Tämä tästä puuttui! (Sykkeen näkymisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liiksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liiksu

Vieras
Hei! Olemme yrittäneet saattaa vauvaa alulle nyt 1 v 9 kk:tta ja lapsettomuuspolille ollaan menossa ensi käynnille. Miehellä on entisestä liitosta kaksi poikaa, minulle raskaus on ensimmäien.

2 viikkoa sitten tein elämäni ensimmäisen plussatestin ja tänään oli alkuraskauden ultra. Mitä ultrassa sitten näkyi? Ruskuaispussi ja n. 4mm alkio (tai vastaava), mutta sydämen sykettä tai alkio kaikua ei näkynyt. Viikkoja 0lisi nyt 5+6.

Sisarellani kaksosten syke näkyi 5+3, joten pelko puristaa kurkkua ihan tosissaan. Lääkäri sanoi, että sykkeen PITÄISI näkyä?

Onko täällä ketään, jolla syke ei olisi eka ultrassa näkynyt, mutta odotus olisi silti jatkunut?

Hei!
Odotamme kaksosia, mutta varhaisultrassa (muistaakseni vkolla 5+2) meillä näkyi vain toisen alkion syke. Eli luulimme pitkään odottavamme vain yhtä lasta. Käsittääkseni voi aivan hyvin olla niin, että olet vielä niin varhaisessa vaiheessa raskaana, ettei syke välttämättä näy. Toivon sinulle parasta!

Hei!

En osaa vastata, kun en ole ammattilainen, MUTTA minä sain aikoinaan ajan varhaisultraan vasta noin viikolla 9, koska ultraaja sanoi, että kovin aikaisin syke ei välttämättä näy, ja se aiheuttaa vanhemmille turhaa stressiä ja huolta. Eikö lääkäri ohjeistanut teitä enempää tässä asiassa?

Myös mulla oli kaksosraskaus ja noilla viikoilla näkyi ultrassa nimenomaan vain toisen alkion syke. Ja mulle kyllä lääkäri sanoi että on niin varhaista, että voisi olla ettei näkyisi kummankaan sykettä ja olisi ihan normaalia. Ja niinhän siinä kävi että myöhemmin kun ultrattiin, löytyi molemmat ja tossahan ne temmeltää :) ...
Uskon että sullakin kaikki on ihan hyvin ja sieltä sykekin ajallaan löytyy! Tsemppiä kovasti, tiedän ja muistan että se odottaminen oli silti TODELLA työlästä... oli kurja fiilis kun koko ajan kuitenkin mietin ja pohdin asiaa. Mutta lykkyä pyttyyn ja koita jaksaa vielä!!

Sanoi, että katsotaan muutaman päivän päästä uusiksi, tule syömättä ja juomatta, jotta pääset kaavintaan sitten, mikäli sykettä ei löydy. Oli totta puhuakseni skeptisen oloinen..

Edelleen toivoisin kokemuksia, jossa syke ei olisi näkynyt eka ultrassa ja kaikki olisi mennyt hyvin..Haluan ripustautua johonkin toivon kipinään, että jaksan tämän 6 päivää..

Ei meilläkään näkynyt noilla viikoilla vielä sykettä. Musta oot aika aikaisessa vaiheessa mennyt sinne ultraan. Oon ainakin lueskellut, ettei kannata mennä hirveesti ennen vk 8, kun se syke ei tosiaan vielä varmasti näy. Syitä voi olla vaikka mitä.

...oli vielä pakko kommentoida, että TODELLA oudoksun saamaasi palautetta/vastausta lääkäriltä?!! Että siis kaavinnalla jo pelotteli?? Kun noita viikkoja on tosiaan NOIN vähän, en ymmärrä mitenkään miksi on moisia puhunut... Tsemppiä ja luota vaan tulevaan, hyvin menee!

Älä nyt ainakaan kaavintaan suostu vaikka syke ei vielä tilanteessa 6+ näkyisikään. Sitten menet toiseen paikkaan (jossa kunnolliset laitteet ja hyvä lääkäri) ja haet toisen mielipiteen. Ja voisko viikkoja ollakin vähemmän? Itse en menisi edes varhaisutraan ennen viikkoa 8!

En mäkään menisi sinne kaavintaan vielä ensi viikolla! Ihan älyttömältä kuulostaa! Sinun tilassasi odottaisin ainakin 2 viikkoa ja menisin vasta sitten uudestaan ultrattavaksi. Minä olin ihan kunnon yksityisellä lääkäriasemalla erikoislääkärin ultrattavana, eikä sielläkään vielä noilla viikoilla niiden hienoilla laitteilla sykettä näkynyt, vaan vasta parin viikon kuluttua.

