Oikeasti , välillä tämä on niin rasittavaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies on tenyt 3 viikkoa pelkkää iltavuoroa, minä aamua,
eli hän on ollut päivät täällä kotona, ja illat minä olen hoitanut
koululaisten kuskaukset harrastuksiin, käytännössä siis olen ollut liikkeellä
07.00 - n.19.00 joka päivä.

Tänään miehellä on eika koti-ilta siis 3 viikkoon, ja ei, kun sit piti vaan nukkua
alkuilta ja alkaa tuijottaa jotain jääkiekkoa.
Mä olisin ollut niin niin iloinen jos olisin saanut yhden illan ilman kuskausta, lemmikeistä huolehtimista ja lapsien passaamista. :(

Miten teillä muilla on , onko teillä joka ilta menoja ja saatteko te aikaa olla kotona?
meillä on kuitenkin 4 lasta, että ei kaikilla lapsilla ole joka ilta menoa, mutta aikuisille se kostautuu.Mielelläni annan lasten harrastaa, mutta on tämä välillä niin ...*huokaus*
ja maalla asutaan, ei voi laittaa lapsia kävelemään 6 km pilkkopimeää tietä ennen ensimmäisiä valoja, ja tukiverkkoa ei ole.

No mun mies tekee pitkiä päiviä töissä ja on sit esikoisen kanssa jäähallilla 3-5 kertaa viikossa (on valmentajana pojan joukkueessa), mä kuskaan muita muksuja harrastuksiin ja siinäpä ne illat meneekin.
Jos lemmikit ja niitten huolehtiminen aiheuttaa sulle vaan stressiä niin onko sellaisia järkeä pitää?

Mulla tulossa toinen viikonloppu töitä. Olen sitten ollut pian 19 päivää non-stoppina töissä. Ei puolisoa tms. Lapset onneksi osaavat jo kuskata itseään julkisilla. Elämä on tällasta.

Ennemmin musta lasten harrastuksiin kuskaaminen on asia, mistä karsitaan, kuin lemmikit. Lemmikin ottaessaan sitoutuu siitä myös huolehtimaan sen loppuiän. Se, että yrittää vähentää kuskaamisesta aiheutuvaa hommaa, ei tarkoita ettei lapset saisi harrastaa mitään. Harrastaa voi monella tapaa, esim. valita semmoisen harrastuksen mihin lapsi voi mennä suoraan koulusta, mihin lapsi pääsee omin kyydein, tai mitä voi harrastaa kotona. Kyllä tuollaistenkin harrastusten joukossa jo riittää valinnanvaraa.

Tietysti kohtuullista olis, että mies tekisi kotitöistä suuren osan ennenkuin menee töihin, koska hän ei noihin kuljettamisiin voi kuitenkaan osallistua. Pääsisit sitten sinä siinä helpommalla.

6km ei oo pyörällä mikään pitkä matka ja pyörään saa valon. Sen ikäisillä, jotka ei pysty itse tuota matkaa kulkemaan, ei tartte olla kodin ulkopuolisia harrastuksia vielä, ainakaan useammin kuin kerran viikossa.

Mun työaika on 6-14 (ma-pe) ja miehen 14-21 (ma-to).Aamulla mies jää lasten kanssa nukkumaan ja mä lähen töihin. Mies sitte vie lapset hoitoon ja mä haen. Illoista huolehdin minä.
Kieltämättä välillä ärsyttää kun ite oon illalla ihan puhki ja lapset on aamulla nukkunu myöhään ja hilluu iltamyöhään.. Mut oma valinta,joten sen kanssa on elettävä..

No mun mies tekee pitkiä päiviä töissä ja on sit esikoisen kanssa jäähallilla 3-5 kertaa viikossa (on valmentajana pojan joukkueessa), mä kuskaan muita muksuja harrastuksiin ja siinäpä ne illat meneekin.
Jos lemmikit ja niitten huolehtiminen aiheuttaa sulle vaan stressiä niin onko sellaisia järkeä pitää?

missä kohti ap on sanonu että lemmikit ja niistä huolehtiminen aiheuttaa stressiä?
tolla ajatustavalla myös niistä lapsista pitäs luopua, ja niiden harrastuksista. Tä on sitä oikolukua taas, voi jeesus.

[QUOTE="vadelma ballerina";22483894]missä kohti ap on sanonu että lemmikit ja niistä huolehtiminen aiheuttaa stressiä?
tolla ajatustavalla myös niistä lapsista pitäs luopua, ja niiden harrastuksista. Tä on sitä oikolukua taas, voi jeesus.[/QUOTE]

Mä olisin ollut niin niin iloinen jos olisin saanut yhden illan ilman kuskausta, lemmikeistä huolehtimista ja lapsien passaamista.

