talvicrocseista

Pidättekö itse tai annatteko lastenne pitää näitä talvicrocseja ulkona esim kulkea kouluun yms? Varsinkin täällä pohjoisessa, kun on kunnolla lunta talvisin. Meillä tytöllä on ne kun mummi osti ja en ole antanut niillä ulkona olla ja tästää meinaa tulla joka päiväinen riita.... Eikö ne oo aika "turhat" popot....
 
no siis mä aattelin hommata itelleni talveksi, kun kuljen pääasiassa aurattuja teitä, eikä täällä etelässä luntakaan kovasti ole.. mut en mä tiedä antaisinko lapsen mennä niillä kouluun, mutta muuten kyllä kauppareissuissa ja muualla antaisin pitää =)
 
Niin kun me asutaan pohjoisessa ja lunta on ihan nokko pihalla. Neidillä on ikää 11v ja leikkii kyllä vielä ulkona. Ajattelin ettei ole oikein sopivat ns ulkokengiksi kun jalat kastuvat helposti ja eihän ne lämmitä nilkkaa lainkaan,ku ovat niin avoimet.
 
siis tarkoitatko niitä matalia jossa se villavuori vai niitä saapas malleja!?? kyllä saappaat antaisin laittaa mutten niiitä matalia, tällasia mitkä itellä jalassa... meillä ei pääse ees postilaatikolle näillä kun jalat on märkänä...
 
no en matalia ees niillä vuorilla antais ulos mennä, postilaatikolla hyppäisin jos ne lunta paremmin pitäis, meneehän niistä kantapäille lunta ja sukat vissisti märkänä! |O sisällä aivan mainiot ja lämpimät ilman vuortakin. koko ajan pidän sisällä kun meillä kylmät lattiat! samoin poitsulla 4v on ne jalassa koko ajan!
 
Niin kyllähän ne sisällä ja ulkonakin pitkälle syksyyn. Nyt on niillä luvatta hyppiny koulumatkoja ja mummolassa ulkona. Ja nyt sitten olen tyhmä äiti kun en anna lupaa pitää niitä ulkona :headwall: Taiamma palauttaa ne mummille. Ne kesä crocsit meillä on myös sisäkenkinä ja on kivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
sori hyppään kysäsemään, että mites niitten kans pärjää tuolla pihalla, jos on liukasta? luulis et semmosilla kumppareilla on nurin alta aikayksikön :whistle:
Crocseista en osaa sanoa mitään mutta kumppareista pitää todeta että minulla on harvoin talvellakaan muita kenkiä kuin kumpparit ulkona. Aidosta lampaanvillasta neulottu sukka jalkaan ja kumppari perään eikä takuulla palele.. Jos pakkasta alkaa olla -20 niin sitten toinen aitovillainen sukka lisäksi...

:D
 
nappi
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Aidosta lampaanvillasta neulottu sukka jalkaan ja kumppari perään eikä takuulla palele.. Jos pakkasta alkaa olla -20 niin sitten toinen aitovillainen sukka lisäksi...

:D
Apua, ja mulla kun pitää olla kesällä peiton allakin ne aidot villasukat... No, kylmät jalat, lämmin sydän vai miten se meni :)
 
hei
No en varmana antaisi laittaa.

1. Niissähän on ne reiät ja siellä alla vain yksi tekokuituturkiskangas = ei ne mitään lämmitä! Pakkaselle tuulee rei'istä sisään varmana ja menee lumi, joka kastaa sen kankaan ja sit mitäs käy... varpaat märkinä. Just.

2. Ne on ihan liian avoimet! Akillesjännetulehdukset tervetuloa ja muut nilkkavaivat. Eivät lämmitä nilkkaa yhtään. Jos tie ei ole täysin puhtaaksi aurattu, siitähän menee lumi sisään. Ja joo, kukaan suomalainenhan ei osaa päätellä, mitä siitä seuraa, kun kenkä on täynnä lunta.

3. Epäilemättä ne on tietyillä keleillä aika liukkaat jalkineet....
 
ööö tuohon liukkauteen... itsekkin luulin et ovat tosi liukkaat mut hyvin noilla on hyppiny alamäkeä postilootalle... no oikein jäisellä en kyllä ees kokeile mut lumella ja jäisellä lumella ei olleet liukkaat mut silti ei oomitkään ulkokengät!

ja järkeä noille vuoratuille on sama kuin vuoritossut sisällä esim. ainot... et sellaista järkeä.itelleni haluisin ne vuorelliset kroksit! :whistle:
 
Sirkkeli
Mie oon ajatellut ne talvicrocsit lähinnä sisäkengäksi, en ole arvellut kenenkään niillä postilootaa/roskista pitemmälle lähteä. Meillä on ainakin niin kylmät lattiat talvisin, että olen ne sitä varten ostanut.
 

Yhteistyössä