K
Kivittäkää vaan
Vieras
Tätä mä olen salaa toivonutkin..pitkään.
Mies ei vaan suostu puhumaan. Tai kuuntelemaan.
Sellainen se on aina ollut, on mikä tahansa tunnepuolen kiperä juttu, niin menee lukkoon.
Ja kuvitelkaa, että mä olen miettinyt et erotkoon musta jos se on miehelle parasta.
Mä luulen, että mun on aika olla onnellinen ja tehdä mikä minusta itsestä tuntuu hyvältä.
Keskustelin äitini kanssa eilen. Ihminen joka on nähnyt elämää, niin hyvässä kuin pahassakin.
Sanoin etten jaksa enää.
Hän sanoi miettineensä pitkään jo, että ellei mies muutu, ero ei olisi kaukana.
Mä olen ollut todella sokea. Sinisilmäinen. Luottanut ja uskonut, että mies muuttuu.
Oli kuin mua olisi lyöty jollain. Silmät aukesi.
Mä olen pitänyt itseäni syypäänä miehen pahaan oloon.
En ole tiennyt missä olen tehnyt väärin.
Olen hoitanut lapset, ostanut ja tehnyt ruoat. Siivonnut.
Ja koko ajan ajatellut, että se ei riitä. Mä en riitä.
Etten mä vaan osaa olla mieliksi, vaikka yritän.
Mulla ei ole ikinä tarpeeksi rahaa. Mua syyllistetään monesta asiasta, koska mä olen vain siinä.
Mä olen ollut helpoin syntipukki.
En kirjoita tätä, että kaipaisin sääliä.
Mun vaan tarvii kertoa tämä.
Ainut asia mikä mua itkettää, tälläkin hetkellä, on se ettei tuo mies ymmärrä mitä menettää.
Mies ei vaan suostu puhumaan. Tai kuuntelemaan.
Sellainen se on aina ollut, on mikä tahansa tunnepuolen kiperä juttu, niin menee lukkoon.
Ja kuvitelkaa, että mä olen miettinyt et erotkoon musta jos se on miehelle parasta.
Mä luulen, että mun on aika olla onnellinen ja tehdä mikä minusta itsestä tuntuu hyvältä.
Keskustelin äitini kanssa eilen. Ihminen joka on nähnyt elämää, niin hyvässä kuin pahassakin.
Sanoin etten jaksa enää.
Hän sanoi miettineensä pitkään jo, että ellei mies muutu, ero ei olisi kaukana.
Mä olen ollut todella sokea. Sinisilmäinen. Luottanut ja uskonut, että mies muuttuu.
Oli kuin mua olisi lyöty jollain. Silmät aukesi.
Mä olen pitänyt itseäni syypäänä miehen pahaan oloon.
En ole tiennyt missä olen tehnyt väärin.
Olen hoitanut lapset, ostanut ja tehnyt ruoat. Siivonnut.
Ja koko ajan ajatellut, että se ei riitä. Mä en riitä.
Etten mä vaan osaa olla mieliksi, vaikka yritän.
Mulla ei ole ikinä tarpeeksi rahaa. Mua syyllistetään monesta asiasta, koska mä olen vain siinä.
Mä olen ollut helpoin syntipukki.
En kirjoita tätä, että kaipaisin sääliä.
Mun vaan tarvii kertoa tämä.
Ainut asia mikä mua itkettää, tälläkin hetkellä, on se ettei tuo mies ymmärrä mitä menettää.