Tämän palstan läskiviha on pakko olla kaukana todellisuudesta. Ei tämmöistä voi olla elävässä elämässä, eihän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Mulle on aivan sama onko joku paksu vai laiha.Eiköhän se sisin ole kumminkin tärkein :heart: Mulla on ystävinäni/tuttavinani laihoja ja lihavia ihmisiä mutta en heitä erittele mitenkään. Sen verran sanon kumminkin että lihavat ihmiset tuntuvat olevan paljon leppoisempia ihmisiä.Ottavat elämän jotenkin lunkimmin. =)

Ai no kiitti...
Vähän ku sanoisin: "musta norm.painoiset tuntuvat olevan jotenki rennompia ku lihavat" :headwall:

Ihan samaa haukkumista, vaikket ehkä niin tota meinannut.

Mä en vaan oikein usko että tuo terveysriski olisi se suurin syy lihavien mollaamiseen. Vuoden 2007 yleisimmät kuolinsyyt naisilla oli: 1) alkoholi (ei mitään tekemistä lihavuuden kanssa), 2)rintasyöpä (ei mitään tekemistä lihavuuden kanssa) 3) tapaturmat (tuskin mitään tekemistä lihavuuden kanssa) 4) sepelvaltimotaudit (joihin sairastumisen riskiä lihavuus lisää, mutta ei suoraan aiheuta).

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä en vaan oikein usko että tuo terveysriski olisi se suurin syy lihavien mollaamiseen. Vuoden 2007 yleisimmät kuolinsyyt naisilla oli: 1) alkoholi (ei mitään tekemistä lihavuuden kanssa), 2)rintasyöpä (ei mitään tekemistä lihavuuden kanssa) 3) tapaturmat (tuskin mitään tekemistä lihavuuden kanssa) 4) sepelvaltimotaudit (joihin sairastumisen riskiä lihavuus lisää, mutta ei suoraan aiheuta).

Päinvastoin, lihavuuden estrogeeni suojaa sydäntaudeilta. Sen sijaan, vaihdevuosien jälkeinen lihavuus altistaa rintasyövälle.

No, ennenkuin joku väittää, että mulla on elämässäni huono olo, totean, että niinpä välillä onkin.

Mutta elävässä elämässä koettuna kerron seuraavaa: Olen normaalipainoinen, hoikahko. Ainakin työpaikallani työtoverit kyttäävät, mitä syön, ja kommentoivat jatkuvasti. Syönpä mitä tahansa, aina joku haluaa tietää, miksi syön: kiiviä, Yosaa, poroa,... omia eväitä... Kaikki kiinnostaa. Ja kyseessä ei ole normaali keskustelu, vaan olen aina kokenut, että minun pitää perustella, miksi syön niin kuin syön.

Ainakin Turkilmas taitaa tietää, että nykyään karppaan. Taas sata kysymystä miksimiksimiksi.

Voihan tämä kertoa enemmän työyhteisöstä tai mun roolistani siinä kuin mistään muusta. Mutta siis: irl ei ole hyväksyttävää olla hoikka.

Ja Turkilmas: kuvasi todellakin on tyrmäävä, toivottavasti itsetuntosi sen mukainen!

Luuletteko että lihavat laihtuu haukkumalla?? Jos teitä oikeasti kansanterveys ja verorahijen tuhlaaminen huolettaa niin kannustakaa lihavia laihtumaan, älkää pitäkö ällöttävänä sitä että läski käy uimassa yrittäen laihduttaa ja ennen kaikkea älkää tehkö lihavista syömishäiriöisiä kyttäämällä heidän ostoskärryjä tai juhlasyömisiä. Ja se liikunnan himokin on monella sairaus, että kohtuus kaikessa, ei ole hyvä siirtyä ääripäästä toiseen.

Näin on. Juuri tänään päivällä mietin ihan samaa ja ajattelin, että varsinainen pahanmielen palsta välillä. En kanssa voi käsittää, miten jotkut päivästä toiseen jaksavat samasta aiheesta vääntää.

