Tämä äiti on väsynyt :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minulla on vain yksi lapsi, kohta 1,5-vuotias poika, mutta työtä teettää ainakin kahden lapsen edestä. Koko koti on hujan hajan vaikka kuinka koitan järjestystä pitää..yhden paikan kun saan siivottua, niin johan kohta on lelut levitetty ja maidot kaadettu lattialla tai muuta vastaavaa.

Eipä siinä, itse olen valinnut tämän että olen kotona lapsen kanssa, enkä sitä valintaa kadu. Ongelmana on kuitenkin se että mieheni ei ollenkaan arvosta sitä mitä lapsen ja kodin eteen teen. Hän on vuorotyöläinen, joten todella harvoin on arkisin mukana minun ja lapsen päivissä, eikä siis näe kaikkea sitä mitä teemme. Hän itse osallistuu lähinnä vain siihen mukavaan aikaan, eli leikkii kyllä lapsen kanssa, mutta minulle jää kaikki syöttämiset, nukuttamiset, hellimiset, hoivaamiset, minä valvon lapsen kanssa kun hän sairastaa ja on itkuinen..niin kuin äidit yleensä tekevätkin ja ihan mielelläni sen teenkin. Haluaisin kuitenkin arvostusta sen eteen mitä minä teen.

Eilen oli naistenpäivä ja odotin, että mies jollain tapaa olisi minua muistanut mutta ei. Töistä tullessaan söi, istui vähän aikaa koneella ja meni "päikkäreille", jotka kestivät myöhään iltaan..yritin käydä herättelemässä mutta eipä tuo suostunut nousemaan.

En tiedä miksi olen itse näin väsynyt.. olen koittanut nukkua päikkäreitä silloin kun lapsi nukkuu, mutta kotonakin on niin paljon tehtävää etten pysty. Enkä jaksa kuunnella miehen valitusta siitä miten on niin paskaista

Tuntuu todella kurjalta, että miehesi valittaa siisteydestä. Itselläni on n. kuukauden ikäinen vauva ja toinen lapsi n. 1 v 4 kk. Tunnen välillä huonoa omaa tuntoa, jos en kerkeä pitämään paikkoja kunnossa. Yritän tehdä sen minkä kerkeää imetysten ja yksivuotiaan perään katsomisen lisäksi tehdä. Yöt menee välillä vauvan kanssa valvoessa, joten päivällä on pakko nukkua jos yksivuotias ja vauva sattuvat samaan aikaan nukkumaan. Olen sanonut omalle miehelleni, että välillä paikat voi olla riipin raapin kun en repeä millään joka paikkaan. Jos en ole päivällä saanut nukuttua molempien ollessa hereillä, niin nukun pienen aikaa tarpeen mukaan miehen tultua kotiin. Olen todella väsynyt ja sen vuoksi on pakko vain yrittää sietää epäsiisteyttä pienen aikaa. Onneksi mies myös osallistuu siivouksiin ja lasten hoitoon hyvin aktiivisesti. Yritä nukkua silloin kun lapsikin nukkuu ja tehdä kotitöitä sen minkä kerkeät silloin kun hän on hereillä. Oma yksivuotiaani olen ottanut pyykinpesuihin mukaan laittamaan ja ottamaan koneesta pyykkejä ja touhuaa siinä vieressä jne. Jaksamista sinullekin arkeen!

Kuulostaa ihan normiarjelle... Miehet olettaa aika paljon,. Samalla tavalla minä joudun luopumaan omistani, hoidan 2 lasta, käyn töissä, siivoan kodin, Kuopus valvottaa välillä edelleen öisin allergioiden takia. Rankkaa on ollut ja väsyttänyt ja masennuskin välillä iskenyt, mutta usko, vaikka ei se sua lohduta. tulee päivä, kun se aurinko vielä paistaa. Lapset on niin pienen hetken pieniä. Nauttisit nyt vaan, älä stressaa. 10 vuoden päästä puit aivan muita ongelmia. ;)

Ymmärrän sua. Kyllä sitä kaikkensa antaneena haluais varmasti välillä kuulla kiitosta tai jonkin sortin kehuja tms. Sillä sitä sitten taas jaksais. Ja taidat todella olla unen tarpeessa... Missä päin asut?