Tämä talo on epäilyttävän halpa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taloa mä metsästän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taloa mä metsästän

Vieras
Talohan on älväri, sit se on vuokratontilla(tontin koko vain 885neliöö) ja kallis sähkölämmitys, :D Tossahan noita mitkä vaikuttaa hintaan aika paljon. Sähkölämmityskuluiksi ilmoitettu 2700e/v eli 225e/kk pelkkä lämmityssähkö :o lisää tuohon päälle sitten vielä taloussähkö :D

[QUOTE="Kenguru";23063406]Yleiskunto tyydyttävä. Että jos on rakennettu 2007, niin jotain siellä on päin persettä.[/QUOTE]

Krhm. Tyydyttävä on parempi kuin hyvä. ;)

[QUOTE="viini";23063412]Älvsbytalo. :)[/QUOTE]

No niinpä tietysti. Se siitä sitten.

Tämä aloitukseni jäi aluksi spämmifiltteriin ja tein uuden samankaltaisen. Pahoittelen siis jos kohta tänne palstalle pamahtaa toinenkin aloitus samasta aiheesta.

Äkkiä vilkaistuna näyttäisi Muurametalojen talolta. Nämä ei vöt ole paikallaan rakennettuja vaan ns. tilaelementtitaloja, jotka tuodaan viipaleina tontille ja kasataan sitten loppuun ja tehdään pintatyöt. Tyydyttävään kuntoon voi vaikuttaa moni muukin asia kuin vain pintamateriaalit, mm. talon tekniset ratkaisut ja niiden kunto ja arvioitu käyttöikä. En halua moittia tai kehua, mutta googlaa esim. "kokemuksia Muurametaloista" tms hakusanoilla, niin pääset lukemaan ko. taloja rakennuttaneiden keskusteluja, niistä voi aueta mahdolliset tarkistamisen paikat talossa, jos tarjoamaan/ostamaan päädyt.

[QUOTE="vieras";23063430]Krhm. Tyydyttävä on parempi kuin hyvä. ;)[/QUOTE]

Totanoin, ei mitenkään pahalla mutta hyvä on kylläkin parempi kuin tyydyttävä. Jos ihan tarkkoja ollaan niin järjestys on :erinomainen, hyvä ja tyydyttävä...
Taidat sekoittaa kiitettävän nyt ;)

[QUOTE="vieras";23063430]Krhm. Tyydyttävä on parempi kuin hyvä. ;)[/QUOTE]
ööööö....
Millä logiikalla? Ethän oo tosissas, onko tää vitsi kun sulla on toi hymiö tossa? Ootko ikinä käyny koulua?

Jaaha, nyt on kiistaa onko kyseessä Ä-talo vai Muurametalo. Voin sanoa suoraan, että jos on Ä-talo, unohdan asian saman tien. Toisaalta oli talopaketti mikä tahansa, niin kyllä hälytyskellot joka tapauksessa soivat koska kunto on vain tyydyttävä noin uudessa talossa.

Mukavan avaran näköistä kyllä.

Me rakennettiin miehen kanssa viime vuonna Ylöjärvelle omakotitalo, reilu 120neliöö. Tontista maksettiin jotai 40 000e ja talo rakennettiin itse(kaverit ja sukulaiset apuna) 119 800e. Eli meillä ylöjärven keskustan lähellä omakotitalo kustannukset jotai 160 000e. Jos yhtään osaa rakentaa itse niin ehdottomasti kannattaa itse tehdä tai ostaa puolivalmis. Säästyvät rahat sit satsaa autoon ja etelänmatkaan :D Ja kun joskus myydään tää niin saadaan aika varmasti 250 000e tästä eli itse tehden ja 2 vuotta asuen saat voittoo aika kivasti ;D

Mistä ihmeestä te osaatte päätellä, että talo olisi Älvsby? Itse en ole niin paljon talopaketteja katsellut, niin en osaa hoksata tuollaisia. Minutkin kerran ohjattiin tuttavan luo sanoin: "se on se Älvsby-talo sit siinä oikealla". Aha. Useita puutaloja kasassa ja olis pitänt tunnistaa talomerkki :) Onneks oli sitten muitakin ohjeita :) Mutta, vaikken talomerkeistä tiedäkään, näyttää tuo talo tismalleen samanlaiselta kuin kavereideni koti ja heillä on Muurametalojen tölli.

