, kun oon hermoillut sitä niin pitkään jo, enkä jaksa hermoilla vielä lisää paria kuukautta. Ehtiiköhän se yskä iskeä ennen maanantaita?

Jos sulla on lämpöä eikä korkeaa kuumetta, niin kyseessä on "vain" flunssa. Influenssassa on aina korkea kuume. Niin kuin joku sanoikin, yskä ehkä tulee, ehkä ei...

Mä en tiedä oliko mun 5v tytöllä influenssa, mutta alkoi nopeasti nousevalla kuumeella ja päänsäryllä. Lisäksi oli vatsa löysällä ja kävi monta kertaa päivän aikana kakalla. Ei ollut kuitenkaan vatsatautisen oloinen. Ruoka ja juoma pysyi sisällä normaalisti. Kuume nousi aina uudelleen kun kipu/kuumelääkkeiden vaikutus lakkasi. Yhteensä oli 5 päivää kuumeessa. Korvatulehdus tuli kylkiäisenä. Yskää ei ollut mitenkään erityisesti ainakaan. Nuha tuli jossain vaiheessa.

Mietin itsekin ensin että tämä on vain perusflunssa, mutta sitten muistin että sen itämisaika on 1-2 päivää ja oon ollut viimeiset kaksi päivää kotona. Joten oon saanut todennäköisesti keskiviikkona tai sitä ennen tämän tartunnan eli siitä on jo kolme päivää. Siksi päädyin siihen influenssaan.

Lisäänpäs vielä, että jos kyseessä on spirometriatutkimus, niin sitä ei kannata tehdä vaikka olisi vain flunssaa ilman yskää. Pari viikkoa pitää olla kulunut taudin loppumisesta. Tuli vaan mieleen, kun puhuit ensimmäisessä viestissäsi jostain tutkimuksesta.

Itselläni alkoi muutama viikko sitten rajulla kuumeella. Kahdessa tunnissa nousi yli 39 asteeseen. Kolme päivää oli kuumetta 39-40. Maha löysällä ja kova päänsärky. Jälkitaudiksi vielä keuhkoputkien tulehdus ja antibioottikuuri.

Ei oo spirometriatutkimus, sellainen vaan jossa pitäis olla täysin liikkumatta, se ois aika vaikeaa yskässä. Kyllä tuo influenssa kuulostaa sen verran rajulta ettei onneksi taida mulla olla sitä. Hyvä niin.

Itellä alko tauti täysin yllättäen nielukivulla, kuume nousi 39 hetkessä, olo oli voimaton.. Kuume laski kuumetta alentavalla, mutta kipusi äkkiä takaisin sinne 39. Kuumetta kesti 6vrk. Alaselkäkipua ja niskakipua oli myös, jalat arat (kävi kipeää kun lapsi tuli syliin). Myös päänsärkyä oli, tähän ei auttanut kipulääkkeet.
Lapseni myös sairastui tähän samaan 4vrk oman tautini alkamisesta, hänellä nousi kuume 40 asteeseen, itki kovaa päänsärkyä ja jalkojen särkyä ja myös nielukipua. Kuume ei laskenut paracetamolilla, mutta naprokseenilla laski.

Yhteistyössä