Tämä on vähän nolo kysymys, mutta miten kerron miehelle masennuksestani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xx

Vieras
Minulla on diagnosoitu vaikea masennus, ja paha oloni tottakai näkyy päällepäin, vaikka aika hyvin olen vielä toimintakuntoinen. Mies tietää, että käyn jatkuvasti lääkärillä ja hoitajalla, mutta en saa sanottua, mikä minua vaivaa. En kerta kaikkiaan saa suustani ulos, että minulla on vaikea masennus, ja minun pitää todennäköisesti aloittaa myös lääkitys siihen.

En oikein itsekään ymmärrä, miten se on niin vaikeaa sanoa. Kuitenkin mieheni pitäisi tietää, missä mennään, että hän ymmärtäisi oloani ja osaisi tukea sekä minua että lapsia.

Sanokaa nyt joku tähän jotain viisasta, kertokaa vaikka omia kokemuksianne. Kiitos.

jos mies sua rakastaa ihan aidosti,niin ymmärtää jo tilanteen sanomattakin. jos kuitenkin olet saanut näyteltyää että kaikki on hyvin ja oikeasti ei olekkaan,niin sun täytyy lopettaa hyvän olon näytteleminen. kerro missä mennään,sun mies kyllä tukee sua jos rakastaa. masennus on kyllä vaikeaa juttu. joskus leimataan hulluks ja joskus ymmärretään.. mun mies ymmärtää mun masennusta ja veli sit taas puhus selän takana,että päässä vikaa :'( mutta kun hänen oma nainen sairastuin,niin sit ymmärsi asian :)

näytin lääkärintodistusta miehelle.sillä tavalla mies sai lisäksi vielä vahvistuksen asialle kun se oli oikein diagnisoitu eikä vaan mun mielialaa.
periaatteessa vaikea masennus pitäis edes jotenkin näkyä jo enneltakin.

Kannattaa kyllä kertoa, sillä tarvitset miehesi tukea tässä. Itselläni todettiin pari vuotta sitten keskivaikea masennus, joka veti minut pariksi kuukaudeksi sängyn pohjalle. Jos mies ei olisi hoitanut lasta, en tiedä mitä olisi tapahtunut. Mutta käske miehesi pitämään itseään silmällä. Nimittäin kun mä pääsin jaloilleni ja aloin toipua, mieheni sairastui myös. Hän oli sinnitellyt yli mun masennukseni, koska lapsesta piti huolehtia. Mutta kun minä toivuin, hän antoi periksi ja sairastui :( . Masennus on koko perheen sairaus, mikä on toisaalta voimavara, toisaalta huono juttu.

Yhteistyössä