Tämä on oikeasti rasittavaa (kyläilytavat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Äidilläni on uudesta avioliitostaa nyt teini-iässä olevia lapsia, jotka ovat aina syöneet ihan helvetisti kun tulevat meille kylään.

Nyt olivat taas ja tarjolla oli iso täytekakku, keksejä ja itsetehtyjä muffinseja. Muffinsit sellasia isoja "amerikan muffineita" eli joita LUULISI yhden riittävän per nenä etenkin, kun ne ei olleet ainoat tarjottavat.

Laitoin niitä siis tarjolle yhtä monta kuin oli ihmisiä pöydässä. No tämä toinen teini sitten katseli minua silmiin ja naureskellen otti toisen muffinsin, kun oli ensin välissä syönyt siivun kakkua. Vierestä toinen nappaa myös toisen muffinsin ja kysyy äidiltämme, että "jäitkö sinä nyt ilman, ei sen väliä". Minä sitten sanoin, että joo jäi ja meidän tyttökään ei nyt vielä saanut. Sanoin sulattavani lisää pakasteesta. Nämä teinit sanoivat, että sulata monta johon minä, että en varmasti sulata, te söitte jo osuutenne. Ja mainitsin, että meidän tyttökään ei vielä saanut.

Sulatin sitten kolme lisää ja arvatkaa mitä tapahtui, kun laskin lautasen pöydälle. Nämä teinit nappaa kolmannet muffinsit ja äitini sen yhden. Tyttöni jäi edelleen ilman. Onneksi ei nostanut siitä meteliä vaan pyysi uuden keksin sitten vain.

Mutta voi vittu kun vituttaa joskus. Nyt ei sentään ollut muita vieraita, mutta arvatkaa millaista on kun on paljon vieraita (esim. lasten synttäreillä tai ristiäisissä) ja pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi. VIimeksi tein pellillisen piirakka ja söivät molemmat SEITSEMÄN palaa sitä. Sen seitsemännen palan kohdalla äitini naureskellen totesi, että eikö teillä ole mitään tapoja.

?!?!?!?!

Joo sanokaa nyt, että eikös se ole hyvä kun maistuu, mutta jotain rajaa. Ja kun tosiaan ei ole kiva ettei riitä kaikille ja varsinkin siis tilanteissa joissa on paljon vieraita kuten synttärit/ristiäiset.

Pari vuotta sitten tuo nyt 15v tyttö kävi jopa jääkaapistamme hakemassa uudelleen esille tuorejuustot ja alkoi syödä lisää voileipäkeksejä mitä oli ollut aiemmin tarjolla. Huomasin vain, kun poikkesin keittiöön että tämä syö siellä seisaaltaan lisää.

Ja usein jos pöytään jää jotain niin nappaavat vielä kotimatkallekin syötävää.

Kauheeta!! Käytötapakurssille tällänen porukka!

Mulla on tuollanen sukulaisperhe, kuvittele...ne kaikki syö tuollalailla :D Siks kaikki osaa aina varautuakkin niihin kunnon ruokamäärällä :D

No johan on... opettelisivat tavoille. :/ Mä varmaan seuraavan kerran iskisin niille ennen kahvipöytään menoa jotain makaronilaatikkoa tms. eteen että täyttäkää itsenne tuolla että kahvipöydässä riittää tarjottavaa kaikille.

Mikset juttele sun äidin kanssa asiasta oikeesti??? Muakin kyllä ärsyttäs tuollaset tavat, tai paremminkin niitten puuttuminen =( Ja enemmän mua saattas ärsyttää oma äiti kun ei tajua komentaa lapsiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
No johan on... opettelisivat tavoille. :/ Mä varmaan seuraavan kerran iskisin niille ennen kahvipöytään menoa jotain makaronilaatikkoa tms. eteen että täyttäkää itsenne tuolla että kahvipöydässä riittää tarjottavaa kaikille.

Tänäänkin tuo toinen sen kolmannen muffinsin kohdalla valitteli, että "miksi söin niin paljon ruokaa just ennen kun lähdettiin". No onneks söi. Eihän ne tarjoomiset ois riittäneet hitto ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja subi:
Mikset juttele sun äidin kanssa asiasta oikeesti??? Muakin kyllä ärsyttäs tuollaset tavat, tai paremminkin niitten puuttuminen =( Ja enemmän mua saattas ärsyttää oma äiti kun ei tajua komentaa lapsiaan...

Ottaa nokkiinsa enkä viitsi haastaa riitaa tällä, kun muutenkin ottaa joka asiasta nokkaansa ja siitä tulee aina sitten hirvee show. Ja minusta sen pitäisi riittää, jso sanon että ei saa ottaa enää ja pitää muillekin riittää. Ja kun äitini siis on vieressä ja kuulee tämän niin ei minusta tarvitse enää sanoa erikseen aikuiselle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sano niille suoraan asiasta ja jos ei mee kaaliin ni älä laita enään mitään tarjolle,korkrintaan näkkäriä.

Juuri näin! Jos eivät tajua niin älä laita parasta pöytään, jääpähän muffinit ittelle pakkaseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja ena-:
tee seuraavalla kerralla sillai et laitat jokaiselle keksit, pullat sun muut valmiiks jokaisen lautaselle ja kato mitä teinit siihen sanoo :D

Niin mietin jo ett jos laitan muffinsit ja niihin nimikyltit töröttään :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mun mielestä on noloa jos tarjottavat loppuvat kesken. Ei heillä tapoja ollut mutta meillä on aina tarjottavaa niin, että varmasti kaikille riittää.

No hei haloo! :D Noloa joo. Mitä jos sulle tulee kylään kymmenen teiniä? Teetkö viisi pellillistä piirakkaa siis? Minä teen aina paljon tarjottavaa niin ettei taatusti loppuisi kesken eikä ikinä lopukaan, mutta kun tämä äitini perhe tulee niin mikään ei riitä. Kuten sanottua niin vaikka automatkalle loput, jos jotain jää tai jääkaapista lisää myöhemmin.

Mua kans ärsyttää tuollanen, tiedän kokemuksesta!
Itse laitan tarjoiltavaa väh. sen verran että jokaiselle riittää ainakin yksi sitä yhtä sorttia mutta hitto ärsyttää jotkut joka vetää sitte kokoajan sitä samaa sorttia niin ettei ajattele muita ..et riittääkö/haluaako joku muukin sitä.
Viimeks tytön synttäreille olin tilannut ISON voileipäkakun, niin että varmasti riittää jokaiselle mehevä palanen ..eiköhän se yks herra käyny vähän väliä leikkaan palasta lautaselle ja ei ollu mitään pientä palasta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ena-:
tee seuraavalla kerralla sillai et laitat jokaiselle keksit, pullat sun muut valmiiks jokaisen lautaselle ja kato mitä teinit siihen sanoo :D

Tai sanot selvästi ennen kuin laitat muffinssit pöytään, että "Näitä on tasan yksi jokaiselle." Varmuuden vuoksi laita lapsellesi oma muffinssi heti eteen. Jos näinkin toimien söisivät ylimääräisiä, niin johan olisi karseita kakaroita!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No en minä sinunkaan käytöksestä kauhean hyvää kuvaa saanut.

Siis mikä minun käytöksessäni on vialla?

"johon minä, että en varmasti sulata"

"pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi."

Yhteistyössä