Tämä palsta on oikea tekopyhyyden kehto!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi helvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi helvetti

Vieras
Kukaan ei ole polttanut koskaan lähelläkään raskausaikaa tai vauvan lähellä sen synnyttyä, vaikka tuolla näkyy jatkuvasti maha pystyssä olevia mammoja sätkä huulessa.

Jos epäilette, niin menkää Kätilöopiston pääsisäänkäynnin luo katsomaan esimerkiksi.

Sama alkoholin suhteen.

Ja sama lasten pahoinpitelyn suhteen, kukaan ei koskaan ole vihapäissään lapsestaan napannut kiinni, ei ottanut hiuksista kiinni, ei edes ajatellut mitään pahaa tekevänsä.

Mistä tänne palstalle löytyy kaikki erittäin erinomaiset yksilöt, kun niitä ei livenä ihan niin paljon taida olla?????? Onko tänne joku pääsyvaatimus, erinomaisuuspääsyvaatimus???

Sama koskee uskottomuutta, ihan kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja NeljänSeinänSisällä:
Sulla taitaa olla kokemusta noista kaikista ja harmittaa kun ei seuralaisia löydy B) Kyllä niitä täältäkin löytyy, eivät vaan ole paikalla nyt....

Just tätä tarkoitin :) argh!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NeljänSeinänSisällä:
Sulla taitaa olla kokemusta noista kaikista ja harmittaa kun ei seuralaisia löydy B) Kyllä niitä täältäkin löytyy, eivät vaan ole paikalla nyt....

Just tätä tarkoitin :) argh!!!!!!!!!!

Mitä noista..? Että sulla on kokemusta. Joo täällä on monta monituista ketjua ollut tupakoivista äideistä ym, mutta niinku sanoin tänään ei ole vissiin paikalla. Yritä huomenna uudestaan :wave:

Jaa mun kokemuksen mukaan täällä on montaki palstalaista joiden mielestä on aivan ok kessutella ja ottaa häppää raskausaikana (eihän munkaan nico-magdaleenalle tullu mitään oireita, lievää puhevikaa tai no ei se käveleekkään vielä 10v kunnolla) ei siitä mitään terveyshaittaa oo :O ja imettääkki voi vaikka on juonu 5 puolen litran sidukkaa ni voi hyvin imettää saman tien vauvaa niinhän mäki teen toteaa muuan tunnettu nikki palstalla joka vastaavassa ketjussa. Niin siis et mikä tekopyhä :laugh: mut ääliöitä ja juoppoja riittää juu.

Alkuperäinen kirjoittaja voi helvetti:
Kukaan ei ole polttanut koskaan lähelläkään raskausaikaa tai vauvan lähellä sen synnyttyä, vaikka tuolla näkyy jatkuvasti maha pystyssä olevia mammoja sätkä huulessa.

Jos epäilette, niin menkää Kätilöopiston pääsisäänkäynnin luo katsomaan esimerkiksi.

Sama alkoholin suhteen.

Ja sama lasten pahoinpitelyn suhteen, kukaan ei koskaan ole vihapäissään lapsestaan napannut kiinni, ei ottanut hiuksista kiinni, ei edes ajatellut mitään pahaa tekevänsä.

Mistä tänne palstalle löytyy kaikki erittäin erinomaiset yksilöt, kun niitä ei livenä ihan niin paljon taida olla?????? Onko tänne joku pääsyvaatimus, erinomaisuuspääsyvaatimus???

Sama koskee uskottomuutta, ihan kaikkea.

Heh, sinä siis päättelet, että jos näet ulkona raskaana olevia äitejä, jotka polttaa, on tälläkin palstalla oltava sellaisia välttämättä.

minä voin rehelllisesti sanoa kaikkiin ei :)

Mä oon huomannut saman, että täällä kaikki mammat ois tyyliin niitä, jotka ei ainakaa polta tai juo tai oo koskaan tehnyt mitään muutakaan pahaa...
Ite poltan (koko ajan vähentänyt ja varmaan kohta loppuu kokonaan) ja synnytykseen aikaa noin 2kk. Tästä, kun kerran alettiin keskustelemaan niin tuli varmaan 20 vastausta, joissa kukaan ei voinut käsittää kuinka kukaan voi polttaa raskausaikana, vaikka tosiaankin vähintään joka kymmenes polttaa...jos ei useempikin.
Ja sitten siitä tupakoinnista tulee ties mitä vaurioita lapselle vaikka tupakoineet ovat kertoneet varmasti ainakin omalta osaltaan rehellisesti onko jotain tullut vai ei...
Ja miksi ne tupakkakeskutelut on aina aloittanut äiti joka ei polta tai ei ole koskaan polttanut? Mitä iloa ne saa toisten moittimisesta? Kohotettua omaa itsetuntoaan?