Itse olin ultrassa 6+3 ja lääkäri sanoi, että luultavasti oli eka mahdollinen päivä kun sydän löytyy. Kyllä kirjallisuuden mukaan sykkeen näkee vasta viikon 6 loppupuolella, joten ole ihan rauhassa vaan. Ja olipa töykeä lääkäri! Kannattaa varmaan vaihtaa lääkärikeskusta jos mahdollista.

Mulla ainakin sanottiin että eka neuvola vasta viikolla 8. Ultran osalta ei kuulemma kannata aikasemmin kun niin suuri todennäköisyys ettei siellä vielä näy mittään. Ekassa ultrassa alkio oli vasta hitusen päälle 2 cm pitkä joten järkevästi ajateltuna 3 viikkoa aikasemmin ei varmaan hirveästi ole vielä katseltavaa.

Odota nyt ihmeessä ainakin sinne viikolle 7 - 8 ennen seuraavaa ultraa ja älä anna lääkärinpaskiaisen pelotella. Aika käsittämätöntä touhua tollaset puheet. Mutta näitä "ammattilaisiahan" löytyy aina...

Joo samaa sanon minä, odottele ihan rauhassa! Meillä oli eka ultra 6+0, ei näkynyt syke, hirveä paniikki ja huoli. Seuraava 6+4 ja sitten näkyi, onneksi! Mutta sikiön koko vaikuttaa minusta oikeanlaiselta, älä vielä huolehdi. Tuon alla olevan linkin avulla näet, milloin syke pitäisi ensi kertaa näkyä (ja huom. varmastikin vain parhailla laitteilla ja alkion ollessa optimiasennossa!):
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Vielä lisäys...katselin tossa yhtä raskausaikaa päivä päivältä käsittelevää kirjaa ja siinä sanotaan että viikon 5 aikana "verisaarekkeiden soluista muodostuvat verisolujen ja suonten lisäksi kaksi sydänputkea, jotka sulautuvat yhteen. Tämä on sydämen esiaste. Tämän viikon loppuun mennessä sydän alkaa pumpata verta." Siis, jos viikkosi ja päiväsi on arvioitu edes pari päivää yläkanttiin niin on ihan luonnollista ettei sydäntä vielä näy...

täällä kohtalotoveri.
Tänään piti olla omien laskujen mukaan 6+5, mutta ultrassa saatiin 5+6 eikä sykettä.
Ensi to on uusi ultra.
olen jo itse heittänyt hanskat tiskiin, koska olen ihan 100% varma noista rv ja melkein vk sit loppunut kehitys... =`(
no, odotellaan nyt "rauhassa" ensi to ja katotaan sitten lopullinen tuomio.

sinulla on paremmat oltavat kun vk täsmäävät kasvun kanssa, joten peukut pystyssä täällä bd =)

Kiitos, rohkaisevista kommenteista! Hedelmöittymisen ajankohdasta olen varma,koska mieheni selkäleikkauksen vuoksi harrastimme seksiä tasan 2 kertaa, joista toinen oli 2 ja toinen kierron 16. päivä.

Kapris: Milloin teit plussatestin?

Miten tässä selviää selväjärkisenä?? Lääkäri tuntui olevan varma asiastaan, nyt epäilen hieman. Koitin Tekayn kalenteria (kiitos linkittäjälle!) ja muokkailin muutaman kerran ovulaatiopäivää (voivathan ne siittiöt elää sen muutaman päivän) ja sykkeen näkymiseksi sain tämän päivän lisäksi 4 seuraavaa päivää. Optimaalioloissakin (jos siittiöt eläisivät 5 päivää) syke pitäisi seuraavaksi näkyä. Se ei kylläkään sopisi enää plussauspäivään..

Tulen kertomaan miten kävi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap........:
Kiitos, rohkaisevista kommenteista! Hedelmöittymisen ajankohdasta olen varma,koska mieheni selkäleikkauksen vuoksi harrastimme seksiä tasan 2 kertaa, joista toinen oli 2 ja toinen kierron 16. päivä.

Kapris: Milloin teit plussatestin?

Miten tässä selviää selväjärkisenä?? Lääkäri tuntui olevan varma asiastaan, nyt epäilen hieman. Koitin Tekayn kalenteria (kiitos linkittäjälle!) ja muokkailin muutaman kerran ovulaatiopäivää (voivathan ne siittiöt elää sen muutaman päivän) ja sykkeen näkymiseksi sain tämän päivän lisäksi 4 seuraavaa päivää. Optimaalioloissakin (jos siittiöt eläisivät 5 päivää) syke pitäisi seuraavaksi näkyä. Se ei kylläkään sopisi enää plussauspäivään..

