talvihaalari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika täyttää lokakuussa jo kaksi, on kasvanut aina nollakäyrillä. Hän käytti viime talvena syksypuolen 74-senttistä ja kevätpuolen 80-senttistä, joka mahtuu edelleen. Suosittelen siis 80-senttistä haalaria, jollei ole kovin niukkaa mallia.

Eri merkkien ko'oissa on paljon eroja, joten kannattaa kyllä ihan sovittaa sitä pukua. Vähän saa jäädä ylimääräistä, mutta talvihaalari on aivan mahdoton päällä, mikäli on aivan liian isoeli kädet häviää hihoihin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Myyjätär:
Meillä poika täyttää lokakuussa jo kaksi, on kasvanut aina nollakäyrillä. Hän käytti viime talvena syksypuolen 74-senttistä ja kevätpuolen 80-senttistä, joka mahtuu edelleen. Suosittelen siis 80-senttistä haalaria, jollei ole kovin niukkaa mallia.

ja saa ostaa uuden talvella...talveen on vielä aikaa ja laps kasvaa...

Alkuperäinen kirjoittaja järki:
Alkuperäinen kirjoittaja Myyjätär:

ja saa ostaa uuden talvella...talveen on vielä aikaa ja laps kasvaa...

Riippuu toki haalarin valmistajasta, mutta hyvin uskoisin 80 senttisen menevän koko talven ellei normaalia pienempää mitoitusta ole ja lapsi kasva pituutta yli odotusten =)

Hei järki!

Eiköhän ole aika kohtuullistakin, että KAKSIvuotiaalle ostetaan jossain vaiheessa isompi haalari. Tosi tämä 80-senttinen menee varmasti vielä kuukausia, koska on reilua mallia. Ap kuitenkin kysyi, minkä kokoista suosittelemme YKSIvuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja sii:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
itse ostaisin 86cm. 3sta lapsesta kokemus =) Menee koko talven.

Mulla kokemus viidestä lapsesta :D

sulla lapset näyttää olevan pieniä ja minulla isoja...

Ihan normikäyrillä menevä...syntymäpituudet vaihdelleet 49-52.Vanhempien pituus...mä vain 165, mies 178cm.
Toki lapset kasvavat yksilöllisesti =)

86cm haalari meni meillä koko talven, kun pituutta oli marraskuussa 85cm. Haalari oli silloin Reimatec.

Merkeissä on niin paljon eroja, että kannattaa vertailla. Ensisijaisesti katsoisin 80cm pukua, koska ne on yleisimmin mitoitettu reiluiksi. Toki riippuu onko hidaskasvuinen vai nopeakasvuinen mukula. Mikä on oletettu pituus samalla käyrällä talven lopulla?

Ihan normikäyrillä menevä...syntymäpituudet vaihdelleet 49-52.Vanhempien pituus...mä vain 165, mies 178cm.

ja minulla esim. esikoinen 55 pitkä ja melkein 5kg... nyt 5v pituus 126cm. Todellakin lapset kasvaa yksilollisesti.

ja minulla esim. esikoinen 55 pitkä ja melkein 5kg... nyt 5v pituus 126cm. Todellakin lapset kasvaa yksilollisesti.

=)

mä ostaisin 86 cm, meillä oli viime talvena tytöllä 80cm haalari, mutta tyttö täytti vuoden vasta helmikuun lopulla ja tää haalari meni juuri ja juuri loppuun asti, tyttö tosin on melko pitkä oli vuoden ikäsenä 82,5cm, tietysti jos mahdollista niin kokeilemalla olis paras, mutta tiedän ettei ehkä ajatus haalareiden sovittamisesta tuon ikäiselle innosta :)

Riippuu merkistä ja mallista mutta ostaisin 80cm jos on yhtään tarkoitus ulkoilla niin että lapsi tekee muutakin kuin istuu rattaissa. Vasta kävelemään lähtevällä/lähteneellä liian iso haalari hankaloittaa liikkumista tosi paljon.

no mulla kokemusta vaan yhdestä kun kuopus syntyi tammikuussa, mutta sanon että riippuu lapsesta ja lapsen kasvusta. äiti kai ainut joka tuon osaa arvioida. meidän tytöllä oli 1,5 vuotiaana 80 kokonen ja 2,5 vuotiaana 86 kokonen ja ensi talvelle kun tyttö on 3,5v on 92 vaikka moni ikäsensä menee jossain yli sata koossa

Yhteistyössä