Talvivaatteista: 5-vuotiaalle haalari vai 2-osainen?? Vai molemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostaisitko 5-vuotiaalle päiväkoti- ja kotikäyttöön haalarin vai 2-osaisen toppapuvun? Meillä aiemmin haalari ollut pääasiassa käytössä, 2-osainen ollut enmmän sellainen siistimpi kaupunkiasu. Nyt vaan olen tänä syksynä huomannut, että tulee puettua poika aina joka paikkaan 2-osaiseen välikausiasuun, haalaria käytetty harvemmin. Mitenkäs muilla tämän ikäisillä?

Haalarin olen ostanut päiväkotikäyttöön, kun tuntuu että sen saa helpommin itse päälle. Toppahousujen alle saa hankalasti vaatteensa survottua. Jäävät ryttyyn ja selkä tai maha paljaaksi. Kaksiosainen sitten kotona käytössä.

Juu, eiköhän ne molemmat utle ostettua. Mietin vaan, että kumpaan satsaan rahallisesti enemmän. Meillä ei ainakaan halpisulkoiluvaatteet ole kestäneet yhtään. Ehkä sitten kuitenkin ostan laadukkaamman haalarin ja se 2-osainen saa olla vähän edullisempi. Viime talvena pojalla oli po.pin haalari ja edelleen keväällä oli kuin pakasta vedetty, ei naarmun naarmua tai muutakaan vikaa. Meillä on 3 lasta ja kyllähän noihin ulkovaatteisiin uppoaa rahaa, niin sillä mietin että mihin satsataan enemmän ja mihin vähemmän, kun ei raaskisi ostaa 2 älyttömän kallistakaan.

Meilla 4 ja 6v:llä molemmat asut, käytäntö osoittanut aiempina talvina, että pk:ssa haalari vie voito ihan 6-0. välikaudessa on ollu pelkät kaksiosaisiin ja se vielä toimii, talvella haalari parempi

• Tykkää
Reactions: Salla07
[QUOTE="vieras";27145969]Ostaisitko 5-vuotiaalle päiväkoti- ja kotikäyttöön haalarin vai 2-osaisen toppapuvun? Meillä aiemmin haalari ollut pääasiassa käytössä, 2-osainen ollut enmmän sellainen siistimpi kaupunkiasu. Nyt vaan olen tänä syksynä huomannut, että tulee puettua poika aina joka paikkaan 2-osaiseen välikausiasuun, haalaria käytetty harvemmin. Mitenkäs muilla tämän ikäisillä?[/QUOTE]

Poika ei suostunut 5-vuotiaana laittamaan enää haalaria, joten 2-osaisella mentiin. 4-vuotiaana purnasi haalaria. Mutta jos suostuu laittamaan haalarin, niin ostaisin haalarin päiväkotiin + 2-osaisen muualle.

Minä satsaan siihen haalariin, koska siinä niillä ominaisuuksilla on enemmän tarvetta. Kaksiosainen on kappahlin takki ja icepeakin housut. Niillä selviää pienemmät rymyämiset ja haalari on sitten sitä kovempaa käyttöä varten. Mulla on ensi talveksi molo frost, altituden haalari ja ticketin haalari sille 5-vuotiaalle.

Meillä vk-vaatetus on 2-osainen ja talveksi on löytynyt sekä haalari että 2-osainen. Ainakin viime talvena eskaripoika piti talvella mieluummin haalaria kun oli nopeampi pukea.

Meillä on käytössä molemmat. Poika itse viihtyy parhaiten tuossa haalariasussaan - tykkää että on helpompi pukea ylleen, pääsee siihen "hyppäämällä" - sitten parempana vermeenä on se kaksiosainen puku.

Molemmat! Mie ainakin satsaan haalariin, nopeampi pukea ja ulkoleikeissä parempi.
Mutta kyllä ne halpismerkitkin kestävät, meillä hyviä kokemuksia kappahlin, lindexin sekä h&m:n haalareista. Maksavat 50-70e ja ovat joskus olleet parempiakin kuin merkkihaalarit. Ei kannata merkkiä tuijotella vaan mennä kauppaan kokeilemaan ja tunnustelemaan.

Minä satsaan siihen haalariin, koska siinä niillä ominaisuuksilla on enemmän tarvetta. Kaksiosainen on kappahlin takki ja icepeakin housut. Niillä selviää pienemmät rymyämiset ja haalari on sitten sitä kovempaa käyttöä varten. Mulla on ensi talveksi molo frost, altituden haalari ja ticketin haalari sille 5-vuotiaalle.

3 haalaria+ yksi kaksiosainen 5-vuotiaalle? Hyvä! Joku muukin satsaa ulkovaatteisiin kuin minä. Ei tule niin syyllinen olo, kun nyt jo ostettuna haalari, kaksiosainen, ja viime talvesta jäljellä muutama setti sopivia kaksiosaisia..

Mun 1-vuotiaallakin on molemmat. Takki ja housut yleensä kauppareissuilla (helpompi autossa ja kaupassa ottaa takki pois jos tulee kuuma) ja päiväkodissa ja ulkoillessa haalari.

Eli ostaisin molemmat.

Ajattelin kysyä lapselta itseltään kumpaa toivoo koska hän se sitä leikeissään käyttää. Tähän asti on halunnut puvun nopean pukemisen takia ja pysyy paremmin päällä rymyleikeissä. Veikkaan että päätyy taas haalariin jahka aika ostaa talviasu. On kyl varalla kaksosanen. Ja kauppareissuja varten.

Meillä välikausiasut ovat olleet 2-osaisia mutta talvipuvut pienille haalareita (kauppatakit tms erikseen). Tyttö oli viimetalvena 5v ja silloin ei haalaria enää hankittu vaan kaksi kaksiosaista pukua. Poika taas on tänä talvena 7v ja ainakin alkutalven menee viimevuotinen haalari, voi olla että hankitaan alennusmyynneistä vielä isompi.

Tytöllä on molemmat..
Haalaria tykkää itse pitää kovasti (nyt siis tuo syksypuku) kun sen saa niin nopeesti vedettyä päälle. Talvihaalari on sitten talvella käytännöllisempi möyriä ja hyppiä lumessa.
Lähinnä kauppakäyttöön on sitten 2-osainen odottamassa, käytetään sitä sitten myös "varapukuna", jos toinen on esim. pesussa tai märkänä.

Poika 7v halusi itse viime vuonna haalarin (koska se on nopeempi pukea päälle), joten jos se vielä menee päälle niin laittaa sen vielä tänäkin talvena kouluun. Hänellä on myös kaksi 2-osaista talvipukua, pitää niitäkin sitten puvun kaverina koulussa ja pihaleikeissä..

Jos vain haalaria suostuu pitämään, niin hommaisin molemmat. Meillä 4-v ja 2-v jätkille on molemmat. Haalari on ihan pop tuolla ulkona rymytessä ja helpompi jätkien itsekin pukea päälle, ei ole selkä ja napa paljaana. Kaksiosainen sit tosiaan noille kauppa- ym. reissuille jossa joutuu sisälläkin olemaan niin saa helposti kevennettyä vaatetusta heittämällä takin pois.

Yhteistyössä