Tämä ei voi olla enää totta.. Isäni on erittäin vakavasti sairas ja nyt äidilläni todettiin sydänvik

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru.

Vieras
Juuri eläkkeelle jääneet vanhempani ovat molemmat siis sairastuneet. Isä sai kesällä niin musertavan diagnoosin (pitkälle levinnyt syöpä), että on suoranainen ihme, että hän on yhä kanssamme. Nyt äiti sai tietää, että hänellä on sydämessä eteisvärinää joka voi aiheuttaa hengenvaarallisia hyytymiä. Olen todella kauhuissani. Mulla on pienet lapset, joilla ei sitten enää ole yhtään isovanhempaa jos molemmat vanhempani kuolevat.

Miten näin voi käydä?! Kumpikin vanhempi, sekä isä että äiti, eivätkä he nyt edes ole kovin vanhoja :(

Eteisvärinä on varsin tavallinen rytmihäiriö. Siihen liittyy aivoinfarktiriski, sitä estämään käytetään Marevania tms. antikoagulanttia. Eteisvärinästä voi päästä eroon säähköisellä rytminkäännöllä.

Otan osaa. Pitkissä liitoissa menee vielä usein niin, että kun toinen pariskunnasta kuolee, kuolee toinen vuoden sisällä (suruun). Toivotaan, ettei teillä käy niin. Voimia.

Olen pahoillani isästäsi, vanhempien sairastuminen on aina shokki. Äitisi eteisvärinä, hoidettuna, ei ole kuoleman tuomio. Eteisvärinä kohtauksessa - rytmi voi siirtyä sinusrytmiin ihan omia aikojaankin, mutta jos ei - rytmiä yritetään siirtää ensin lääkkeillä ja sitten sähköisesti. Marevan tai muu antikoagulanttihoito auttaa siihen, että epätasaisesta rytmistä aiheutuvia hyytymiä ei tule. Lisäksi on sydän- ja/tai verenpainelääkkeitä, jotka vaikuttavat siihen, että sydän pumppaa ihan tavalliseen tasaiseen tahtiin. Flimmeri on inhottava, mutta onneksi hoidettavissa oleva vaiva!

Yhteistyössä