Talvikengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Touko07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Touko07

Vieras
Olen hankkimassa tyttärelleni (1v 6kk) kunnollisia talvikenkiä.

Kertokaa esimerkkejä millaisia kenkiä olette lapsillanne käyttäneet ja millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Plussia ja miinuksia eri merkeistä... Kiitos kovasti!

Kengissä on erilaisia malleja, joten ne sopivat ehkä eri tavoin erilaiseen jalkaan. Kullakin merkillä on useita eri malleja. Viking on vähän jäykempi. Ecco on kapea. Tepsut on varmaan tosi lämpimät. Goret sopii hyvin eteläsuomen lokakeleille.

Tepsut, Eccot, Superfit, Viking:it tai Timberlandit ovat mun ostoslistalla. Viime vuonna oli peruskuomat myös, mutta en oikein pidä niistä. Muista malleista ei ole kokemusta.

Mun mielestä nuo Eccon talvikengät on tosi hyvät, Vikingeistä en tykännyt yhtään, sellaiset jäykän ja painavan oloiset. Meillä on nyt talveksi ostoslistalla Eccon kengät ja sitten Timberlandit myös.

Meiän 1v:n jalat pysy ainakin toosi lämpiminä Tepsuissa, mutta räntäkelin kengät ne ei oo.

Viime vuonna 2v oli Eccon Goret ja samat löytyy kaapista tänä talvena. Tosi tyytyväinen olin/olen Eccoihin. Vikingit ei ollu meiän mieleen. Ihan pakkaskeleille on sitten Kuomat, joita ei pidetä sadekeleillä.

Tosin etelässähän pärjää kumppareilla ja villasukilla aikas pitkälle jos ei pakkasia tule :p

Elefantenin gore-texit ovat olleet parhaat meillä tuon ikäisillä. Valitettavasti sitä vaan ei enää tehdä, osin kai superfit tuli korvaamaan sitä. Huuto-netistä löytyy käytettyjä Elefanteneita.

Mummu osti meidän 1v10kk:lle just Kavatin talvikengät ja ne on todella hyvät! Suosittelen!!! Helppo pukea, ku niissä on leveä tarra. Teipatut saumat ja lämmin vuori löytyy myös.

Yhteistyössä