Olen jokseenkin varma, että kyseisillä ihmisillä on itsellään elämä vähän liian raskasta, mutta tuo on ainoa aihe, josta he voivat tuntea ylemmyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja MarieC:
No, ennenkuin joku väittää, että mulla on elämässäni huono olo, totean, että niinpä välillä onkin.

Mutta elävässä elämässä koettuna kerron seuraavaa: Olen normaalipainoinen, hoikahko. Ainakin työpaikallani työtoverit kyttäävät, mitä syön, ja kommentoivat jatkuvasti. Syönpä mitä tahansa, aina joku haluaa tietää, miksi syön: kiiviä, Yosaa, poroa,... omia eväitä... Kaikki kiinnostaa. Ja kyseessä ei ole normaali keskustelu, vaan olen aina kokenut, että minun pitää perustella, miksi syön niin kuin syön.

Ainakin Turkilmas taitaa tietää, että nykyään karppaan. Taas sata kysymystä miksimiksimiksi.

Voihan tämä kertoa enemmän työyhteisöstä tai mun roolistani siinä kuin mistään muusta. Mutta siis: irl ei ole hyväksyttävää olla hoikka.

Ja Turkilmas: kuvasi todellakin on tyrmäävä, toivottavasti itsetuntosi sen mukainen!

No juu, eipä tuokaan kivaa ole, siis joutua selittelemään syömisiään kun on hoikka :| . Itsekin olen syyllistynyt joskus kommentoimaan erään tuttavani hoikkuutta. Johon kaveri ihan aidosti loukkaantuneena totesi että eipä saa painoa nousemaan vaikka yrittää. Ja mulle ei tullut mieleenikään että voisin häntä jotenkin loukata :ashamed: . Vaan enpä syyllistynyt kommentteihini enää toistamiseen.

Niin ja kiitos kohteliaisuudesta :). Itsetunto on meikäläisellä nyt vähän ailahtelevainen tällä hetkellä, mutta sillä ei ole tekemistä kilojeni kanssa :)

Se miksi joku on lihava tai laiha niin ei kait anna oikeutta mollata.
Mutta miksi sitä tehdään täällä netissä niin paljon niin se on varmastikin ns helpompaa kertoa mielipiteensä aiheesta joka joko ihastuttaa tai vihastuttaa sanamuodot joita sitten käytetään niin ovat aika satavarmasti täysin eri kuin se miten asian voisi sanoa kasvotusten.
Olen seurannut työpaikallani kahden ääripään toistensa arvostelua ja seläntakana se on ollut puolin ja toisin aivan järkyttävää. Siinä kohden on voinut olla vain tyytyväinen, että on ns normaalikokoinen ja ei ole joutunut tämän "keskustelun" piiriin jossa kumpikin selittelee olevansa tyytyväinen elämäänsä juuri sen kokoisena (toinen oli anorektikko ja toinen taas huomattavasti ylipainoinen) ja kuitenkin sen jo sivullisena näki ettei asiat olleet aivan niin kuin kumpainenkin sanoi.
Lihava on lihava omasta tahdostaan ja laiha on laiha omasta tahdostaan...ainakin pääsääntöisesti. Ja onko se kenenkään muun halusta kiinni niin luulisi olevan jo kaikille selvää ja siltä osin tämän arvostelun voi lopettaa ja keskittyä luomaan omaa elämäänsä kohti pysyvää onnellisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ehkä se on kateutta. Siis siitä että toiset uskaltaa olla mitä on ja olla myös välittämättä toisten ihmisten katseista. Ei kaikista ole siihen että hyväksyy itsensä sellaisena kun on.

Mun mielestä toi kateuskortti ei oikein sovi tähän aiheeseen. Aiemmin jo taisin kirjoittaa, että eihän kukaan kadehdi juoppojakaan siitä, että uskaltavat olla mitä ovat ja hyväksyvät itsensä niin.

Vertaan noita keskenään, koska molemmissa on kasvava terveysriski.

No tässä on kyllä hyvä pointti, enpä tullut ajatelleeksikaan tällästä.

Yhteistyössä