[QUOTE="vieras";22483846]Ennemmin musta lasten harrastuksiin kuskaaminen on asia, mistä karsitaan, kuin lemmikit. Lemmikin ottaessaan sitoutuu siitä myös huolehtimaan sen loppuiän. Se, että yrittää vähentää kuskaamisesta aiheutuvaa hommaa, ei tarkoita ettei lapset saisi harrastaa mitään. Harrastaa voi monella tapaa, esim. valita semmoisen harrastuksen mihin lapsi voi mennä suoraan koulusta, mihin lapsi pääsee omin kyydein, tai mitä voi harrastaa kotona. Kyllä tuollaistenkin harrastusten joukossa jo riittää valinnanvaraa.

Tietysti kohtuullista olis, että mies tekisi kotitöistä suuren osan ennenkuin menee töihin, koska hän ei noihin kuljettamisiin voi kuitenkaan osallistua. Pääsisit sitten sinä siinä helpommalla.

6km ei oo pyörällä mikään pitkä matka ja pyörään saa valon. Sen ikäisillä, jotka ei pysty itse tuota matkaa kulkemaan, ei tartte olla kodin ulkopuolisia harrastuksia vielä, ainakaan useammin kuin kerran viikossa.[/QUOTE]

Mä en kyllä laittais 10-vuotiastakaan talvella polkemaan 6km matkaa vesipalloon ja takaisin, tiet on liukkaat ja oispa mukava lähteä uimisen jälkeen pyörällä sotkottamaan.
Toisaaltaan jääkiekkokassinkaan kanssa ei paljon pyöräillä eikä edes kuljeta bussilla.

Mä en kyllä laittais 10-vuotiastakaan talvella polkemaan 6km matkaa vesipalloon ja takaisin, tiet on liukkaat ja oispa mukava lähteä uimisen jälkeen pyörällä sotkottamaan.
Toisaaltaan jääkiekkokassinkaan kanssa ei paljon pyöräillä eikä edes kuljeta bussilla.

Mä en laittais sen ikäistä, joka ei itse pysty kulkemaan matkoja, harrastamaan vesipalloa enkä jääkiekkoa, kun maailmassa on noin miljoona muutakin harrastusta mistä valita.

[QUOTE="vieras";22483976]Mä en laittais sen ikäistä, joka ei itse pysty kulkemaan matkoja, harrastamaan vesipalloa enkä jääkiekkoa, kun maailmassa on noin miljoona muutakin harrastusta mistä valita.[/QUOTE]

Ihan miten vaan, jääkiekko kuitenkin pitää aloittaa viimeistään viiden vanhana...
Pointti nyt oli kuitenkin että ap:n lapsella on ymmärtääkseni sellaiset harrastukset joihin pitää kuskata.

ap tässä:
minä halusin purkaa väsymystäni, en tarkoittanut että tämä sinällään normaalioloissa aiheuttaa minulle stressiä, tai haluaisin luopua lemmikeistä tai lasten harrastuksista.
Minä en koe olevani se joka määrää kouluikäisen harrastuksen, kyllä lasten pitää mahdollisuuksien mukaan saada harrastaa sitä mistä tykkäävät.
ja tosiaan, meiltä on matkaa keskustaan 6km, matkalla on siis pelkkää pimeää mäkistä metsätietä, ilveksiä ainakin, sudet eivät onneksi ole täälläpäin kylää, eli se että asutaan maalla ja pikkukylässä rajoittaa sekä matkaamista, että harrastusten määrää.
eli , kiitos vaan neuvoista, ongelma oli enemmän siis miehen käytös tänään kuin itse ongelmanlähteden, ja ei, en aio jättää sitä yhden illan unien ja kiekon takiakaan :D

eli unohtakaa koko juttu.

[QUOTE="vieras";22484154]ap tässä:
minä halusin purkaa väsymystäni, en tarkoittanut että tämä sinällään normaalioloissa aiheuttaa minulle stressiä, tai haluaisin luopua lemmikeistä tai lasten harrastuksista.
Minä en koe olevani se joka määrää kouluikäisen harrastuksen, kyllä lasten pitää mahdollisuuksien mukaan saada harrastaa sitä mistä tykkäävät.
ja tosiaan, meiltä on matkaa keskustaan 6km, matkalla on siis pelkkää pimeää mäkistä metsätietä, ilveksiä ainakin, sudet eivät onneksi ole täälläpäin kylää, eli se että asutaan maalla ja pikkukylässä rajoittaa sekä matkaamista, että harrastusten määrää.
eli , kiitos vaan neuvoista, ongelma oli enemmän siis miehen käytös tänään kuin itse ongelmanlähteden, ja ei, en aio jättää sitä yhden illan unien ja kiekon takiakaan :D

eli unohtakaa koko juttu.[/QUOTE]

Jaksuja jatkossa ja hyviä harrastuskuskausreissuja :hug::D

Yhteistyössä