Tulen kertomaan miten kävi!

Vaikka harrastittekin seksiä päivänä x, on hedelmöittyminen voinut tapahtua myös pari päivää myöhemmin.

Yhdyn kyllä muiden mielipiteeseen! Et missään nimessä suostu kaavintaan vaan menet toiselle lääkärille tai yksityiselle lääkäriasemalle. Minulle sanottiin parissakin paikassa että syke näkyy yleensä vasta seitsemannella viikolla joten silloin kannattaa vasta tarkemmin ultrata. Itselläni siis epäiltiin kohdun ulkoista mutta hyvin kävi ja muutama viikko olisi vielä h-hetkeen. Joten odota rauhassa, äläkä suostu mihinkään peruuttamattomaan. Ota mielummin toisen lääkärin näkemys jos tämän hetkinen on noin fakkiintunut tuollaiseen mielipiteeseen vaikka näinkin monelle muulle on sanoneet lääkärit muuta. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja minulla on hyvä tunne tuosta sinun alkuraskaudesta!

Mulla näkyi syke vasta viikolla 8, vaikka olisi pitänyt näkyä jo aikaisemmin! Ei ne laitteet vaan aina näe sitä, vaikka se pikku sydän siellä vipattaisikin. Älä nyt vielä viikonkaan päästä heitä kirvestä kaivoon, vaan odota nyt hyvä ihminen se pari vk, jos tosiaan ootte noinkin kauan jo kerenneet yrittää. Aika inhottavaa olisi, jos kyseessä olisikin tulkinta virhe, ja alkio olisikin ollut aivan elinkelpoinen. :( Eihän sitä sitten saisi tietääkään, mutta mieleen jäisi pyörimään...

Niin kuin joku sanoikin, raskaus ei välttämättä ala sinä päivänä kun seksiä on harrastettu. Siittiöt voivat sinnitellä jopa 5 pv odotellen munasolua.

..kun ollaan oltu hedelmöityshoidoissa, nyt toista kertaa raskaana, niin yksityisen klinikan lääkäri ei ole edes suostunut tekemään alkuraskauden ultraa, ennen kuin viikkoja on kasassa tasan 7, koska silloin voidaan olla varmoja, onko sikiö hengissä vai ei. Sitä ennen on aina se mahdollisuus, että syke ei vielä vaan näy!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eli odota nyt hyvä ihminen tuonne asti!!!!!!!!

niin ja se piti vielä sanoa, että tuo viikko 7 pätee silloin, kun ultra tehdään alakautta!!! Mulle ei tässä raskaudessa näkynyt syke edes vielä viikolla 9+3 kun se tehtiin kunnallisen neuvolan surkeilla ja sameilla laitteilla vatsan päältä!!!!!!!

Mikä ihmeen hinku ihmisillä on käydä näissä varhaisultrissa itseään kiusaamassa. Hoetaan, että oman mielenrauhan takia, mutta niissähän juuri se mielenrauha menee, kun tulokset ovat vielä näin epävarmoja. Pahimmassa tapauksessa joku haksahtaisi sen perusteella kaavintaan ja menettäisi näin sen hartaasti toivomansa vauvan.

Mulla näkyi syke 6+3, aikaisemmin en ollut käynyt. Silloin (gynekologian erikois-)lääkäri sanoi, että tule parin viikon päästä uudestaan, kun syke on niin kovin epätasainen, että on varmasti vasta ihan juuri sydän alkanut sykkimään. Eli tarkistettiin tilanne (omat sydämemme syrjällään) sitten vielä joskus 8-9 vkolla. Ja tuo poika on nyt 2,5-vuotias. :)

Että kyllä todella kummastelen minäkin lääkärisi kökköjä sanoja, mutta siitä huolimatta, yritähän sinnitellen jaksaa seuraavaan kertaan, varmaankin silloin jo siellä pieni, eläväinen syke näkyy! =)

Aydin Tekayn mukaan sydämen syke havaittavissa 5+5 viikolla. Aina voi olla ovulaatiokohtaisia heittoja, laitekohtaisia heittoja ja tutkijakohtaisia heittoja... päivä tai pari sinne tai tänne, jos olisin lääkäri, niin en lähtisi kaavinnalla pelottelemaan vaan pyytäisin lisätutkimuksiin viikon päästä. Sitäpaitsi kaavinta omalta osaltaan hankaloittaa uudelleen raskaaksi tulemista, joten noin alkuraskaudessa voisi kyllä pyytää kemiallista abortointia, sen jälkeen voi kuulemma tulla nopeammin raskaaksi, niin kuulin.

Mulla eka ultra ensi viikolla, silloin rv 10+1