tämä ei voi olla totta!!!onko muilla kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
pojan 1,5v. korvat putkitettiin vajaa 3kk sitten.toinen putki meni tukkoon ja kaksi viikkoa sitten oli tarkoitus laittaa uusi putki tukkeutuneen tilalle. saivat kuitenkin putken puhdistettua leikkurissa joten itse putkea ei tarvinnut vaihtaa. mutta herätyksessä tuli ongelmia ja poika ei meinannut herätä ja hengitystiet spasmasivat( eli kouristuivat tukkoon..) ja 3 kertaa olivat joutuneet intuboimaan pientä ja sitten vasta tialnne helpottanut. Nyt käytin poikaa tk:ssa kun kovassa yskässä, tieten intuboinnin jälkijuttuja kun rohiseva yskä...ja samalla tietty katottiin korvat ja taas toinen putki tukossa...ei hyvä jumala!!!mitä jos se ei aukea tipoilla....en kyllä uskalla antaa nukuttaa poikaa enää....onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia putkien kanssa???=(=(

Meidän tyttö putkitettiin 1,2 vuotiaana...lääkäri sanoi putkituksen jälkeen, että putkituksessa oli ollut vaikeuksia...veristä vuotoa...putket tukossa...mitään asialle ei kuiteskaan tehty...Tyttö nyt 2v. (6kk sisään ollut 7korvatulehdusta) putkista huolimatta...Nyt käytiin kunnon korvalääkärillä, joka sai toisen putken pois...vielä ootellaan koska toinen lähtee itekseen...josko tulehdus kierre sitten loppuisi. Tytöllä ollut yhteensä 15 korvatulehdusta...eipä taida antibiootit enää purra...

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Kannattaa pyytää titaaniputket.
Ovat varmaan silikoniputket teillä.

Jaksuja ja paranemisia.

joo pyysin jo nyt viime kerralla kun yksityinen suositteli, mutta eivät suostuneet julkisella laittaan..laitetaan vaan kuulemma erikoistapauksissa, joissa putkeet eivät meinaa pysyä korvissa....

vähän ihmetyttää toi hämpötys putkista, kun korvatulehdus on bakteerin aiheuttama juttu, jonka saa pisaratartuntana. (näin ainakin naislääkäri mulle sanoi, kun olin korvien takia lääkärissä.) mitenkä putket estää tartuntaa? ei mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
vähän ihmetyttää toi hämpötys putkista, kun korvatulehdus on bakteerin aiheuttama juttu, jonka saa pisaratartuntana. (näin ainakin naislääkäri mulle sanoi, kun olin korvien takia lääkärissä.) mitenkä putket estää tartuntaa? ei mitenkään.

tuota en kyllä ihan heti usko...tuskin niitä putkia turhaan laitettan niin paljon lapsille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tuota en kyllä ihan heti usko...tuskin niitä putkia turhaan laitettan niin paljon lapsille..

selitäppä sitten miten taudin saanti estyy kun korvaan tehdään aukko? ois kait jumala tehny korvista aukkoiset jos se ois ihmiselle hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

selitäppä sitten miten taudin saanti estyy kun korvaan tehdään aukko? ois kait jumala tehny korvista aukkoiset jos se ois ihmiselle hyväksi.

jaa...tuohon en osaa kommentoida....eipä tuo jumala montaakaan asiaa ole täydelliseksi luonut.

Pneumokokin aiheuttamat taudit
Pneumokokki (Streptococcus pneumoniae) on ihmisen hengitysteissä viihtyvä bakteeri, joka aiheuttaa muun muassa korva- ja poskiontelotulehdusta sekä keuhkokuumetta. Bakteerista tunnetaan 90 eri tyyppiä, joista 23 aiheuttaa valtaosan pneumokokkitaudeista.

Usein pneumokokin aiheuttama tulehdus alkaa virustaudin, esimerkiksi flunssan, jälkeen. Bakteerin on helpompi iskeä, kun virus on ensin heikentänyt potilaan immuunipuolustusta.

Pneumokokki leviää pisaratartuntana hengitysteistä, kun ihminen yskii tai aivastaa. Osa terveistäkin ihmisistä kantaa ajoittain jotain pneumokokin tyyppiä nielussaan, ja kantajat voivat toimia tartuttajina.

Korvatulehduksia ja keuhkokuumeita
Suomessa todetaan vuosittain noin puoli miljoonaa välikorvatulehdusta. Yli kaksi kolmasosaa tapauksista on bakteerin aiheuttamia, ja tyypillisin bakteeri tulehduksen taustalla on juuri pneumokokki.

