talvihaalarin koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mametsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä ostaisin varmaan 122, mutta mun lapsi on pitkäraajainen eli vaatteet on aina reilusti isompia, mitä pituus antaisi ymmärtää, kun muuten loppuu hihoista tai lahkeista pituus :) Mahtaako teillä 116 mennä koko talvea?

Ja minä ostaisin myös 122cm, mutta siitä syystä että meidän lapsilla on pitkä selkä! Liian pieneen haalariin ei mahdu välivaatetta haalarin alle kun tulee oikeat pakkaset, kun alkaa olka-peppu-pituus loppua. Tosin meidän lapset siirtyi/siirtyy koon 110 jälkeen kaksiosaisiin pukuihin just tuosta syystä, kun olivat raukat hukkua niihin haalarin puntteihin vaikka selkäpituus oli sopiva...

itse ostin jo viime kaudelle 116cm haalarin ja poika oli silloin n.104cm. Pienempi olisi ollut pieni jo ostaessa,koska hänellä myös selkä pitkä. Joo ja kasvupyrädyskin sitten koettiin vuoden aikana.
Sanoisin et sovittamalla sopivin malli, mutta itse ottaisin kyllä sen 122cm, omani on nyt n.115cm, on kasavnut nyt pitkään n.1-2cm 1½kk:ssa eli meilläkin saattaa olla jo taas haalarin osto edessä. Nyt se haalari vielä menee, mutta sovittaessa on ollut vain kesävaatteet..