Talvikengät ja sukat varastoon - nähdään aikaisintaan puolen vuoden päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siirrtyin viikko sitten launataina kesäaikaan. Varastoon lähtivät niin talviset kengät kuin sukatkin. Hyvin on pärjätty kevennetyin kengin ja jaloin :) Seuraavan kerran sukkia tarvittaneen vasta marraskuussa, joten kesäaika kestää jopa 7 kuukautta. Mahtavaa!

Takatalvi meinasi tulla perjantaina, kun aamulla oli pakkasta. Mutta sukatpa olikin varastossa, joten ilman sukkia liikkeelle. Ja kyllähän se päivä nopsaan lämpeni, joten turhat olisivat olleet.

Joko olet siirtynyt sukattomuuteen ja jos et, niin milloin siirryt?

Voi jestas mä en voi olla ilman sukkia ;) kesällä nippanappa jossain nurmikolla paljasjaloin...Mutta juuri aamulla keräsin talvivaatetta pesukonetta kohti, tietty varalle jäi takatalvea varten muutamia paksuja asusteita. Ja sehän tulee sitten vappuna ;)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23604049]Ei voi ymmärtää jos ei uskalla kokeilla :)

Ja uusavuttomat mitään osaa: Joskus kesällä olin paljain jaloin kaupassa, niin myyjä kysy että "eikö tuo satu".... Nooh... jos pumpulissa asuu, niin saattaahan tuo sattua... :D[/QUOTE]Minä en niinkään kävele paljain jaloin, mutta mahdollisimman kevyissä kengissä.

Hui, mun varpaat kyllä on vuorattu vielä sukilla. Pitää olla ulkona lämpöä 15 ja enemmän ennen kuin tää täti nappaa sukat pois. Mutta sitten kun on sukat otettu pois, niin ei niitä hevin takaisin laiteta. Vaikka olis aamulla pari astetta plussaa ja sukaton kausi on menossa, niin silloin mennään sukatta. Mutta tää aloittaminen kauhistuttaa... vielä ei ole sellaiset kelit että uskaltautuisin ilman sukkia.

Hui, mun varpaat kyllä on vuorattu vielä sukilla. Pitää olla ulkona lämpöä 15 ja enemmän ennen kuin tää täti nappaa sukat pois. Mutta sitten kun on sukat otettu pois, niin ei niitä hevin takaisin laiteta. Vaikka olis aamulla pari astetta plussaa ja sukaton kausi on menossa, niin silloin mennään sukatta. Mutta tää aloittaminen kauhistuttaa... vielä ei ole sellaiset kelit että uskaltautuisin ilman sukkia.
Minulla ei ole koskaan (en ainakaan muista) kesäisin flunssa eikä sen jälkeen yleensä, kun sukat on jätetty pois. Leikin ajatuksella, että vältyn flunssilta sillä, että palelen varpaista:rolleyes:

Kengät on meilläkin jo vaihtuneet, mutta sukat ei todellakaan lähde pois ennen kun on ollut jo useempia viikkoja 15-20 astetta. Siispä: itse tykkään kyllä kesäisin olla pihallakin ilman sukkia (eikä mun mielestä minkään sandaaleihin eikä myöskään joihinkin ballerinoihin, edes sovi sukat), mutta kun toi piha lainehtii vielä toistaseks vedestä ja lumikokkareista (siellä oli siis isompi lumikasa, jota leviteltiin että sulaminen nopeutuis), niin ei tosiaankaan ole vielä asiaa ulos ilman sukkia. Ei se maa kuitenkaan ole vielä niin lämmin (nimm. istuin eilen hiekkalaatikolla yhden lapsen seurana, ja oli kyllä yllättävänkin kylmän tuntuista hiekkaa, varsinkin joissain kohti oli tosi kylmää).

Muutenkin kun parina aikaisempana vuotena on vähentänyt vaatteita liian aikaisin, ja sen seurauksena saatunut kuumeen tai vuosisadan räkätaudin, niin kyllä tänä vuonna aion katsoa että todellakin on lämmintä, ennen kun hillun tuolla esim. teepaidassa....

[QUOTE="vieras";23603964]Siirrtyin viikko sitten launataina kesäaikaan. Varastoon lähtivät niin talviset kengät kuin sukatkin. Hyvin on pärjätty kevennetyin kengin ja jaloin :) Seuraavan kerran sukkia tarvittaneen vasta marraskuussa, joten kesäaika kestää jopa 7 kuukautta. Mahtavaa!

Takatalvi meinasi tulla perjantaina, kun aamulla oli pakkasta. Mutta sukatpa olikin varastossa, joten ilman sukkia liikkeelle. Ja kyllähän se päivä nopsaan lämpeni, joten turhat olisivat olleet.

Joko olet siirtynyt sukattomuuteen ja jos et, niin milloin siirryt?[/QUOTE]

Ei siirrytä täysin sukattomutteen,. joisskain ammateiss aon PAKKO olla sukat jalassa , esim keittiölle ei sa mennä paljain jaloin

Yhteistyössä