"talvi-vauva" kuinka ulos?

Mä olin kyllä ihmeissäni meidän talvivauvan kanssa. Joulukuussa syntynyt, mutta kun sairaalasta kotiin lähdettiin oli ulkolämpötila +10 °C.

Pari viikkosena aloitettiin kunnon totuttelu ulkoilmaan, pakkastakin oli jo silloin. Ulkoilua ensin 5min, seuraavana päivänä 10min jne. tonne puoleen tuntiin asti, sit uskalsi jo venyttää vartilla/päivä. En nyt muista menikö ihan oppikirjan mukaan, mutta tää tuntu meistä hyvältä tahdilta. Ja tietysti sää huomioiden.
 
vieras
Me aloitettiin niin, että ekana päivänä 10 min, seuraavana 15 min jne. Ja vain alle 10 asteen pakkasella aluksi. Sitten kun vauva kasvoi niin pakkasrajaakin pystyi nostamaan.
 
saska
meille annettiin ohjeeks että parin viikon ikäisenä ulos, ensin 15min kerrallaan, pikkuhiljaa aikaa pidennetään. tuntu aika turhalta pukea poika ulkovehkeisiin ja topata vaunuihin vartin takia mut kyl se siitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Mä olin kyllä ihmeissäni meidän talvivauvan kanssa. Joulukuussa syntynyt, mutta kun sairaalasta kotiin lähdettiin oli ulkolämpötila +10 °C.

Pari viikkosena aloitettiin kunnon totuttelu ulkoilmaan, pakkastakin oli jo silloin. Ulkoilua ensin 5min, seuraavana päivänä 10min jne. tonne puoleen tuntiin asti, sit uskalsi jo venyttää vartilla/päivä. En nyt muista menikö ihan oppikirjan mukaan, mutta tää tuntu meistä hyvältä tahdilta. Ja tietysti sää huomioiden.
suurin piiretin noin. Meijän pikkunen synty huhtikuun alussa ja silloin vielä pakkasia. ja jotakuinkin tuollaiset ohjeet saatiin,taidettii vaan lähteä 10min etiäpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saska:
meille annettiin ohjeeks että parin viikon ikäisenä ulos, ensin 15min kerrallaan, pikkuhiljaa aikaa pidennetään. tuntu aika turhalta pukea poika ulkovehkeisiin ja topata vaunuihin vartin takia mut kyl se siitä.
Meillä oli ekat ulkoilut sylissä parvekkeella, just sen takia kun tuntu tyhmältä tehdä hirveesti hommia sen takia että ehtii ulkona käydä kääntämässä vaunut kadun päässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saska:
meille annettiin ohjeeks että parin viikon ikäisenä ulos, ensin 15min kerrallaan, pikkuhiljaa aikaa pidennetään. tuntu aika turhalta pukea poika ulkovehkeisiin ja topata vaunuihin vartin takia mut kyl se siitä.
mulle sanottiin neuvolassa että todellakaan ei tarvii tuollain tehdä.vauva saa tarvittavat totuttelut esim. autoon menoista ym.

 
saska
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja saska:
meille annettiin ohjeeks että parin viikon ikäisenä ulos, ensin 15min kerrallaan, pikkuhiljaa aikaa pidennetään. tuntu aika turhalta pukea poika ulkovehkeisiin ja topata vaunuihin vartin takia mut kyl se siitä.
mulle sanottiin neuvolassa että todellakaan ei tarvii tuollain tehdä.vauva saa tarvittavat totuttelut esim. autoon menoista ym.
näissäkin on varmasti paikkakuntakohtaisia asioita, meidän ohjeet tuli p-kks:n hoitsuilta.
 
Esikoisen kanssa edettiin hieman varovaisemmin (synt. joulukuussa), mutta seuraavan kanssa ei enää pystynyt. Helmikuussa syntynyt vauva pääsi kantoliinassa takin alla ulkoilemaan heti pariksi tunniksi kolmen päivän ikäisenä. Ja sama suunnilleen joka päivä kevääseen saakka. Ei ollut paukkupakkasia, tosin, mutta miinuksella usein kyllä.
 

Yhteistyössä