Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Vauva katsoo sinua siis pitkään ja tiiviisti silmiin? Entäs veljeä? Onko muita, joihin ei ota katsekontaktia kun isä? Onko mahdollisesti isällä esim. roikkuvat hiukset / värikkäät vaatteet / vauvan huomion kiinnittävä koru kaulassa tai muuta, mikä vois aiheuttaa tän?
Ja sit se tärkein; tyytyykö vauva isänsä syliin, vai vaatiiko sinua, jos ei ole kyseessä nälkäitku?
Kyllä tuo vauva katsoo just tolleen pitkään ja tiiviisti mua. Ja veljeäänkin kai... En oo kiinnittänyt huomiota onko isä ainoa. Mutta siis ei vauva tosiaan muakaan päin katso jos on nostettuna tuohon kasvojen tasalle ja koitan häntä katsoa.
Ja poitsu siis kääntää katseensa vallan pois silloin, eli kääntää päänsä sivulle ja katsoo sinne. Eli hiukset, vaatteet yms. ei voi vaikuttaa asiaan.
Ja tyytyy isänsä sylissä eikä vaadi minua. Tosin joskus tuijottaa mua isänsä sylistä (eli silloinkin ottaa katsekontaktin muhun eikä isäänsä), mutta ei itke tai ole laisinkaan tyytymätön. Mutta siis on vallan tyytyväinen isänsä hoivassa tuo Peikkis kyllä.