Talvihaalaripohtimusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Talvihaalarin osto edessä ja mietin, että mitäs ominaisuuksia sitä kotihoidossa olevan taaperon haalarissa pitää olla...

Merkintöjä kaupassa kyttäsin, ja ne kosteuden/vedenpitävyysmerkinnät vaihteli 800mm ja 3000mm ja kalliimmissa varmaan vielä enemmän. Tuo missä oli 800mm oli Prismassa Lassien haalari, riittääkö tuo mihinkään? Se oli hinnaltaan meidän perheelle passeli, kun en millään raski sijoittaa yhden talven mahtuvaan haalariin 70 euroa tai enempää, 50 euroa tuntuisi melkein maksimilta, ehkä just-ja-just sen 60e, mut mieluummin vähemmän.
Saako sillä hinnalla "minkäänlaista"?

Kotona siis kuitenkin saan itse kytättyä, ettei poika räpiköi missään rapakoissa haalarissaan, eli ehkä siinä mielessä vedenpitävyyttä ei niin paljosti tarvita..?

Meillä ollut molemmilla pienempänä ihan tavis haalari ja jos ollu kurasempaa/märempää niin kurikset päälle. Anoppi ostin pojille nyt sitten kunnon haalarit talveksi, itse en maksais sitä 60-80e haalarista. :)
Eli halvemmillakin selvitty hyvin. Esikon Reiman haalarissa on tuo 3000mm ja kuopuksen ReimaTecissa 5000mm.. Ainakin myyjä näin sanoi.

Minkäs kokoista haalaria haeskelet? :) Meiltä löytyis Lassien 80cm haalari kaapista, aika reilua kokoa mun mielestä.

Tuli vaan mieleen, että 60e:llä saat jo Huutiksesta uuden Reimatecin, jos hyvin käy. Tytölle just ostin sitä kautta ihkauuden Reimatecin 65e ja niillähän on kai jälleenmyyntiarvokin olemassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja karhuveljeni koda:
Meillä ollut molemmilla pienempänä ihan tavis haalari ja jos ollu kurasempaa/märempää niin kurikset päälle. Anoppi ostin pojille nyt sitten kunnon haalarit talveksi, itse en maksais sitä 60-80e haalarista. :)
Eli halvemmillakin selvitty hyvin. Esikon Reiman haalarissa on tuo 3000mm ja kuopuksen ReimaTecissa 5000mm.. Ainakin myyjä näin sanoi.

Minkäs kokoista haalaria haeskelet? :) Meiltä löytyis Lassien 80cm haalari kaapista, aika reilua kokoa mun mielestä.

Pitänee olla 92 kun poika ed. mittauksessa oli jo 88cm pituinen, ja jos tässä vielä kasvaa hujahtaa kevääseen mennessä, ni että mahtuu varmasti kevättalvellakin. Mutta kiitos tarjouksesta! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:

Pitänee olla 92 kun poika ed. mittauksessa oli jo 88cm pituinen, ja jos tässä vielä kasvaa hujahtaa kevääseen mennessä, ni että mahtuu varmasti kevättalvellakin. Mutta kiitos tarjouksesta! =)

Okei. No meilläkin mennään tuolla koolla vaikkakin talvipuku tuli ostettua 86cm. On niin semmonen laiheliini tuo kuopus että olis hukkunut 92cm pukuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:

Okei. No meilläkin mennään tuolla koolla vaikkakin talvipuku tuli ostettua 86cm. On niin semmonen laiheliini tuo kuopus että olis hukkunut 92cm pukuun.

No melkoinen rimpula meilläkin, mutta tuntuu ettei kai sitä mitenkään voi ostaa pienempi kokoista pukua kuin mitä poika on pitkä.. hölmö ajatus ehkä mutta... B)

kyllä pitää SANOE,ETTEI TEE MITÄÄN NOILLA JOTKA EI PIDÄ VETTÄ.eilen sen huomasi kun oltiin metsässä,koko ajan sai vaihtaa vaatetta,ihan likomärkinä penskat,lassien talvihaalarit oli päällä,siis perus haalarit,tästä lähin vain ostan parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja onni:
kyllä pitää SANOE,ETTEI TEE MITÄÄN NOILLA JOTKA EI PIDÄ VETTÄ.eilen sen huomasi kun oltiin metsässä,koko ajan sai vaihtaa vaatetta,ihan likomärkinä penskat,lassien talvihaalarit oli päällä,siis perus haalarit,tästä lähin vain ostan parasta.

Just sen takia ostan kosteussuojattuja ulkovaatteita (Travalle,Lenne,Reimatec,Ticket).Mieluummin yksi hyvä puku kuin monta halpista.

Nimim. Lassien puku meni rikki alle kk käytön jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja onni:

Just sen takia ostan kosteussuojattuja ulkovaatteita (Travalle,Lenne,Reimatec,Ticket).Mieluummin yksi hyvä puku kuin monta halpista.

Nimim. Lassien puku meni rikki alle kk käytön jälkeen

on lapsilla paremmat,mutta laitoin ehjät vanhat lassie puvut,koska pihkaantuvat metsässä,mekun oltiin savotassa eilen ja lapset nuotiolla kökki koko päivän.mutta täysin märkiä olivat ja käytiin välillä vaihtaa toiset vaatteet...

Yhteistyössä