Ap, ei millään pahalla mutta sulla on ongelmia. Jos kuvittelet tosissaan että muutkin äidit käyttytyvät noin, niin erehdyt. Kuten joku sanoi, joka kymmenes nikki polttaa. tarkoittaa sitä, että 90% täällä olevista ei polta, ja todennäköisesti eivät myöskään juo, ei ainakaan raskausaikana. Kuvittelet normaaliksi/yleiseksi asioita, jotka eivät sitä ole. Nyt sitten haukut tämänkin vastauksen, kun et kestänyt totuutta. Ehkäpä jokin ilta löydät täältä kaltaisiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mä oon huomannut saman, että täällä kaikki mammat ois tyyliin niitä, jotka ei ainakaa polta tai juo tai oo koskaan tehnyt mitään muutakaan pahaa...
Ite poltan (koko ajan vähentänyt ja varmaan kohta loppuu kokonaan) ja synnytykseen aikaa noin 2kk. Tästä, kun kerran alettiin keskustelemaan niin tuli varmaan 20 vastausta, joissa kukaan ei voinut käsittää kuinka kukaan voi polttaa raskausaikana, vaikka tosiaankin vähintään joka kymmenes polttaa...jos ei useempikin.
Ja sitten siitä tupakoinnista tulee ties mitä vaurioita lapselle vaikka tupakoineet ovat kertoneet varmasti ainakin omalta osaltaan rehellisesti onko jotain tullut vai ei...
Ja miksi ne tupakkakeskutelut on aina aloittanut äiti joka ei polta tai ei ole koskaan polttanut? Mitä iloa ne saa toisten moittimisesta? Kohotettua omaa itsetuntoaan?

Voi pyhä sylvi! Jos lapselle tulee vaurioita tupakan vuoksi, selität hänelle, että poltin koska muutkin polttavat. Kuulostaa siltä, että ajattelusi on jäänyt teinitasolle. Jos lapsellesi tulee tupakanpolton vuoksi vaurioita, ainoa rehellinen selitys lapselle on se, että en piitannut sinun terveydestäsi vaan omat haluni olivat minulle silloin tärkeämpiä.

Missasin pointin. Eli uskotko, että oikeasti suurin osa tekee noita juttuja? Ei ole normaalia poltaa/juoda raskausaikana tai käyttää väkivaltaa lasta kohtaan. Ja kaikki myös pettää? Onneksi suurin osa tosiaan EI ole tuollaisia!

Ja niille jotka jo ehtivät alkaa vähättelemään sitä tupakointia: vaikka kuinka monen palstalaisen lapselle "ei tullut mitään" vaikka äiti poltti raskausaikana, niin riskitöntä ette saa siitä millään! Tosiasiassa vaarannatte toisen ihmisen terveyden ja se on tuomittaavaa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:

No kannustaako pitäisi? Itse poltan ja juon silloin tällöin. Mutta jestas ei olisi tullut mieleenkään polttaa tai juoda raskausaikana. Kaksi kertaa ollut raskaana, ja ei se niin pitkä aika ole ettei sitä kestä ilman alkoholia ja tupakkaa. Itselle se oli päivänselvä asia oman lapsen takia, ja en valitettavasti voi ymmärtää niitä jotka ei välitä tehdä samanlailla. Koska siihen pystyy kyllä jos vain tahtoa on!

Mä olen sitten ollut pahis muidenkin edestä. Olen ollut uskoton (vaikken näeäkään nyt suoraan yhteyttä sillä mun äitiyteeni, mutta kuitenkin, tunnustan ), polttanut esikoisen odotusaikana yhden savukkeen, tarttunut kiinni lapsestani kiukuspäissäni kovakouraisemmin kuin tarvetta olisi ollut...

Oliko siellä vielä muita kohtia?? *kelaa ylöspäin* :ashamed:

Yhteistyössä