Talvihaalari elovauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KataK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KataK

Uusi jäsen
29.01.2007
18
0
1
Minkä kokoisen talvihaalarin ostaisin viikon vanhalle vauvalleni talveksi?

Mietin, että meneekö 62-senttinen koko talven vai pitäisikö ostaa 68-senttinen, joka tietenkin on alkutalvesta tosi suuri?

Vinkkejä kaivataan!

Kata

Ostaisin 68cm koska vauvahan voi parin kuukauden kuluttua olla sopiva siihen.. Ja jos on iso niin se ei mitään haittaa koska kuitenkin vaunuissa nukkuu haalari päällä suurimman osan aikaa jolloin se ei haittaa vaikkon iso...

No se riippuu kyllä ihan sen haalarin koosta eikä pelkästään senttikoosta (niin ja vauvan koosta, jota ei ehkä voi etukäteen ennustaa). Itselläni oli elovauva, 68-senttinen äp:n haalari oli koko talven liian suuri, mutta se on mielestäni todella suuri, ainakin 2007 vuonna. Sitten taas saimme lahjaksi 62-senttisen haalarin joskus loppuvuonna, joka oli heti liian pieni. Joten mitä tuohon sanoisi... itse sanoisin, että osta lähempänä käyttöajankohtaa, ja sovita mielellään.

Niin joo, ja vielä sellainen vinkki, että vauva, joka ei osaa edes ostua, niin sehän on kaikkein kätevintä pitää siinä makuupussissa, koska sen voi helposti avata tullessa sisätilaan esim. kauppaan, vaikka vauva nukkuisi. Itse sähläsin koko talven niiden haalarien avaamisen kanssa, ja oli kyllä aika tuskaa. Kaveri käytti makuupussia, ja se oli todella kätevä.

Odota rauhassa vähän aikaa, niin näet kuinka vauva kasvaa. Ostin itte tammivauvalle 74cm syyspuvun ja rassu hukkuu siihen. Ett kuulostaa toi 68cm ainakin mulle tosi isolta. Mutta vauvat on niin eri kokosia ja kasvaa eri vauhtia.

mihin pukua käytät? siis tarkoitan, että onko se vaan vaunutteluun vai tulisko siinä kädet ja jalat tulla oikeisiin puntteihin autokaukalon takia? eli jos vaan vaunutteluun isokin käy, mutta kaukalossa tosi tosi hankala. Osta vasta kun näet vauvasi koon!!

Meidän poitsu syntyi ihan syyskuun alussa. Ostin sille viime talveksi molemmat puvut. 62 oli jokin elloksen halpispuku ja sitten kalliimman reiman puvun 68 kokoa. Koko viime talvi kuljettiin sitten siinä 62 puvussa. Kokeilin pariviikkoa sitten huvikseni sitä 68 pukua meidän pojalle, kun pohdein ensi talven pukujen kokoja, niin nyt kun poika on melkein vuoden vanha, niin se reiman 68 puku olisi sopivan kokokoinen. Riippuu tietenkin minkä kokoinen lapsesi on, mutta suosittelisin sitä 62 pukua.

62cm puvulla et ehkä pärjää huhtikuuhun asti (8kk), vaikka sinne mahtuisikin kokoa selvästi pidempi vauva. Ottaisin 68cm, pärjää pidemmälläkin lapselle.

6kk keskimääräinen pituus on 68cm http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/

Riippuu hirveästi lapsesta ja puvusta.

Minä ostin meidän heinäkuussa syntyneelle tyttöselle KappAhlin 68 cm toppapuvun, joka oli liian suuri vielä toukokuussakin. Tyttö on nyt siis 1v 1 kk ja käyttää tällä hetkellä kokoa 74.

Lasta säilyteltiin talven ajan Travallen toppapussissa, jossa on älyn kätevät vetskarit, joista saa istuimen vyöt läpi. Koko oli 62/68. Suosittelen.

Yhteistyössä