tämä enää puuttui! (Sykkeen näkymisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liiksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liiksu

Vieras
Hei! Olemme yrittäneet saattaa vauvaa alulle nyt 1 v 9 kk:tta ja lapsettomuuspolille ollaan menossa ensi käynnille. Miehellä on entisestä liitosta kaksi poikaa, minulle raskaus on ensimmäien.

2 viikkoa sitten tein elämäni ensimmäisen plussatestin ja tänään oli alkuraskauden ultra. Mitä ultrassa sitten näkyi? Ruskuaispussi ja n. 4mm alkio (tai vastaava), mutta sydämen sykettä tai alkio kaikua ei näkynyt. Viikkoja 0lisi nyt 5+6.

Sisarellani kaksosten syke näkyi 5+3, joten pelko puristaa kurkkua ihan tosissaan. Lääkäri sanoi, että sykkeen PITÄISI näkyä?

Onko täällä ketään, jolla syke ei olisi eka ultrassa näkynyt, mutta odotus olisi silti jatkunut?

Mulla ei näkynyt vielä 6+3 esikoisesta mitään muuta kuin ruskuaispussi :wave: ja ultralaitteet oli hyvät sekä lääkäri todella kokenut. Nyt se näkymätön on reipas 2v9kk ja kohta tulossa isoveljeksi.

ekaksi voima rutistus...

Mulle sanottiin ette kannata alkuraskauden ultraa tehdä ennenkun viikkoja on yli 7 syke ei välttämättä näy..toivotaan että syke viellä löytyisi

Meilläkin oli siis vielä sillai, että ultraan mennessä luultiin viikkoja olevan yli 8 joten oli ihan hirmu järkytys kun mitään ei näkynytkään. No, mulla oli epäsäännöllinen pitkä kierto joten en tiennyt tarkkaa ajankohtaa koska olin raskaaksi tullut. Sitten odotettiin piiiiitkä ja piinaava kaksi viikkoa jonka jälkeen oli uusintaultra ja silloin sitten hienosti näkyi jo alkio sykkeineen sekä todettiin viikkojen olevan 8+3 (eli ekan ultran aikaan oli sitten ollut 6+3).

minäkin olin viikolla 6 ultrassa niin ei sielläkään mitään sykettä näkynyt. ei edes oltu varmoja onko oikea raskaus vai tuulimuna. viikon päästä näkyi jo selvästi syke joten sinuna en vielä huolestuisi =)

Mä muistelen lukeneeni silloin parisen vuotta sitten neuvolan oppaista tms. että se syke näkyis vasta 6+4 tai jotain. Varmaan riippuu tosi paljon ultraajasta ja laitteesta. Menkää vaiks viikolla 9 tai 10 uudelleen, silloin saattaa näkyä jo jotain liikettäkin :)

Liian aikasin olit ultrassa minunkin mielestä. mä kävin vasta viikolla 8+ jotta varmaan näkyisi jos on näkyäkseen. Olis ne ottaneet jo 5+ mutta en mennyt juuri tuon takia kun usein sillon ei vielä näy. yksityiset asemat kyllä ultraa vaikka huvikseen, hillothan ne niistä käärii.
nyt rauhoitu ja malta mielesi pari-kolme viikkoa. Tiedän tiedän ettei millään malttaisi, mutta kuitenkin. ja kohta sun pitää kuitenkin malttaa vielä syksyyn :D

Voi kun te olette ihania! Ihan tippa linssissä lueskelen ketjua, vaikka pahaa pelkäänkin. Mutta onko se ruskuaispussi siis sama asia, kuin se raskauspussi? Onko tuulimunaraskaudessa ruskuaispussia?

Mä kävin samoihin aikoihin eikä näkynyt sen enempää kun ap´llakaan. Mutta siitä on jo pari vuottaa aikaa, ja tossä tyttö 1v3kk nyt leikkii :heart: Eli hyvin kaikki meni!

muoks. ja mä kävin liian aikaisin varhaisultrassa, koska mulla kierto oli niin epäsäännöllinen ettei tiennyt ollenkaan kuinka pitkälä raskaus oli.

Eikö se niin ole, että tuulimunassa on nimenomaan se ruskuaispussi, mutta ei alkiota. Ja tosiaan raskauspussi ja ruskuaispussi on sama asia. Mutta malta tosiaan vielä muutaman viikko ja mene sitten uudelleen ultraan.

Meidän esikoisella piti olla viikkoja suunnilleen 7, kun menin vuodon takia ultraan. Ei näkynyt sykettä ja lääkärin mukaan koko vastasi viikkoja 5+2. Viikkoa myöhemmin löytyi sykekin. Yläasteelle tuo menee ensi syksynä.

Mulla ei näkynyt kuopuksesta kuin vasta rv 10 jälkeen, kohtu on taaksepäin kallellaan. Ultrattiin, koska viikot olivat epäselvät.

Alkuraskauden ultrissa ei minusta ole hirveästi järkeä, sitä niin helposti huolestuu. Mieluummin kannattais odotella vielä muutama viikko.

Yhteistyössä