Korvatulehdukset kuormittavat raskaasti suomalaisia perheitä, sillä kaksi kolmasosaa lapsista potee korvatulehduksen ennen kahden vuoden ikää. Joka viides lapsi käy läpi vähintään kolme tulehdusta. Taudin aikana lapset ovat kuumeisia, nuhaisia, ärtyneitä ja ruokahaluttomia ja kärsivät usein korvakivusta.

Pneumokokista johtuvia keuhkokuumeita todetaan vuosittain Suomessa 15 000-25 000 tapausta. Tupakoijat ja alkoholin suurkuluttajat sairastuvat tautiin muita herkemmin.

http://www.uta.fi/rokotetutkimuskeskus/pneumokokin_aiheuttamat_taudit.html

Meillä ei polta kumpikaan, isällä kuiteskin ollut lapsena useita korvatulehduksia myös...Voiko olla perinnöollistä? Ei kai? Joku lääkäri joskus sanoi, et meiän tytöllä on ahtaat korvakäytävät!

Päiväkodeissa pisaratartunta leviää helposti

Pneumokokki leviää pisaratartuntana, joten tartunnan saa helposti paikassa, jossa on paljon ihmisiä läheisessä kontaktissa. Tällaisia paikkoja ovat mm päiväkodit. Lähes puolet terveistä lapsista kantaa nielussaan pneumokokkibakteeria, ja nuhakuumesesongin aikana kantajuus voi lasten keskuudessa olla jopa 60 %. Tartuntavaara on suurin alle 2-vuotiailla, kodin ulkopuolella hoidossa olevilla lapsilla sekä heidän pienillä sisaruksillaan.

http://www.poliklinikka.fi/?id=3682829&page=4181452

Siis eihän ne putket sitä tulehdusta sinällään estä. Korva vaan ilmastoituu paremmin ja mahdollinen tulehduksen aiheuttama märkä valuu pois putken aukosta eikä näin ollen jää painamaan korvaan. Lienenkö väärässä..

mulla oli kerran 4vuotiaana korvatulehdus, aina oon päiväkodissa ollu lapsuusaikana, vanhemmat ei polta, toinen korvatulehdus nyt tänä vuonna. kahdella muulla sisaruksella ei oo ollu korvatulehduksia.

Kyllä,olet oikeassa,korvatulehdus on joko bakteerin tai viruksen aiheuttama tulehdus, joka ilmenee usein jälitautina. Putket laitetaan lapsille,joilla korvatulehduksia esiintyy toistuvasti, koska tällaisten lasten korvakäytävät saattavat olla ahtaa,ilma ei pääse kunnolla kiertämään jne...jonka takia lapset altistuvat helposti korvatulehduksille (tämmöisillä lapsilla tulehdukset eivät välttämättä tule jälkitautina) putket siis parantavat korvan "ilmanvaihtoa" ja näin ehkäisevät/parantavat tulehduksia. Ja ovat siis usein tarpeelliset lapsilla, joilla ollut korvatulehduskierre(kuten ap)

Alkuperäinen kirjoittaja Putkikorvan äippä:
Siis eihän ne putket sitä tulehdusta sinällään estä. Korva vaan ilmastoituu paremmin ja mahdollinen tulehduksen aiheuttama märkä valuu pois putken aukosta eikä näin ollen jää painamaan korvaan. Lienenkö väärässä..

olet oikeassa, ja silti putkituksia mainostetaan korvatulehduksia estävänä toimenpiteenä. sanoisin että yleisyys hämää.

olet oikeassa, ja silti putkituksia mainostetaan korvatulehduksia estävänä toimenpiteenä. sanoisin että yleisyys hämää.

ei meille ainakaan mainostettu estävänä toimenpiteenä....?mistä sä tommosta oot saanu päähäs?

Meillä poika söi 9 kuuria ennen putkitusta. Putkitus ja kitarisanpoisto tehtiin jotta korvat ilmastoituisi paremmin ja kierre näin ollen katkeaisi. Kierre katkesi ja nyt 2vuotta putkituksesta tuli "eka" tulehdus, putket edelleen korvissa.
Eli kyllä siitä hyötyä on. Mutta ei se varmaa ole etteikö tulehduksia enää tulisi. Ehkä tuo risan poisto samalla hyödyttää.

Esikolla oli aikanaan tasan kerran korvatulehdus, 2v. ja 4,5v iässä putkitettiin korvat isojen nielurisojen vuoksi tulleen liimakorvan vuoksi risojen poiston yhteydessä. Märkää tuli!
2 kertaa on ollut sen jälkeen tulehdus

Yhteistyössä