Onhan se niin että jos ei ole varaa ostaa niitä asukokonaisuuksia kaupasta, niin silloin ei pysty valitsemaan juuri oman mielen mukaan sävy sävyyn olevia sopivankokoisia vaatteita.
Mutta sehän ei ole sen lahjoittajan vika, joka antaa ilmaiseksi käyttämätöntä hyvää vaatetta.
Joskus pitäisi vain tyytyä siihen mitä elämä antaa, eikä hienostella. Ei meillä kaikilla ns. hyvätuloisillakaan ihmisillä ole varaa ostaa aina juuri sävysävyyn olevia vaatteita lapsillemme, jos on jo kolmet hyvät uudet hanskat väärää sävyä niin kyllä niitä käytetään eikä uusia osteta.
Ja kiitollisuuden velkaa ei tosiaan tarvita, vaan sellainen iloinen asenne, että "juuri oikeaa kokoa", "tosi mukava kun saa vaatetta niin säästää aikaa" "ei ole tarvinnut kaupassa kiertää", "lapset tykkäsi kovasti". "Helpottaa arkea kun tarvii vain ottaa kaapista"
Hassua että paras perhe jolle olen vaatesäkkejä kantanut on ruotsinkielinen yrittäjäperhe, jolla on varaa ostaa mitä haluavat, mutta aina ottavat tosi kiitollisena vastaan, vaikka ei tarvitsisi, ja sanovat esim. että olen nyt ostanut toisetkin Ticketin housut, kun ne teidän antamat ensimmäiset oli niin hyvät.
Onneksi sitä löytää aina iloista perusihmistä joka tarvii vaatetta. Ei tarvi miettiä minne antaa. Sillä itse haluan että vaatteista oikeasti tulee iloa. Ei tarvitse edes olla köyhvä, vaan se että jollakin tavalla helpottaa jonkun kiireisen äidin arkea, se on se juttu.