Talvitakki!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Barbis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Barbis79

Vieras
Tiedättekö mistä löytyisi hyviä talvitakeja odottavalle äidille/mistä itse olette löytäneet?

Olen kolunnut kaikki keksimäni nettiputiikit ja Helsingin keskustan kohteet. Tuloksena:
ei yhden ainutta talvitakkia.

Voihan sitä kulkea jossain miesten xl-takissa, mutta jotenkin se vaihtoehto ei oikein kiinnosta.

tätä on jo pohdittu monta kertaa kirjota hakuun talvitakki. äitiystakkeja ei oo tosiaan olemassa ja isommissa on vääränkokoset olkapäät. jotain a-linjasia voi kokeilla ja hennesillä oli joku takki mihin masu mahtuu.

Itse löysin kivan Vero Modan a-linjaisen (tai empire vai miksi sitä kutsuis) takin One waystä Stockalta. Villakankaisen takin edessä on vekit , jotka antaa tilaa mahan kasvulle. Takille on kuitenkin varmasti käyttöä myös vauvan synnyttyä, kun se ei normaalimitoissa olevalla näytä teltalta. En sitten tiedä, onko mulla hartiat normaalia leveämmät, kun normaalia kokoa suurempi takki tuntui istuvan ihan hyvin päälle... Maksoi muistaakseni noin 60 e.

.Liisa

Indiskassa oli harmaa villakankainen takki, jossa oli kirjailtuja kukkia. Maksoi kai n.70 euroa, ja oli nätin mallinen. Vähän 50-luvun tyylinen, jossa mahan kohdalla oli paljon paljon tilaa.

KappAhlissa oli kanssa kiva villakangas takki, jossa napit jäi piiloon. Ja iso ihana huppu.Väri vaaleankaakaonrusehtava tms. Hintaa oli sitten enemmänkin, 115 euroa tms, mutta oli ihana ja vatsan seudulta isohko, mutta laskeutui niin kauniisti, että sitä voi raskauden jälkeenkin käyttää. Olisin ostanut ton takin, mutta tykkään käyttää hameita, ja se oli liian lyhyt hameiden kanssa käytettäväksi talvitakiksi.

vinkeistä! :)

Käynpä seuraavaksi katsastamassa Indiskan & VeroModan talvitakkitilanteet.
Kampin Bebessä viimeksi käydessä oli vaan yks takki, sekin vähemmän talvikäyttöön sopiva. Täytyypä käydä siis sielläkin uudestaan.

Ostin tänään Anttilasta mustan perustoppatakin, niitä oli myös hopean värisinä. Koko oli suurin mahdollinen, 48. Uskoisin, että mahtuu melkein loppuun asti. Hinta oli 30 e.

Nunnu79, mä ostin eilen samanlaisen takin kun sinäkin! Ostin hopean värisen, koko 38. Ja näin muitakin odottavia mammoja sovittelemassa juuri samaisia takkeja, joten suosittu takki näköjään odottajien keskuudessa:) Itse olen aika pienikokoinen (yleensä hukun Anttilan vaatteisiin) mutta toi takki oli juuri sopiva ja tosiaan mahalle jää hyvin tilaa! Uskon, että se menee loppuun asti.

Itse ostin Missy momista (www.missymom.net) talvitakin (JA toppahousut!) johon mahtuu isompikin maha. On lämmin ja tykkään muutenkin ulkonäöstä, musta kun on. Suosittelen!

Minä tilasin takin Motherhoodista Jenkeistä: http://www.motherhood.com/Product.asp?ViewSource=browse&Product_Id=02301560&category_Name=Coats&Category_Id=1560&MasterCategory_Id=13

Näitä on kai tulossa myös suomalaiseen Bebelane-kauppaan.

Itse ostin viime viikolla mustan Vero Modan villakangastakin, malli Meto Jacket (taijokusellainen) L-kokoisen. Hinta 74 euroa. Hengarissa näytti perin kapoiselta mutta kas, mun iso maha meni hyvin takkiin ja jäipä vielä tilaakin kasvaa. Takki on reilusti A-linjainen, takana tamppi ja laskoksia, edessä muistaakseni 3 nepparia jää näkyviin ja loput nepparit piilonapituksella. Tässä on hyvä takki jo ennestään isolle odottajalle. Eikä tarvinnut edes ottaa isompaa kokoa kuin normaalisti. Uskoisin että takille löytyy käyttöä vielä ison mahan jälkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cilia:
Minä tilasin takin Motherhoodista Jenkeistä: http://www.motherhood.com/Product.asp?ViewSource=browse&Product_Id=02301560&category_Name=Coats&Category_Id=1560&MasterCategory_Id=13

Näitä on kai tulossa myös suomalaiseen Bebelane-kauppaan.

Tuo kuvassa oleva takki ei ainakaan mene kuvassa näkyvän mahan yli kiinni, mutta ehkä kuvaan on valittu pienempi koko että näyttä sirommalta.

Mä ostin Vilasta villakangastakin. Mittaa hiukan polven yläpuolelle. Ei ole mammamallistosta, mutta malli on sellainen, joka menee tosi isonkin masun kanssa ja varmasti voi käyttää vielä vauvelin synnyttyäkin. Hintaa oli noin 84 euroa. Suosittelen! Mustana ja punaisena löytyy.

Minä ostin Jyväskylän Oz Babysta Noppies-malliston mustan äitiystoppatakin. Samoja myytiin myös Hesan Bebesissä, mutta koot olivat kovin vähissä viimeksi kun kävin (XS ja M). Eikä kuulemma lisää enää täksi talveksi tule, vaikka talvi ei ole vielä edes alkanut. Malliltaan takki on hyvä, siinä tulee sellainen vyö mahan yläpuolelle eikä näyttänyt yhtään pahalta näin alkuvaiheessakaan.

Yhteistyössä