Talvihaalarit, onko ReimaTecille käyttöä vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitu29

Vieras
Pähkäilen täällä talvihaalarin hankkimisen kanssa....Pakkaset toivottavasti vielä tänä talvena tulevat ja mietinkin kannattaako minun hankkia tavallinen "halpa" toppahaalari esim. H&M:stä vai kannattaisiko jo hankkia kunnon vedenpitävä Reima tms? Vauvamme on siis nyt 11kk ja opettelee kävelemään. Puistossa ollaan vasta käyty vaan keinumassa. Miten on, onko Reima Tec tarpeen jo tällaisen ehkäpä (pian) juuri kävelemään oppineen kanssa vai onko se vielä turha? Onko kokemusta? Minkä ikäiselle olette ostaneet kunnon talvivermeet? Avusta kiitollinen!

Sinuna ostaisin aivan "tavallisen" toppahaalarin, Reimatec on vielä noin pienelle tarpeeton. Leikki-ikäisellä lapsella varsinkin täällä Etelä-Suomen märässä loskaisessa talvessa se on hyvä, omalle 10kk taaperolleni ostin Reiman ns. normaalin toppahaalarin ja tuskimpa ostan techaalaria hänen kasvettuaankaan, kun olen itse enemmän noita kurahousuäitejä:)

Näin vähän itsekin ajattelin. Olinkin tosiaan unohtanut kurahousut kokonaan! Tuntuu vaan, että kaikki vouhkaa hienoista yli 100e haalareista, mutta tosiaan voihan märällä kelillä laittaa kurahousut kuten ennen vanhaan. Tuntuu, että olen todellinen uusavuton urpo tämän esikoiseni kanssa, mutta oikeesti tuntuu hurjalta maksaa jostain talvihaalarista 100e!!!!! Joten haluan kokemuksia puolesta ja vastaan. Ja myös kura-asuista...Onko ihan mahdoton yhtälö, että vuosikkaalla on tavishaalari ja kuravermeet? Onko ne päällä hankalaa liikkua jos on just oppinut vasta kävelemään?

Kokemusta ei vielä ole, tyttö on nyt 1v. Ihan tavallisen haalarin olen ostanut, just H&M:stä ja sitten kakkoshaalariksi huutonetistä huusin käytetyn lassien supratech-haalarin. Kumpikaan noista ei siis ole vedenpitävä. Kurahousut vedetään päälle jos kovin märkää on. En kans viitti maksaa sataa euroa haalarista joka menee yhden talven päälle. Ehkä sitten joskus kun lapsi on vähän isompi niin ostetaan vedenpitävä puku mutta nyt mennään ainakin näillä halpiksilla.

Lapsillani ollut isompana käytössä kaksi haalaria, se edellisvuotinen jota pidetään huonommilla keleillä kuriksien kanssa tai ilman ja uusi jota käytetään sitten pakkasilla. Kurakeleilla kuriksien alle voi laittaa ohuemman toppahaalarin jolloin pienenkin liikkujan on mukavampi olla:) Keväällä ostan sitten tytölle keväthaalarin ja sen alle voi laittaa villapuvun loskakeleille kuriksien kanssa.

Meillä tyttö 1,5v. Lähti myöhään kävelemään joten on melko vaappuvaa vielä=kaatuu helposti. Ostin Huutonetistä käytetyn mutta todella hyväkuntoisen Jonathanin haalarin. On täysin vedenpitävä. Eräs hyvä puoli on myös se että lumi ei tartu kiinni liukkaaseen pintaan, maassa kuitenkin makaa aika paljon =). Villahaalarin kanssa käytetään kovemmilla pakkasilla ja silti pääsee pieni liikkumaan hyvin!

Ei kuriksissakaan mitään vikaa ole siis, itse olen vaan kokenut varsinkin pienen kanssa hankaliksi kun kävely on vielä hakusessa. En aikaisemmin ollut miettinyt siis hankkivani vedenpitävää talvipukua mutta kun nyt muutaman kerran on loskakeleillä kokeiltu niin on aivan loistava! En silti maksaisi 100€ ;) Tämän haalarin sain 30 eurolla ja mielestäni sopuhinta uudenveroisesta puvusta! Tämän puvun otin mieluummin käytettynä kuin Lassien Supratechin/Fillin uutena =).

Meillä sekä reima että tavallinen+kurikset käytössä...edellisvuotinen vaaleansininen reima kun menee niin kamalannäköseksi kurakelillä, niin siksi ollaan pidetty noita kuriksia.Viime vuonna olisi kyllä ollut tuskainen yhtälö kun pukemisen kanssa oli taisteluvaihe, mutta nyt on aikalailla se ja sama:)

Meidän pojalla oli reiman vauvajen haalari ekana talvenaan (synt joulukuussa) ja käytettiin sen kanssa kurahousuja ja se riitti hyvin yli 1-vuotiaalle. Ostettiin täksi talveksi (poika nyt 2v) reimatecin haalari ja on ollut ihan ehdoton. Se pitää täysin vettä eikä tarvi pukea niitä "pirun" kurahousuja enää haalarin päälle. Haalari on liukasta kangasta joten ei likaannukkaan helposti. Kun tuo ensilumi lähti ja tuli nuo loskakelit oli haalari todella HYVÄ!! Tuntui uskomattomalta ettei vesi tosiaan tule kankaan läpi vaan lapsi pysyy kuivana!! Ja on todella helppoa kun ei tarvi taistella niitä kurahousuja paksun haalarin päälle!

Kyllä nuo vedenpitävät haalarit on minusta helpompia kuin että pitäisi aina vetää myös kurikset päälle.Ja vesitiiviitäkin saa alle 100 e,esim Jonathan ja Lenne jotka hyviä pukuja.Miksi ostaa Reimatec ja maksaa 130 e kun Jonathanissa sama kangas ja puolet halvempi?!Meillä poika 1,5 v ja välillä rähmällään vesilätäkössä eikä ole läpi kastunut vaikkei kuriksia ole.Sinuna ap ostaisin jo "kunnon puvun" kun lapsesi kuitenkin pihalla istuksii.

Itse ostin vuoden täyttävälle semmoisen "kunnollisen" puvun, ihan sen takia että tulee kuitenkin talven mittaan istumaan lumessa (jos sitä joskus tulee). Ei tarvitse ainakaan esikoisen äidin jänskättää että vuotaako se puku vai ei ;) Kurahousut olisin kanssa ostanut välikausipuvun päälle mutta taisin olla myöhässä, niitä ei ollut enää missään.

Kiitos vastauksista!!! Kävinkin tänään kaupungilla tutustumassa valikoimiin. Eräässä lastenvaateliikkeessä oli ystävällinen myyjä, joka kertoi, että tämän vuoden alessa tulee olemaan paljon haalareita kun on ollut niin lämmin syksy. Päätinkin siirtää projektia viikolla ja toivon saavani alesta kunnon vedenpitävän haalarin lapsukaisellemme. Jos en löydä alesta, niin sitten otan sen halvemman ja harkitsen niitä kuravermeitä. Huomasin muuten, että ei ne kuravaatteetkaan ihan ilmaisia olleet. Eli halpahaalari+kuravarusteet päälle ei sekään ole ihan edullinen setti!

Yhteistyössä