[QUOTE="vieras";23063511]Ko. alue ei kuulu ehkä monen mielestä niihin ihan halutuimpiin verrattuna moneen muuhun uudehkoon omakotitaloalueeseen.[/QUOTE]

Ok, kerrotko lisää? Onko alueen sijainti niin huono, vai onko ympärillä huonomaineisia alueita? Onko Jyväskylässä muita uusia/uudehkoja okt-alueita?

Ei kai talossa itsessään tarvitse mitään isompaa vikaa olla. Ehkä myydään akuutissa rahapulassa tai eroriitojen keskellä halutaan omaisuus mahdollisimman nopeasti rahaksi ja jakoon.

Ei ole huono alue, paljon lapsiperheitä ja talot uusia. On vaan omasta ja joidenkin ystävieni mielestä vähän huono sijainti keskustaan. Keljonkeskus on kauppakeskuksista lähinnä, sinnekään ei ihan vaunujen kanssa tulisi lähdettyä. Siwa siinä jonkunmatkan päässä taitaa olla. Tosin useinhan nuo uudet omakotitaloalueet rakennetaan vähän kauemmas. Monen mielestä varmaan kiva alue, ei vaan itsestä tunnu, että sinne haluaisin muuttaa. Ei ole tarkoitus ketään loukata, on ihan mielipideasia. Esim. Haukkalanrannassa hinnat tietty korkeammat: paljon lähempänä keskustaa ja järvi lähellä. Ihan kuten Salmirantakin.

[QUOTE="vieras";23063662]Ei ole huono alue, paljon lapsiperheitä ja talot uusia. On vaan omasta ja joidenkin ystävieni mielestä vähän huono sijainti keskustaan. Keljonkeskus on kauppakeskuksista lähinnä, sinnekään ei ihan vaunujen kanssa tulisi lähdettyä. Siwa siinä jonkunmatkan päässä taitaa olla. Tosin useinhan nuo uudet omakotitaloalueet rakennetaan vähän kauemmas. Monen mielestä varmaan kiva alue, ei vaan itsestä tunnu, että sinne haluaisin muuttaa. Ei ole tarkoitus ketään loukata, on ihan mielipideasia. Esim. Haukkalanrannassa hinnat tietty korkeammat: paljon lähempänä keskustaa ja järvi lähellä. Ihan kuten Salmirantakin.[/QUOTE]

Ok. Haukkalanrannasta jotain olen katsellutkin, kalliimpia ovat tosiaankin. Taitaa tuo kyseinen talo olla Muurametalo, ainakin hyvin samannäköisiä malleja löytyi nettisivulta. Ä-talojen mallistosta en vastaavaa löytänyt. Ja kuten joku jo sanoi, ainakin sähkölaskut tuossa talossa on kauhean suuret.

Muurametalot | Kotimallit | Perinteinen

Pitäisiköhän soittaa välittäjälle ja kysyä asiasta, sen verran jäi vaivaamaan. Mutta uskon kyllä siihen sanontaan, että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se yleensä on. Talo on aivan uskomattoman halpa. Mutta eikös yleensä mahdolliset kosteus- tms. vauriot ilmoiteta jo esittelytekstissä ja/tai sanota suoraan että kohde vaatii peruskorjauksen ja remonttia? Tässä ei mainita mitään sellaista.

Sijainti ei kyllä ole paras mahdollinen. Tuo että lähimpään pikkukauppaankin on 3,5 km matkaa on kyllä aikamoinen fakta yhden auton perheessä. Asumme tällä hetkellä eri puolella Suomea. Omistamme talomme tontin (1100 m2) ja matkaa kaupungin keskustaan on 4 km, lähimmälle kioskille ja kauppaan n. 1,5 km (ja bussipysäkki on parinsadan metrin päässä).

Yhteistyössä